DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:00

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man mar 02, 2020 22:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Er der slet ingen der efterhånden har fået set After Life på Netflix? En helt igennem dejlig, lille livsbekræftende serie med Ricky Gervais i en rolle, som han fortjener al kredit i verden for. For alle os der har det inde på livet, så er det et sindssygt vigtigt emne at have fokus på (bogstaveligt talt).

Billede


Top
   
Indlæg: man mar 09, 2020 9:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Tak for tips, begge er tilføjet min Netflix-liste :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man mar 09, 2020 22:43 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
DeathPosture skrev:
Tak for tips, begge er tilføjet min Netflix-liste :thumb:


Fedt, skriv en linje når du har set den :)


Top
   
Indlæg: fre jan 29, 2021 14:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
The Queen's Gambit

Mange har nok set The Queen's Gambit, men den skal lige nævnes, for der er tale om en virkelig god historie, som nogle gange er meget langsommelig, men samtidig er drevet frem af usandsynligt godt spil af den skønne Anya Taylor-Joy, som ellers er kendt fra Split og Glass. I rollen som det akavede barnehjemsbarn Beth Harmon, der bliver besat af skak og samtidig lever et kaotisk, kærlighedsløst liv, stjæler Taylor-Joy stort set hver scene - om det er i scenerne, hvor skak er i centrum eller i scener, hvor Harmon ikke ved, hvordan hun skal opføre sig socialt - er Beth Harmon en super fed figur.

Billede

Jeg interesserer mig ikke for skak, ej heller efter at have set The Queen's Gambit, men her er tale om en god serie, der gennem en velskrevet hovedperson og en skuespiller, der nærmest bliver til sin figur (Taylor-Joy er alt andet end akavat normalt) fungerer serien så meget, at mange har søgt på internettet om Beth Harmon mon var en virkelig person. Det er hun ikke, men hun er en spændende figur, og hendes historie er, fiktiv eller ej, utroligt fascinerende.

Serien kan ses på :netflix:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jan 29, 2021 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg har ikke fået set Dronningegambit endnu, men den får godt nok god omtale derude... og nu også på DAHF! :thumb:

Billede

Lupin : Sæson 1 (2021) :netflix:

Speaking of korte serier, så vil jeg da også gerne lige kaste en hurtig anbefaling af den franske heist-serie Lupin, der har en storspillede Omar Sy i hovedrollen som gentleman-tyven der narrer alle. Masser af klassiske forviklinger og katten-efter-musen thriller-elementer, men med en afvæbnende fransk charme. Det fungerer sgu ret godt. Den er kun på 5 afsnit (flere er dog på vej), så den kan hurtigt konsumeres!

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs feb 01, 2022 17:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Anbefaler lige 'Devs' som med sine 8 episoder på lidt under 1 time passer fint ind her.

Jeg blev behageligt overrasket. En 'stram' historie, som jeg fandt spændende og med nye gode vinkler - samtidig med tårnhøj productionvalue

Et trick her er nok at undgå at vide noget som helst om historien - og for mig var det at læse reviews da serien kom ud, og nu havde jeg så glemt alt bortset fra at det var noget jeg skulle se. Det fungerede helt enormt godt :-)

Den findes på HBO Max. [5/6 stjener]

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2022 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
MiNo skrev:
Anbefaler lige 'Devs' som med sine 8 episoder på lidt under 1 time passer fint ind her.

Jeg blev behageligt overrasket. En 'stram' historie, som jeg fandt spændende og med nye gode vinkler - samtidig med tårnhøj productionvalue

Et trick her er nok at undgå at vide noget som helst om historien - og for mig var det at læse reviews da serien kom ud, og nu havde jeg så glemt alt bortset fra at det var noget jeg skulle se. Det fungerede helt enormt godt :-)

Den findes på HBO Max. [5/6 stjener]


Enig!

DeathPosture skrev:

Billede
[...] Til gengæld var jeg HELT blæst bagover af Devs! Alex Garlands æstetik passer mig bare voldsomt godt. Jeg elsker det sløve tempo og den nedtonede near future-scifi. Det er rart at se en serie der tør dyrke pauserne, og det neddroslede, melankolske udtryk... Som en GIGANTISK kontast til f.eks. The Blacklist, som kører med 8000 km/t i hvert eneste afsnit. Det er satme stressende!

Anyway, Devs er månedes højdepunkt! 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2022 16:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Devs er fremragende. Sikke en betagende, men uhyggelig historie. Den er absolut anbefalelsesværdig!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors feb 03, 2022 17:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det er længe siden, at jeg har været forbi denne tråd, men jeg håber, at folk og fæ har fået set Kate Winslet brillere i Mare of Easttown på HBO Max?

