DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:01

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 1720 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man nov 15, 2021 20:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
“Estimated tax to be collected” er da rimeligt ekstra.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man nov 29, 2021 13:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 29, 2012 12:45
Indlæg: 53
Geografisk sted: Roskilde
DeepDiscount har været så godt som toldsikre. Er vist kun blevet snuppet 1 ud af 15 eller sådan noget.
Afgav en ny ordre her i dag og det ser nu ud til at vi skal betale 25% moms (VAT/GST). Så nu er de nok 100% toldsikre, men jeg kan jo ikke lade være med at tænke, at de så også er blevet 25% dyrere i og med de var ret toldsikre alligevel, så det føles lidt som om momsen er en ekstra stigning. Men sådan er vilkårene jo på godt og ondt, når jeg vil importere film som ikke udgives på de hjemlige breddegrader.

Det ser sådan ud nu:

Subtotal: $139.02
Promo Code: CYBER15($17.70)
International Shipping: $22.99
VAT/GST: $36.08
Total: $180.39


Top
   
Indlæg: man nov 29, 2021 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ja, Wow HD har også fået told på. Trist, men forventeligt.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs nov 30, 2021 21:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Så blev priserne da lige helt horible på Blue Undergrounds 4K titler. Jeg syntes ellers at de var høje nok i forvejen.


Top
   
Indlæg: man dec 20, 2021 15:06 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Mortenbruun skrev:
Mortenbruun skrev:
Fuck for et cirkus...

Det er godt nok ikke film, men jeg bestilte den store limiterede Neil Young-boks fra Warner (€236.57 med forsendelse), og var allerede på det tidspunkt klar over at den blev sendt fra UK, og at der ville blive opkrævet moms+gebyr, hvilket jeg betalte (€56.88) - og fik pakken leveret fra DPD og i DK PostNord.

Desværre havde de smidt rundt med pakken, så boksen var gået i stykker :x

Warner bad mig sende boksen tilbage hvorefter jeg kunne få tilbagebetalt købsprisen, men det var jeg ikke tilfreds med og efter et par mails frem og tilbage ville Warner sende mig en ny boks, og jeg behøvede ikke levere den defekte boks tilbage.

Herefter bliver den nye pakke told-/moms-behandlet og jeg skal endnu en gang betale moms+gebyr, hvilket jeg ikke er helt tilfreds med, så jeg bruger det meste af dagen idag på at vente i telefonkø og snakke med DHL (Warner har valgt ny kurer...), Toldstyrelsen, Skat, PostNord, og får til sidst at vide at fordi den første forsendelse er fortoldet i Holland, så skal jeg tage fat i afsender og bede dem ordne det for mig - eller evt. kan jeg selv forsøge at få moms-betalingen for den første ødelagte forsendelse tilbage fra de hollandske myndigheder - suk...

Umiddelbart synes jeg det vil være helt naturligt at en erstatningsvare med præcis samme værdi, som den nu værdiløse ødelagte vare, ikke igen skal toldbehandles, men bliver sendt uden angivet værdi, men jeg er vel alt for naiv...


Jeg tvivler på det lykkes at få nogen penge tilbage, så nu er jeg den lettere irriterede ejer af 2 store flotte limiterede Neil Young Archives Vol. II (1972-1976)-bokse til lige under 3000 gode danske kroner. Hver kasse indeholdende 10 cd'er med fantastiske versioner af kendte og ukendte Neil-numre fra hans allermest kreative og nok bedste periode. Boksen der er gået i stykker har jeg åbnet og er i fuld gang med gennemlytning - og det er en fantastisk skattekiste af musik. Den medfølgende bog er også i særklasse flot og proppet med fotos og gamle avisudklip/anmeldelser samt musikarkæologi af højeste klasse.

Nu er jeg blevet i tvivl om jeg skal beholde den ødelagte boks, da indholdet ikke fejler noget og sælge den nye, som stadig er i folie og ser helt intakt ud. - eller sælge boksen som er itu (se foto) og beholde den nye.

Gode råd og/eller gode bud (kontant eller bytteforslag) på den ene eller den anden Young-kasse modtages.
Vil helst undgå at udsætte boksen for flere fragt-services (!), så vil foretrække afhentning i Rødovre, eller udveksling et sted i Københavns-området. Boksen selv måler 19x19x30 cm og vejer 2,8 kg
- så må vi se hvad det ender med...

