Instruktøren er kendt for at filme i sort/hvid, så denne film er en af de få undtagelser. Den generelle tematik er livets monokrome og absurde realitet, hvor vi som mennesker både betages og foragtes af kollektivets bedrageri og umenneskelighed.
Lokaliteten i denne film er en dyster lejlighed, der på mærkværdigvis piftes op med intensive farver iført betagende kinematografi. Kameraet bevæger sig overalt, og til tider får man associationer til Georgij Rerberg, blot mere kompromisløst. Instruktøren genererer et ubehageligt billede af mennesker, der forsøger at elske og respektere hinandens og deres egen tilværelse.
alchemist skrev:
Du har vel også en mening med at have de tre billeder som ser ud til at være taget fra en enkelt kamerabevægelse, men hvad er det, der er på hans venstre ben?
Jeg burde nok have medtaget yderligere et billede i montagen, så det får I her. Forhåbentligt kan du så identifisere hvad
det er på hans venstre ben, og hvad
det laver:
alchemist skrev:
Det sidste billede ser ud som om manden og tingene svæver i rummet. Hvad er det for noget?
Det er en konfrontation filmet nedefra gennem en glasplade. Kameraet bevæger sig som sagt overalt:
alchemist skrev:
Der står noget på spanden der afsluttes med MÉZ. Det får mig til at tænke på noget østeuropæisk, Tjekkisk eller Ungarsk
Korrekt. I får lige nogle flere billeder: