DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 68 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors maj 06, 2021 16:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

APRIL:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Titanic (1997) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Straight Outta Compton (2015) :netflix: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Rakka (2017) :youtube: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Karate Kid (2010) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Nomadland (2020) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Feels Good Man (docu) (2020) :drtv:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Seaspiracy (docu) (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Pretend It's a City : Sæson 1 (docu) (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Crown : Sæson 1 (2016) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: High Fidelity : Sæson 1 (2020) :disneyplus: *anmeldelse*



Nå, jeg er åbenbart stået lidt af Oscar-ræset, for jeg mangler stadig at se en masse noms, hvilket jeg ikke normalt gør på det her tidspunkt.

Til gengæld fik jeg pløjet en god stak andre ting.

Bedst var Bloomkamps episke kortfilm Rakka... og så var jeg meget imponeret over serieficeringen af Nick Hornbys High Fidelity som er noget af det bedste light entertainment jeg længe har set.

Gensynet med Straight Outta Compton var bedre end første gang, hvor hypen var massiv, og skuffelsen til at få øje på. Og så fik jeg også genset gode, gamle Titanic (flere gange) sammen med mine unger, hvor især den yngste er fuldstændig besat af alt hvad der handler om det skib. Jeg hoppede dog over de meste grafiske scener, for at undgå at traumatisere dem for livet. :shock:

Oscar-vinderen Nomadland var seværdig, men jeg var ikke blæst bagover. Det var jeg heller ikke over den kontroversielle dokumentar Seaspiracy som var en omgang yderst ensidet propaganda. Utroligt Netflix vil lægge platform til den slags.

Og så er vi ENDELIG begyndt på The Crown, og for fanden hvor er det godt! :D

Stærk måned! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture man maj 10, 2021 10:22, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: søn maj 09, 2021 19:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
DeathPosture skrev:
Oscar-vinderen Nomadland var seværdig, men jeg var ikke blæst bagover.

Og så er vi ENDELIG begyndt på The Crown, og for fanden hvor er det godt! :D


Helt enig med begge ovenstående udsagn! :D :thumb:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: man maj 10, 2021 10:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Pjalte skrev:
DeathPosture skrev:
Oscar-vinderen Nomadland var seværdig, men jeg var ikke blæst bagover.

Og så er vi ENDELIG begyndt på The Crown, og for fanden hvor er det godt! :D


Helt enig med begge ovenstående udsagn! :D :thumb:


Jeg er blevet mobbet af Fritte i årevis for ikke at få startet på The Crown, og det forstår jeg fuldstændigt. Jeg havde afskrevet det som støvet kostume-drama, hvilket heldigvis ikke kunne være mere forkert.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons jun 02, 2021 9:07 
Offline

Tilmeldt: ons jun 02, 2021 8:58
Indlæg: 1
Juni

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Office, S2 :netflix:
- Jeg trængte til lidt komik.

Maj

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Promising Young Woman :biograf:


Top
   
Indlæg: ons jun 02, 2021 13:00 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i maj:

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Over Kanten, 2012, Laurits Munch-Petersen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Summer Camp Girls, 1983, Gary Graver :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Satan Bug, 1965, John Sturges :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dishonored, 1931, Josef Von Sternberg :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Jungle Fever, 1991, Spike Lee :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: The Forsaken, 2001, J.S. Cardone :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Color Out Of Space, 2019, Richard Stanley :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Bucktown, 1975, Arthur Marks :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Coeur Fidele, 1923, Jean Epstein :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Die Unendliche Geschichte, 1984, Wolfgang Petersen :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Stille Hjerte, 2014, Bille August :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: In The Cold Of The Night, 1990, Nico Mastorakis :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Footsteps In The Fog, 1955, Arthur Lubin :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Middle Men, 2009, George Gallo :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Seven Women For Satan (Les Week-ends Malefique Du Comte Zaroff), 1976, Michel Lemoine :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Tenement, 1985, Roberta Findlay :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Code 7... Victim 5, 1964, Robert Lynn :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Maniac Cop 2, 1990, William Lustig :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Hostel, 2005, Eli Roth :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Shanghai Express, 1932, Josef Von Sternberg :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Kursk, 2018, Thomas Vinterberg :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hollywood Boulevard, 1976, Joe Dante :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Death Rides A Horse (Da Uomo A Uomo), 1967, Giulio Petroni :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: I, The Jury, 1982, Richard T. Heffron :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Maniac Cop 3: Badge Of Silence, 1992, William Lustig :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Love Ranch, 2010, Taylor Hackford :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Whatever Works, 2009, Woody Allen :bluray:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: A Climax Of Blue Power, 1974, Lee Frost :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mozambique, 1964, Robert Lynn :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Kickboxer, 1989, Mark DiSalle :bluray:


