DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 12:11

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 115 16 17 18 1922 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre nov 16, 2018 1:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
2018 | jan | feb | mar | april | maj | jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

Oktober
241 sete film (Back to the Future, Leave No Trace, Revenge)
Billede Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:filmstriben: | :TV: | :itunes:


Oktober blev måneden hvor vi nåede en milepæl, nemlig 2000 sete film sammenlagt :beerchug: Takket af der blev set 241 film i oktober.

En gammel kending med Marty, Doc, Lorranie, Biff og George vender tilbage til toppen, denne gang på 1. pladsen. En fænomenal film på 2. pladsen, som alle skal/burde se, en film fra Debra Granik med Ben Foster og Thomasin McKenzie på 'skovtur', forladt omverden for klare og pas sig selv. 3. pladsen er en helt anden film, en fransk voldtægts og hævnefilm instrueret og skrevet af Coralie Fargeat, ovenikøbet hendes første spillefilm! Alle tre titler lyder næsten som en tagline til en fed film.

Månedens bundskrabere ender med hele tre blandet godter fra værste skuffe(?), som er Venom, Ocean's Eight og Baywatch.

Av av, de fysiske formater får et ordenligt los af streaming i oktober med sine 54,36%, og biografen(+TV) repræsenterer med hele 9,74%. Antal af anmeldelser er denne gang på 14 stykker.

Hvis der er spørgsmål, noget jeg har glemt eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE søn jan 27, 2019 18:32, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2018 12:34 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Godt at se, at antallet af anmeldelser er for opadgående, og at jeg har gjort mit til at give Ocean's 8 og Venom stryg ;) Jeg må vist hellere få set LNT!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2018 12:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg mangler stadig at anmelde The Secret of Kells, som jeg så i sidste weekend. Må hellere komme i gang igen. Tak som altid for den fine indsats, ImpulzE.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2018 12:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Jeg mangler stadig at anmelde The Secret of Kells, som jeg så i sidste weekend.

Arj, den var godt nok imponerende på en low-key måde, har man tålmodighed til at se den så får man tifold igen.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2018 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
De sidste 3-4 dage:
Billede

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2018 12:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@Mike: håber du syntes om Kells, jeg er ret vild med den (og endnu mere med Song of the Sea)

@t23: Hvad syntes du om Fires on the Plain? Jeg så den på PIX for tre år siden og skrev bl.a., at "ngen af skuespillerne spiller voldsomt godt, og så ser filmen meget billig ud. Sådan lidt Rambo 4's-jyske-pløjemark-agtig, kombineret med billige kameraer og uheldig klipning (der var det med budgetudfordringerne). Normalt generer det mig ikke, men her blev det altså distraherende. Og det er lidt synd, nu hvor Tsukamoto har valgt en alternativ stil til sit meget alvorlige emne."

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Senest rettet af Buck Rogers fre nov 16, 2018 12:58, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2018 12:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10638
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Secret of Kells er fremragende!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2018 13:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
@t23: Hvad syntes du om Fires on the Plain?

Nu taler du jo til vestens største Shinya Tsukamoto fan, men jeg må indrømme jeg var lidt skuffet. Jeg kan godt se at han skubber sin egen klaustrofobi og angst ind, men det virkede ikke for mig - og det er nok den første gang jeg skal sige noget dårligt om hans værker. Jeg tror udelukkende han lavede den for at oplive en drengedrøm om at være hovedrollen i den originale - på den måde giver den lidt mening, men ellers, nah, det var sgu en skuffelse, det være sagt, den eneste gang han har gjort det, så jeg er stadig fan .. bare ikke lige den der.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2018 13:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Mike Haggar skrev:
Jeg mangler stadig at anmelde The Secret of Kells, som jeg så i sidste weekend.

Arj, den var godt nok imponerende på en low-key måde, har man tålmodighed til at se den så får man tifold igen.


Den er skøn på den der langsomme og legende måde, som både den og Song of the Sea kan. De er virkelig skønne.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2018 13:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Den er skøn på den der langsomme og legende måde, som både den og Song of the Sea kan. De er virkelig skønne.

Så må du ikke snyde dig selv for The Red Turtle - lang historie kort var det en Fransk-Belgisk gut med en drøm, han ringede til Ghibli, resten er historie. Virkeligt en øjegasme, hvis du kan tackle det langsomme tempo.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre nov 16, 2018 14:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Ud af ovenstående palette kan jeg virkeligt anbefale Zebraman 2 til folk med et indre legebarn. Den første var hvor voldspsykopaten Takashi Miike første gang gik ind i at lave en børnefilm, og med Sho Aikawa i hovedrollen, så gik det helt galt - på en familievenlig måde, og det var nok Miike's første kassesucces. Se, del to er endnu mere langt ude, det er ren rå scifi action og så udgakket at jeg skulle se den to gange for at følge med. Der er alt fra en antihelt til Japans største bryster - og kondomer med banansmag - og derfra skal Aikawa lige redde verden.

Tossehumor, ja, og i 99 procent af tilfældende orker jeg ikke den slags, men for fanden da jeg var flad af grin.

Ellers .. Forbidden Siren er en god slow-burner af Japansk gys, The Disaster Artist var nærmest en must-see men bestemt underholdende, Hiroku The Goblin er bare så fantastisk, ellers er der ikke rigtigt noget jeg kan anbefale fra det screenshot. Jo, hvis man er Japanofil så se hele molevitten, men filmmæssigt set kan jeg kun anbefale ovenstående.

Zebraman 2 dog .. holdakæft den er til ti poser popcorn! :)

EDIT: Jo, naturligvis, The Killer var John Woo dengang han var cool - den skal i dælemig alle se!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs nov 20, 2018 18:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
ImpulzE skrev:
3. pladsen er en helt anden film, en fransk voldtægts og hævnefilm instrueret og skrevet af Coralie Fargeat, ovenikøbet hendes første spillefilm!


Det lyder da vist som et must see for mit vedkommende. Hvor brutal er den i forhold til genren ?


Top
   
Indlæg: ons nov 21, 2018 11:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Maverick skrev:
ImpulzE skrev:
3. pladsen er en helt anden film, en fransk voldtægts og hævnefilm instrueret og skrevet af Coralie Fargeat, ovenikøbet hendes første spillefilm!


Det lyder da vist som et must see for mit vedkommende. Hvor brutal er den i forhold til genren ?


Middel, men kan tilslutte mig anbefalingen. Den er godt skruet sammen og jeg var også særdeles godt underholdt. :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons nov 21, 2018 13:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Mike Haggar skrev:
Den er skøn på den der langsomme og legende måde, som både den og Song of the Sea kan. De er virkelig skønne.

Så må du ikke snyde dig selv for The Red Turtle - lang historie kort var det en Fransk-Belgisk gut med en drøm, han ringede til Ghibli, resten er historie. Virkeligt en øjegasme, hvis du kan tackle det langsomme tempo.


Det lyder fantastisk - den skal jeg se! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør dec 01, 2018 12:56 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
November (16 film:)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Girl in the Spider's Web :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Intolerance: Love's Struggle Throughout the Ages :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Night Comes for Us :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Wonder :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Florida Project :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Call Me by Your Name :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Penguins of Madagascar :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: First Man :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Greatest Showman :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Smallfoot :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Ballad of Buster Scruggs :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: They'll Love Me When I'm Dead :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Resistance Banker :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Jumanji: Welcome to the Jungle :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Secret of Kells :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Way Out West :youtube: *anmeldelse*

Kortfilm:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Big Business (1929) :youtube:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 115 16 17 18 1922 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team