DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre apr 19, 2024 5:55

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 02, 2023 22:40 
Offline

Tilmeldt: tors okt 26, 2017 15:54
Indlæg: 109
Geografisk sted: Lunderskov, Danmark
Mike Haggar skrev:
Der var en gang en tjeneste, der sendte én film med posten - kan dog ikke huske dens navn? Det var super fedt. Jeg fik set mange film på den måde. Det er bare mega dyrt at leje en film gennem Blockbuster og iTunes.

Var det mon LoveFilm?

_________________
Hilsen Mikkel

Udstyr:
Afspiller: Playstation 5 Standard Edition (DVD/Blu-ray/UHD Blu-ray)
Skærm: Sony KD-55XG8196 55" 4K UHD tv
Lyd: Sony HT-CT180 2.1 100W soundbar

Min filmsamling (My Movies)
Min musiksamling (Discogs)


Top
   
Indlæg: man mar 06, 2023 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
mikkelhansen skrev:
Mike Haggar skrev:
Der var en gang en tjeneste, der sendte én film med posten - kan dog ikke huske dens navn? Det var super fedt. Jeg fik set mange film på den måde. Det er bare mega dyrt at leje en film gennem Blockbuster og iTunes.

Var det mon LoveFilm?


Ja, det må være dem! Lovefilm og før det hed de vist Digitarian!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons mar 08, 2023 12:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
FEBRUAR:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Bullet Train (2022) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Banshees of Inisherin (2022) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Clerks III (2022) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Top Gun: Maverick (2022) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Anchorman: The Legend of Ron Burgundy (2004) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Reservoir Dogs (1992) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Pamela, a Love Story (docu) (2023) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Cobain: Montage of Heck (docu) (2015) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Guldfeber : Sæson 1 (2023) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Wednesday : Sæson 1 (2022) :netflix:


Jeg fik pløjet en god stak nyere/Oscar-noms i februar.

Månedens højdepunkt var den fabelagtige The Banshees of Inisherin. Det er simpelthen en perle af en film! Jeg elsker blandingen imellem hård socialrealisme og kulsort humor. Tragicomedy når det er allerbedst. Og så er den irske setting - og sprog - bare et perfekt afsæt for en solid historie. Hjerteskærende og hylende morsom. Vild slutning også, som passer perfekt med filmens tema. Alt i alt en fecking' awesome film!

Jeg fik også set Bullet Train, og selvom jeg prøvede meget hårdt at være kritisk, måtte jeg overgive mig til sidst. Det er eddermame tomme kalorier Tarantino-rip off når det er bedst. Jeg var voldsomt godt underholdt. Det samme gjaldt Top Gun: Maverick, som jeg fik set som den sidste i verden.Jeg var ikke helt oppe at køre i starten, men især 3. akt omvendte mig. Imponerende actionfilm! 8)

Selv Kevin Smiths tredje kapitel i Clerks-historien overraskede mig positivt. Jeg havde forventet et lettere fesent genopkog ligesom 2eren, men jeg vil faktisk påstå at denne er bedre - og markant mere dyster (Kevin Smiths eget hjertestop er indirekte katalysator for historien).

På seriefronten fik ungerne mig overtalt til at se Wednesday, som jeg umiddelbart troede var noget underlødigt spin off-skrammel… men det er skidegodt! Tim Burton når han er bedst. Det er virkelig en pageturner, i den der let ironiske young adult-genre, med både gys og humor, et sted imellem Stranger Things, Harry Potter og selvfølgelig de originale Addams Family-film.

Alt i alt en fin måned! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 08, 2023 14:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10393
Geografisk sted: Aarhus
Banshees of Inisherin kommer i øvrigt til Disney+ på søndag.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons mar 08, 2023 14:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Naiera skrev:
Banshees of Inisherin kommer i øvrigt til Disney+ på søndag.


