DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 7:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 169 70 71 72 73147 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors maj 01, 2014 8:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Helt enig, blev heller ikke grebet af hverken filmen eller bogen, virkelig ikke min kop te. Det undrer mig at der er så "mange" ellers fornuftige voksne mennesker der der er blevet grebet af Teen/tweener begrebet Hunger games. ?

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
 
Indlæg: tors maj 01, 2014 10:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Jeg ved ikke, om det er teen-aspektet, der er problemet - jeg synes normalt godt, at jeg kan se gennem fingre med den slags, hvis bare resten fungerer. Og ikke varer 142 minutter ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: tors maj 01, 2014 11:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hehe, fed anmeldelse Buck :thumb:

Jeg gav den 3/6, så vi er ret enige. 2eren er lidt bedre.

Og så skal jeg satme se First Blood :D


Top
   
 
Indlæg: tors maj 01, 2014 16:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Sjovt, jeg syntes 2'eren trækker den alt for langt ;o)

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 
Indlæg: tors maj 01, 2014 21:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Jeg var godt nok heller ikke for pjattet med den. Så den sammen med min kæreste, som egentlig ellers var glad for bogen (har ikke selv læst den), men hun var heller ikke vild med for vild med den. Straks efter satte jeg så Battle Royale på. Den var vi begge enige om, var en meget bedre film.


Top
   
 
Indlæg: fre maj 02, 2014 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg fik set The LEGO Movie som den første film i maj.

Jeg havde forventningerne skruet helt i vejret efter de MANGE positive anmeldelser.

Jeg er sikkert i den forkerte målgruppe. Burde man kende LEGO Batman og de andre figurer i forvejen?
Jokes om Gandalf og Middle Earth kommer 10 år for sent. Slutningen var noget værre noget.

Ellers sjov og der var gang i den.

Jeg har slettet min Blu-ray 3D preorder. Desværre. Havde håbet på at det var den første 2014-produktion der skulle i samlingen.

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:


Senest rettet af Fritte fre maj 16, 2014 15:25, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: lør maj 03, 2014 20:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Buck Rogers skrev:
The Hunger Games (Gary Ross, 2012)
Billede:
Ærede citizens of the future. Eller hvornår I nu lever.
I har et rasende avanceret samfund. Og blåt hår. Og lækre computerdisplays. Og computerhunde. Eller hvad de nu er.
Kort sagt: I kan alt. Så hvorfor er årets højdepunkt i jeres samfund noget så oldnordisk som et tv-show - et tv-show, hvis visuelle uopfindsomhed kun overgås af det dræbende tempo. Et tv-show, hvor der tilsyneladende ikke sker noget 90% af tiden. Og de sidste 10% er tv-kameraerne ramt af Parkinsons. Jovist, årets ene deltager er da et lamselår, men hun har ikke engang blåt hår! Er det her virkelig toppen af underholdning i jeres toptunede verden?
Hvorfor dog nøjes med den slags amatørteater? Må vi i stedet anbefale denne helt fra det fjerne, 20. århundrede. Han laver grundlæggende det samme som i tv-showet, men på den halve tid og med væsentligt mere smæk for skillingen:
Billede

Tak for opmærksomheden! [/megafon sluk]
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty:


HØRT HØRT....en stjerne for meget, men du er tilgivet!!! :thumb:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 
Indlæg: lør maj 03, 2014 21:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Tak! :notworthy:

Seriøst... 84% på Rotten Tomatoes og masser af 4- og 5-stjernede anmeldelser herhjemme. Noget må jeg/vi være gået glip af.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: lør maj 03, 2014 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Hunger Games er symptomatisk for en tid, hvor hovedparten af al underholdning SKAL appellere til laveste fællesnævner. Jeg kan dog anbefale Catching Fire, der er en meget bedre fortalt historie med et tåleligt plot. Hvis man vælger at se den første, som en slags opvarmning til Catching Fire, så er den såmænd ikke værre end alle prequels til den skuffende Avengers-film.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: søn maj 04, 2014 18:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Pompeii (2014)

Paul W.S. Anderson har lavet meget shit i sin karriere. Nærmest udelukkende shit. Ja, faktisk er jo han synonym med shit.
Affald i form af Alien vs. Predator, Death Race, Resident Evil og den, i dag, hysterisk morsomme Mortal Kombat.
Kun Event Horizon viste glimmer af håb. Og nu har han så lavet Pompeii.

Hvad er Pompeii så? Tja, meget simpelt:

Gladiator + Dante's Peak = Jon Snow versus the Volcano

Pompeii er ikke nogen dårlig film. Faktisk vil jeg placere den ved siden af Event Horizon.
Er man til katastrofefilm i bedste Roland Emmerich-stil, krydret med lidt ringe kærlighedshistorie, så er Pompeii en god omgang underholdning.

