DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 8:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 182 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1013 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons jun 18, 2014 10:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
^ Selv tak, Pjalte.
Men jeg ville nok ikke vente for længe med at udnytte streaming-muligheden på DRs hjemmeside. Så vidt jeg har forstået det, udløber deres rettigheder (især på ikke-egenproducerede ting) relativt hurtigt.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 01, 2014 12:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 38 sete film i juni.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 01, 2014 13:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
JUNI 2014:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Tropic Thunder [2008] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Klassefesten 2: Begravelsen [2014]
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: That Awkward Moment [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Her [2013] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Tangled [2010]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Game Of Thrones: Sæson 4 (e08-10) [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Turbo [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Flyvende Farmor [2001]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Louie: Sæson 4 (e09-14) [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Finding Nemo [2003]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Cast Away [2000]

Juni startede enormt skidt med den håbløst elendige Klassefesten 2: Begravelsen der udover, at være en dansk kopi af The Hangover, udmærkede sig ved, at være endnu ringere end forgængeren. Bah! Man skulle næsten ikke tro, at det ville blive ringere, men det kunne det i dén grad med Zac Efron-pinligheden That Awkward Moment som er en af de ringeste film jeg nogensinde har set. Dobbelt-bah!

Som sædvanligt, blev der også set lidt tegnefilm (udover Ponyo som bliver set hver anden dag efterhånden). Bedst var Disneys Tangled og gensynet med Pixar-klassikeren Finding Nemo. Danske Flyvende Farmor var også overraskende god (skuespil og musik skal især fremhæves). DreamWorks' Turbo var ret middelmådig.

Månedens højdepunkt var Spike Jonzes aldeles fremragende Her som jeg ikke kan anbefale kraftigt nok. På seriefronten blev Game of Thrones sæson 4 desværre afsluttet. Det samme med Louie sæson 4 som startede enormt stærkt, men tabte pusten undervejs som sæsonen udviklede sig.

Fin måned!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 01, 2014 14:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
DeathPosture skrev:
... Zac Efron-pinligheden That Awkward Moment som er en af de ringeste film jeg nogensinde har set. Dobbelt-bah!


Godt jeg holdte mig langt væk fra den så.

Min juni sluttede ret middelmådigt (til tider decideret dårligt), men i aften tager jeg hævn og ser Cold War ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs jul 01, 2014 18:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Juni (7 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Nymphomaniac Vol. I
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Nymphomaniac Vol. II
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: X-Men: Days of Future Past
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Edge of Tomorrow
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Kick-Ass 2
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Escape Plan
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Age of Uprising: The Legend of Michael Kohlhaas

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: lør jul 19, 2014 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jan 23, 2002 2:01
Indlæg: 763
Geografisk sted: Køge
Så fik jeg også taget mig sammen til at få opdateret mit filmsyn, som deltidsansat i en Biograf er alle naturligvis set i biografen :-)

Juni:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: A Million Ways to Die in the West
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Fading Gigolo
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Edge of Tomorrow - 3D
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Cykelmyggen og Minibillen
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: En flænge i Himlen
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: 22 Jump Street
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Labor Day
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Locke
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Walking on Sunshine
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Når Dyrene Drømmer

Junis største overraskelse er Locke, 1½ time med een skuespiller, udspillet en nattetime, i en bil på en engelsk motorvej! det lyder måske kedeligt men er det bestemt ikke.
Og så blev månedens topscore En flænge i Himlen - jeg må indrømme at den trak tænder ud, på den dejlige sørgelige måde, ikke en kleenex var tør.

_________________
Peter Hansen

My Collection


Top
   
Indlæg: man jul 21, 2014 8:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
schøn skrev:
Junis største overraskelse er Locke, 1½ time med een skuespiller, udspillet en nattetime, i en bil på en engelsk motorvej! det lyder måske kedeligt men er det bestemt ikke.
Og så blev månedens topscore En flænge i Himlen - jeg må indrømme at den trak tænder ud, på den dejlige sørgelige måde, ikke en kleenex var tør.


Tak for anbefalingerne af disse to, schøn. De er hermed skrevet på listen. Især Locke har jeg hørt godt om (en eller anden sammenlignede den med Phone Booth pga. den begrænsede lokation).

