DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 5:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 2022 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man dec 03, 2018 15:27 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i november 2018:

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Happy Hell Night, 1992, Brian Owens :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Drowning Pool, 1975, Stuart Rosenberg :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Green Room, 2015, Jeremy Saulnier :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Star Chamber, 1983, Peter Hyams :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Napoleon Dynamite, 2004, Jared Hess :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Take The Money And Run, 1969, Woody Allen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Amazon Women On The Moon, 1987, John Landis m.fl. :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Devil's Advocate, 1997, Taylor Hackford :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Doc, 1971, Frank Perry :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Quiet Place, 2018, John Krasinski :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: 10 Things I Hate About You, 1999, Gil Junger :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Beastmaster, 1982, Don Coscarelli :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fist Of Fury (Jing Wu Men), 1972, Wei Lo :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri, 2017, Martin McDonagh :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Devil's Rejects, 2005, Rob Zombie :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Snakes On A Plane, 2006, David R. Ellis :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Firewalker, 1986, J. Lee Thompson :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dirty Mary, Crazy Larry, 1974, John Hough :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Innocent Blood, 1992, John Landis :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Wind River, 2017, Taylor Sheridan :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Monkey Shines, 1988, George A. Romero :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Revolver, 2005, Guy Ritchie :bluray:


Top
   
Indlæg: man dec 03, 2018 17:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
På trods af Fallout nåede jeg alligevel 20 film i november :naughty:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man dec 03, 2018 18:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Imponerende. Jeg skal vist være glad, hvis jeg når 20 film om året efterhånden :oops:


Top
   
Indlæg: ons dec 05, 2018 9:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
November:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Upgrade (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Meg (2018) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Den skyldige (2018) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Journey's End (2017) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: They Shall Not Grow Old (2018) BBC
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Paths of Glory (1957) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Power of Grayskull: The Definitive History of He-Man and the Masters of the Universe (2017) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hunt for the Wilderpeople (2016) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Hold the Dark (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: May God Save Us (2016) :itunes:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: ons dec 05, 2018 14:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:
November 20 film:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Ballad Of Buster Scruggs (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Christmas Chronicles (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mr. Six (2015) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Shoplifters (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Kennel Murder Case (1933) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Suspiria (2018) :biograf:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Death In The Desert (2015) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Limit (2018) Google Play Store, VR kortfilm af Robert Rodriguez
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mark Of The Witch (1970) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Executioners From Shaolin (1977) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Arena (1974) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Big Bird Cage (1972) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Five Men And Rosa (1964) :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Blackcoat's Daughter (2015) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Wasted Times (2016) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Tomb Raider (2018) :itunes:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Human Lanterns (1982) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: First Man (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Slumber Party Massacre (1982) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Mandy (2018) :bluray:


Det blev til 20 film i november måned, hvor især nye film fra 2018, gjorde det godt. Mandy, Shoplifters, The Ballad Of Buster Scruggs og First Man vil alle være blandt kandidaterne, hvis jeg på nuværende tidspunkt skal lave en liste over årets 10 bedste film.

Månedens skuffelse var helt klart Luca Guadagninos remake af Susperia. Han har formået at se helt bort fra alle de dele, der gjorde den originale film fantastisk og man står tilbage med en usædvanlig rodet historie, der slet ikke fungerer. Eneste formildende omstændighed, og årsagen til at karakteren ikke er betydeligt lavere, er at de fleste af skuespillerpræstationerne er gode.


