DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 6:53

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 176 77 78 79 80147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 09, 2014 11:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
njhansen skrev:
Billede

Er lige blevet færdig med den virkelig spændende dokumentar Turtle Power: The Definitive Story of the Teenage Mutant Ninja Turtles.

Den handler om Turtles-fænomenet fra starten i begyndelsen af 80erne som en undergrunds-tegneserie videre til alt legetøjet og tegnefilmsserien og til filmene. Der er interviews med Eastman og Laird, skaberne af serien, og mange af de personer, der var med til at gøre Turtles store dengang.

Undervejs er der bl.a. også interviews med James Avery, Shredders stemme i tegnefilmsserien, Brian Henson, Steve Barron, Kevin Clash, skuespillerne fra den første film og endda også nogen af de skuespillere, der spillede Turtles, da de var "on the road" i 90erne som rockstjerner i USA.

Den er spændende fra start til slut og kunne, som sædvanlig med de gode dokumentarer, godt have været længere. Der kunne sagtens have været lidt mere snak om film to, tre og fire samt de kunne have gennemgået de andre senere tegnefilmsserier.

Det der er i dokumentaren er dog guld værd og man sidder nogen gange, ligesom Eastman og Laird, og forundres over, hvor stort et fænomen det egentlig blev, når man tænker på, hvor skævt det egentlig er.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Kan ses på Netflix CA.
Fedt! Mange tak for info'et! Det var en super fed og glædelig oplevelse, at se dokumentaren om Turtles, som jeg elskede virkelig højt da jeg var lille!

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
 
Indlæg: lør jul 19, 2014 22:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
ImpulzE skrev:
Fedt! Mange tak for info'et! Det var en super fed og glædelig oplevelse, at se dokumentaren om Turtles, som jeg elskede virkelig højt da jeg var lille!


Samme her. Rigtig hyggelig dokumentar.

Dog gør det mig bare endnu mere bedrøvet over den kommende film. Øv hvor ser den tarvelig ringe ud, og med Turtles der er til at brække sig over. Øv hvor er den trist. Vælger at negligere den præcis som jeg har gjort med Transformers 3+4 efter jeg så den frygtelige 2'er.
Det er ikke tit det sker, men jeg ville faktisk ønske Bay tog billetten. Det er nu to af mine kære barndoms minder, han forsøger at smadre med virkelig ringe film. Jeg magter ham snart ikke mere. Den LORT! :(


Top
   
 
Indlæg: man jul 21, 2014 16:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
De seneste fire uger har min familie og jeg været på en fantastisk rundrejse i Singapore, Cambodia og på Borneo, så det har pænt sagt været småt med film. Men det er også ok ind imellem :)

På rejsen over havde jeg 12 timer at slå ihjel, men det blev kun til en enkelt film (der var nødt til at være med undertekster pga. larmen):
Avant l'hiver/Før Vinterkulden (2013)(får premiere herhjemme til oktober) - Daniel Auteuil og Kristin Scott Thomas spiller et ægtepar, hvis langvarige forhold efterhånden knirker en del. Så da Auteuil, der er læge, begynder at blive opsøgt af en af sine ekspatienter, har hans kone snart antennerne ude efter tegn på et eventuelt sidespring. Men den tidligere patient har sin egen agenda, og den gode læge kommer snart ud, hvor han ikke kan bunde.
Der er vist langt mellem de virkeligt mindeværdige filmoplevelser i fly, men skal det endelig være, er et lille drama som dette nok ikke det værste. Auteuil og Thomas (der også spillede med i instruktørens debut, Jeg Har Elsket Dig Så Længe) gør det udmærket, men der er noget lidt gumpetungt og en smule rutinepræget over hele dramatikken - og selv om der pointerne aldrig fodres med skeer, bliver filmen aldrig andet end jævnt interessant. (3½/6).

Så var der en længere filmpause til vi skulle 5½ time med bus på Borneo (ubetinget den mest slingrende og kvalmefrembringende bustur, jeg nogensinde har været på). Vi kom ind midt i Man of Steel, så der var desværre kun bulder-og-brag-delen tilbage. Der var ikke skruet ret højt op for bussens i øvrigt potente lydsystem, så det var svært at følge dialogen ind imellem. Jeg lærte dog hurtigt, at a) Der bliver sagt ret meget "Argh!" i MoS, og at b) "Argh!" hedder "Argh" på malaysisk.
Oplevelsen blev kun løftet af, at skærmen var dekoreret med noget juleagtig, hvidt pynt midt i 32 graders varme:
Billede

