DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors nov 13, 2025 16:46

Alle tider er UTC+02:00

Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 14
Forfatter besked
Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Hej med jer :) Ja, jeg er jo en af dem med utrolig mange indlæg - men for længe siden. Der er godt nok løbet meget vand under broen i alle de år. Mit film-nørderi er faldet meget samtidig med at alderen er steget, og med streamingens indtog er kærligheden for medierne fadet. Jeg har foræret ca. 1.000 DVD'er væk til Røde Kors, som jeg håber, de har tjent lidt penge på. Jeg har også en håndfuld HD-DVD, som kan afhentes på min adresse, hvis der er nogen, der vil have dem.

Jeg er til gengæld begyndt at hygge mig lidt med at være statist i film- og tv-produktioner, og jeg har efterhånden været med i over 30 titler gennem de sidste 4-5 år. Sidste optagedag var i onsdags, hvor jeg var "medarbejder på laboratorium" i en scene til Tv2's kommende tv-serie "Rivalerne".

Jeg håber, at I alle har det godt.

Senest rettet af Claus O. ons okt 01, 2025 8:21, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Metro City
Og så ser det ud til, at du er endt i Ishøj, Claus O! Jeg er selv endt på Amager (en by med en masse metroer, så det må være Metro City). :)

Det lyder virkelig spændende med statist-livet. Jeg vil prøve at holde øje med, om jeg kan se "medarbejder på laboratorium", når Rivalerne udkommer.

Ros til dig for at have uddelt filmene til Røde Kors. Jeg gav en masse af mine DVD'er væk for 6-7 år siden i nogle gratisgrupper i København. Det var det rette valg, for dels havde jeg skiftet lidt til Blu-Ray og dels fyldte alle de DVD'er en pokkers masse hjemme hos os.

Selvfølgelig kigger man med i ny og næ, selvom der godt nok er sket meget på aktivitets-niveauet herinde med årene

Henriksen her :laugh: :lol:
aka Kip James aka Bad Ass Billy Gunn

Jeg fik smækket så hårdt med døren sidst min profil var aktiv, at den vist definitivt blev deaktiveret. Jeg mente det sidst, hva' ;)

Så nej den gode gamle profil, kunne jeg ikke logge ind med.

Min telefon gav mig så et log-ind forslag på profilen her, og fandme om ikke jeg rent faktisk under dette for mig glemte alias, var hurtigt forbi i 2020, for at prøve at sælge et Jaws-bokssæt :lol:

Og ja - igen, en gang hvert halve år eller noget, så skal jeg da også lige genfinde en gammel tråd. Lige grine af et skænderi med Naiera eller Michmach/Koenigsberg. Ja, generelt bare lige tage en tur i tidsmaskinen tilbage til en helt anden tid, hvor livet blev levet herinde. Uanset bølgernes størrelser så var det fandme en sjov tid.

Status for Henriksen/Kip/Gunn her hvor 2025 nærmer sig sin afslutning:

Jeg bor i Sæby med udsigt til Kattegat. Samme hav som jeg så tit som det er mig muligt bader i eller tøffer rundt på mit paddleboard i.

Hende jeg deler postkasse med på 6. år (her den 7.oktober er der årsdag - selvfølgelig har jeg det på DDRs fødselsdag ;) ) og vores sammenbragte børn, er det tiden bliver brugt på. Ja, okay - ungerne er sgu ved at være teenagere alle sammen. Min knægt er 16, min datter er 10. De to bonus-børn er hhv. 13 og 17.

