DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 19:36

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn sep 16, 2007 14:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Weekenden er da heldigvis ikke gået helt til i sygdom. Jeg er kommet en smyule vidre med kittet.

For at led skal kunne holde odenligt er der blevet sat en metal pind ind. Dette forankre samlingen bedre. For at cementere det helt fast bliver delene limet sammen med CA lim. Dette bliver igen accellereret med bagpulver. Samlingen er nu så stærk, at skulle modellen falde på gulvet og knække, vil det ikke være i ledet. Men alle mulige andre steder ;)
Billede

Billede

Efter en grunding med hvid, er de primære hudtoner airbrushet på.
Billede

Huden er derefter masket af, for at kunne male undertøjet.
Billede

Resterende detaljer er malet på med pensel. Undertøjet er ikke så gennemsigtigt som først palnlagt. det lignede for meget en "Miss Wet T-shirt". Og da tøjet ikke er modeleret til at klæbet til huden så det meget forkert ud. Håret er malet med pensel. Det havde formange blinde vinkler til at det kunne lade sig gøre emd airbrush. Plus at det vill have taget alt for lang tid at maske af.
Billede

Billede

Billede

Billede

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: søn sep 16, 2007 15:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Hun ser laber lækker ud. :naughty:

Skal håret ikke være lidt lysere? Og øjenbrynene mindre "fremhævet"? Jeg tænker på det sidste billede i første post.


Top
   
Indlæg: søn sep 16, 2007 15:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 15, 2004 16:27
Indlæg: 4032
Godt at se at du holder dig selv igang, jeg kan da se at du har haft lidt travlt ;)
Indtil videre ser det rigtig godt ud :D jeg glæder mig til næste opdatering... nogen anelse om hvornår hun er færdig??

:D ;) :thumb:

_________________
There's 50 ways to f**k up a crime scene, if you can spot 20 of them you are a genius

DVD samlingen 100% opdateret http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... D%20keeper


Top
   
Indlæg: søn sep 16, 2007 17:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Fritte skrev:
Skal håret ikke være lidt lysere? Og øjenbrynene mindre "fremhævet"?


Øjenbryn i 70'erne skulle jo gerne ligne noget fra østblokken ;) Og jo de kan godt tones lysere. Hårets farve... hmmmm. Det er et problem som der tit dukker op når man maler modeller der medvirker i film. Farver på ting påvirkes altid af belysning og de farver der er omkring selve objektet. Prøv at bedøm selv. Hvilken farve har Ripleys hår i filmen?

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: søn sep 16, 2007 20:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors okt 04, 2001 1:01
Indlæg: 155
Geografisk sted: Odense
Problemet er ikke så meget om figurens hår harden rigtige farve, men at det kun har EN farve. Hvertfald på min skærm.
Jeg ville nok forsøge at få lidt mere nuance ind i hårret, så det ikke virker så fladt som nu.
Hår er lysere på toppen end i bunden. Med krøllet hår som dette er det ikke just noget let opgave at få det til at se realistisk ud, men det er noget med at få "midterskilningen" mørk og totterne udfra den lysnet, i hvertfald de totter der ligger højest på figuren.
Selvfølgelig skal farvene fades ud, så det hele bliver glidende overgange. Men du ser jo ud til at have godt styr på malerkunsten, så det kan vel ikke overaske!

Prøv også at mal en lysrefleks ind i øjet, hvis du ikke allerede har planer om det. Det vil give mere liv i figuren, end man umildbart skulle tro.

Rigtig fedt projekt, jeg vil også følge det med spænding! :thumb:

_________________
Hey I just lurk here!


Top
   
Indlæg: søn sep 16, 2007 21:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Paranoid skrev:
Problemet er ikke så meget om figurens hår harden rigtige farve, men at det kun har EN farve. Hvertfald på min skærm.
Jeg ville nok forsøge at få lidt mere nuance ind i hårret, så det ikke virker så fladt som nu.
Hår er lysere på toppen end i bunden. Med krøllet hår som dette er det ikke just noget let opgave at få det til at se realistisk ud, men det er noget med at få "midterskilningen" mørk og totterne udfra den lysnet, i hvertfald de totter der ligger højest på figuren.
Selvfølgelig skal farvene fades ud, så det hele bliver glidende overgange. Men du ser jo ud til at have godt styr på malerkunsten, så det kan vel ikke overaske!