Top
   
Indlæg: ons jun 02, 2021 13:08 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Maj (2 serier, 1 sæson, 4 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Meet the Robinsons :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Nomadland :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lego Star Wars: Droid Tales :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Gemini Man :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Star Trek: Deep Space 9 - Sæson 2 :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull :bluray:

Kortfilm:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Toy Story of Terror :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Toy Story That Time Forgot :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lamp Life :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Piper :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Lou :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lava :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lego Ninjago: Master of the 4th Dimension :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Lego City 4D: Officer in Pursuit :biograf:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors jun 03, 2021 9:34 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
@Henrik: kan du sige et par ord om The Satan Bug? Som Jerry Goldsmith-fan har jeg soundtracket, men har aldrig set filmen - den ser dog noget spøjs ud.

@Pjalte: Jeg kan se, at der er blevet kværnet lidt kortfilm :) Jeg synes, at Lava og især Piper er vildt flotte, men lider under ligegyldige historier og svage gags. Ja, Piper er jo noget nær fotorealistisk, men der er ikke noget, som de ikke har lavet mere vellykket før.

Maj - 13 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Nomadland (2020) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Nattevagten (1994) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Police Story (1985) :mubi:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Midt om Natten (1984) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Big (1988) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Oxygen (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Toy Story 4 (2019) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Rakka (2017) :youtube:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Minari (2020) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Promising Young Woman (2020) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Hunt For Planet B (cphdox)
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Edge (1997) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Looper (2012) :bluray:

Yes, endelig er biograferne genåbnet. Af de tre Oscarbejlere var Promising Young Woman klart den svageste, med en fantastisk hovedperson og et narrativ, der har sagt hvad det vil en tredjedel inde i filmen. Minari var et glimrende portræt af kulturmøder og immigrantliv, men jeg var nu mest imponeret over Nomadland, og ikke kun pga. Frances McDormand (der har autentiske maveproblemer i filmen). Et rørende og tankevækkende portræt af nogle af de oversete mennesker, der får et land som USA til at hænge sammen.
På streaming prøvede vi at få brugt vores Disney+ inden vores abonnement udløb. Der er bare ikke nok at komme efter. The Edge var en glimrende lille David Mamet-thriller i flotte omgivelser, og Big er vel bare sådan en film, man skal have set. Mubi bød på Jackie Chans imponerende Police Story, desværre kun med amerikansk dub (buuh!). Og Nattevagten tror jeg ikke, at jeg har set siden 1994, men den holdt virkelig godt. Oxygen er en udmærket one location-thriller, der starter meget a la Buried (med Ryan Reynolds) og så kører i sin egen retning. Ikke noget mesterværk, men bestemt tiden værd.
Jeg havde store ambitioner om DOX, men nåede desværre kun en enkelt film om rumforskning.
Og så tak til DP for tippet om Rakka, der leverer varen på kun 20 minutter :)

