DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 9:48

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 622 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør mar 10, 2018 17:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
28 sete film i februar, hvor 19 af dem er ikke set før.

Jeg har ikke læst bogen, men The Room og James Francos The Disaster Artist var ret underholdende at se lige efter hinanden med nogle kammerater. I den mere seriøse hjørne så jeg The Shape of Water, som var helt magisk at se i biografen. TV-filmen The Haunted var en god overraskelse jeg fandt og fik støvet af. Månedens bundskraber blev Caligula and Messalina.

Månedens anbefalinger fra en eller flere DAHF'er er The Ritual, Joint Security Area, Raw, Hardcore, A Gang Story og 36th Precinct.

Min anbefaling bliver The Shape of Water og Umberto Lenzis Almost Human fra 1974.

Jeg prøve så vidt som muligt huske skrive anmeldelser, af de film jeg får set i år herinde. Og huske samle dem sammen til min liste, så de bliver tagget og kan hurtig søges ved at klikke på #reviews2018, eller klikke på anmeldelse-linket i listen. Kunne være godt med et par ord om alle de film vi kværner ;)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 18:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2018 | jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

Februar
165 sete film (The Shape of Water, Coco, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:amazonvideo: | :biograf: | :drtv:


EDIT: Dejligt at folk er vågne herinde ;)
The Citizen Kane of bad movies er ude og ind kom Three Billboards Outside Ebbing, Missouri på 3. pladsen, som skubber Pixar/Disneys Coco op på 2. pladsen. Det betyder there is a new boss in town og det rent filmmagi, nemlig The Shape of Water. The Ritual indtager superrent den film der er blevet set flest gange af 6 (forskellige) DAHF'er :)

Måneds bundskraber endte med at blive The Cloverfield Paradox.

Efter diverse serier og kortfilm (samles sammen til sidst på året) er blevet frasorteret, blev det kun til 165 sete film i februar. De fysiske formater ser ud til at dale i forhold forrige måned og ender på 31,91% og biografen(+TV) er på 15,60%.

Som noget nyt vil mit ark optælle hvor mange anmeldelser der bliver linket til fra jeres lister. Forrige måned var der 13 og i februar endte det med 28 anmeldelser :thumb:

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn jan 27, 2019 18:33, rettet i alt 12 gange.

Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 23:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Jeg beklager gutter og gutinder (if there is any left?), men det er vidst mig der har sørget for the Citizen Kane of bad movies, er kommet i toppen i februar

Er der andre end dig, der har set The Room i den angivne periode?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 23:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Pjalte skrev:
ImpulzE skrev:
Jeg beklager gutter og gutinder (if there is any left?), men det er vist mig der har sørget for the Citizen Kane of bad movies, er kommet i toppen i februar

Er der andre end dig, der har set The Room i den angivne periode?
Nope, men jeg så den.... to gange :)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE lør mar 10, 2018 23:12, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 23:11 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Pjalte skrev:
ImpulzE skrev:
Jeg beklager gutter og gutinder (if there is any left?), men det er vidst mig der har sørget for the Citizen Kane of bad movies, er kommet i toppen i februar

Er der andre end dig, der har set The Room i den angivne periode?
Nope, men jeg så den.... to gange :)

Er det ikke lidt "tyndt", at en film kan lande på førstepladsen, når den kun er set af en person? Uanset hvor mange gange vedkommende har set den i samme måned? Skal filmen ikke være set af "mindst" to forskellige personer?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 23:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg har haft det med i overvejelserne, men vi er jo ikke så mange der deltager og det er også første gang, at dette sker til en månedlig top 3. For min skyld kan vi godt lave reglen mindst to forskellige personer, i de månedlige top 3'er.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 23:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
For min skyld kan vi godt lave reglen mindst to forskellige personer, i de månedlige top 3'er.

