DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er søn maj 19, 2024 5:16

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 02, 2023 10:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
September - 10 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Mad Max: Fury Road (2015) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Little Caesar (1931) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Manhattan (1979) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Wicker Man: Final Cut (1973) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Winchester '73 (1950) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Robin of Sherwood series 1 (1984) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Skolen Ved Verdens Ende (2019) :dvd:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Bloodsport (1988) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Fail Safe (1964) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Ghost (1990) :youtube:

Førstegangskig:
Ghost blev set fordi vi havde bryllupsdag. Tror vi var enige om, at den bare ikke holder særligt godt. Patrick Swayze er og bliver en kedelig skuespiller, krimielementet er vildt forudsigeligt, og noget af Whoopi-humoren er bare for anstrengt. Men ellers var den da o-kay.
Fail Safe er den alvorlige udgave af Dr. Strangelove, og savner dennes absurditet. For grundlæggende er det jo absurd, at små, dumme fejl og misforståelser kan udløse en atomkrig. Men ellers velspillet og godt skruet sammen.
Skolen Ved Verdens Ende/A Yak In the Classroom fortæller om en storbysmart ung lærer, der havner blandt bjergtoppe og yak-lort midt ude i ingenting - og undervejs lærer at sætte pris på livets sande værdier. Det er en virkelig sympatisk historie, flot filmet og afgjort den bedste film fra Bhutan, jeg har set i år. Men transformationen fra smartass til kram verden-type sker alt for hurtigt, og der er ikke større udvikling i nogen af de øvrige karakterer. En fin lille bagatel, der på ingen måde havde fortjent en Oscar-nominering.
Min rejse gennem Anthony Mann/James Stewart-westerns fortsatte med Winchester '73, som er over middel men ellers føltes noget rutinepræget.
Little Caesar, om en gangsters storhed og fald, blev vist som del af Cinematekets Early Talkies-serie. Ingen undertekster er ingen problemer, når alle taler så ty-de-ligt. Edward G. Robinson var på vej til at blive en kæmpe stjerne for Warner, og det er da også pga. ham, at filmen som helhed får et løft.

Gensyn:
Huha, det er mange år siden jeg har set 80'er-serien om Robin Hood, men den holder virkelig godt. Dens gritty tilgang må have været en inspiration for Costner-versionen, og Michael Praed plus Ray Winstone er forrygende i de to hovedroller. Sheriffen er næsten bedre end Alan Rickmans version, og det siger som bekendt en del.
Sorry, Bloodsport-fans, men jeg var hverken armeret med en håndfuld venner eller en kølig sixpack. Og set sådan straight er det bare en pivringe film med nul plot og miserabelt skuespil. Kampene er fine, jovist, men så meget fylder de heller ikke.
Manhattan og The Wicker Man var gode gensyn, og hold kæft hvor var det fedt at se Fury Road med sin yngste i en ordentlig biograf - og han var heldigvis også begejstret. Ellers var han nok også gjort arveløs.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2023 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
September - 10 stk.
.


Kæft hvor lækkert med Fury Road på det store lærred igen. Det står stadig som en af mine vildeste biooplevelser nogensinde. Det vil jeg også gerne dele med mine unger, hvis jeg engang får muligheden. Og så snakker vi ikke om din sviner til Bloodsport, som jeg på ingen måde tør gense nu, af frygt for at ødelægge det positive indtryk jeg (tror jeg) har af den. Pudsigt, at I ikke bed på Ghost som jeg rent faktisk synes er en romance-klassiker der stadig holder.

The Wicker Man er bare et mesterværk.

Jeg har nærmest intet at berette for september, så jeg slår den sammen med oktober, så jeg forhåbentligt kan få skrabet lidt mere end 2 linier sammen. :shakehead:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture fre okt 06, 2023 9:46, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre okt 06, 2023 9:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
:wallbanger:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors nov 02, 2023 13:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
SEPTEMBER + OKTOBER:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Creator (2023) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Trolls 3 (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Elemental (2023) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Brother Bear (2003) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Finding Nemo (2003) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dear Mama : Sæson 1 (docu) (2022) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Beckham : Sæson 1 (docu) (2023) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Ahsoka (2023) : Sæson 1 :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Huset (2023) : Sæson 1 :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Minkavlerne : Sæson 4 (2023) :tv2play:


Så lykkedes det mig, at få skrabet lidt sammen, til en nogenlunde hæderlig liste (selvom der er langt til fordums kvantitet). Anyway, bedst var turen i biffen for at se den ret vellykkede The Creator som gav mig håb for indie-scifis fremtid (hvilket salgstallene så desværre ikke gør :? ). Nyeste Pixar, Elemental, prøver hårdt at være Inside Out uden helt at lykkes med det.

På dokumentar-fronten var jeg overraskende godt underholde af Beckham som jeg ser med min ældste søn som er mega fodbold-interesseret, men det handler heldigvis ikke kun om fodbold, men også et portræt af vanvittig tidsperiode hvor medierne gik amok. Det er ret vellykket, selvom det selvfølgelig altid er lidt kikset når en hovedperson i en dokumentar har final cut hvilket ikke fordrer kritik. 2Pac-dokumentaren Dear Mama er velkomponeret, men desværre for lang i spyttet til at komme helt op at ringe. Den kunne sagtens have været forkortet med mindste et par afsnit.

Og så endte Ahsoka med at være markant bedre end frygtet. Mit umiddelbar udgangspunkt, var at jeg ikke gad se det, da jeg ikke havde set Rebels og ikke var specielt imponeret over introduktionen i Mandalorian. Men det viste sig, at være ganske udmærket underholdning, uden dog at nå Andor - eller Mando 1+2 højder.

Den danske Huset, var barsk, men også en tand for urealistisk. Jeg skal dog indrømme, at det blev spændende til sidst.

Alt i alt et par fine måneder. 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre nov 03, 2023 12:07 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
^Det ærgrer mig også meget med The Creator, men jeg har simpelthen ikke fundet biograf-tiden til at se den. Ej heller Killers of the Flower Moon (3½+ time i biffen - not gonna happen).
Og så er min indre filmsnob nødt til at spørge... Trolls 3? But why? :D

Oktober - 6 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Birdy (1984) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Bastarden (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Ronin (1998) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Chinatown (1974) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Mød Mig På Cassiopeia (1951) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: All the President's Men (1976) :bluray:

Det er mange år siden, jeg har set Mød Mig På Cassiopeia, men ud over at have den ulidelige flødebolle Hans Kurt i den ene hovedrolle er den charmerende, flot koreograferet (efter noget, der kunne virke lidt Hollywood'sk) og med en masse, klassiske ørehængere. Og så har Bodil Kjer virkelig star quality til op over begge ører.
Bastarden er stort opsat, og der bliver ikke sparet på virkemidlerne. Jeg ville sådan ønske, at Mads Mikkelsen kunne variere sin tilgang til denne type roller, men ellers var den fint underholdende og heldigvis ikke den vanlige gang tam Biografklub Danmark-nonsens.
Birdy, om en psykisk ustabil teenager, der siden lander i Vietnamkrigen og kommer traumatiseret hjem, har et stærkt makkerpar med Matthew Modine og en meget ung Nicolas Cage i front. De spiller røven ud af bukserne, og så gør det mindre, at slutningen bliver lidt slingrende. Stærkt score af Peter Gabriel, i øvrigt.

Det blev også til (gen)syn med All the President's Men, Ronin og Chinatown med min ældste. Især den sidste var vigtig, fordi hun havde fået den fjollede idé, at filmen ikke var noget særligt. Godt, at vi kunne få rettet op på den misforståelse :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre nov 03, 2023 12:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Og så er min indre filmsnob nødt til at spørge... Trolls 3? But why? :D


Haha, et forståeligt spørgsmål... Well, min hustru arbejder for et firma der har tæt samarbejde med ejerne af rettighederne til de oprindelige (Gjøl)trolde, så de gør altid et stort nummer ud af, når der kommer ny Trolls-film, og alle inviteres i biffen for at se dem. Den første var faktisk ganske vellykket, men det går støt nedad bakke med alle sequelsne.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre dec 01, 2023 11:34 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
November - 10 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: How I Ended This Summer (2010) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: American Made (2017) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: And Now For Someting Completely Different (1971) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Lærerværelset / Das Lehrerzimmer (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Truman Show (1998) :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Evil Under the Sun (1982) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sly (2023) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: A League of Their Own (1992) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: High Fidelity (2000) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Nattevagten II (2023) :biograf: *anmeldelse*

Tre gange i biffen i november er ikke så skidt endda (og nu venter Napoleon i morgen). Lærerværelset er tyskernes bud på en Oscar-kandidat, og det er en interessant film, for der sker ikke ret meget i den. Efter en halv time tænkte jeg: "Det er jo bare en form for dokumentar". Det er ret underspillet og meget naturalistisk, og det er jo en kunst i sig selv at lave noget, der bare ligner virkeligheden. Men en grum historie om, hvordan små misforståelser kan vokse sig store, og hvor lidt der skal til at få ens velfungerende hverdag til at kollapse.
Jeg elsker Monty Python, så det var sjovt at være i Cinemateket med en masse ligesindede til And Now... - det sagt, så består filmen af alle deres mest kendte og (tør jeg sige det) fladtrampede sketches, så man kan jo desværre en del af dem i søvne.
Sly, Netflix' nye doku om Stallone, er som sådan interessant nok, og hovedpersonen er velovervejet og eftertænksom. Desværre er han omgivet af den vanlige horde af rygklappere, der skamroser hans geni, og det er ikke meget ved siden af, hvis jeg siger, at filmen bruger 50-60 procent af tiden på Rocky og skøjter hen over alt, der ikke hedder Rambo. Lidt ærgerligt.
Jeg faldt over A League of Their Own på biblioteket. Aldrig set den før. Madonna og Tom Hanks spiller fint, men den er trods alt for feel good-letbenet til at være andet end tidsfordriv.

Evil Under the Sun er en af de mindre kendte Hercule Poirot-historier. Jeg var ved at give op en halv time time, for alle overspiller, så det halve kan være nok, og lydsiden er fyldt med fjollet musik. Men heldigvis begynder den efterhånden at tage sig selv lidt mere alvorligt - og er man til absurd snørklede og fortænkte krimigåder, er der habil underholdning det sidste stykke. Men den er i hvert fald en halv time for lang.
Vi fik set ca. ti minutter af American Made på vores ferie, men løb ind i netproblemer - så den blev først set nu. Sjov historie med en vist ret spinkel kobling til virkeligheden (den sande historie er tilsyneladende bizar nok i sig selv) - Cruise er velvalgt til rollen, men filmen kører lidt i tomgang, og den er ikke nær så medrivende som materialet lægger op til.
How I Ended This Summer er et skævt russisk drama med lidt thriller inde over. Spændende som karakterstudie og to gode hovedroller, men pacingen er afgjort til den tunge side den første time.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs dec 05, 2023 16:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
November - 10 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: How I Ended This Summer (2010) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: American Made (2017) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: And Now For Someting Completely Different (1971) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Lærerværelset / Das Lehrerzimmer (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Truman Show (1998) :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Evil Under the Sun (1982) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Sly (2023) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: A League of Their Own (1992) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: High Fidelity (2000) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Nattevagten II (2023) :biograf: *anmeldelse*

Tre gange i biffen i november er ikke så skidt endda (og nu venter Napoleon i morgen). Lærerværelset er tyskernes bud på en Oscar-kandidat, og det er en interessant film, for der sker ikke ret meget i den. Efter en halv time tænkte jeg: "Det er jo bare en form for dokumentar". Det er ret underspillet og meget naturalistisk, og det er jo en kunst i sig selv at lave noget, der bare ligner virkeligheden. Men en grum historie om, hvordan små misforståelser kan vokse sig store, og hvor lidt der skal til at få ens velfungerende hverdag til at kollapse.
Jeg elsker Monty Python, så det var sjovt at være i Cinemateket med en masse ligesindede til And Now... - det sagt, så består filmen af alle deres mest kendte og (tør jeg sige det) fladtrampede sketches, så man kan jo desværre en del af dem i søvne.
Sly, Netflix' nye doku om Stallone, er som sådan interessant nok, og hovedpersonen er velovervejet og eftertænksom. Desværre er han omgivet af den vanlige horde af rygklappere, der skamroser hans geni, og det er ikke meget ved siden af, hvis jeg siger, at filmen bruger 50-60 procent af tiden på Rocky og skøjter hen over alt, der ikke hedder Rambo. Lidt ærgerligt.
Jeg faldt over A League of Their Own på biblioteket. Aldrig set den før. Madonna og Tom Hanks spiller fint, men den er trods alt for feel good-letbenet til at være andet end tidsfordriv.