Bundskraberen var Midt Om Natten, som jeg aldrig har fået set. Hvordan dette halvbagte mix af folkekomedie og social kommentar, med en rædsomt stivbenet Erik Clausen i den ene hovedrolle og en flok rockere undsluppet fra en skolekomedie, kunne trække næsten en million mennesker i biffen....? Jeg er med på trækplasteret Kim Larsen, men man kunne jo nøjes med at høre hans soundtrack derhjemme.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jun 04, 2021 9:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Maj - 13 stk.
Optur at du kunne li' Rakka! :beerchug:

Og tak for omtalen af Oxygen, som godt kunne ligne noget jeg burde tjekke ud ved lejlighed. :thumb:

Helt bevidst vælger jeg ikke at dvæle ret meget ved din sønderlemmende kritik af Midt Om Natten som er en af mine alltime yndlings danske film :shock:

Det hører med til historien, at jeg har set den utallige gange, med nostalgiske briller, siden jeg så den første gang som ganske ung. Jeg elsker den film, men det er nok rigtigt, at hvis man så den første gang i 2021, så har den nok nogle issues.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 04, 2021 9:38 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Måske skulle man have været der dengang med Midt Om Natten. For ingen tvivl om, at den har hjertet det rette sted. Men altså.... Allan Olsen som junkie overspiller, så det er en drøm. Er det meningen, at man skal tage Poul Bundgaards gnækkende politiker-parodi seriøst? Virker romancen mellem Susan Himmelblå og Kim Larsens karakter ikke ret postuleret?
Hvis filmen havde været kortere (den er i alt fald 15-20 minutter for lang) og satset mere konsekvent på komedie eller realisme, havde jeg nok haft nemmere ved den.

Nå, det må vi slås om over en pils en dag :beerchug:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jun 04, 2021 13:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:

MAJ:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Ferdinand (2017) :disneyplus:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: The Mitchells vs the Machines (2021) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Land Before Time (1988) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Possessor (2020) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Zodiac [DIRECTOR'S CUT] (2007) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: American Murder: The Family Next Door (docu) (2020) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Made You Look: A True Story About Fake Art (docu) (2020) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Friends: The Reunion (docu) (2021) :hbo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Panama Papers (docu) (2018) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Crown : Sæson 2 (2017) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Love, Death & Robots: Sæson 2 (2021) :netflix:


Vanvittigt højt niveau i maj måned! :lightsabre:

Billede Billede

Månedens højdepunkter var den fremragende sci-fi body-horror smasher Possessor + nyeste sæson af den yderst NSFW animations-antologi Love, Death & Robots

Billede
Bedste animation var den aldeles fremragende The Mitchells vs the Machines på Netflix, som var mere af det hæsblæsende, men substantielle og kompromisløse animation som vi også så i The Lego Movie og Spider-Man: Into the Spider-Verse. Stor anbefaling. Ferdinand var også markant bedre end forventet.

Og efter en lille reminder fra Buck Rodgers fik jeg efter noget der ligner 10+ år ENDELIG genset Finchers Zodiac, i director's cut udgaven. Og det var en markant bedre film end jeg huskede. Jeg tror jeg var for ung og rastløs sidst, for det var en stor filmoplevelse denne gang. Hold da kæft et ensamble cast! :shock:

Som sædvanlig fik jeg også pløjet en stak dokumentarer. Bedst var den Netflix-producerede American Murder: The Family Next Door der viser en ualmindeligt veldokumenteret familietragedie. Horribelt true crime. :shock: Som en af de få, var jeg også ret godt tilfreds med Friends: Reunion-talkshowet.

The Crown sæson 2 holdt næsten et ligeså højt niveau som første sæson.

Alt i alt en super måned!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jul 02, 2021 14:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:


Så er der eddermame gået sommer i den, hvilket som altid kan aflæses direkte ud af hvor meget der bliver pløjet på skærmen!

Billede
Bedst var Disneys episke Raya and the Last Dragon som er noget af det bedste animation fra den front længe... :notworthy:

Vi var også mesterligt underholdt af TV2 Zulus Minkavlerne sæson 2, der holder det høje niveau fra første sæson. Knap så højt niveau var Hvide Sande der var ufriviligt komisk lidt for mange gange.

