DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er søn apr 28, 2024 16:19

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5
Forfatter besked
Indlæg: tors dec 01, 2011 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Nu er det vel ingen hemmelighed at det er mig der er 'den upopulære', og det er måske ikke nogen vanvittigt fantastisk idé for mig at blande mig her, men jeg synes at jeg bliver nødt til at præcisere nogle ting, vedrørende Henriksens påstand om, at det på det nærmeste er min skyld alene, at mange meget aktive brugere er forsvundet.

For det første: Ja, Kip og michmach er to brugere jeg har været en del 'på klingen' med. Dette er dog primært sket før jeg blev moderator, så der er altså en del 'historie' indblandet i det her. Et enkelt punkt mange stadig er sure over, er et enkelt utroligt fjollet indlæg jeg lavede, hvor jeg refererede til en vis politiker ved at gøre grin med hans navn. Det var et alt for følelsesladet indlæg, som jeg selvfølgelig burde have redigeret kraftigt før folk nåede at læse det. Men jeg svinede ingen brugere her på siden til, eller sågar andre udenfor. Det var ene og alene noget med at lave sjov med at ændre nogle navne. Som jeg dog har påpeget ændrer (eller ændrede) jeg altså også i flæng navnene på politiske partier på min egen siden af midten, fordi det synes jeg også er sjovt. (f.eks. 'socialkammerater') At påpege dette faldt dog fuldstændig for døve øre hos Kip, som tog min præcisering af dette som et forsøg på at undergrave ham.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg politisk set er dybt uenig med Henriksen og michmach, og jeg mener at førstnævntes udtalelser vedrørende især nydanskere (osv.) ingen steder hører hjemme. Henriksen er selvfølgelig uenig heri, og ser udelukkende mine mindre heldige øjeblikke i denne sag. Det kan vi ikke gøre så meget ved, men her prøver jeg altså at præsentere et andet syn på sagen.

For det andet: Jeg har ingen skyld i Steiners forsvindelse! Steiner skrev et skuffet og bedrøvet afskedsbrev efter King Hans havde omtalt tragedien på Utøya med, mildest talt, mangel på situationsfornemmelse. Dette nægtede Hans at undskylde, og en enig moderatorstab besluttede, at han derfor ikke længere kunne fungere som moderator. Dette førte til at en meget skuffet King Hans helt forlod forummet, selvom vi selvfølgelig opfordrede ham til at blive som 'menigt' medlem.

Jeg mener ikke at mit virke som moderator bør være nogen fornærmelse mod nogen som helst bruger på forummet. Jeg har ikke misbrugt mine moderatorbeføjelser, svinet nogle brugere til, eller gjort andre nederdrægtige ting. Ja, jeg er påståelig (f.eks. dengang der var masser af det der LCD vs. plasma-halløj), og jeg kan virke bedrevidende hvis jeg mener at jeg, du ved, ved bedre end den jeg debatterer med. Men igen, så mener jeg altså ikke, at mine (jeg synes mindre) karakterfejl bør kunne opfattes som nogen fornærmelse mod nogen som helst.

En anden ting jeg lige vil berøre, er refleksen nogle brugere har med, at tage en udtalelse fra en moderator de ikke er enig i, som om der ligger fornemmelser af moderatormagt bag. Som glade brugere af forummet er vi kede af, at udtalelser nogle brugere ikke er enige i, skal nedgøres eller latterliggøres, med en eller anden henvisning til at man er moderator. Det må simpelthen være tilladt for os også at have en holdning!

Vi holder alle af forummet og meldte os frivilligt da UHK mente, at der skulle bruges et moderatorhold til at holde lidt styr på tingene herinde. Vi gør det ikke fordi vi synes det er sjovt at have magt til at ændre det ene eller det andet, men fordi vi ønsker at gøre DAHF til et endnu federe sted at diskutere film, dvd- og HD-udgivelser, men også Mac, Android, fodbold, osv. Man lærer folk lidt at kende i filmtrådende, og derfor er det vel naturligt også at have en lyst til at diskutere andre emner med disse brugere. Vi er i hvert fald mange der er enige om, at det ville være en skam at sakse alt der ikke er direkte relateret til film.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors dec 01, 2011 22:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Det er da en helt fin ide at du også kommer med din side af sagen! Jeg var f.eks ikke klar over det var dig der var, i nogles øjne, "den onde moderator" - men nu prøver jeg også at holde mig ude af de åndssvage tråde, som efterhånden har undermineret dahf fuldstændig. Jeg holder nu stadig fast i, at det havde været til forumets bedste, hvis man var skredet ind overfor "de varme kartofler" og off-topic emner/tråde og lukket lortet inden det kom ud af kontrol. Det er fint nok at man vil ha' et sted hvor folk også kan snakke om alt muligt andet end film, men det er ikke fint nok når man ikke har forstand på at styre det! Dette er ikke direkte møntet på dig Naiera, men alle på admins og moderatorere på dahf.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man jan 23, 2012 18:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Nej, jeg er ikke tilbage. Havde bare lidt tid at slå ihjel.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Indlæg: man jan 23, 2012 19:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
KingHans skrev:
Nej, jeg er ikke tilbage. Havde bare lidt tid at slå ihjel.