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jul 23, 2014 10:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Ja, jeg nåede desværre ikke Locke til PIX og heller ikke i biffen. Det må blive på BD ved lejlighed.
Min juni var noget tynd pga. ferie og forberedelser til samme:
Juni - 8 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Twilight Zone: sæson 1 (1959) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Harvey (1950)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Philomena (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Turbo (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Killing Fields (1984)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Edge of Tomorrow (2014) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Europa Report (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Avant l'hiver (2013) *anmeldelse*

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre aug 01, 2014 10:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
JULI 2014:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: True Detective: Sæson 1 [2014] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dreams Of A Life [2011] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Kartellet [2014]
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Det Skete På Møllegården [1960]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Jackie Brown [1997]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Monty Python Live (Mostly) [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Pantani: The Accidental Death of a Cyclist [2014]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Brokeback Mountain [2005]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Wind Rises (Kaze tachinu) [2013] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Oliver & Company [1988]

For en måned med SÅ mange solskinstimer (og over 10 tropenætter i træk) er jeg faktisk ret imponeret over, hvor meget jeg fik trods alt fik set. Starten af måneden gik med, at se de 8 afsnit af den fremragende serie True Detective som jeg var ret glad for. Det blev også til det nye Monty Python Live (Mostly)-show sendt i TV allerede dagen efter, at sidste show blev opført i London. Det var hyggeligt, at se de gamle hønisser igen, selvom showet bar meget præg af, at være ren pengemaskine.

Et par dokumentarer blev det også til. Filmen om cykelrytteren Marco Pantani havde jeg set frem til, men den skuffede faktisk en smule og gik f.eks. ALT for let henover tiden op til hans død, hvilket ikke helt stemte overens med titlen Pantani: The Accidental Death of a Cyclist. Noget bedre eksekveret var Dreams Of A Life med den meget rammende danske titel: Liget I Lejligheden. Den danske Kartellet var faktisk overraskende god, men det samme kunne man ikke sige om den utroligt kiksede Morten Korch "klassiker" Det Skete På Møllegården .

På animationsfronten var Oliver & Co ringere end jeg huskede, men til gengæld var den nye Miyazaki-film The Wind Rises nøjagtig ligeså god som jeg håbede på, og det blev månedens topscorer sammen med et par genkig med klassikerne Brokeback Mountain og Jackie Brown. Godkendt måned!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre aug 01, 2014 10:47 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Spændende! Jeg glæder mig til at få set Miyazakis sidste, og Kartellet må være bedre end jeg troede - den kiksede trailer lignede en hvervekampagne for 3F.
Hvorfor kastede du dig over netop den Korch-"klassiker"? :)

Min egen måned var præget af langstrakt ferie og urimeligt godt vejr:
Juli
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dawn of the Planet of the Apes (2014) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Office Space (1999) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Paradise Now (2005) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Great Dictator (1940)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Nashville (1975)

Diktatoren havde jeg ikke set i mange, lange år, og den var glimrende, men nok ikke helt så fantastisk, som jeg havde håbet på. Til gengæld havde jeg ikke haft fornøjelsen af Nashville før, og jeg var virkelig imponeret over skuespil og fortællestil, der skider højt og flot på alle konventioner men lykkes på så mange punkter.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør aug 02, 2014 13:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 19 sete film i juli.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør aug 02, 2014 20:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg nåede fem film. Er meget imponeret af den bedrift. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør aug 02, 2014 20:44 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Haha, jeg kunne ikke være mere enig :thumb:

Impulze, der var mange spændende titler :) Fedt at se begge udgaver af Body Snatchers (foretrækker selv '78-udgaven)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør aug 02, 2014 21:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Buck Rogers skrev:
Fedt at se begge udgaver af Body Snatchers (foretrækker selv '78-udgaven)
Jeg havde aldrig set den originale udgave før, så da jeg så den var kommet op på den amerikanske Netflix, slog jeg hurtig til. Jeg blev positivt overrasket over den og måtte gense remaket lige bagefter. Begge film er fantastiske og allesammen spiller skide godt (især Kevin McCarthy), samt hvert film har deres gode og mindre gode sider, men jeg kunne ikke bestemme mig hvilken var bedst.

I den skrivende stund, vil jeg sige remaket gør det ret godt og den vinder med dens slutning, hvilken var det der skuffede mig i den originale. Som jeg kan forstå, at filmproduktionsselskabet tvang Don Siegel til at lave :nono:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør aug 02, 2014 21:31 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Buck Rogers skrev:
Haha, jeg kunne ikke være mere enig :thumb:

Impulze, der var mange spændende titler :) Fedt at se begge udgaver af Body Snatchers (foretrækker selv '78-udgaven)

Der er altså en til. Den er fra 1993.


http://www.imdb.com/title/tt0106452/reference :)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 182 indlæg ]  Gå til side Foregående 16 7 8 9 1013 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team