Evil Under the Sun er en af de mindre kendte Hercule Poirot-historier. Jeg var ved at give op en halv time time, for alle overspiller, så det halve kan være nok, og lydsiden er fyldt med fjollet musik. Men heldigvis begynder den efterhånden at tage sig selv lidt mere alvorligt - og er man til absurd snørklede og fortænkte krimigåder, er der habil underholdning det sidste stykke. Men den er i hvert fald en halv time for lang.
Vi fik set ca. ti minutter af American Made på vores ferie, men løb ind i netproblemer - så den blev først set nu. Sjov historie med en vist ret spinkel kobling til virkeligheden (den sande historie er tilsyneladende bizar nok i sig selv) - Cruise er velvalgt til rollen, men filmen kører lidt i tomgang, og den er ikke nær så medrivende som materialet lægger op til.
How I Ended This Summer er et skævt russisk drama med lidt thriller inde over. Spændende som karakterstudie og to gode hovedroller, men pacingen er afgjort til den tunge side den første time.


Der er godt nok mange af de rygklapper-dokumentarer på Netflix for tiden, hvor hovedpersonen har haft final cut: Beckham, Robbie Williams, Pamela Anderson, Sly, etc. Kæmpe plus at man får adgang til private optagelser fra hovedpersonen selv, men ja, der mangler i den grad noget kritisk modvægt. Beckham-dokumentaren var dog særdeles vellykket alligevel, som et tidsbillede og kritik af tabloid-pressen.

Og så synes jeg du er lidt hård ved High Fidelity som jeg bare elsker ekstremt højt, fordi jeg selv har arbejdet i pladebutik og er besat af at lave playlister :laugh:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs dec 05, 2023 16:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
NOVEMBER:

:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Monkey King (2023) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Tarzan (1999) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Finding Dory (2016) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Killer (2023) :netflix: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Coyote Ugly (2000) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Oxen : Sæson 1 (2023) :tv2play:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Silo : Sæson 1 (2023) :appletvplus: *anmeldelse*


Semi-ok måned med et par peaks som var Finchers nyeste The Killer, og så den fremragende, post-apokalyptiske near-scifi serie Silo. Genindspilningen af den klassiske Abekongen var fuldstændig til grin. Elendigt makværk. Jeg var heller ikke oppe at køre over TV2s overhypede 400 kilometer i timen actiondrøn Oxen, som var lige lovlig crazy.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man dec 11, 2023 14:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
DeathPosture skrev:
Der er godt nok mange af de rygklapper-dokumentarer på Netflix for tiden, hvor hovedpersonen har haft final cut: Beckham, Robbie Williams, Pamela Anderson, Sly, etc. Kæmpe plus at man får adgang til private optagelser fra hovedpersonen selv, men ja, der mangler i den grad noget kritisk modvægt. Beckham-dokumentaren var dog særdeles vellykket alligevel, som et tidsbillede og kritik af tabloid-pressen.

Og så synes jeg du er lidt hård ved High Fidelity som jeg bare elsker ekstremt højt, fordi jeg selv har arbejdet i pladebutik og er besat af at lave playlister :laugh:


Jeg ved ikke, hvordan timingen på Sly har været - om den har været i støbeskeen siden før Arnold på Netflix, eller om Stallone pludselig har hørt, at der var noget under opsejling hos sin gamle konkurrent og tænkt "Det dér vil jeg da osse!". Resultatet er fint, men ja, det kunne sgu have været interessant at se, hvad det kunne være blevet til. Han taler en del om familie og sine fortrydelser i den sammenhæng, og det samme gør Arnold jo egentlig. Mere af den slags, tak.

Hehe, jeg har fanme brugt meget tid i pladebikse og kender godt de rigtige snobber, der rynker på næsen af kunderne. Men persongalleriet (ud over Cusack) er nok lidt for endimensionelt til, at den helt lykkes som det drama, den tydeligvis også gerne vil være. Men :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: er da ikke så skidt endda.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jan 02, 2024 14:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Så nåede vi i mål:
December - 10 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Jurassic Park (1993) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Withnail & I (1987) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Gremlins (1984) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Klaus (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Love Actually (2003) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Days of Heaven (1978) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Le Havre (2013) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hero (2002) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Die Hard (1988) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Napoleon (2023) :biograf:

For nu at starte baglæns var det sgu en udelt fornøjelse at se Jurassic Park i en bif igen. Jeg har set den bunker af gange, men den fungerer bare på alle fronter - og så var det sjovt at se nogle yngre biografgængere, der vist ikke lige havde set filmen før. Den skræmmer og imponerer stadig alle de rigtige steder :D

Julerepertoiret blev klaret med Gremlins (altid en fornøjelse), Klaus (som jeg havde glemt hvor god den egentlig var) og Love Actually (som både min kone og jeg var enige om er aaaalt for lang, overlæsset og tonalt ujævn). Plus Die Hard ;)

Days of Heaven er og bliver et visuelt mesterværk, og det kunne Hero også have været, men jeg havde glemt, at BD'en sgu ikke er for køn. Le Havre har aldrig været køn, men det er en fin, lille feel good-oplevelse og en udmærket optakt til, at Cinemateket kører Kaurismäki-kalvakade OG at jeg har en halv pris-kupon til Faldne Blade fra Filmporten.