Billede
Og så fik jeg for første gang set alle John Wick-filmene, som jeg ellers havde afskrevet som hjernedød actionbummelum. Men jeg må sige, at de faktisk var en stor fornøjelse at se, med cirka en uge imellem hver film, for lige at puste lidt ud. Alle 3 film er velkomponerede, medrivende og originale, og jeg var imponeret over, at historien kunne blive ved med at udvikle sig.

Jeg var godt underholdt! 8)

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 06, 2021 9:29 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Godt at se, at du har fået gang i John Wick :thumb:
I min verden toppede serien med toeren, og jeg synes, at Parabellum kammede over i noget, der mindede om selvparodi og tomgang. Men det er da stadig fremragende action.

Min juni startede mildest talt trægt pga. alt for meget arbejde, men så skete der heldigvis noget:
Juni - 20 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Charter (2020) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: 2001: A Space Odyssey (1968) :biograf:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Drawing Home (2016) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Apocalypse Now - Final Cut (1979/2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Roma (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sound of Metal (2020) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Solutions (2021) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Idealisten (2015) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Grænse (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Chinatown (1974) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Vores Mand i Amerika (2020) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Untamed / La Region Salvaje (2016) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Close Encounters of the Third Kind (1977) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Oh, It Hertz! (2021) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Benny and Joon (1993) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Haunting of Hill House (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dirty Rotten Scoundrels (1988) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Lord of the Flies (1963) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fitzcarraldo (1982) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Three Musketeers (1993) :disneyplus:

Lord of the Flies er en genial bog og desværre en film fyldt med amatører uden et egentligt manuskript, og det kan tydeligt ses. Dirty Rotten Scoundrels er ikke lårklaskende sjov hele tiden, men den er skide velspillet og charmerende fra start til slut. Vi fik endelig set The Haunting of Hill House, der fungerer virkelig godt meget af tiden, men lige er et par afsnit for lang og forfalder til jump scares de forkerte steder. Benny and Joon har Johnny Depp i quirky overdrive, og det er lidt sødt og lidt anstrengende. Endelig var der Herzogs Fitzcarraldo, som jeg langt om længe kunne sætte hak ved. Filmen er klart for lang og ufokuseret, men hold da kæft mand, når man ved hvordan den er blevet til... :shock: Det er nok ikke en film, der får et remake lige med det første.

Og ellers blev juni reddet af endnu et besøg på Filmhøjskolen i Ebeltoft, hvor Per Juul Carlsen førte an i en uge om filmens håndværk. Ergo havde vi besøg af en special effects-mand, en komponist (Jonas Struck, ex-Swan Lee), en lyddesigner (Peter Albrechtsen), en production designer og en instruktør (Niels Malmros). Jeg skal ikke kede læserne med en masse detaljer, men bare konstatere, at det som altid var vildt fedt :D Repertoiret var primært klassikere fra toppen af IMDb, der kunne nogle særligt håndværksmæssigt set, plus danske film, begge typer valgt af "filmhåndværkerne", der havde arbejdet på fleste af dem. Så 19 film på seks dage, heraf nogle i juli. Det er vild luksus at kunne se 2001 og Apocalypse Now i en rigtig bio.

Det giver i alt fald en ekstra dimension tii oplevelsen, at man ved hvordan man laver lyden af en mand, der får skåret halsen over, sparker en dør ind eller kører lidt for hurtigt på sin kværn (hint: det inkluderer hhv. melon, en håndgranat og en tasmansk djævel fra zoo).
Ugen sluttede som altid med nogle surprisevisninger, men dem må vi hellere vente en måned med...

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jul 06, 2021 10:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: 2001: A Space Odyssey (1968) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Apocalypse Now - Final Cut (1979/2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Roma (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Sound of Metal (2020) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Chinatown (1974) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Close Encounters of the Third Kind (1977) :biograf:



Niiiiiiiiiiice! Altid fedt at høre om dine ture til Ebeltoft!