Varmt tip! Den er fremragende! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 08, 2023 15:33 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Så afgjort - varmeste anbefalinger. Det sagt, så kan jeg godt forstå, hvis biograferne har det svært, når vi taler andet end Marvel og øvrige blockbustere. Banshees kan ses "gratis" på Disney+ kun halvanden måned efter biografpremieren. Det er virkelig ikke lang tid.
Et andet eksempel er, at vi lige har været tre inde og se Tár til i alt lidt over 350 kr. Nu var jeg ikke entydigt begejstret for den, så det spiller nok også ind, men jeg er næppe alene i at tænke: "Jeg kan godt lige overskue at vente 1½ måned ekstra og så enten give 40 kr. for at leje eller se den 'gratis' på en streamingtjeneste, vi har alligevel".
Prisforskellen er blevet for stor og biografvinduet for kort. Jeg kan virkelig godt lide at gå i biffen, men jeg får stadig sværere ved at overbevise mig selv om, at det er tid og penge værd. Med mindre det er Cinemateket til 55 kroner, nul reklamer og nul larm undervejs :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors mar 09, 2023 13:14 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
@DP: Måske var jeg forblændet af hype og et kæmpe lærred, men jeg havde en fest med TG: Maverick. Ja, historien er totalt planket fra den første, og dialogen er ret kikset ind imellem ("Talk to me, Goose!" er blevet en in-joke i min familie :D ). Men der er smæk for skillingen, og dens tekniske meritter er svære at overgå.

Sig lidt mere om Clerks III - jeg har aldrig været kæmpe Kevin Smith-fan, men hans filmiske deroute har alligevel været noget trist at overvære, og C3 lignede mest et sidste, desperat forsøg på at være noget i filmbranchen.

Min egen måned:
Februar - 7 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Rocketeer (1991) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Blue is the Warmest Colour (2013) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The War of the Worlds (1953) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Aftersun (2022) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Black Tower (1985) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Banshees of Inisherin (2022) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Rocky IV: Rocky vs. Drago (1985/2021) :biograf: *anmeldelse*

Jeg har allerede skrevet om Rocky IV mega-motherf...-lang titel. Det blev til to Oscar-bejlere, hvor Banshees absolut er en værdig opfølger til en af mine favoritfilm fra det 21. århundrede, In Bruges. Banshees har noget af den samme, skæve, kulsorte humor, men den er også mere underspillet og mindre dramatisk, og Farrells og Gleasons kemi er helt i top. Mindre begejstret var jeg for Aftersun - jeg kan sagtens se, hvad filmen prøver at opnå, men trods en spilletid på lige godt halvanden time virker klipningen alt for løs, og mange af scenerne lidt for bagatelagtige. Men godt skuespil af de to hovedroller. Blue is the Warmest Colour var en stor oplevelse, og samtidig en af de film, der er nemmest at se, når ens børn ikke er hjemme til at spørge om, hvad de dog laver på skærmen lige nu :naughty:
The War of the Worlds har jeg læst, men ikke set i den originale 1953-udgave. Flot restaurering, men nok mest imponerende for sine tekniske kvaliteter end for sit skuespil eller sin historie.

Endelig blev det til endnu et Adam Dalgliesh-gensyn med den glimrende The Black Tower-miniserie, og til The Rocketeer, der jo altid er skideunderholdende. Og har Jennifer Connelly med :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons apr 05, 2023 14:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
MARTS:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Cocaine Bear (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood (1996) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Speak No Evil (2022) :yousee:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Ivalu (2023) :tv2play:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Apocalypse Now [FINAL CUT] (1979) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Hearts of Darkness: A Filmmaker's Apocalypse (docu) (1991) :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Alle For Én (2011) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Alle For To (2013) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Alle For Tre (2017) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Navalny (docu) (2022) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Slow Hustle (docu) (2021) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Nothing Compares (docu) (2022) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: House of Hammer : Sæson 1 (docu) (2022) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: MH370: The Plane That Disappeared : Sæson 1 (docu) (2023) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: The Last Of Us : Sæson 1 (2023) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Exit : Sæson 1 (2019) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Exit : Sæson 2 (2021) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Exit : Sæson 3 (2023) :yousee:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: We Own This City : Sæson 1 (2022) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dansegarderoben : Sæson 1 (2023) :tv2play:


Marts 2023 blev en fremragende måned, hvor jeg både fik afsluttet hvad der højst sandsynligt bliver årets serie, den helt fantastiske The Last Of Us, der som den første er lykkedes med at konvertere et computerspil succesfyldt. Jeg er helt på røven over, hvor stemningsfuldt og overrumplende resultatet endte med at blive.