Tjek :thumb: Det stemmer jeg for :beerchug:
Derudover - keep up the fantastic good work! Jeg nyder at være en del af tråden og følge med i tråden :clap:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: søn mar 11, 2018 0:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Pjalte skrev:
Tjek :thumb: Det stemmer jeg for :beerchug:
Derudover - keep up the fantastic good work! Jeg nyder at være en del af tråden og følge med i tråden :clap:

No problemo. It's fixed :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man mar 19, 2018 16:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg har også kun lovord til overs for din indsats, ImpulzE... Og håber at jeg snart igen, får tid til, at deltage mere aktivt på DAHF igen... :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 31, 2018 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Marts:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Odessa File (1974) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Train (1964) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Bridge at Remagen (1969) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Darkest Hour (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Star Wars: The Last Jedi (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Bright (2017) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Annihilation (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Casablanca (1942) :drtv:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Insidious 4: The Last Key (2018) :itunes:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: søn apr 01, 2018 15:43 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Marts (26 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Get Out :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Man Who Wasn't There :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Icarus :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Nerve :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Deepwater Horizon :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Forbidden Games: The Justin Fashanu Story :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Underverden :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Jason Bourne :cmore:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Assassin's Creed :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Purple Rain :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Annihilation :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Mute :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Fate of the Furious :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Black Panther :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Tomb Raider :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Stuck on You :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Great Wall :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Gothika :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Shape of Water :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ready Player One :biograf:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Asterix at the Olympic Games :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Asterix & Obelix: Mission Cleopatra :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Conspiracy :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Coco :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Boss Baby :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Spider-Man: Homecoming :viaplay:

Kortfilm:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dear Basketball

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: søn apr 01, 2018 17:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Marts var en lidt blandet landhandel med en stak standup-shows, nogle gode gensyn (bl.a. The Cable Guy, Clerks II, Dark of the Sun og The Peacemaker), nogle nyere film (hvor især Jumanji-filmen var en meget positiv overraskelse) og en enkelt bundskraber (47 Meters Down).

Warner Archive udgiver snart "Dark of the Sun" på Blu-ray. Den er helt klart opgraderingen værd. Køb den. Se den. Og se den igen 8)

Marts (29 stk.):

47 Meters Down* (2017) 2/6 :netflix:
Annihilation* (2018) 4/6 :netflix:
The Cable Guy (1996) 5/6 :netflix:
Christian Fuhlendorff: Det er ligegyldigt hva’ andre tænker, ikk’?* (2017) 5/6 :tv2play:
Clerks II (2006) 5/6 :netflix:
Daddy's Home 2* (2017) 3/6 :amazonvideo: ANMELDELSE
Dark of the Sun (1968) 5/6 :amazonvideo: ANMELDELSE
The Disaster Artist* (2017) 3/6 :amazonvideo:
Films to Keep You Awake: The Baby’s Room* (2006) 3/6 :dvd:
A Fish Called Wanda (1988) 5/6 :amazonvideo:
Game Over, Man! (2018) 4/6 :netflix: ANMELDELSE
Geostorm* (2017) 4/6 :amazonvideo: ANMELDELSE
John Wick: Chapter 2 (2017) 5/6 :dvd:
Jumanji: Welcome to the Jungle* (2017) 5/6 :amazonvideo: ANMELDELSE
King Arthur: Legend of the Sword* (2017) 3/6 :netflix:
Mayhem* (2017) 4/6 :amazonvideo: ANMELDELSE
Mick Øgendahl: FEST* (2017) 6/6 :tv2play:
Mick Øgendahl: Micktrix (2003) 5/6 :tv2play:
Mick Øgendahl: Propaganda (2010) 5/6 :tv2play:
Mick Øgendahl: Tåfræser (2004) 6/6 :tv2play:
Mom and Dad* (2017) 4/6 :amazonvideo: ANMELDELSE
Notting Hill (1999) 4/6 :TV:
Out of Sight (1998) 6/6 :TV:
The Peacemaker (1997) 5/6 :dvd: ANMELDELSE
Sinbad: Legend of the Seven Seas (2003) 4/6 :netflix:
Sleuth* (1972) 6/6 :dvd: ANMELDELSE
Star Wars: The Last Jedi* (2017) 3/6 :amazonvideo: ANMELDELSE
Video Nasties: Draconian Days* (2014) 6/6 :vimeo:
Video Nasties: Moral Panic, Censorship & Videotape (2010) 6/6 :youtube:

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tirs apr 03, 2018 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Citat:
Marts 16 film:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lucy (2014) :drtv:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Hummingbird (2013) :drtv:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: King Arthur: Legend Of The Sword (2017) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ingrid Goes West (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Lucky (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: American Honey (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Shock Wave (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Aquarius (2016) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Unfinished Plan: El Camino De Alain Johannes (2017) :bluray: (Dokumentar)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Brigsby Bear (2017) :plejmo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: How To Be A Latin Lover (2017) :plejmo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Square (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Gook (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Jackie (2016) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Dark Tower (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Salesman (2016) :filmstriben:


Marts var en ganske fornuftig måned, hvor det blev til 16 film for mit vedkommende. Højdepunktet var den svenske The Square som løb med de gyldne palmer i Cannes sidste år. Lavpunktet var King Arthur: Legend Of The Sword, som er en elendig film uden nogen formildende elementer og jeg plejer ellers altid at kunne lide Guy Richies film.


Top
   
Indlæg: tirs apr 03, 2018 15:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Marts - 19 stk.
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Asterix og Vikingerne (2006) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: A Fish Called Wanda (1988) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Batman Begins :bluray:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Batman & Robin (1997) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Neverending Story (1984) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Lucky (2017) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Bad Boys (1995) :TV:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Batman Forever (1995) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Planet Earth (2006) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: En Frygtelig Kvinde (2017) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Horse Feathers (1932) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ronin (1998) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Mark of Zorro (1940) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ordet (1955) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Audition (1999) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Shape of Water (2017) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Jurassic Park (1993) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Florida Project (2017) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Phantom Thread (2017) :biograf: *anmeldelse*

19 film er over standard, godt hjulpet på vej af påske, Oscarfilm i biffen plus en 5-dobbelt filmdag i starten af måneden. Lidt nedslag:
Min datter og jeg fortsætter vores Batman-maraton. Sæson 2 af 1966-serien er satme hård kost, drenge, og her godt 50 afsnit inde i den meget, meget lange saga må jeg sige, at jeg ikke har brug for mere King Tut, Egghead, Bookworm og andre 7.-rangsskurke. I filmserien kom vi igennem de to Joel Schumacher-værker. Den ene har årene ikke været for gode ved, specielt ikke når man lige er kommet fra den mesterlige Returns, og B&R.... huha, jeg har ikke set den siden bio, og den var næsten mere elendig, end jeg huskede den. Begins blev set dagen efter for at fjerne den grimme smag, og den var en tiltrængt tilbagevenden til det normalt ret høje niveau.

En Frygtelig Kvinde var mere en frygtelig gang rod - morsom ind imellem, men også meget slingrende i stilen. Til gengæld var Phantom Thread utroligt gennemført.
Min filmmaraton fik lukket div. cineastiske huller, inkl. Audition (puha!) og noget Dreyer - plus The Mark of Zorro, der virker som en billig, men jævnt underholdende Adventures of Robin Hood-klon.

Hele familien var supergodt underholdt af Jurassic Park og A Fish Called Wanda, mens jeg kedede mig voldsomt over Asterix og Vikingerne.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man apr 09, 2018 12:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Citat:
MARTS 2018:

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Warcraft: The Beginning (2016) :cmore:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Boss Baby (2017) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Annihilation (2018) *anmeldelse* :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Shape of Water (2017)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Black Mirror: Sæson 4 (2017) *anmeldelse* :netflix:


Jeg kan allerede nu godt love, at April bliver mere omfattende, da jeg pt. er sygemeldt efter en kikkertoperation i skulderen i sidste uge, hvilket også er årsagen til, at dette måneds-resumé bliver kortfattet.

:help:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 622 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 86 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team