DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: tors feb 17, 2005 14:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Ja når nu vi er igang med filmefterlysninger...


Jeg så for mange år siden, en film (short story tror jeg) om en kvinde der forfølges af en mand, man kun ser skoene på...

Dette er alt jeg husker incl. slutningen, hvor hun går ind i en "tom" elevator og kigger op i spejlet og ser...

Nogen der har en lumsk idé om hvad titlen kan være ???

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors feb 17, 2005 20:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Det burde være afsnittet "I'm The Girl He Wants To Kill" (1974) fra Brian Clemens' suspense TV-serie "Thriller" (1973-1976), på dansk hed den "Gysertimen" og blev vist i midt-70'erne og igen i de tidlige 80'ere. TV3 viste også et par afsnit engang. Det er tilfældigvis min engelske yndlings-serie, og Serie 1 (1973) er udkommet på DVD i England og mere skulle være på vej. Her er et link til afsnittet hos et website dedikeret til serien http://free.hostdepartment.com/B/Blacknun/3b.html, og en ældre tråd om serien http://www.dahf.dk/viewtopic.php?t=1407&highlight=gysertimen.

_________________
"Stick it in? In my Yoyneh's heart?!" ('Vampyrernes Nat', 1967.)


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre feb 18, 2005 9:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 24, 2004 14:53
Indlæg: 2644
Geografisk sted: Viborg
Der var også på dk.kultur.film en lang, lang tråd om det samme emne - jeg tror det var i efteråret. Det sjove var, at næsten alle huskede at have set filmen en gang (selv min mor!), men alligevel lykkedes det vist ikke at finde titlen.
Der var alle mulige forslag oppe at vende, spillefilm, TV-film og afsnit af TV-serier. Nogle huskede den som gammel og sort/hvid og Hitchcock-agtig, mens andre mente den var nyere.
Det folk huskede, var det med elevatoren og de hvide gummisko. Jeg selv husker den også kun på de to ting, men den står alligevel dybt i min bevisthed som pisse-uhyggelig. Den må have været god, siden den har gjort sådan en indtryk på så mange mennesker!
Var den hollandsk eller er det bare mig der husker forkert?

_________________
Venlig hilsen Jonas
-------------------
"I have a large sea-shell collection, which I keep scattered on the beaches all over the world. Maybe you've seen it." - Steven Wright


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre feb 18, 2005 18:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Engelsk, du. :|

_________________
"Stick it in? In my Yoyneh's heart?!" ('Vampyrernes Nat', 1967.)


Top
   
 Titel:
Indlæg: fre feb 18, 2005 23:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
Jeg takker for det fine svar Henrik - og også dit bidrag Jonas :thumb:
Der kan kun være tale om den - og at det var en del af GYSERTIMEN passer også på min del af hukommelsen...

Den må og skal i samlingen på et tidspunkt.
Og efter den, ja så skal den med "Tennisbanen" så også i hus :D

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør feb 19, 2005 12:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 24, 2004 14:53
Indlæg: 2644
Geografisk sted: Viborg
Super, Henrik! Dig kunne vi godt have brugt under diskussionen på dk.kultur.film ;-)

Det afsnit vil jeg også meget gerne se igen. Håber den kommer i TV igen en gang.

_________________
Venlig hilsen Jonas

-------------------

"I have a large sea-shell collection, which I keep scattered on the beaches all over the world. Maybe you've seen it." - Steven Wright


Top
   
 Titel:
Indlæg: lør feb 19, 2005 12:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 02, 2003 2:01
Indlæg: 1859
Geografisk sted: O'ense.
Der findes rent faktisk også en hollandsk gyser om en elevator, "The Lift" (1983), men jeg har aldrig set den. Ang. den med tennisbanen, den skulle komme om et par måneder, de første seks afsnit af "Hammer House Of Mystery And Suspense" (1984) er ude nu (feb/marts) og de sidste seks (bl.a. "Tennis Court") følger senere på året. :D

_________________
"Stick it in? In my Yoyneh's heart?!" ('Vampyrernes Nat', 1967.)


Top
   
Indlæg: søn sep 12, 2021 20:36 
Offline

Tilmeldt: søn sep 12, 2021 20:24
Indlæg: 1
Abildtrup skrev:
Ja når nu vi er igang med filmefterlysninger...


Jeg så for mange år siden, en film (short story tror jeg) om en kvinde der forfølges af en mand, man kun ser skoene på...

Dette er alt jeg husker incl. slutningen, hvor hun går ind i en "tom" elevator og kigger op i spejlet og ser...

Nogen der har en lumsk idé om hvad titlen kan være ???

Henrik B skrev:
Der findes rent faktisk også en hollandsk gyser om en elevator, "The Lift" (1983), men jeg har aldrig set den. Ang. den med tennisbanen, den skulle komme om et par måneder, de første seks afsnit af "Hammer House Of Mystery And Suspense" (1984) er ude nu (feb/marts) og de sidste seks (bl.a. "Tennis Court") følger senere på året. :D


Den blev lanceret som "Saksemorderen" mener jeg. Jeg var 12 aar gammel og skraemt fra vid og sans. Var paa ferie hos mine bedste foraeldre i Broenshoj og fik lov at se den. Har lige bestilt box set og glaeder mig til at gyse igen-:)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team