På seriefronten fik jeg også nappet 3x sæsoner af norske Exit som er præcis så vanvittig som hypen siger. Især tredje og sidste sæson går helt amok.

Jeg fik også set We Own This City på HBO Max. En afsluttet miniserie på 6 afsnit, baseret på en sand historie om korruption blandt betjente i Baltimore. Skrevet af de samme folk som lavede The Wire, og har samme struktur hvor man følger point-of-view fra både gadebetjente, forbrydere, FBI-agtenter, internal affairs, borgmesterkontor, offentlig anklager, etc... Det er ret vellykket, hvis man er til sådan nogle copshows.

Og så må jeg med skam indrømme, at jeg var mere end almindeligt godt underholdt af TV2s Dansegarderoben

Coppolas magnum opus, den fejlfri Apocalypse Now fik jeg set i den lidt strammere skåret FINAL CUT-version hvilket vist må siges at være den optimale.

Turen i biffen for at se Cocaine Bear var skidesjov, men det var måske lige i overkanten at give kr. 120 + snacks og parkering for den. Men sjovt, det var det... Og så fik jeg endelig set Speak No Evil som vel nok er den SYGESTE danske film jeg længe har set. Instrueret af Christian Tafdrup (og ja, det er Fileus fra Tinka-julekalenderne), som har et af det mest vanvittige plots jeg længere har set. Vi taler rendyrket, isnende kold daylight horror i stil med Ari Aster, Michael Haneke, Lars von Trier, Jordan Peele og Robert Eggers. :shock:

I den anden ende af skalaen, var den danske Alle For En + To + Tre-trilogi, som jeg udelukkende så fordi ungerne insisterede. Det er lette kalorier med kun spredte grin og LANGT op til forbilledet Olsen Banden.

Lækker måned! :highfive:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre apr 07, 2023 11:31 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Colour me impressed! Vi har kun spillet en smule af The Last of Us, men jeg kan godt se, at vi nok hellere må komme i gang med HBOs version.
Cocaine Bear lød lidt som en gimmick/one trick po... bear, men det er da kun fint, hvis den leverer varen/varerne. Men ja, 120 kr. dræber virkelig lysten til at tage chancer - mere om det lige om et par linjer.

Og så kan man jo kun imponeres af Alle For...-seriens sejhed. Det ligner ikke noget, der behøvede at være fire film af, men med 300.000 solgte billetter til den seneste er det næppe noget, der stopper her og nu.

Min egen måned:
Marts - 8 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Fight Club (1999) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Kim Kanonarm og rejsen mod stjernerne (2021) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Father (2020) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Cover Her Face (1985) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Life in the Freezer (1993) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: All Quiet on the Western Front (2022)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Tár (2022) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Martian (2015) :bluray:

Det blev til et par Oscarbejlere - med tyk streg under "bejler" for Társ vedkommende. Tag ikke fejl - Cate Blanchett spiller absolut fænomenalt, men det i særklasse en film, der skriger Oscar bait hele vejen. Jeg har svært ved at sætte min finger på, hvad der gør forskellen, men filmen føles bare ikke organisk, selv om den på alle parametre er skruet smagfuldt og professionelt sammen. All Quiet... er ikke nogen revolution inden for krigsfilm, men den er flot, medrivende og velspillet.
Jeg fik set et par "katalogtitler" med min yngste, som nok især pga. sin store astronomiinteresse var ret glad for The Martian. Og Fight Club er jo altid et gensyn værd, selv om pointerne om mænds krise i det moderne forbrugssamfund nok fiser ret meget hen over hovedet på en 14-årig.
Som kæmpe David Attenborough-fan var det rart endelig at få sat kryds ved Life in the Freezer, om Antarktis, der er en af hans kortere serier. Ambitiøs og fascinerende som altid.
Hele familien blev slæbt med på Bip Bip Bar, der er hjemsted for alskens antikverede arkademaskiner, og efter at have spillet Golden Axe, Out Run og Rainbow Islands mod mine unger, og set kone og datter tæve hinanden i Tekken, var det på tide med endnu et gensyn med Kim Kanonarm derhjemme.