Jeg har ikke set Withnail & I i årevis, men den er stadig lige dejligt skæv og helt sin egen.

Og endelig, Sir Ridleys Napoleon-film, der som bekendt har fået en meget blandet modtagelse. Han kan stadig det visuelle, og Joaquin Phoenix er om ikke andet tro mod sin egen armslængde-fortolkning af den bette diktator. Jeg kedede mig ikke undervejs, men jeg blev nødvendigvis heller ikke meget klogere, og til trods for nogle sindssygt flotte kampscener - et fransk slag på isen holdt i blå, hvide og røde farver er fanme godt tænkt - er det som om helheden er mindre end summen af enkeltdelene. Vanessa Kirby gør, hvad hun kan, men der er for mange bifigurer, der ikke rigtig registrerer.

106 film i alt i 2023 er langt fra de bedste årgange, men det er nok nogenlunde hvad der kan blive tid til i en travl hverdag.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jan 05, 2024 16:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10640
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:


Årets sidste måned blev ret god med overraskende mange film, hvilket jo selvfølgelig skyldes ferien.

Sjovt at rykke alle 5x Die Hard-film i træk og se præcis hvor meget forskel der er på dem. Den første er jo selvfølgelig den evige klassiker, og så har jeg også et kæmpe soft spot for nr. 3 som jeg bare har dyrket så meget, at den er for altid brændt ind i min hjernebark. Også sjovt at gense nr. 4 som jeg har hadet siden den kom ud, men med 2023-briller var plottet pludselig ufatteligt aktuelt hvilket løftede det samlede billede. Den var i den grad forud for sin tid. Og så deler den sub-plot med den nye Leave the World Behind, som var overraskende god selvom slutningen var noget forhastet.

Af nyere film var jeg på ingen måde fanget af Barbie, men til gengæld overraskende godt underholdt af To Catch A Killer som er noget så oldschool som en god, gammeldags thriller omhandlende politibetjente der jagter en massemorder. Den var overraskende vellykket. Indy 5 var bedre end forgængeren men på ingen måde et match med de to første. Spider-Man: Across the Spider-Verse er noget af det mest visuelt imponerende jeg længe har set og det eneste Marvel jeg kan holde ud at se.

Alt i alt en rigtig god afslutning på 2023.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man jan 08, 2024 11:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg kommer nok ikke til at opdatere om film jeg ser ret meget - ser ikke så mange, mere. Er blevet absorberet af literatur og gaming i stedet :D Stephen Kings samlede værker + Baldur's Gate 3. Og Baldur's Gate 3... det er for vildt.

Når det er sagt, så er det dejligt at se To Catch a Killer nævnt på din liste, DP. Helt enig i din bedømmelse. Jeg var helt vild med at se Shailene Woodley få lov til at spille seriøst skuespil og levendegøre en figur, der såmænd godt kunne eksistere i den rigtige verden. Hun gjorde det fremragende sammen med Ben Mendelsohn i den film, så selvom titlen er noget fesen, så er filmens præmis virkelig god - og jeg håber, vi ser en efterfølger en dag.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar tirs jan 09, 2024 17:41, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs jan 09, 2024 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
To Catch a Killer er kraftedeme 25 billeder i sekundet hos Prime Video :loco: :argue:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons jan 10, 2024 13:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7959
Mike Haggar skrev:
Jeg kommer nok ikke til at opdatere om film jeg ser ret meget - ser ikke så mange, mere. Er blevet absorberet af literatur og gaming i stedet :D Stephen Kings samlede værker + Baldur's Gate 3. Og Baldur's Gate 3... det er for vildt.

Shiaaat, Stephen Kings samlede output - der er sgu rigeligt at gå i gang med! Godt, at manden er god til at fatte sig i korthed :D

Der er jo kun 24 timer i døgnet, og man skal være god til at prioritere sin sparsomme fritid. Som jeg vist har underholdt med nogle gange, fylder brætspil mere og mere i mit liv, også fordi det er mere socialt end film. Men så håber jeg, at du kan holde os ajour i den her lettere støvede læse-tråd, vi vist nok har et sted herinde.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 19 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team