Film er vel ret beset noget jeg nærmest ikke beskæftiger mig mere. Der er ingen umiddelbar interesse. Bevares asparges - når knægten er forbi en weekend og spørger om vi skal se Rocky II eller om den gamle vil med i Biffen og de den nye Marvel-film, ja ja da (selvom jeg også faldt lidt i søvn igen-igen i mørket i salen), men jeg opsøger ikke selv film og film nyt mere på samme måde. Fra over 1000 film på blu-ray stående i reoler, til en enkelt nostalgisk flyttekasse stående gemt under trappen med levn fra fortiden. Ja, jeg vil ikke engang vide hvad jeg skulle købe af nyt tv, hvis det nuværende pludselig stod af! Bare jeg kan se Klovn, Forræder, og Den Store Bagedyst med Chefen, så er jeg glad :D

Ellers lever jeg er stille og roligt liv med min voksende bog-reol som kæreste materielle eje. Eller, reolerne vokser ikke, men indholdet derimod spreder sig ud af dem. Alt for mange ure er også røget ind og ud i en lille ursamling, som nu heldigvis "begrænser" sig til kun at nørde med ure fra Casio, som bare bliver ved at fange mig. De er heldigvis heller ikke så dyre som så mange andre. Til gengæld kan man jo så få de flere :lol:

Jeg er gennem årene blevet dybt fascineret af begreber som langsom livsstil, buddhistiske tanker og mindset og prøver så vidt muligt at leve et liv med tid til at sidde på badebroen og lytte til vandet, gå nogle gode ture med fruen eller bare hygge i gården med at gøre rent ved kaninerne og se dem hoppe rundt. Give sig selv tid til eftertænksomhed, finde ro, grounde i haven med bare tæer i græsset... You name it! Ro, tid til at være og tid med de personer der betyder allermest.

Jeg har i alle årene væk herfra haft mere end løbende kontakt med Michmach (og hans frue) og det har jeg såmænd endnu, så noget har hængt ved selv IRL herinde fra.

Da Fruen og jeg var biffen sidst (det sker faktisk en gang imellem), hvor vi begik den fejl at bruge tid på Nattevagten 2, ja ikke nok med at vi så den i Hjørring, jeg spottede faktisk også den gode King Hans i foyeren! Så er aftenen jo reddet uanset hvad!

Ja, det var vel et lille pip herfra, når jeg nu kunne se, at der helt aktuelt efterlyses "Forsvunde Dahf,ere" - Henriksen lever ihvertfald i bedste velgående hastigt på vej mod de 48.

Og se nu - denne sære lille profil jeg helt havde glemt, har nu fordoblet sit antal af indlæg :clap:

Cheers :beerchug:

Brugeravatar

Geografisk sted: Ishøj
Fedt at høre, Henriksen :thumb:

Du er ikke den eneste, der stadig har kontakt til Michmach. Det har jeg også, og mit venskab med ham er stadig nok det bedste, jeg har fået ud af at være medlem af Dahf.

Men hold da op, det var dyrt dengang. Helt tosset :shock: :lol:

Men da vi ofte har pralet med vores filmsamling, så vil jeg lige komme med en liste over de film- og tv-produktioner, jeg har været med i 8) Når nu min "wall of dvd's" ikke eksisterer mere. Så i disse titler kan man (måske) få øje på mig, hvis man ved, hvor man skal kigge :D

Rivalerne, statist, Apple Tree Productions/Tv2
Gangster Granny, statist, Nordisk Film
Rejseholdet - Det første mord, lydeffekter, Nordisk Film
Høst, statist, DR
Uniformen, statist, Miso Film/DR
Matadorerne 2, statist, Tiki Media/DR
Kup under lup, LIFE Fonden (undervisningsmateriale)
Danefæ, statist, Uma Film/Tv2
Carmen Curlers, statist, DR
Giften i sandet, statist, Tiki Media/Tv2
Kastanjemanden II, statist, Sam Productions/Netflix
Generationer, statist, DR
Sult, statist, Miso Film/Netflix
Reservatet, statist, Uma Film/Netflix
Hjem, statist, Willow Film
Tidsrejsen 2, statist/tidsrejsende, DR
Lucky, statist, Zentropa
Det andet offer, patient/statist, Meta Film
De Bedste År, statist, The Bunch/Tv2
Honey, statist, (en off-camera replik), Toolbox Film
Saddams danske gidsler, krediteret statist, Yes Yes Pictures/DR
Gadeplan, statist, Unify Film
Sommerdahl, statist, Sequoia/Tv2
Ikke et ord/Brydninger, statist, Drive Productions/See
Orkestret, statist, DR
Dark Horse, statist, Monolit Film/Tv2 Echo
Den gode stemning, lærer (statist), Monday Scripted/Viaplay
Pigerne fra Englandsbåden/Fatal Crossing, kriminaltekniker (statist), Shuuto/DR
Den som dræber, kriminaltekniker (statist), Miso Film/Viaplay
Oxen, statist, SF Studios/Tv2
Familier som vores, statist (fire scener), Zentropa
Tv2 valgspots, statist
Jul i Tivoli, statist, reklamefilm
Året, der gak, statist, Tv2 Charlie

