DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:00

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: ons dec 18, 2019 10:24 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Naiera skrev:
Jeg tør ikke Billede

I double dare you!

Shiva skrev:
Hell or High Water holder også anden gang, du ser den. Langt bedre end f.eks. Three Billboards... hvor man ved gensyn virkelig bider mærke i, hvor tåbeligt manuskriptet er omkring Sam Rockwells figurs gøren og laden.

Sjovt, jeg troede, at jeg var den eneste, der havde det svært med Rockwells karakter. Jeg har ikke set den siden biffen, men jeg husker bare, at der var nogle lidt for utroværdige skift hos ham undervejs.

Ellers mange spændende lister. Der er meget, der skal ses (I Saw the Devil, The Handmaiden, Adeles Liv, Hereditary, og meget der trænger til at blive genset (A Separation og Warrior, f.eks. - den havde jeg helt glemt). Det fjollede er, at de fleste af de ikke-sete film allerede står på hylden, men det er lige med at finde tiden.

Lidt nedslag:
- Det glæder mig at se The Master på din liste, Mike :D Og Rush på din, Shiva - især efter at have set Le Mans '66 for nyligt blev jeg mindet om, hvor intens og effektiv den ellers normalt lidt kedelige Ron Howard har lavet sin film. Henrik, kan du sige et par ord om Climax? Jeg har haft lidt so-so med überprovo Noés tidligere output, så den havde jeg egentlig afskrevet på forhånd.

Men ellers er det tydeligt, at Denis Villeneuves nylige kåring som årtiets instruktør ikke har været ufortjent. Jeg genså Blade Runner 2049 i fredags, og den er langt bedre end man kunne have håbet. Han er sådan en fyr, der giver én håb for, at der nok også skal komme gode film ud af Hollywood i de næste ti år.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons dec 18, 2019 11:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
@Buck

The Master er en film, der virkelig gjorde et eller andet ved mig. Jeg hadede den på vej ud af biografen, men jeg så den med min bror, som jeg ellers sjældent ser, og da han og jeg havde snakket færdigt om den på en 45 min gåtur fra Palads til Nørrebro, var vi begge talt helt varme omkring, hvor helt forrygende The Master egentlig er, da vi nok lige skulle forstå, hvad vi havde set. En absolut mesterlig film om en ganske klam forfører. Seymour-Hoffmann kunne altså et eller andet.

Edit: Sprogligt sjusk. Skriv ikke på DAHF på din telefon.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar ons dec 18, 2019 12:28, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: ons dec 18, 2019 12:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Sjov historie :) Jeg var hooked relativt hurtigt inde i filmen, både pga. temaet og pga. hvordan Phoenix og Seymour Hoffman spiller op mod hinanden. Men hvis man har noget at snakke om bagefter og kan ændre sin vurdering, må den virkelig have gjort noget rigtigt. Og så er den pisseflot filmet!

Jeg elsker især den scene ved det her selskab, hvor en eller anden stakkels fyr tillader sig at stille spørgsmålstegn ved, hvordan hele regnestykket omkring den nye religion dog kan hænge sammen, og så får han ellers en or'nlig sviner af Masteren :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons dec 18, 2019 12:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Jeg elsker især den scene ved det her selskab, hvor en eller anden stakkels fyr tillader sig at stille spørgsmålstegn ved, hvordan hele regnestykket omkring den nye religion dog kan hænge sammen, og så får han ellers en or'nlig sviner af Masteren :D


Oh yes! Den scene er helt forrygende! Står også meget klart i erindringen hos mig.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons dec 18, 2019 15:24 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
Henrik, kan du sige et par ord om Climax? Jeg har haft lidt so-so med überprovo Noés tidligere output, så den havde jeg egentlig afskrevet på forhånd.

Man kan sagtens se at Climax er lavet af Gaspar Noe, men det er nok hans mindst provokerende/chokerende film. Store dele består af moderne dans til disco-musik klassikere, og det bliver man (jeg) bare i godt humør af. Visuelt er det som sædvanligt laaange takes med et kamera, der bevæger sig i alle dimensioner, og på skift bogstavelig talt følger forskellige personer i hvad der i praksis er én location (et slags forsamlingshus med en danse-sal).

En dansetrup øver en forestilling og holder herefter en fest, hvor kærlighed, scoreforsøg, intriger, jalousi osv. udspiller sig på tværs af køn, kliker, familie-relationer og religion. Hvad der er af plot (en stor del af personernes replikker er improviseret af skuespillerne) kan koges ned til en slags mordmysterie, hvor der er nogen, der har hældt LSD i punchen, hvorefter stort set alle opfører sig mere og mere sært og ekstremt.

Helhedsindtrykket er som at tumle halv-/helfuld rundt til en fest med høj musik og falde ind og ud af små og store diskussioner, hvor man kommer til at kende lidt mere til de mange karakterer, og som det nogen gange er tilfældet til en fest, så starter det med højt humør og rummelighed og ender med gråd og intolerance.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team