DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:21

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 23, 2017 16:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Fritte skrev:
Jeg har set første afsnit og har ikke travlt med at se resten. Hovedpersonen er ærlig talt dybt uinteressant. Det var også først mod slutningen af afsnittet, at der skete noget interessant med historien.


Første afsnit var klart det svageste. Det bliver kun bedre derfra :D


Top
   
Indlæg: man okt 23, 2017 16:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Helt enig. Man bliver meget mere interesseret i historien, når afsnit to og fremad ruller afsted. Det er faktisk en meget interessant serie, selvom dens hovedperson er meget mærkelig.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man okt 23, 2017 20:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 26, 2003 18:41
Indlæg: 1858
Geografisk sted: Aalborg
Jeg var også skeptiker, men jeg må også bare tilslutte mig koret af hysteriske fans der eeeeelsker den her serie :)


Top
   
Indlæg: man okt 23, 2017 21:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
pallec skrev:
Fritte skrev:
Jeg har set første afsnit og har ikke travlt med at se resten. Hovedpersonen er ærlig talt dybt uinteressant. Det var også først mod slutningen af afsnittet, at der skete noget interessant med historien.


Første afsnit var klart det svageste. Det bliver kun bedre derfra :D


Jeg plejer også at give Netflix-serierne 3 episoder, inden jeg dismisser dem. ;)


Top
   
Indlæg: tirs okt 24, 2017 10:17 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg synes faktisk, at hovedpersonen er vældig interessant, fordi han på den ene side er hammer-naiv, men samtidig også er villig til at udfordre nogle af sine omgivelsers forstokkede synspunkter. Og måske også undervejs finde ud af, at verden er anderledes end man har lært det i skolen :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs okt 24, 2017 16:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Respekt for jeres synspunkter :thumb:

Jeg synes, han ind imellem er så karismaforladt, at man kunne mistænke ham for at være en robot. Især i forholdet til kæresten. Der er ikke meget, der har overbevist mig om, at de to er tiltrukket af hinanden og hvorfor de overhovedet skulle være det. Nul kemi udover de fælles akedemiske interesser.

Fords forhold til Tench er derimod noget bedre håndteret. Her fornemmes, hvordan kemien udvikler sig, som afsnittene skrider frem.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons okt 25, 2017 22:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
It sounds OK, Bill.

Jeg er netop blevet færdig med første afsnit. Jeg synes det er virkelig godt, men jeg forstår ikke kritikken af hovedpersonen som “helt vildt underlig”.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors okt 26, 2017 9:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Naiera skrev:
It sounds OK, Bill.

Jeg er netop blevet færdig med første afsnit. Jeg synes det er virkelig godt, men jeg forstår ikke kritikken af hovedpersonen som “helt vildt underlig”.


Hvis du synes første afsnit var godt, så bliver du blæst bagover af resten :D

Jeg synes heller ikke hovedpersonen er 'vildt underlig'. Han spiller fantastisk, specielt den nærmest umærkelige udvikling der sker med ham som tiden skrider frem, er virkelig godt spillet.


Top
   
Indlæg: tors okt 26, 2017 9:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Naiera skrev:
It sounds OK, Bill.

Jeg er netop blevet færdig med første afsnit. Jeg synes det er virkelig godt, men jeg forstår ikke kritikken af hovedpersonen som “helt vildt underlig”.


Du skal altså også længere ind i serien end første afsnit for at få en idé om hvorfor.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors okt 26, 2017 9:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
pallec skrev:

Jeg synes heller ikke hovedpersonen er 'vildt underlig'. Han spiller fantastisk, specielt den nærmest umærkelige udvikling der sker med ham som tiden skrider frem, er virkelig godt spillet.


Hovedpersonen spiller vel ikke fantastisk - han bliver spillet, hvis han gør noget. Skuespilleren, der spiller ham, gør det rigtigt fint, men figuren der bliver spillet - han er weird og gør en masse meget mærkelige ting.

Desuden er jeg enig med Shiva i, at kemien med kæresten ikke sådan er der helt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors okt 26, 2017 9:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Jeg synes faktisk, at hovedpersonen er vældig interessant, fordi han på den ene side er hammer-naiv, men samtidig også er villig til at udfordre nogle af sine omgivelsers forstokkede synspunkter. Og måske også undervejs finde ud af, at verden er anderledes end man har lært det i skolen :)


Ja, han er interessant, men han tager også nogle underlige valg. Jeg synes det er suverænt, at han udfordrer systemet, da det netop er derfor, at Mindhunter fungerer.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors okt 26, 2017 9:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hvordan "weird"? Hvilke underlige valg? :) Han kommer bare ind som "the company man", der er lidt vel konservativ ikke er vant til 70'ernes frisind. Jeg synes, at både skuespiller og rolle fungerer rigtig godt. Ikke mindst i tandem med Tench.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors okt 26, 2017 9:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Hvordan "weird"? Hvilke underlige valg? :) Han kommer bare ind som "the company man", der er lidt vel konservativ ikke er vant til 70'ernes frisind. Jeg synes, at både skuespiller og rolle fungerer rigtig godt. Ikke mindst i tandem med Tench.


Hvor meget har du set af serien? Bare lige for at vide, hvad jeg kan tillade mig at kommentere på. :)
I øvrigt enig med tandemmen med Tench.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tors okt 26, 2017 10:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
De første fem afsnit - så måske er jeg ikke nået til det weird'e endnu :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors okt 26, 2017 10:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
De første fem afsnit - så måske er jeg ikke nået til det weird'e endnu :D


Det er muligt. :)

Jeg følte ret hurtigt, at et eller andet var off ved ham med hans fanatiske besættelse af arbejdet og den måde, han går til interviewsne med de forskellige mordere. Jeg kunne ikke rigtigt helt sætte ord på det, indtil jeg fik tænkt det godt igennem og huskede mine mange timers lytteri omkring true crime og læste denne artikel om Holden Ford. Den kan du eventuelt læse, når du er igennem alle afsnit - det er selvfølgelig ikke sikkert, at alle er enige, men jeg kan vældigt bedre lide Tench. :)

http://www.vulture.com/2017/10/holden-ford-mindhunter-psychopath.html

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team