Endelig fik jeg sat kryds ved Anthony Hopkins' pragtpræstation i The Father, der balancerer fornemt mellem drama, thriller og tragedie. Hold kæft, hvor er han god.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs maj 09, 2023 9:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

APRIL:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lion King (1994) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Aladdin (1992) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Blinkende Lygter (2000) :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Whale (2022)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: True Lies (1994) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Troldehjertets Hemmelighed : Sæson 1 (2023) :drtv:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Night Agent : Sæson 1 (2023) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Hunters: Sæson 1 (2020) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Beef: Sæson 1 (2023) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Sygeplejersken: Sæson 1 (2023) :netflix:


Månedens højdepunkt på filmsiden må være et split imellem Camerons visionære, over-the-top actionbasker True Lies, og en af det seneste års mest rørende Oscar-film, The Whale. Begge fremragende film, i hver sin ende af Hollywood-spektret.

Og på seriesiden, var det Netflix' breakout-hit Beef der imponerende med sin tragikomiske sorte humor... Og en storspillede Al Pacino som nazi-jæger i første sæson af Amazon-serien Hunters var bestemt også værd at se. Den danske Sygeplejersken var heller ikke helt ueffen.

Til gengæld var jeg på ingen måde imponeret af Netflix storhypede The Night Agent, som simpelthen er FOR overdrevet og skamklippet hurtigere end Marvel når det er værst. Nej tak!

:lightsabre:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 09, 2023 10:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
^Fedt, at du fik genset True Lies, en film, jeg har skam-set på laserdisc og kan rimeligt meget udenad. Den er nok lidt overset i dag, fordi Cameron år efter år lover, at den nok skal udkomme på BD eller lignende. Og så er tema, etnisk sammensætning og kvindesyn vist heller ikke helt stuerent anno 2023. Men damn, den er underholdende!
Jeg foretrækker Aladdin over The Lion King, men begge er virkelig fantastiske og gode eksempler på, hvad håndtegnet animation kan. Det er virkelig en genre, jeg savner.

April - 7 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Predator (1987) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Trek: The Next Generation season 7 (1993) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Night Moves (1975) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Fabelmans (2022) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves (2023) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Chernobyl (2019) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Die Hard 3 :bluray:

Jeg er ved at opdrage min 14-årige søn, så vi skulle forbi et par actionklassikere med Predator og Die Hard 3. Især den første faldt i god jord. I biografen blev det til den skamløst underholdende D&D-film, der på ingen måde er perfekt, men uendeligt meget bedre end den behøvede at være (og også et godt stykke over Hasbro-standard). Spielbergs semi-selvbiografiske, The Fabelmans, fungerede også ret godt. Starten er lidt gumpetung, men det opvejes i høj grad af filmens anden del og en super velspillende Gabriel LaBelle i hovedrollen. The Beard har svælget i historiske pligtafleveringer i en årrække, så det er fedt at se, at han bevæger sig væk fra den slags med WSS og den nyeste her.
Som den sidste person i det kendte univers fik jeg set Chernobyl. Fremragende skruet sammen.
Night Moves med uforlignelige Gene Hackman har lidt pacing-problemer, men ellers er det en af den type fortrinlige film, der blev lavet så mange af i 1970'erne.

Og endelig kom jeg i mål med at gense samtlige 178 afsnit af Star Trek: The Next Generation på BD. En serie, der kom slingrende fra start, og også havde en ret ujævn sidste sæson. Men besætningen på Enterprise er altid godt selskab, og de udviklede sig ret meget hen over syv sæsoner. Jeg fik kun set sæson 1 af Picard, som ikke havde ret meget med Trek at gøre i min verden. Men 3. og sidste sæson skulle efter sigende være ret god, så måske man skulle prøve igen...

