DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 13:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons maj 01, 2019 8:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
RaGa_MuFFiN skrev:
Åh - er disse for gamle, for at være med i denne tråd:

Stephen Kings - The Stand
Revolution - tror der blev lavet to eller tre sæsoner.


Intet er for gammelt, blot det passer ind i formatet, min gode Raga_Muffin. Hvor kan man se dem (hvis overhovedet?)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons maj 01, 2019 14:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
Tak den herre!

The Stand - https://www.imdb.com/title/tt0108941/ Findes så vidt jeg ved på DVD

Revolution - https://www.imdb.com/title/tt2070791/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr_1 - findes på både Amazon Prime og DVD / Blå.

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: ons maj 01, 2019 14:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Revolution passer ikke rigtig i formatet her. Sæsonerne er 20 og 22 afsnit lange. Kun dårlige seertal eller økonomi er årsagen til at den ikke er 100 afsnit lang :P

Derudover er den ret kedelig ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons maj 01, 2019 14:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg kom lige i tanke om Stephen King's Rose Red. Det er også en ret fed miniserie, som jeg så for mange år tilbage.



Til gengæld er denne trailer helt igennem afskyelig. I skal dog se den alligevel. :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 27, 2019 22:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Hvem ser ellers Chernobyl?

Synes den er helt fantastisk indtil videre.


Top
   
Indlæg: man maj 27, 2019 22:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det bliver på Blu-ray for mig.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs maj 28, 2019 10:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Chernobyl skal jeg helt klart se og mon ikke, at den så ryger med i listen om de små serier.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn jun 02, 2019 23:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Har lige taget hul på Good Omens, baseret på en bog af Terry Pratchett og Neil Gaiman. Bogen er absolut fantastisk, og et afsnit inde er den måske ikke heeeeelt oppe at ringe, men det er utroligt hvor mange af de små tossede sidebemærkninger de har fået med fra bogen.

Ud over det skal jeg nok også se George Clooney's fortolkning af Catch-22, på trods af jeg ikke kan udstå ham. Nok en af de mest udsyrede anti-krigs-historier nogensinde skrevet - den er så absolut bindegal. Er udelukkende bekymret over om serie cast'et kan leve op til filmatiseringen, som inkluderede Alan Arkin, Orson Welles, Anthony Perkins og en flok andre virkeligt store navne.

Seks afsnit hver - og i øvrigt dropper Black Mirror serie 5 i løbet af den kommende uge (mener det er Onsdag, men hæng mig ikke op på det).

Nåh ja, burde vel osse se Chernobyl - venter på de sidste to afsnit så jeg kan se den i eet hug.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2019 10:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Chernobyl skal KLART med på denne liste. En skildring af en katastrofe, der føles realistisk i sin fortællemåde og er så pirrende, at man sjældent tænker over, hvor lang tid de enkelte episoder varer. Jarred Harris, Stellan Skarsgaard, Emily Watson og resten af hovedpersonerne i denne historie gør det alle sammen utroligt godt i denne miniserie, som med stor succes fortæller, hvor store konsekvenser det kan have at alle fortæller løgne.

Stor anbefaling herfra, og ja, fuld plade rent karaktermæssigt.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar ons jun 05, 2019 8:18, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs jun 04, 2019 23:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Uha ja... sikken en "på-kanten-af-sofaen" spændingsfyldt serie. Uden tvivl en fuld hus eller plade til Chernobyl, den er alle stjernerne værd!

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 05, 2019 17:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Enig, enig.

Også :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: til Chernobyl herfra. Grum og grusom historie om en nations bedrag, løgne og overgreb imod sin egen befolkning i kølvandet på vor tids største menneskabte katastrofe (et par verdenskrige undtaget).

Den tager sig nogle små historiske "friheder" undervejs, men kan ikke fjerne fokus fra et helstøbt mesterværk, der sjældent er set lignende...og bedre. Jeg var fuldstændig grebet og sad med en knude i maven i 4-5 timer.

Se den ASAP!!! :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre jun 07, 2019 11:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Noget tyder på, at jeg nok snart burde få set Chernobyl... 8)

I øvrigt, havde jeg aldrig nogensinde gættet på, at instruktøren var:

[Vis Spoiler]


... om jeg så havde fået 10.000 gæt! Det er faktisk ret mindblowing. :nuts:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn jun 09, 2019 16:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors jan 21, 2010 18:56
Indlæg: 672
Billede

Til jer der kan lide Black Mirror, så gå straks i gang med Years and Years

Har indtil videre set de første 4 afsnit, der mangler stadig at blive sendt 2. Det er simpelthen så velskrevet og velspillet scifi, som det næsten kan blive.
Serien er som en Black Mirror historie strukket til en hel sæson. Vi følger en enkelt families oplevelser, hvor vi lige hurtig starter en aften i 2019, hvorefter vi hurtig tager et spring til ca 2025. Og her følger vi så ellers verdens gang. Klimakriser, politiske spændinger, fremskridt i teknologi, krigstrusler, økonomiske spændinger og alt muligt andet, set fra denne families øjne.

Det er Russell T. Davies der har skrevet serien, så det giver nok også lidt et prej om, hvilken kvalitet man kan forvente.
Den sendes på BBC, så den kan ses i iPlayer gennem VPN/DNS hack eller hos :hbo:

https://www.imdb.com/title/tt8694364/
https://dk.hbonordic.com/series/years-and-years/430e4cb9-2ed9-4580-9e79-5862d406b030 https://www.bbc.co.uk/iplayer/episode/m000539d/years-and-years-series-1-episode-1


Top
   
Indlæg: søn jun 09, 2019 16:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Chernobyl halter ved at fokusere for meget på et par enkelte situationer, hvor tiden kunne være blevet brugt på at spænde lidt bredere. Ud over det så er den så faktuelt korrekt en dramatisering overhovedet kan blive, og det har jeg stor respekt for. Specielt sidste afsnit banker ind med syvtommersøm hvad der egentligt skete, også for de ikke teknisk kyndige og de der ikke har set tyve dokumentarer og/eller læst tyve bøger om emnet.

Men at kalde den chokerende må virkeligt komme fra folk der ikke har set Threads fra 1984. Har man set den kan man klare hvadsomhelst.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn jun 09, 2019 17:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:
I øvrigt, havde jeg aldrig nogensinde gættet på, at instruktøren var:
[Vis Spoiler]

Ikke at forglemme at forfatteren står bag nogle af de reerlige sequels til Scary Movie og The Hangover. Maybe two wrongs do make a right after all .. :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 79 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 6 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team