Jeg fik løbende forklaret min let skræmte og også fascinerede 5-årige søn, at alt smadderet bare var noget de legede, og at de kun sloges for sjov. Men så var filmen færdig, og til ære for den tredjedel af passagererne, der vel var under 9-10 år, blev der skruet godt op for lyden, for nu skulle vi se... The Raid 2. Øhm godt så, og nu skal du se min dreng, det er nok ikke liiiige noget for dig, men kig du bare ud af vinduet den næste 2½ time, mens du holder dig for ørerne....tænke tænke tænke, det er sgu nok en nedklippet udgave. Men filmen, der åbenbart er forbudt i landet var tydeligvis ikke censureret, og der var godt med teaterblod, hjernemasse og - som sagt - højt lydspor. Det er sgu familievenlig inflight-underholdning, der vil noget :loco:
Nå, malayer må vide noget om børneopdragelse, som jeg ikke ved, så efter 10 minutter gik jeg ned og spurgte, om de eventuelt havde noget, der var bare en tak mindre voldeligt. De så meget uforstående ud, men vi fik da en lokal komedie i stedet. Rædselsfuld, men en fantastisk erstatning :D

I Kuching på Borneo fik jeg set Dawn of the Planet of the Apes (15 kr i en Dolby 7.1-bif, ja tak da!). En overraskende afdæmpet og underspillet blockbuster, der tager sig god til til at etablere karakterer og miljø, og med afsindigt vellignende aber front and center og et ganske vellykket drama, der udspringer logisk af den første film. Jeg ved ikke, om historien er lige så vedkommende som Rise..., og den er måske lidt rigeligt lige ud ad landevejen, men skuespillerne gør det godt (Gary Oldman desværre i en lidt for lille rolle) i samspillet med CGI-dyrene. Absolut en positiv sommeroplevelse. (4½/6).

På flyveturen hjem fredag, dvs. dagen efter ulykken i Ukraine, fik jeg set Office Space, mens jeg ihærdigt prøvede på ikke at tænke på flyruter og løsslupne missiler. En af de film, jeg aldrig har fået set - men den var ret vellykket - karakterne sidder lige i skabet, og har man nogensinde arbejdet på kontor, kunne man nok blive inspireret til et par kætterske tanker eller to. Havde nok været endnu sjovere i det rette selskab og med bedre lyd, men jeg var i alt fald godt underholdt i halvanden time (4/6).

Og endelig er man hjemme med sin filmsamling og projektor, og ja, de har sgu været lidt savnet ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Senest rettet af Buck Rogers man jul 21, 2014 22:51, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: man jul 21, 2014 22:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man feb 24, 2003 2:01
Indlæg: 6506
Geografisk sted: Pyongyang
:thumb:

Skøn ferie-anekdote, Buck......


Top
   
 
Indlæg: man jul 21, 2014 22:41 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Det tør siges. :)


Top
   
 
Indlæg: tirs jul 22, 2014 9:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Jep gode ferie historier Buck Rogers og du er spot on med Dawn of the Planet of the Apes. Så den igår. 4 ud 5 for mig.
Den er en perfekt blockbuster og en rigtig god film generelt. Den taler ikke ned til publikum og manuskriptet sørger for, at historien hele tiden er et par skridt foran. Effekterne er sindssyg imponerende og det er fedt endelige, at se en sci-fi film med et klart budskab. I aften var vi kun 9 inde og se filmen og billetdamen fortalte mig, at de fleste så Transformers 4 i stedet. Det er synd for uden at have set den 4. Transformers film, kan jeg med sikkerhed sige at dette er en meget bedre og mere mindeværdig film.

The Raid 2 er bestemt ikke for børn! :) Men jeg elskede den!
5 ud af 5 herfra!

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Senest rettet af Mills tirs jul 22, 2014 9:21, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: tirs jul 22, 2014 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Haha, hvor har vi savnet dine indlæg Buck. Fremragende læsning! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tirs jul 22, 2014 10:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Jamen det er skam også rart at være i vante omgivelser igen og få noget godt filminput :thumb:
Jeg tror lige jeg venter et par år med at vise knægten hele filmen ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: ons jul 23, 2014 7:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Dejlig feriehistorie, Rock Budgers! Jeg elsker østen, så jeg er sgu glad for du giver din søn sådan en oplevelse, også selvom den involverede The Raid 2. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 
Indlæg: ons jul 23, 2014 9:48 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Vi har ikke været der før, men når der er sparet lidt moneter sammen, skal vi helt sikkert afsted igen! Masser af jungleture, eksotiske dyr, dejlig mad, mangojuice og nogle helt urimeligt imødekommende mennesker (let rødhårede sønnike er nok blevet fotograferet de første 25 gange ;)). Vores 9-årige datter var også rigtig begejstret. Det er altid heldigt når man kan hive poderne væk fra pool og all-inclusive :)
Havde også håbet på at kunne købe nogle asiatiske BD'er, og havde fat i Naiera for at få nogle tips, men ud over Hollywood-udgivelser (tit i lidt tvivlsomme versioner) var der ikke noget at komme efter.

