DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:29

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 18, 2018 9:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Må indrømme at jeg gik død i midten af sæson 1.

Elisabeth Moss er fantastisk (som altid), men jeg synes serien er dræbene langsommelig. Afsnittene er meget identiske og der sker ikke rigtigt noget.

Ydermere, så har jeg svært ved at sluge hele præmissen (ved godt det er science fiction...) om hvordan alle de onde overklasser bare kan samle fødedygtige kvinder sammen og bruge dem som rugemaskiner...

Men, det er så bare min mening og måske skulle jeg have hængt i og set resten af sæsonen :?


Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2018 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg er nok tenderende tll at være enig, pallec.

Bogen er ulidelig svær at læse, for det handler jo egentlig bare om en kvinde, der bliver brugt til parring og som rugemaskine, og det er virkelig både svært og ubehageligt at læse om. Jeg måtte simpelthen give op efter hendes parring med overklassemanden blev detaljeret beskrevet, for det var sgu ikke rart at læse mere om.

Af samme grund har jeg ikke set noget af serie-udgaven af Handmaid’s Tale endnu, for temaet er virkelig ikke særligt sjovt eller rart, og samtidigt er det hele så trøstesløst i bogudgaven, så det er godt nok lidt af en udfordring at skulle sætte sig og se mange timer af en serie, der visualiserer de ord.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2018 11:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
pallec skrev:
Må indrømme at jeg gik død i midten af sæson 1.

Elisabeth Moss er fantastisk (som altid), men jeg synes serien er dræbene langsommelig. Afsnittene er meget identiske og der sker ikke rigtigt noget.

Jeg hang ud til slutningen af sæson 1 og er glad for, at jeg gjorde. Samtidig er serien også et stjerneeksempel på mine anker mod moderne, amerikanske serier - der er ingen grund til, at det her sparsomme indhold skulle spredes ud over så mange afsnit. Seks afsnit, så havde det været glimrende. Af samme grund har jeg ikke haft travlt med at komme i gang med s2.

Hvad indholdet angår, skal man nok se serien ret allegorisk, for ellers kan det hele virke en kende fjollet, ja :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jul 20, 2018 14:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
henrikandersen skrev:
Jeg skal til at se afsnit 8 i sæson 2. Det er virkelig en anderledes serie, men fantastisk god.
Kan næsten ikke vente med at se de sidste tilgængelige afsnit.
Serien kan varmt anbefales.


Velkommen til, Henrik. :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 13, 2018 19:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg har set de to første afsnit. Det er interessant nok. Ikke den helt store åbenbaring, som jeg havde forventet, men fint nok indtil videre. Serien ser så utrolig billig ud? Der er ikke meget, der fanger øjet. Men som sagt: jeg har kun set 2 afsnit.


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2018 12:49 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
Fritte skrev:
Jeg har set de to første afsnit. Det er interessant nok. Ikke den helt store åbenbaring, som jeg havde forventet, men fint nok indtil videre. Serien ser så utrolig billig ud? Der er ikke meget, der fanger øjet. Men som sagt: jeg har kun set 2 afsnit.

Er også næsten kommet igennem de to første afsnit. Synes også den billedmæssigt er grim at se på. Kvaliteten virker lav ift. så mange andre serier.
Den virker dog lidt kedelig, så ved ikke hvor meget mere jeg ser af den, hvis den ikke udvikler sig hurtigere.


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2018 14:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det med billedsiden må vist være smag og behag. Jeg synes, at THT har et meget gennemført look. Det kan vel heller ikke være helt tilfældigt, at serien vandt en Emmy for "Outstanding Cinematography for a Single-Camera Series" sidste år - over bl.a. Westworld og Stranger Things - og også vandt en Emmy for "Outstanding Production Design for a Narrative Contemporary or Fantasy Program".

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2018 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Buck Rogers skrev:
Det med billedsiden må vist være smag og behag. Jeg synes, at THT har et meget gennemført look. Det kan vel heller ikke være helt tilfældigt, at serien vandt en Emmy for "Outstanding Cinematography for a Single-Camera Series" sidste år - over bl.a. Westworld og Stranger Things - og også vandt en Emmy for "Outstanding Production Design for a Narrative Contemporary or Fantasy Program".


Off-topic: Egentligt lidt skørt at man har delt priserne op i single- og multi-camera... :roll:


Top
   
Indlæg: tirs aug 21, 2018 17:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ja, den fatter jeg heller ikke :?:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jun 05, 2019 17:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Så er den tilbage på Hulu Billede Tre afsnit fra tredje sæson er klar.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn jun 23, 2019 21:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Naiera skrev:
Så er den tilbage på Hulu Billede Tre afsnit fra tredje sæson er klar.


Vi startede på serien efter GOT og vi synes begge den er super god. Vi har hurtigt fået set alle afsnit. Jeg synes den holder stilen, men jeg håber også, at den snart går i ind i en ny fase. En mere konkluderende fase, så serien kan blive rundet af i tide.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team