Det er denne udgivelse: https://www.discogs.com/Neil-Young-Neil-Young-Archives-Vol-II-1972-1976/release/17747869


Billede


Warner Music (WMIS Limited) har efter 3 måneder lige tilbagebetalt den ene told-moms-gebyr-regning og har overført 56,88€ til mig :clap:


Top
   
Indlæg: man dec 20, 2021 15:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
:thumb: :thumb: :thumb:

God julegave!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man feb 07, 2022 7:52 
Offline

Tilmeldt: tors okt 30, 2008 11:30
Indlæg: 327
Har nogen her købt via eBay siden 1. juli? Jeg kigger på nogle varer fra private sælgere i Japan, og jeg kan ikke helt gennemskue om eBay rent faktisk sørger for told/moms, eller om det er sælgers ansvar. eBay lægger 25% til prisen, så pengene bliver trukket, men hvordan kan Post Nord/andre se at moms allerede er betalt? Skal sælger skrive en kode eller lignende på pakken?


Top
   
Indlæg: man feb 07, 2022 17:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Nielsb90 skrev:
Har nogen her købt via eBay siden 1. juli? Jeg kigger på nogle varer fra private sælgere i Japan, og jeg kan ikke helt gennemskue om eBay rent faktisk sørger for told/moms, eller om det er sælgers ansvar. eBay lægger 25% til prisen, så pengene bliver trukket, men hvordan kan Post Nord/andre se at moms allerede er betalt? Skal sælger skrive en kode eller lignende på pakken?

Det vil jeg også meget gerne høre :) Er bange for det ender i noget snask hvor pakken alligevel ender med en importregning ved modtagelse og så skal man til at have fat i ebay for at refundere hvilket jeg umiddelbart ser som håbløst.


Top
   
Indlæg: man feb 07, 2022 17:46 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
Nielsb90 skrev:
Har nogen her købt via eBay siden 1. juli? Jeg kigger på nogle varer fra private sælgere i Japan, og jeg kan ikke helt gennemskue om eBay rent faktisk sørger for told/moms, eller om det er sælgers ansvar. eBay lægger 25% til prisen, så pengene bliver trukket, men hvordan kan Post Nord/andre se at moms allerede er betalt? Skal sælger skrive en kode eller lignende på pakken?

Har købt 3 gange fra eBay efter 1. juli. Èn gang fra USA, og to gange fra GB, hvor der i min kurv blev tilføjet dansk moms og pakken også gik igennem tolden uden problemer.
Den ene pakke var ødelagt da den kom frem, og en replacement blev sendt. Denne blev så taget i tolden, da den blev sendt uden om eBays kurv.


Top
   
Indlæg: man feb 07, 2022 19:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Mthdraken skrev:
Har købt 3 gange fra eBay efter 1. juli. Èn gang fra USA, og to gange fra GB, hvor der i min kurv blev tilføjet dansk moms og pakken også gik igennem tolden uden problemer.
Den ene pakke var ødelagt da den kom frem, og en replacement blev sendt. Denne blev så taget i tolden, da den blev sendt uden om eBays kurv.

Og det er ikke forsendelser gennem deres Global shipping program, hvor de bliver sendt gennem ebays pakkecenter først? For det har jeg nemlig også brugt flitting både før og efter d. 1. juli :)


Top
   
Indlæg: man feb 07, 2022 20:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Nej, alt man køber på eBay får moms smidt på nu. Jeg købte f.eks. en film hos en helt normal canadier med et mindre foretagende på eBay sidste år, og der kom lige moms oveni.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man feb 07, 2022 22:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Naiera skrev:
Nej, alt man køber på eBay får moms smidt på nu. Jeg købte f.eks. en film hos en helt normal canadier med et mindre foretagende på eBay sidste år, og der kom lige moms oveni.

Men hvordan foregik det præcis? Var forsendelsen mærket som allerede værende moms-afregnet? Kort sagt gik det smertefrit? :)


Top
   
Indlæg: man feb 07, 2022 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ja, det foregik på præcis samme måde som med f.eks. Amazon UK. Selvfølgelig kan man ikke garantere, at forsendelsen ikke kommer forbi en eller anden spade, som ikke fatter hvad IOSS er...

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man feb 07, 2022 23:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 29, 2012 12:45
Indlæg: 53
Geografisk sted: Roskilde
Naiera skrev:
Ja, det foregik på præcis samme måde som med f.eks. Amazon UK
Jeg har holdt en meget lang pause med bestillinger fra Amazon.co.uk, mest pga. usikkerheden omkring de var med på IOSS vognen eller ej, men det lyder på dig som om de er sikre nok?


Top
   
Indlæg: man feb 07, 2022 23:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Ja, det har de altid været. Der er ingen forskel fra som det var før, hvor man jo også betalte dansk moms i stedet for deres ved checkout.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 113 14 15 16 1720 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team