...
Nå, vi må vel også hellere få lidt filmomtale:
Billede
Paradise Now (Hany Abu-Assad, Palæstina 2005) - Abu-Assads seneste film, Omar, var årets bedste oplevelse for mig på PIX, så da jeg fandt hans Golden Globe-vinder på Filmstriben, var det oplagt at få den set.
Film om selvmordsbombere er ikke ligefrem hverdagskost. De optræder ind imellem som element, fx. i Hurt Locker, men ikke som hovedpersoner. Her følger vi to barndomsvenner, Said og Khaled, der lever et trøstesløst liv på Vestbredden. Uden fremtidsmuligheder, uden mulighed for at forlade området. De er netop blevet hyret til at udføre et selvmordsangreb mod israelerne, og vi følger forberedelserne, med alt hvad det indebærer af ære, tvivl, nervøsitet, hykleri (fra deres bagmænds side) og udsigt til martyrdom - en af filmens nøglesekvenser viser en tragikomisk optagelse af en martyrvideo, hvor det ikke er alle tilstedeværende, der brænder lige meget for at komme op til de 72 jomfruer i himlen.
Said er stærkt påvirket af, at hans far blev henrettet for samarbejde med israelerne, og han er umiddelbart stærkt overbevist om det retfærdige i missionen - men da den smukke Suha (Lubna Azabal fra Incendies) krydser hans spor, begynder tvivlen at nage.

Paradise Now er på mange måder en vigtig og vellykket film, der formår at humanisere selvmordsbomberne uden at sympatisere med deres metoder (det er min udlægning - israelerne var uenige og der var en masse palaver i forbindelse med filmens Oscarnominering). Men den er ikke så helstøbt som Omar, der bl.a. vandt point ved at give de jødiske modstandere et ansigt, der her er fraværende. Suha føles også sine steder lidt for meget som et talerør for instruktørens politiske standpunkt. Når det er sagt, er der også meget at glæde sig over. Abu-Assad er tydeligvis en ferm personinstruktør, der får det meste ud af sine folk og sine lokationer - optagelserne var bl.a. præget af missilangreb tæt på settet - og han formår at give palæstinensernes frustrationer en menneskelig vinkel. Her er stof til eftertanke i en overraskende elegant og ikke-tung indpakning.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: ons jul 23, 2014 13:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
Dreams Of A Life [2011] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:
"When I was going out with her, she told me the drummer from Culture Club had asked her out!" Da det totalt opløste lig af en kvinde opdages i hendes lejlighed i London i 2003, viser det sig, at liget har lagt uopdaget i lejligheden i næsten 3 år. Politiet bruger tandkort for, at identificere 38-årige Joyce Vincent, men der bliver aldrig fastslået en dødsårsag. Det bliver dog hurtigt afvist, at der ikke kunne lægge en forbrydelse bag. Døren var låst indefra, fjernsynet kørte stadig og liget var omgivet af julegaver. Således starter denne interessante dokumentar, der forsøger at opklare hvordan en tilsyneladende velfungerende kvinde kunne ligge død i 3 år uden at blive savnet. Og det er faktisk et mysterie, for Joyce var tilsyneladende meget populær. Hun havde fire søstre og et hav af venner. Hun var en pæn, ombejlet pige med en stor omgangskreds og hun efterlod de fleste med et indtryk af, at hun var veluddannet og generelt havde styr på tilværelsen. Hun færdes i musikbranchen og mødte bl.a. Isaac Hayes og Nelson Mandela. Så hvordan kunne hun ende død, glemt og efterladt i sin lejlighed hvor hun, bogstaveligt talt, nåede at rådne op før hun blev fundet? Alt dette (og meget mere) forsøger instruktør Carol Morley at finde ud af vha. en række interviews med Joyces tidligere kærester, kollegaer, venner og andre i hendes tidligere omgangskreds. Og langsomt men sikkert, tegner der sig et mere nuanceret billede af Joyce, hvor især hendes barndom er omgæret med mystik. Det er ret godt fortalt i denne dokumentar der vha. skuespillere har dramatiseret Joyces liv. Tempoet bliver til tider lige lovligt langsomt, men til gengæld slipper vi for de irriterende voice-overs der tit fylder enormt meget i dokumentarer. Alt i alt en anbefalelsesværdig doku.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: tors jul 31, 2014 15:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede
The Wind Rises (Kaze tachinu) [2013] :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:
"A flying door. You don't see that every day!" Efter at have annonceret sit eget exit fra animations-branchen hele seks gange, skulle den nu være god nok. Dette er 72-årige Hayao Miyazakis sidste film. Og hvilken film, at slutte af med! Som vi efterhånden er vant til fra Studio Ghiblis side, er denne historie meget langt fra de rosenrøde fortællinger vi kender fra f.eks. Disney Studios i Hollywood. Faktisk kunne det ikke være mere diametralt anderledes. Temaer som atomkrig, alvorlig sygdom, død og ødelæggelse er således flittigt brugte temaer, hvilket også er tilfældet her. Kort fortalt er filmen en fiktionaliseret udgave af den japanske fly-ingeniør Jirô Horikoshi liv. Han har en svær barndom, hvor han hans nærsynethed bringer ham i problemer. Som ung dreng drømmer han om, at blive pilot, men pga. synsproblemerne (og en række andre omstændigheder, især stor-politik) ender han i stedet med, at designe kampfly. Sideløbende kører der et par sideplots og det hele er vævet smukt ind i hinanden vha. simpel, effektiv animation (og en lille smule afmålt CGI). Det er en fejende flot film med en solid, gennemarbejdet historie, hvor der tages god tid og hvor der ikke er gået på kompromis med noget som helst. Tematisk er vi tæt på Grave of the Fireflies og hvis man har let til gråd, flæber man nok også denne gang. En flot film og en værdig svanesang for Miyazaki. Anbefaling herfra.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
 