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors maj 11, 2023 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Father (2020) :filmstriben:
Endelig fik jeg sat kryds ved Anthony Hopkins' pragtpræstation i The Father, der balancerer fornemt mellem drama, thriller og tragedie. Hold kæft, hvor er han god.

Nappede lige denne på din anbefaling, og WOW :thumb: for en mavepuster. Fremragende film og vanvittig imponerende præstation af Hopkins. Den ramte mig nok ekstra, da jeg desværre har demens helt inde på livet i nærmeste familie. Pyha. Men mange tak for anbefalingen!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors maj 11, 2023 15:58 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Godt at høre, at du kunne lide den - men æv at have den lidt for tæt inde på kroppen....

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jun 06, 2023 13:26 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7955
Bedste måned i lang tid, bl.a. pga. nogle dage, hvor jeg lå med hold i ryggen og ikke kunne andet end at stene film. Så fik man da endeligt brugt sit HBO Max lidt :)

Maj - 13 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Hell or High Water (2016) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Pelican Brief (1993) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Beetlejuice (1988) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: 5-25-77 (2022) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lady Bird (2017) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: I, Daniel Blake (2016) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Shazam! (2019) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Life and Times of Don Rosa (2010) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Wife (2017) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Robocop (1987) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Good Will Hunting (1997) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Before I Go to Sleep (2014) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Suzume (2022) :biograf:

Jeg tager den sgu bare fra toppen:
Hell or High Water - gensyn - prima slice kriminaldrama om USAs bagside. Rigtig fint spil af især Chris Pine, og stemningsfuld musik af bl.a. Nick Cave.
The Pelican Brief har jeg ikke set i årevis. En overgang kom der en ny Grisham-filmatisering hver 2. måned - det her er bestemt ikke en af de bedre. Specielt ikke med Alan Pakula bag kameraet. Alt for lang, sløjt tempo og et par sært stivbenede superstjerner - Denzel og Julia - i front.
Beetlejuice var på min Tim Burton-to do. I don't know... måske var jeg bare ikke i humør, men jeg fandt Michael Keaton mere irriterende end sjov, og helheden mere rodet end inspireret.
5-25-77 var en spændende oplevelse, et selvbiografisk companion piece til The Fablemans om nørdede filmskabere med store drømme, uenige forældre og et par Hollywood-koryfæer. Den har været mange, mange år undervejs, og er lidt underligt klippet ind imellem. Men også virkelig morsom, skæv og tydeligvis drevet af entusiasme.
Lady Bird - fin lille coming-of-age sag, langt bedre end Frances Ha, som jeg fandt ganske ulideligt.
I, Daniel Blake - selv om Ken Loachs prisvinder nok er lidt for "on the nose", er den medrivende og svær ikke at blive sur på systemet over.
Shazam! - trods lidt stemningsforvirring og jævnt anstrengende satire over SoMe er den underholdende og lige hvad jeg havde brug for.
The Life and Times of Don Rosa - jeg kan slet ikke li' Don Rosas udpensling af Andeby, men han viste sig at være en meget melankolsk fyr med en interessant baggrund. Ved dog ikke hvor meget klogere jeg blev af den.
The Wife - velspillet men også meget forudsigelig.
Robocop - det var på tide, at min søn så den. Han var (heldigvis) begejstret :D
Good Will Hunting - bæres langt hen ad vejen af Robin Williams. Sød lille sag, men her 25 år senere er det lidt svært at forstå den over-begejstrede modtagelse.
Before I Go to Sleep - ok lille thriller med Nicole Kidman. Det centrale twist er ikke så overraskende endda.
Suzume - købte spontant billet efter en ret begejstret anmeldelse i Troldspejlet podcast. Vildt flot og udmærket fortalt, men ingen grund til, at den skulle vare over to timer.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jun 08, 2023 11:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Hold da op, en god høst Buck Rogers! :thumb:

Fedt med introduktionen af Robocop til sønnike. Det tror jeg også jeg vil prøve med mine.

Og så må jeg hellere få genset den fremragende Hell Or High Water snart. Og hvorfor jeg endnu ikke har fået set I, Daniel Blake, kan jeg ikke komme i tanke om. Det skal snart være.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 70 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team