Det er vel også det man skal, med tid?
Slår man den ikke ihjel, så går den bare.

Du kan jo anmelde nogle film og serier?
Det er vel ikke det værste, man kan bruge sin tid på.


Top
   
Indlæg: tirs jan 16, 2024 11:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Sad lige og pløjede nogle gamle Steiner-indlæg, da jeg faldt over denne dramatiske tråd. Hold da op, bølgerne gik højt dengang :shock:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jan 16, 2024 16:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Wow, ja, der var da liv i gaden! Jeg har ikke skrevet noget i Steiner-tråden da jeg ikke kendte ham og ikke havde noget særligt forhold til de ting, han skrev herinde.
Men ja, der var mange kamphaner, og det er sgu ærgerligt, at de alle endte med at flyve deres vej. Jeg er stadig imponeret over, hvor mange følelser der kan lægges i et filmforum.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jan 16, 2024 17:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6366
Geografisk sted: Kattegat
Ja, der er flydt noget blod herinde gennem tiden!

Jeg husker også at DAHF var tæt på at lukke og slukke, og det var vist ikke engang på grund af den famøse politik-tråd.


Top
   
Indlæg: tirs jan 23, 2024 13:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Jeg er stadig imponeret over, hvor mange følelser der kan lægges i et filmforum.


Jeg tror faktisk, at en af ulemperne ved DAHF dengang var, at folk ville diskutere alt andet end film, og hvor jeg godt kan acceptere, at DP synes Marvel-film er noget skrald, så skal han sateme ikke begynde at advokere for, at Nordjylland er verdens navle (jeg er selv fraflyttet nordjyde, så jeg må godt have synspunkter) :D

Spøg til side - sådan noget som politisk og sportsrelateret snak fik noget grimt i rigtigt mange folk og var nok kimen til, at det her forum faldt fra hinanden, da vi trods alt nok var her for at snakke film, men endte med at diskutere alt muligt andet.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jan 24, 2024 11:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Det er jo bare fordi DP er en jydetamp, der aldrig er kommet videre i sit liv :slap:

Nej, det med at DAHF prøvede at favne bredt var jo både godt og skidt. Det var jo cool, at folk var investerede og havde lyst til at bruge tid herinde på andet end kun at snakke film. Men der var også fra nogle brugere en holdning om, at man ikke måtte lægge låg på noget som helst, og noget i stil med, at hvis man ikke kunne lide lugten i bageriet, måtte man hellere smutte.

Det gjorde, at forummet ikke var så sjovt, hvis man nu var en af de mindre konfrontationslystne (som mig selv, f.eks). Jeg vil gerne debattere, men jeg gider ikke at skændes med folk, der er opkaldt efter en tegneseriefigur og/eller har et hoppende dyr som avatar :) Det er mit liv for kort til.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre feb 02, 2024 12:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:

Det gjorde, at forummet ikke var så sjovt, hvis man nu var en af de mindre konfrontationslystne (som mig selv, f.eks). Jeg vil gerne debattere, men jeg gider ikke at skændes med folk, der er opkaldt efter en tegneseriefigur og/eller har et hoppende dyr som avatar :) Det er mit liv for kort til.


Jeg ville ønske, jeg havde haft den holdning dengang, hvor forummet blomstrede med liv. For det havde nok sparet mig for mange kvaler - så ros til dig for at undgå den slags. Det er simpelthen bedste løsning, men desværre også grunden til, at jeg ikke deltager i filmfora på nettet mere. Filmnørdens FB-forum er alt for stort og bredspektret til mig. Hvis det overhovedet findes mere. Og så var der en eller anden gruppe oppe for et par år siden med filmsnak, som jeg forlod igen, fordi en eller anden havde travl med at kommentere på træsko i jylland i stedet for film. :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man feb 05, 2024 21:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man jun 02, 2003 1:01
Indlæg: 6974
Geografisk sted: Hjørring
Tror det man skal huske er politik indblandet i alt.

Givet det er løbet meget vand under broen siden opslaget blevet lavet. Men det ændre nu ikke på pointen.

Jeg ser politik i alt kunst jeg forholde mig til. Og det bliver jeg nok ved med.

_________________
:thumb:min twitter!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team