Indlæg: fre aug 01, 2014 12:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Billede

Guardians of the Galaxy var overraskende sjov. Filmen fungerer bedst når der er karakterscener og knap så godt i actionscenerne. Især slutningen er lidt noget rod og skurken fungerer ikke rigtig. Desuden så den visuelt lidt "flad" og kontrastforladt ud. Jeg ved ikke om det er fordi den er skudt i 3D? Den er skudt med Arri Alexa og det plejer jo at se ok ud. Dette gør at filmen til tider ser lidt billig ud. Men den talende vaskebjørn Rocket redder virkelig filmen! Så alt i alt lidt en ujævn oplevelse, men teamet af "Guardians" fungerer, de skal blot have et bedre manuskript.
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 
Indlæg: tirs aug 05, 2014 10:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Aaltra, Frankrig / Belgien, 2004 - IMDB link

To gutter bor i en lille møgflække, en halv times tid udenfor Paris. De er genboer og ærkefjender. Den ene, krediteret som "den ansatte", er et arrogant møgdyr som godt kan lide motocross. Den anden, krediteret som "bondemanden", er stereotypen på en bagvendt bonderøv, for at sige det lige ud. Nu vil jeg ikke røbe for meget, men både en crossmotorcykel og en gyllespreder kan gøre en del skade ved korrekt brug i en forhave.

Det kommer til et slagsmål hen over bondemandens traktor, og ladet på hængeren dratter ned over dem. Begge mister følelsen i benene og havner i rullestole. Bondemanden finder en fabrikationsfejl på sin traktor, og sammen finder de ud af at de der har lavet traktoren skal bøde for deres misære.

Nærmere betegnet firma'et Aaltra. I Finland. Og så går der rullestols-roadtrip i den. Men overhovedet ikke som et roadtrip nogensinde før har udartet sig på film (og forhåbentligt heller ikke i den virkelige verden).

Jeg kan ikke lade være med at sammenligne Aaltra med den legendariske Mand Bider Hund, dog uden ultravold. Vi snakker sort/hvid nul-budget film skrevet og instrueret af de samme to mennesker som spiller hovedrollerne, og de fleste andre medvirkende er venner og bekendte. Kulsort humor, totalt usympatiske karakterer, knastørre stereotyper, og den ene groteske situation efter den anden. Sammenligningen er nærmest uundgåelig, da Benoit Poelvoorde (forfatter af og hovedperson i Mand Bider Hund) har en mindre rolle - dog ser man kun hans benede bagdel iført et par grimme shorts. Og som prikken over i'et er selveste Aki Kaurismäki med - Finland's udendørsmester i knastør humor og stereotyper - og ham har de så sandeligt også ladet sig inspirere af.

Det er debutfilmen af makkerparret Benoit Delepine og Gustave Kervern, som nu er oppe på en håndfuld film sammen. De har så sandeligt formået at lave en film i gør-det-selv ånden, og den har præcis samme kvalitet som Mand Bider Hund - synes man ikke om plottet, kan man se den som en god samling af enkeltstående groteske scener.

Det eneste der er synd er at de Tyske og Flamske dialoger ikke er tekstede (ikke på den udgave jeg så i alt fald). Man går glip af nogle ret kreative tilsvininger. Men der er rigeligt at komme efter alligevel, og nu ved jeg hvad Obelix mente når han sagde "de er skøre, de Gallere".

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
 
Indlæg: tirs aug 05, 2014 10:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Ok, det lyder da skævt og underholdende. Dvd, Netflix eller andet?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 176 77 78 79 80147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team