DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 4:28

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 182 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 813 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 14, 2014 13:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 08, 2012 22:12
Indlæg: 2296
Buck Rogers skrev:
Konigsberg har kun givet den 3/6, så det er åbenbart ikke alle, der er lige begejstrede.

Det var en glimrende film med to blændende skuespilpræstationer i hovedrollerne. I mine øjne manglede der nu lidt mere menneskehistorie end den vi fik. Jeg savnede langt mere dybde i de to personer, der virkede en anelse karikerede og overfladiske. Jeg manglede dramaet udenfor banen - og var skuffet over at få en historie, der mere mindede om en dokumentar om et par sæsoner af Formel 1. Jeg havde sat mig op efter en film, der stak en smule dybere - og derfor landede jeg på 3-4 stjerner, der så endte med et tretal.

_________________
The artist formerly known as Konigsberg


Top
   
Indlæg: man apr 14, 2014 23:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Jeg gav også Rush topkarakter. Var voldsomt godt underholdt, mens der samtidig var masser af dybde i karaktererne. Helt klart en af 2013's bedste film.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre apr 18, 2014 22:24 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Den vil jeg da også gerne se. :)


Top
   
Indlæg: fre apr 18, 2014 22:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Jeg gav som bekendt også Rusk 5/6 ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2014 17:20 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Jeg tog først fejl af denne RUSH :

http://www.imdb.com/title/tt1547234/reference :?


Var tæt på at købe den.


Top
   
Indlæg: man apr 21, 2014 17:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Dét er da også en helt fin film.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs apr 22, 2014 22:36 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Så må den jo også ses. :)


Top
   
Indlæg: tors maj 01, 2014 0:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
I april blev det til 46 film/sæsoner.

Kvalitetsniveauet rangerede fra det (forventet) rædderlige seneste Argento-makværk Dracula 3D til en fremragende dokumentar om instruktør/manuskriptforfatter John Milius og til den fremragende lille indie-perle Prince Avalanche med Emile Hirsch og Paul Rudd.

Det blev også til et gensyn med John Carpenters sublime Escape from New York og en genoptagelse af en af mine absolutte favoritserier, nemlig Justified med Timothy Olyphant. Her fik jeg set sæson 3 og 4, der hver især føles som én lang film, hvor man liiiige skal have et kapitel til.

I mellem-kategorien (hverken god eller dårlig) finder man film som den danske Hvidsten Gruppen (sic), seriemorder-krimien The Frozen Ground med Nicolas Cage og John Cusack, actionfilmen Fire with Fire med Josh Duhamel i hovedrollen og Bruce Willis på sidelinjen samt Killing Season med Robert De Niro og John Travolta.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: tors maj 01, 2014 9:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
APRIL 2014:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Caché [2005]
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Planes [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sorg Og Glæde [2013]
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Game Of Thrones: Sæson 4 (e01-04)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Snowpiercer [2013] *anmeldelse*

April 2014 bar ret meget præg af noget ualmindeligt godt påskevejr og påskebryg. Til gengæld var det høj kvalitet hele vejen igennem. Malmros' Sorg Og Glæde er en af det bedste danske film jeg nogensinde har set og Hanekes Caché var også fremragende. Anyway, satser på at jeg får set lidt mere i Maj.

EDIT: Af uransagelige årsager, havde jeg glemt at liste den fine Snowpiercer [2013] som jeg så som en del af det fremskudte PIX-program i Biffen i Aalborg. Den var suveræn på trods af manglende tekster (hvilket var lidt problematisk, da der blev talt koreansk under flere nøglescener).

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture fre jul 11, 2014 14:46, rettet i alt 2 gange.

Top
   
Indlæg: tors maj 01, 2014 10:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Ak ja, min april bar præg af PIX og alt for få påskebryg ;) Caché er en rigtig vellykket film, og Sorg og Glæde i det store hele også.
Jeg nåede 17 film på de første 14 dage, men gik så ret meget i stå pga. True Detective:

April - 26 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Seconds (1966)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Cruising (1980)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: R100 (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Suspect (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Rio 2096 (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Go For Sisters (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Life of Riley (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Omar (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A Touch of Sin (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Svinene/Les Salauds (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Our Robocop Remake (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: For Those in Peril (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Rags and Tatters (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Intruders (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Snowpiercer (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: In the Name of the Son (2012)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Zero Theorem (2014)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Min Søns Familie (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Ung og Smuk (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Blue Ruin (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Finisterrae (2010)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Real (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Whispers Behind The Wall (2013)[PIX] *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Frozen (2013)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Back to the Future (1985)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fox and the Hound, The (1981)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: True Detective sæson 1 (2014)
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: The Hunger Games (2012) *anmeldelse*

Jeg har vist ævlet rigeligt om PIX andre steder, men nævnes bør True Detective - det er altså utroligt godt tv.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors maj 01, 2014 11:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Det blev til 36 sete film i april.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors maj 01, 2014 16:51 
Offline

Tilmeldt: lør jan 27, 2007 23:47
Indlæg: 4466
Geografisk sted: Sønderjylland
Så kom min lille update.

viewtopic.php?f=3&t=43554&p=625460#p625460


Top
   
Indlæg: fre maj 02, 2014 9:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg tror at jeg vil gøre maj til måneden hvor jeg primært går tilbage og besøger mine barndomsklassikere.

Har allerede set Gremlins og er i gang med Goonies :)

10-15 film fra 80'erne og op igennem 90'erne er målet :thumb:


Top
   
Indlæg: søn maj 18, 2014 12:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Fritte skrev:
Jeg tror at jeg vil gøre maj til måneden hvor jeg primært går tilbage og besøger mine barndomsklassikere.

Har allerede set Gremlins og er i gang med Goonies :)

10-15 film fra 80'erne og op igennem 90'erne er målet :thumb:

Fedt! Jeg genså selv Gremlins filmene i marts, og de holder altså bare! 2'eren er som en lang fed fest! :beerchug:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: søn maj 18, 2014 12:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
April (17 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: There Will Be Blood
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Place Beyond the Pines
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Planes
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Player
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Possession
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Insidious: Chapter 2
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Redemption (Hummingbird)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Red 2
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Olympus Has Fallen
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Natural
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Grown Ups 2
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Hobbit: The Desolation of Smaug
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Friends With Benefits
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Olsen-banden i Jylland
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: 101 Dalmatians (1996)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: We're the Millers
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Pocahontas 2: Journey to a New World

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 182 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 813 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team