Jack Bauer, eller Kiefer Sutherland, er satme miscastet som bad guy. Udover at have en ringe accent, så udstråler hans blotte tilstedeværelse bare... Jack Bauer. Han skal ikke være romersk general. Han skal fucking redde USA fra den næste atombombe, mand!

Der bliver også hugget med arme og ben fra Gladiator. Prøv at se her:

I Gladiator siger de: "We who are about to die, salute you!"
I Pompeii siger de: "To those about to die, we salute you!"

:shock:

Parker forventningerne ved døren og nyd det visuelle bombardement i Pompeii.
Her får man det man forventer af den her type film.

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:


Senest rettet af Fritte søn maj 04, 2014 20:37, rettet i alt 1 gang.

Top
   
 
Indlæg: søn maj 04, 2014 19:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Ahem...nu er det jo ikke noget, Ridley Scott har opfundet :)
Wiki-opslag

Men derudover er jeg da overbevist om, at go'e, gamle Anderson har planket fra høj og lav ;) Lyder som standard, no-brainer underholdning.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: søn maj 04, 2014 20:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Jeg føler mig overbevist om, at det hele startede med Asterix.

Billede

I begyndelsen var Ordet, og Ordet var Asterix.


Top
   
 
Indlæg: man maj 05, 2014 10:04 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Sjældent har jeg set en 60+ årig film, der virkede så højaktuel:

Ace in the Hole (Billy Wilder, 1951)
Billede

It's a good story today. Tomorrow, they'll wrap a fish in it.
I can handle big news and little news. And if there's no news, I'll go out and bite a dog.

Havde Chuck Tatum (Kirk Douglas) levet i dag, havde han været stjernereporter for Se og Hør. Men han lever i 1951 og er falleret storbyjournalist, der er havnet i jordens røvhul, Albuquerque, New Mexico. Men hans ego er stadig på størrelse med Manhattan og hans moralske kompas låst fast på "bare lortet sælget er alt andet ligegyldigt". Han får job på byens lokale sprøjte, hvor han konstant tramper på sine mindreværdige kolleger, mens han jamrer over de gabende kedsommelige nyheder, der er langt under hans værdighed.

Men har man ikke nyhederne, må man jo hjælpe dem på vej. Da han helt tilfældigt en dag støder på en mand, der er blevet indespærret i en mine, ligger guldet lige dér og venter på at samle op. Reddes skal den stakkels mand naturligvis - men hvordan og hvor hurtigt behøver det at ske? Og måske er han ikke den eneste, der kan lukrere en smule på en vellykket redningsaktion?

Ace in the Hole var et gedigent flop, da den havde premiere, og blev bl.a. kendt for, at Wilder fik frataget en stor del af overskuddet fra sin næste film, Stalag 17, for at dække dennes underskud. Dens gennemførte kynisme var åbenbart for stærk for publikum i 1951, men virker desværre yderst genkendeligt i vore dage. Tatum er et dumt svin og opportunist til fingerspidserne, stærkt spillet af Douglas og godt understøttet af Wilders sylespidse dialog - men filmens genistreg er at lade mange af de øvrige involverede blive trukket med ind i (og ned i) hans strøm af tvivlsomme beslutninger. Måske er de endda hoppet frivilligt med?

Filmens eneste, større svage punkt er, at den på intet tidspunkt er subtil på nogen måde. Kirk Douglas er stort set hele tiden skruet op til 11, og nogle af filmens pointer havde ikke taget skade af at blive underspillet en smule. Men det er til at leve med, når filmen i øvrigt er så pokkers underholdende.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Eurekas BD ser generelt fin ud - billedet er blødt ind imellem, men det lader til at være et problem med kilden. Men konstrasten fluktuerer en del ind imellem, og nogle af de mørke billeder kunne godt have været renset bedre op. Det samlede indtryk er dog positivt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Indlæg: man maj 05, 2014 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Fin anmeldelse af Ace in the Hole. :thumb: Det er jo en fantastisk film omend det er en af de type dramaer fra halvtredserne hvor alting partout skal råbes ud. Jeg har for nyligt købt den på iTunes, da de havde noget 10-dollar tilbud på klassikerne, men nu skal jeg da se den igen. :beerchug:

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
 
Indlæg: man maj 05, 2014 10:55 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Det lyder godt - og du har helt ret - underspillet er den ikke ligefrem ;)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 2193 indlæg ]  Gå til side Foregående 169 70 71 72 73147 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team