DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:14

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 14, 2021 10:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Hey

Konen og jeg er på vej igennem denne fine serie, men jeg har lidt svært ved at regne ud hvor meget der er tilgængelig - hvor lang serien er / bliver m.m.

Vi ser den PT på dr.tv hvor de synes at lave nogle dobbelt-afsnit i forhold til hvad viaplay f.eks. præsentere. Begge steder nævner de at der er 2 sæsonner. Men på https://en.wikipedia.org/wiki/Babylon_Berlin er det helt klart en 3. sæson som blev færdig for lidt over 1 år siden. Er den bare ikke frigivet til Danmark endnu? Wiki nævnter også "The second run of twelve episodes" er sæson 3..

Dybest set, enhver forklaring om hvad man kan forvente - og især om man kan se "sæson 3" - ud fra et dansk synspunkt vil være herligt :-)

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: ons jul 14, 2021 11:46 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Iflg. imdb er der lavet 3 sæsoner:

Sæson 1: 8 episoder á 45 minutter. Bliver på DR vist som 4 dobbeltepisoder á 90 minutter.
Sæson 2: 8 episoder á 45 minutter. Bliver på DR vist som 4 dobbeltepisoder á 90 minutter.

Sæson 3: 12 episoder á 45-60 minutter. Der er i dag, 14. juli 2021, kl. 21:40, premiere på SVT 2 på første episode, der vises som en dobbeltepisode på 90 minutter. Alle 12 episoder ligger på svt play som 6 dobbeltepisoder á 90-110 minutter, men det kan kun ses hvis man har adresse i Sverige.

Sæson 4 er nævnt på imdb, men der er ingen oplysninger overhovedet om hvad den skulle omfatte.

Mon ikke DR også har indkøbt sæson 3 da de 2 første sæsoner vist nok har været meget populære?

Jeg har ikke selv set Babylon Berlin, men har indkøbt de første 5 bøger skrevet af Volker Kutscher, som danner baggrund for tv-serien. Dem har jeg tænkt mig at læse inden jeg ser serien.


Top
   
Indlæg: ons jul 14, 2021 12:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
Tak. Synes det er en ret lang forsinkelse på sæson 3 i forhold til notitsen "Season 3, premiered on 24 January 2020 on Sky 1" men da vi er igang med at se S2 så kommer det måske til at passe hvis DR følger trop som du er inde på.

Til gengæld nok meget lange udsigter på S4. Hader den slags pauser, men konen fik narret mig denne gang. Usling :wallbanger:

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tors jul 15, 2021 8:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
@MiNo, kan du smide et par om omkring hvad der har fanget jer ved Babylon Berlin?

Jeg har også hørt gode ting om den, så håber på jeg kan overtale lillemor til at se med.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jul 15, 2021 11:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
DeathPosture skrev:
@MiNo, kan du smide et par om omkring hvad der har fanget jer ved Babylon Berlin?

Jeg har også hørt gode ting om den, så håber på jeg kan overtale lillemor til at se med.


Der er ellers skrevet en hel del - også på danske sites - som jeg egentligt synes gør det godt. Hos os var det konen der fik mig overtalt, efter længere tids pres :-) Hvis jeg skal prøve at nævne noget der betyder noget for mig, så er det - i tilfældig rækkefølge : Rigtig lækker produktion - handlingen udspilles i mange settings og det er herligt gennemført. Spændende og interessante karaktere med fin udvikling. En relativ "tæt" historie - dvs den føres frem uden den ekstremt umattende tilgang som fx handmaids tale har, hvor der i perioder ligesom intet sker andet end mere elendighed. Selve "setting" - berling i 20'erne er også spændende og ikke så udforsket, så det virker ret originalt. Episoder på 1.5 time er lidt voldsomt, men de kan jo bides over.

Så må man selv forholde sig til om den skal ses mens der måske er flere år til afslutningen. Det var jeg ikke lige opmærksom på ...

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Indlæg: tors jul 15, 2021 12:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Ah ok, så hver sæson er ikke "afsluttet"?

Men tak for feedback MiNo. Det lyder til at den skal prioriteres.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jul 15, 2021 13:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 19, 2002 1:01
Indlæg: 2839
Geografisk sted: Hvidovre
DeathPosture skrev:
Ah ok, så hver sæson er ikke "afsluttet"?

Men tak for feedback MiNo. Det lyder til at den skal prioriteres.


Velbekommen. Jeg mener (ret sikker) der er en afslutning after sæson 2 som passer med de bøger det er lavet ud fra.

_________________
Mino - DAHF medlem # 339 - DTS - certificeret.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team