Top
   
Indlæg: tors dec 06, 2018 12:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

NOVEMBER 2018:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Olsen-bandens Sidste Bedrifter (1974) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Olsen-banden På Sporet (1975) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Christmas Chronicles (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Mononoke-hime (Princess Mononoke) (1997) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: First Man (2018) *anmeldelse* :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Ballad of Buster Scruggs (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Så Længe Jeg Lever (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Kriger: Sæson 1 (2018) :tv2play:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Hip-Hop Evolution: Sæson 2 (docu) (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Quincy (docu) (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Making a Murderer: Sæson 2 (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: 29: Sæson 1 (2018) :yousee:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 29: Sæson 2 (2018) :yousee:


HOLD.NU.KÆFT.! En ret omfattende måned for mig... Med en masse højkvalitetesunderholdning... Og lidt bæ også! Hvis vi starter med, at få udskammet månedens bundskrabere så kedede jeg mig virkelig bravt under Netflix' musik-dokumentar om ellers gudsbenådede Quincy. Ren yawnfest. Og jeg endte desværre også med, at være ret skuffet over efterfølgeren til den ellers fremragende Making A Murderer... Og så bliver jeg nødt til, at nævne den fuldstændig ligegyldige, kedelige og MEGET Ole Bornedal-agtige Så Længe Jeg Lever, som var en kæmpe skuffelse, på trods af en ihærdigt indsats af Rasmus Bjerg, og noget fremragende John Mogensen-musik. Øv hvor var den fesen!

Billede Billede
Men heldigvis var der VIRKELIGT meget godt også... Først og fremmest har jeg gang i et, synes jeg selv, yderst udbytterigt projekt sammen med min ældste søn, hvor vi simpelthen ser Olsen-Banden sammen! Det startede lidt sporadisk, med at han så lidt hist og her, men efter at han havbe været på besøg hos bedsteforældrene, var han helt oppe at køre over den Olsen-Banden film han havde set. Så nu er vi i gang. Ambitionen er, at se én film hver weekend, og vi skal dem alle igennem. Vi har taget dem i alternativ rækkefølge, da jeg gerne vil vise ham de "bedste" først. Og når vi så har set filmen, nakker jeg lige den tilhørende podcast fra det yderst sympatiske projekt Skide Godt Egon. Kæmpe optur!

Billede Billede
Og med selvsamme søn, havde jeg også den meget store oplevelse, at se Prinsesse Mononoke, som er fuldstændig magisk. Klart en af de bedste Ghibli jeg nogensinde har set.

Andre højdepunkter: Turen i biffen for at se First Man, som klart bør ses på det store lærred. Og på Netflix var Coen Brdr-filmen The Ballad of Buster Scruggs også en virkelig god oplevelse.

På seriesiden fik vi pløjet begge sæsoner af den ganske udmærkede danske SKAM/cringe comedy-hybrid 29 + 30. Og TV2s Kriger havde også sine øjeblikke, uden dog at opnå klassikerstatus. Og så bør alle med bare den mindste interesse i rap/hiphop se den voldsomt velresearchede, gennemarbejdede Hip-Hop Evolution-musik dokumentarserie. Sæson 2 er netop landet på Netflix, og den er om muligt endnu bedre end første sæson. Sprudlende musikformidling i særklasse! 8)

Fremragende måned! :lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn dec 09, 2018 0:36 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Endnu en ynkelig måned hvad omfanget angår:
November - 7 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Intolerance: Love's Struggle Thoughout the Ages (1916) :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Cat People (1942) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: I, Robot (2004) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Bohemian Rhapsody (2018) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Coraline (2009) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: ParaNorman (2012) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Accidental Tourist (1988) :bluray:

Bohemian Rhapsody har jeg allerede brokket mig lidt over, så i stedet stor ros til Intolerance, som er den ældste spillefilm, jeg har set til dato. Criterion-udgaven af den skæve thriller Cat People var også en succes. Endelig var det fint at få sat hak ved The Accidental Tourist, som er en meget atypisk kærlighedshistorie. Jeg har det normalt svært med William Hurt, men han er faktisk fin i den.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn dec 09, 2018 0:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
Jeg har det normalt svært med William Hurt, men han er faktisk fin i den.

Øj, jeg så Altered States og Gorky Park her i forgårs, begge med endnu større glæde end de første gange (Altered States er nu efterhånden slidt ned, men skidt nu). Jeg synes han er ferm, men smag og behag.