Jeg er officielt misundelig på, at du har set den stak der på det store lærred. Wow!

Kæft et flot klassikere + et par nyere. Nøj hvor jeg glæder mig til, at få set Sound of Metal.

Buck Rogers skrev:

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Grænse (2019) :biograf:


Ok, det overrasker mig faktisk lidt med din hårde dom over Grænse, som jeg var helt blæst bagover af. Måske det i virkeligheden var hypen, der ødelagde oplevelsen?

Buck Rogers skrev:


:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Oh, It Hertz! (2021) :biograf:


:laugh:

Buck Rogers skrev:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Fitzcarraldo (1982) :bluray:

Endelig var der Herzogs Fitzcarraldo, som jeg langt om længe kunne sætte hak ved. Filmen er klart for lang og ufokuseret, men hold da kæft mand, når man ved hvordan den er blevet til... :shock: Det er nok ikke en film, der får et remake lige med det første.


Wow! Sad lige og læste lidt om denne, for mig totalt ukendte film:

Billede

Jeg kan se, at den er på Filmstriben... Men i et mildest talt skævt tysk overdub. Jeg går ud fra, at blurayen har det originale engelske lydspor, som nok er at foretrække.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 06, 2021 10:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Ja, det er jo alt sammen noget, man har set før, men fuck altså.... jeg siger aldrig nej til et gensyn. Jeg havde i øvrigt ikke set Final Cut af AN før, men det er en kæmpe forbedring oven på den aaaalt for lange Redux. Om den også er bedre end bio-udgaven....?
Oh It Hertz - en film så eminent, at den sprænger DAHF-skalaen ;) Sammen med Solutions (som er virkeligt tankevækkende - jeg skriver nok et par ord om den senere) var det en film, jeg gerne ville ha' set til årets DOX, men så blev jeg reddet her på højskolen.

Grænse.... hmmmm.... den var valgt, fordi Peter Hjort havde lavet special effects (babyen) til filmen. Sjov fyr, i øvrigt, han har arbejdet på de fleste af von Triers senere film og er også på Riget III. Kunne man måske se et lille klip? Please? Nope :P
Anyway, det var film nr. 4 på en ret lang dag, og måske var jeg lidt træt og mæt efter Chinatown.... måske har jeg misset noget. Jeg synes, at det var en fin, lille film, men der var bare ikke så meget i den? Den får måske et forsøg mere på et tidspunkt.

Fitzcarraldo er komplet fucked up! At man vælger at tage udgangspunkt i en historisk begivenhed om et skib, der bliver slæbt op over en bakke - i dele, vel at mærke - og så gør det efter med et skib, der er ti gange tungere i ét stykke for real: hvor stopper filmen og hvor starter virkeligheden?

Lidt mere trivia-spas:
After a Peruvian logger was bitten by a deadly snake, he immediately cut off his own foot with a chainsaw to prevent the spread of the venom. Werner Herzog commented, "It was a good decision, he lived.

Cinematographer Thomas Mauch's hand was split open trying to film the climax. He underwent a 2½ hour operation to put his hand back together again, without anesthesia. As he screamed and thrashed in agony, one of the camp prostitutes calmed him by pressing his head between her breasts.

Indigenous Amahuaca launched a hit-and-run raid on the film camp. One man survived an arrow through his throat. His wife was hit in the stomach, necessitating eight hours of emergency surgery on a kitchen table. According to Werner Herzog, "I assisted by illuminating her abdominal cavity with a torchlight, and with my other hand sprayed with repellent the clouds of mosquitoes that swarmed around the blood." Herzog decided against a revenge attack, believing it would be bad for relations.

Og ja, der er både engelsk og tysk på BD'en. Begge dele lyder noget spøjst, men det er helt i tråd med den spøjse totaloplevelse :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jul 06, 2021 11:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Hahaha, vanvittigt! :shakehead:

Findes der noget interessant ekstra-materiale på BDen der fortæller om produktionen?

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5 68 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team