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Giancarlo Muffino skrev:
Selvfølgelig kigger man med i ny og næ, selvom der godt nok er sket meget på aktivitets-niveauet herinde med årene

Jeg fik smækket så hårdt med døren sidst min profil var aktiv, at den vist definitivt blev deaktiveret. Jeg mente det sidst, hva' ;)

Sluk og tænd for strømmen, og prøv så eventuelt lige igen :highfive:

Brugeravatar

Geografisk sted: Allerhelst London
“Hi’ everybody!”

Lige en hilsen herfra, til jer alle.
Kigger forbi ind imellem og ser, at der stadig er en del, af de gamle. Godt at se.
Er siden, man “forsvandt” fra Dahl, gået en del igennem.

Om lidt, har jeg været i sygehusbehandling i 10 år og går stadig.
Blodpropper, pacemakere, diabetes og meget andet, har været på programmet, uden man har fundet ud af grunden.
Pt får jeg skudt medicin i øjet, for en ny blodprop, ca. 1 gang om måneden. Næste gang er nu på fredag.

Nå nok om det.
Jeg ser stadig mange film. Har fået opgraderet på de forskellige fronter i hjemmet. Så det stopper nok (heldigvis) aldrig.

Har dog også fået kærligheden til musik tilbage og dyrker dette i stor stil på vinyl og live.
Bruger også en del tid på, at få signeret plader, de forskellige steder. Det er en ganske fin lille hobby, der dog kræver, at man har en pæn portion tålmodighed.

Vil prøve at se, om man kan være lidt mere aktiv herinde igen. Det burde jo nok, kunne lade sig gøre.
Hav en god aften :beerchug:

Senest rettet af Abildtrup man nov 03, 2025 14:50, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar

Geografisk sted: Pyongyang
CFN skrev:
Giancarlo Muffino skrev:

Sluk og tænd for strømmen, og prøv så eventuelt lige igen :highfive:

Hold da kæft! :clap: Så er man sådan rigtigt for alvor tilbage :laugh:

Fedt!!

Brugeravatar

Hvor hyggeligt med opdateringer fra nogle af jer gamle brugere her. Jeg tror, jeg i sin tid var en af de yngste brugere herinde, jeg var i hvert fald kun 15, da jeg oprettede min profil. Jeg tilbragte godt nok mange timer her og på hifi4all.

Jeg fik faktisk en ældre projektor af en bruger herindefra, da han fik en ny. Jeg kan ikke huske hans navn, men hvis du er herinde, vil jeg gerne igen takke dig - den bragte simpelthen så mange timers glæde for mig og mange af mine venner i mine teenageår. Jeg drømmer om at lave en fed hjemmebio igen, når jeg en dag får et hus.

Jeg elsker stadig film, men som nogle af jer andre, er tiden til det også blevet mindre med årene. Og jeg elskede at samle på de fysiske medier og specielle box sets - jeg donerede også min samling væk for en del år siden. Jeg samler til gengæld på alt muligt andet nu.

Jeg savner virkelig de tider, hvor internettet var en masse små niche fora og man dannede netværk og følte sig som del af en lille familie hvor man dagligt diskuterede en fælles interesse, delte billeder og viden osv. - før de store techgiganter overtog det hele.

Anyways, dejlig nostalgisk at se nogle af de velkendte profiler herinde skrive igen. Jeg håber, I alle har det godt, hvorend I er i livet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 203 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 14

Alle tider er UTC+02:00