Billede

Hvis du, mod forventning, ikke har hørt om Mare of Easttown, så er her en kort intro:

Citat:
In a suburb of Philadelphia, police detective Mare Sheehan investigates the recent murder of a teenage mother while trying to keep her own life from falling apart. Mare is a local hero, having been the star of a high-school basketball championship game 25 years ago. She has also been unable to solve the case of another missing young girl for a year, leading many in the community to doubt her detective skills. Her personal troubles include a divorce, a son lost to suicide, and a custody battle with her ex-heroin addict former daughter-in-law over Mare's grandson


Winslet er absolut blændende som den triste, ærgerrige, øldrikkende, usundt spisende og ikke stædige Mare. Mare er egentlig ikke noget særligt rart menneske for nogen at være sammen med, men hun er dygtig til sit job og skyr ingen midler for at opklare sagerne, hun er indblandet i. Samtidig er det lille samfund Easttown virkelig godt skildret som et tæt samfund, hvor man hurtigt kan træde ved siden af. Her er langt til storbyen, for her lever de fleste på røven af samfundet med de ting, som det indeholder: Druk, narko, tidlige graviditeter, utroskab og meget mere. Seriens kriminalgåde er hjerteskærende, så hvis denne type socialrealisme skræmmer dig normalt, så er Mare of Easttown måske lige en serie, du skal overveje, om du egentlig vil se.

Mare of Easttown er på syv afsnit og derfor til at overskue.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs feb 08, 2022 15:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Enig! Mare of Easttown er noget af det bedste jeg længe har set! Kæmpe-kæmpe anbefaling herfra også! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 04, 2023 15:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Billede

Ti afsnit lang og ikke med risiko for flere sæsoner (som de jo ofte smider på succesfulde "enkeltsæsoner" i dag), tror jeg da. Første afsnit var MEGA GODT.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Senest rettet af Naiera lør mar 04, 2023 21:53, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: lør mar 04, 2023 21:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Billede

I samme dur er der også Danny Boyles miniserie Pistol, bygget over bogen forfattet af guitaristen Steve Jones, og som, ifølge Johnny Rotten, er mere eller mindre det pure opspind. Rigtig god er serien under alle omstændigheder. Den præsenteres i 4:3 format og med masser af grums i billedet, så det nærmest ligner VHS. Den kan dog ses i 4K på Disney+ :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2023 13:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Kan kraftigt anbefale den seks-afsnit-lange britiske krimiserie, Vigil.

Vigil handler om et underligt dødsfald ombord på en hemmelige patruljerende ubåd, der sejler rundt i det skotske farvand. Krimi, intriger, territorieafpisning og blændende skuespil kogt ned til seks afsnit er helt perfekt.

Hovedrollen spilles blændende af den - for mig - ukendte Suranne Jones i hovedrollen som Detective Chief Inspector Amy Silva, som er en hård nød, som er både hamrende god til sit job og enormt udsat, da hun skal ombord på en stor metaldåse, der sejler rundt under vandet og skal navigerere rundt i at være politi og fungere som uvelkommen gæst i et militærmiljø med helt andre spilleregler end dem, hun er vant til.

I serien medvirker desuden af kendte ansigter Shaun Evans (Unge Morse) som coxswain/bådsmanden Eliott Glover og Rose Leslie (The Good Fight, Death on the Nile og ikke mindst Game of Thrones), der får lov at lade sin skønne, skotske dialekt strømme igennem i rollen som Detective Sergeant Kirsten Longacre, der som detektiven på land skal navigere politi, militær, sikkerhedstjenester og meget flere. Leslie er fremragende i rollen, som spilles med både styrke, stædighed, diplomati og svaghed - doseret på den helt rette måde.

Vigil fortæller en virkelig god historie, som er båret af nogle solide figurer med masser af personlighed og menneskelighed og en historie, der forgrener sig i mange forskellige og interessante retninger. Som sagt skarpt fortalt på seks afsnit, således at der ikke er noget unødvendigt fyld at skulle forholde sig til.

Billede

Vigil er i Danmark på :disneyplus:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2023 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
De havde også Vigil hos DR for en stund, men licensen til den er vist for længst løbet ud. Links til siderne dukker stadig op i søgning på dr.dk, men klikker man på dem får man 404 ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2023 17:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Naiera skrev:
De havde også Vigil hos DR for en stund, men licensen til den er vist for længst løbet ud. Links til siderne dukker stadig op i søgning på dr.dk, men klikker man på dem får man 404 ;)


Jeps, det er rigtigt. Det var faktisk sådan, vi faldt over den på et tidspunkt. De viste Vigil på DR, den så spændende ud, men vi skulle se noget andet, glemte den igen og fandt den så ved et tilfælde på Disney+-

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team