DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 13:07

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1022 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man jul 02, 2018 15:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@Henrik - godt, at du er tilbage :thumb: Smider lidt kommentarer senere.

For mit eget vedkommende - hold kæft for en ringe måned:

Juni - 6 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Killers (1964) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Social Network (2010) :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Titan A.E. (2000) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Speed (1994) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Jurassic World: Fallen Kingdom (2018) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Spider-Man: Homecoming (2017) :blockbuster:

Jeg havde lykkeligt glemt, hvor flot, rodet og ligegyldig Don Bluths Titan A.E. er. Og ellers var det småt med overraskelser.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jul 02, 2018 21:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Velkommen tilbage Henrik24, tak for de fine anmeldelser. Så endda med Night Moves, Nighthawks og Blue Collar :beerchug:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors jul 05, 2018 16:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
ImpulzE skrev:
Der er ingen VHS'er i denne omgang, men det kan dukke op, da Michael W. ikke endnu har indtastet sine sete film.


Slendrian her har nu fået opdateret sin liste, så nu er der en måned med VHS'er igen :D


Top
   
Indlæg: lør jul 07, 2018 9:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
JUNI 2018:

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Jurassic World: Fallen Kingdom (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mommy Dead and Dearest (docu) (2017) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Master of None: Sæson 1 (2015) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Evil Genius:The True Story of America's Most Diabolical Bank Heist: Sæson 1 (docu) (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Fourth Estate: Sæson 1 (docu) (2018) :drtv:



Så skal jeg da LIGE LOVE FOR, at jeg er tilbage på tidligere tiders kvantitetsfattige niveau. Kombineret med det faktum, at vejret har været fantastisk, har jeg fået set meget lidt, hvilket min liste også bærer præg af.

Jeg kan kun fået set EN sølle spillefilm i juni, og det var den lettere skuffende Jurassic World: Fallen Kingdom som desværre blev ret dum, især da dino-action forlod Isla Nubar og henlagdes til "vores verden". Det blev meget fish-out-of-water klichéfyld og ligegyldigt. Men den første del var ok, og CGI fejlede bestemt ikke noget.

Jeg fik også nakket første sæson af Aziz Ansaris fine indie-sitcom Master of None, som var en fin blanding af underspillet cringe-komedie og drama.

Derudover stod resten af måneden i dokumentarens tegn. Bedst var true crime-produktionerne Evil Genius og Mommy Dead and Dearest der begge er baseret på fuldstændig langt ude sande historier. Jeg elsker det fokus der er kommet på velresarchet dokumentarer i disse tider.

Endelig er The Fourth Estate-dokumentarserien i 4 dele værd, at fremhæve. Den følger avisredaktionen på The New York Times fra Trump bliver valgt, og hans første år som præsident der var præget af den ene skandale efter den anden. Et yderst interessant indblik ind bag væggene hos graverjournalisterne.

Alt i alt en lidt småfesen måned, dog med nogle gode dokumentarer.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør jul 07, 2018 10:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Master of None: Sæson 1 (2015) :netflix:

Jeg fik også nakket første sæson af Aziz Ansaris fine indie-sitcom Master of None, som var en fin blanding af underspillet cringe-komedie og drama.

Glæd dig til sæson 2 - jeg er netop blevet færdig med den og efter min egen ydmyge holdning, er den lige én tand bedre end første sæson :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man jul 09, 2018 15:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Husk at ajourføre jeres lister fra juni måned i tråden senest i morgen, om det så er få eller mange, alt tæller :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2018 20:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2018 | jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

Juni
171 sete film (Deadpool 2, Black Panther, Blue Collar)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:cmore: | :dvd: | :blockbuster:


Solen fortsætter og vi får set stadig en masse film. Efter diverse serier er blevet frasorteret, så ender juni med hele 171 sete film.
Efter Bjurs liste er fundet som var godt kamufleret i blandt indlæggene, så rykker tilføjelsen af ekstra sete film lidt rundt på det hele. Reynolds, Brolin og tøjbamsen havde 3. pladsen sidste måned vender stærkt tilbage i juni på 1. pladsen. Derefter fortsætter det i samme genre med en højteknologisk Sort Panter på 2. pladsen. As usual ender de hårdt arbejdede Blue Collars sidst på 3. pladsen.

Jurassic World: Fallen Kingdom er meget heldigt at se sig slået af både ManHunt og 12 Strong, der begge deler månedens bundskraber pladsen.

VHS'erne er tilbage igen takket af Michael W. Og det betyder fysiske formater indtager førertrøjen med sine 47,11%% , hvor biografen(+TV) repræsenterer overraskende lidt med 9,09% i juni. Et stor velkommen tilbage til Henrik24 og alle hans herlige anmeldelser, der gør vi ender rekordhøjt med hele 29 stykker.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn jan 27, 2019 18:33, rettet i alt 7 gange.

Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2018 21:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Kan det passe, at Cargo har en højere samlet vurdering i juni end Deadpool 2?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2018 22:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
SLET

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE ons jul 18, 2018 23:28, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2018 23:06 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
ImpulzE skrev:
Så vidt jeg kan se er du den eneste, der har set Deadpool 2 i juni

Prøv at gå én side tilbage - der har brugeren Bjur angivet sin liste for juni. Kan du mon have overset den?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2018 23:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Pjalte skrev:
ImpulzE skrev:
Så vidt jeg kan se er du den eneste, der har set Deadpool 2 i juni

Prøv at gå én side tilbage - der har brugeren Bjur angivet sin liste for juni. Kan du mon have overset den?
I stand corrected :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons aug 01, 2018 0:05 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Juli (20 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Boyka: Undisputed IV :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Program :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Stop at Nothing: The Lance Armstrong Story :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Moon Rider :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Love, Simon :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Ant-Man and the Wasp :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hereditary :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Emoji Movie :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Thor: Ragnarok :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Venus in Fur :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Incredibles :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Man Who Knew Infinity :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Race :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Goya's Ghosts :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: American Made :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Jack Reacher: Never Go Back :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Becoming Bond :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Nocturnal Animals :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Pirates! Band of Misfits :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Allied :netflix:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: ons aug 01, 2018 0:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg nåede ikke at komme over én film om dagen i denne måned, fordi lampen røg i går aftes :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons aug 01, 2018 9:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Juli:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hostiles (2017) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lemmy (2010) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ghost Stories (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Legend (2015) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Fastest (2011) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Faster (2003) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Senna extended cut (2010) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Domestics (2018) :itunes:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: tors aug 02, 2018 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
JULI 2018:

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The BFG (2016) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Kubo and the Two Strings (2016) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: ParaNorman (2012) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Coco (2017) *anmeldelse* :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: World War II in Colour: Sæson 1 (docu) (2009) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Staircase: Sæson 1 (docu) (2018) :netflix:


Sommerferie og rekordvarme = begrænset skærmtid. :wallbanger:

Gensynene med Coco og Kubo var fantastiske... Og The Staircase -dokuen var også ret underholdende, selvom det blev noget langtrukket undervejs... Og så er det altid en fornøjelse at se Hitler i HD og farver på Netflix.

Håber på mere substans i August.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1022 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team