Prøv også at mal en lysrefleks ind i øjet, hvis du ikke allerede har planer om det. Det vil give mere liv i figuren, end man umildbart skulle tro.

Rigtig fedt projekt, jeg vil også følge det med spænding! :thumb:


Håret har 4 forkskellige farver allerede. Hendes hår er sort med en hasselnød refleks i highlights.

Og en lysrefleks??? Dette er en model af en rigtig person. Ikke et stykke warhammer krigsfigur. Ting som øjne, hud og læber bliver adkilt i ufseende via forkellige lak. Øjnene ha defor en blank lak. Så de virker som "rigtige" øjne ;)

Man skal passe på med at bruge for meget de samme metoder som amn ser i f. eks. tegneserier elle anime. dette virker på et 2d medie. men ser meget forkert ud på en "realistisk" model som denne

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: søn sep 16, 2007 21:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Jeg er knaldhamrende imponeret Staermose :thumb:

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 20:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Så er jeg kommet lidt videre. Der mangler stadig en del. Dragten og kroppen er ikke samlet. Den er ikke monteret på basen. Dragten er ikke malet indvendig osv osv.

Billede Billede

Billede Billede

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 20:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
:shock:

Ja, jeg er ikke mindre imponeret nu, Staermose... :D Nøj, den bliver flot. Kudos, også i den grad, til dig...

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 20:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn aug 24, 2003 20:14
Indlæg: 2842
Geografisk sted: vestjylland
Det er super flot :thumb:
Du få fem stjærner av maj :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Satan og helvede!


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 21:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 15, 2004 16:27
Indlæg: 4032
For satan da! Jeg er virkelig imponeret, det er jo et fantastisk arbejde du har fremskabt der :thumb: :thumb: Jeg er helt vild med alle detaljerne, farverne osv. Det er fame iorden :D :D

_________________
There's 50 ways to f**k up a crime scene, if you can spot 20 of them you are a genius



DVD samlingen 100% opdateret http://www.dvdprofiler.com/mycollection ... D%20keeper


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 21:23 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 03, 2003 1:01
Indlæg: 12577
Geografisk sted: Denmark
Ja utrolig detaljeret :thumb: , men jeg undrer mig over, hvorfor hendes venstre hånd er mørkere end resten af kroppen, eller er det et synsbedrag?

Mvh

MA

_________________
The Gathering of DvD's


Top
   
Indlæg: tirs sep 25, 2007 21:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Morbid Angel skrev:
Ja utrolig detaljeret :thumb: , men jeg undrer mig over, hvorfor hendes venstre hånd er mørkere end resten af kroppen, eller er det et synsbedrag?

Mvh

MA



Nope, det er fordi den ikke er malet færdig endnu ;)
Hånden er støbt som en del af dragten. Og dragten og kroppen var nemmest at male hver for sig. Det eneste overlab i farver var hånden. Derfor bliver den færdigjort som det sidste af dragten.

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Indlæg: fre okt 05, 2007 8:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 07, 2001 1:01
Indlæg: 4795
Geografisk sted: Kashyyyk
Er der snart nye billeder, Staermose? :)

_________________
Alle DVD-udgivelser burde have dts og OAR.


Top
   
Indlæg: fre okt 05, 2007 10:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man nov 14, 2005 12:42
Indlæg: 1619
Geografisk sted: Her
Arbejde har fyldt meget de seneste 3 uger, da min elev her på stedet er på skole. Så der har ikke været særligt meget tid til at få noget bygget/malet desværre. Men regner med at få den næsten færdig i løbet af weekenden. Det er der mangler er at male det indvendige af dragten og så hånden. De to store dele skal så samles. Og så lige gås igennem få at se om der er et par småfejl tilbage. Figuren vil ikke blive monteret på basen af hensyn til transport. Men den vil være forberedt til montering. Dvs at der vil være metalpinde på basen og dertilhørende huller i støvler/ben så den kan sættes fast. Om Krig så vælger at lime den fast er helt op til ham (der vil følge lim med til samme).

"Til Krig"
Med hensyn til farven på indersiden af dragten Skal den også bare være hvid?

_________________
Billede "You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 49 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team