Jeg har for en gangs skyld haft en rimeligt ringe måned hvad nye (for mig) film angår, det var været "gensynsnovember" så jeg har ikke rigtigt noget at anbefale - hverken en Ungarsk actionbasker eller en Japansk psykosegyser. Det har været re-runs, simpelt hen ud af jeg mangler inspiration, og ud over de obligatoriske Bernardo Bertolucci og David Lean aftener, nej, jeg har faktisk ikke noget at anbefale.

Jeg må sgu skuffe jer, ikke flere skomagere indtil Januar.

Det fede ved hukommelsestab er at man ikke behøver købe flere film, for de virker som første gang hver gang :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons dec 12, 2018 13:47 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
11 film i November måned:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Walk (2015)
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Mirror Mirror (2012)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mission Impossible - Fallout (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Peter Kanin (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Black Book (2006)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Jingle All the Way (1996)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Christmas Chronicles (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Adventures of Tintin (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Utøya: July 22 (2018)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: End of Watch (2012)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mariah Carey's All I Want for Christmas Is You (2017)

Det blev til 11 film i November måned.

Mirror Mirror var dårlig dårlig.

Det var god gensynsglæde med Arnold.

Ellers var det på det jævne med filmene. Dem der skal fremhæves mest er The Walk, Utøya, Black Book, MI Fallout og End of Watch som alle ikke var set før og havde god underholdsningsværdi. Af dem gjorde End of Watch og Utøya specielt indtryk og kunne måske have fået en ekstra halv karakter. Og

I Black Book var der også godt skuespil og WWII krigsfilm/holocaust genren er nok min favoritgenre.


Top
   
Indlæg: søn dec 16, 2018 21:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2018 | jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

November
202 sete film (Upgrade, First Man, The Ballad of Buster Scruggs)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:filmstriben: | :hbo: | :bluray:


November endte over gennemsnittet med 202 sete film.
På 1. pladsen har vi Logan Marshall-Green, som får vendt om på sit liv og ender med at få indopereret et eksperimentelt computerchipimplantat, kaldet Stem, der gør han får alverdens muligheder i Upgrade. Næst i rækken på 2. pladsen har vi Ryan Gosling og Damien Chazelle, der igen er samlet i en film, hvor denne gang om astronauten Neil A. Armstrong, og den legendariske rummission til månen. Coen-brødrenes nye Netflix-antologi-film med 6 små historier, ender på 3. pladsen, trods at hele 6 DAHF'er fik set filmen i november.

Månedens bundskraber er en nyere Die Hard-klon, med en sjat Towering Inferno smidt i, og med en etbenet The Rock som sikkerhedsekspert/McClane-klon (citat af njhansen), nemlig; Skyscraper.

Igen får de fysiske formater et ordenligt los af streaming i november med sine 53,75%, og biografen(+TV) repræsenterer med hele 10%. Antal af anmeldelser er 7 stykker denne gang.

Hvis der er spørgsmål, noget jeg har glemt eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn jan 27, 2019 18:32, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn dec 16, 2018 22:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Hvad med Intolerance: Love's Struggle Thoughout the Ages, hvordan klarede den sig?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man dec 17, 2018 0:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Pjalte skrev:
Hvad med Intolerance: Love's Struggle Thoughout the Ages, hvordan klarede den sig?

Den er på en delt 4. plads sammen med They'll Love Me When I'm Dead og The Secret of Kells.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man dec 17, 2018 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Upgrade har jeg fuldstændig misset al omtale omkring. Den skal jeg da se.

Tak for det fine arbejde som altid, ImpulzE.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man dec 17, 2018 13:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Upgrade var en fed voldelig sci-fi oplevelse, selvom filmen har fået blandet anmeldelser rundt omkring.

Ja om 3 ugers tid håber jeg kan præsentere tallene for 2018, samt vi kan starte på et nyt år med masse sete film.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man dec 31, 2018 4:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Filmåret 2018 sluttede temmelig godt for mig :D

http://www.dahf.dk/viewtopic.php?f=3&t=46596&p=677078#p677078

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 116 17 18 19 2022 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team