DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs feb 08, 2005 21:49 
Offline

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 6:53
Indlæg: 18
Geografisk sted: rødovre Danmark
Hej med jer

Dengang, tilbage i de glade 80'ere kørte der på DR1 et børne/ungdomsprogram med titlen "mellem himmel og jord". I dette program blev der bla. vist diverse
tegnefilm, dukkeserier mm. I 1988, eller i al fald der omkring, viste man en svensk produceret dukkeserie med titlen "Søren Skrot
og hans venner".

Serien handlede om en skrothandler, Søren Skrot, og hans søn Kalle, der begge lever et stille og roligt liv i deres skrotgård i den lille by. de har ingen særlig
omgangskreds ud over eremitten og opfinderen Bertil Særlingsen. særlingsen har en meget berømt bog hvori han har optegnelser over diverse opfindelser,
en bog som diverse skurke vil gøre hvad som helst for at få fingrene i! specielt er skurken Lasse Luskved meget ihærdig, og forfølger bertil kloden rundt
for at få fat i bogen.

Serien var i 13 afsnit af ca. et kvarters varighed hver. Den var naturligvis dubbet på dansk, og af kendte stemmer kan bla. nævnes Poul Dissing, Esper Hagen,
og arne Hansen.

Kan nogen huske denne serie? og endnu vigtigere, skulle der være nogle der evt. ligger inde med en gammel VHS-optagelse fra dengang? Hvis det er tilfældet, er jeg overordentlig interesseret i at høre fra vedkommende.. Jeg har ledt med lys og lygte efter denne serie på DVD, idet jeg frygtelig gerne vil gense den!
Fandt den på DVD med svensk tale, men da det er den danske dub jeg husker fra barndommen, er det selvsagt også den jeg vil gense om muligt.

Har også kontaktet DR, men de har tilsyneladende ikke planer om en genudsendelse lige med det første, ærgeligt nok!

Måske kan nogen herinde hjælpe? Hvem ved?

De bedste hilsner fra Allan

De bedste hilsner fra allan


Top
   
Indlæg: man maj 09, 2011 9:21 
Offline

Tilmeldt: man maj 09, 2011 9:16
Indlæg: 1
Jeg har hele serien liggende på vhs i ret god kvalitet alderen taget i betragtning. Jeg har indspillet den på dvd så hvis du stadig ønsker en kopi så skriv til mig. Jeg bor i Jægersborg.


Top
   
Indlæg: man maj 09, 2011 10:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
petervinding skrev:
Jeg har hele serien liggende på vhs i ret god kvalitet alderen taget i betragtning. Jeg har indspillet den på dvd så hvis du stadig ønsker en kopi så skriv til mig. Jeg bor i Jægersborg.


Taget i betragtning at det oprindelige indlæg er fra 2005 og at brugeren sidst var aktiv på boardet i 2007, så lyder det nok knap så sandsynligt. Men det kan da være der er andre DAHF-folk der savner Søren Skrot og Hans Venner. 8)

Velkommen til DAHF :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: søn okt 02, 2011 13:25 
Offline

Tilmeldt: søn okt 02, 2011 8:30
Indlæg: 1
Jeg melder mig på banen som interesseret i Søren Skrot. Da den blev vist på TV optog jeg den og for at være sikker på at få alt med fik jeg også en god vens fingernemme søn til at optage den. Min søn som er født i 83 så den igen og igen og igen.
Jeg har fået en datter som nu er 5 år, men jeg har mistet mine VHS film. Og den svenske udgave er en tam forestilling, der slet ikke lever op til mine erindringer. Jeg ser gerne at hendes tilværelse bliver beriget med Søren skrot, som jeg i øvrigt har ledt efter i flere år.
Så dine fromme tanker om, at en anden DAHF bruger kunne være interesseret er hermed opfyldt.


Top
   
Indlæg: fre dec 30, 2011 21:10 
Offline

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 6:53
Indlæg: 18
Geografisk sted: rødovre Danmark
Hej Peter

Hod da helt op!!! Hvor er det fantastisk at jeg ind imellem stadig googler diverse ting, jeg igennem tiden har været på udkik efter! Havde jeg ikke haft den vane, så havde jeg nok aldrig set din fantastiske tilbagemelding!!!

Du fornemmer nok, at svaret er et rungede jo!!! Jeg er i den GRAD MEGET interesseret!!

send mig endelig en pb, eller skriv til mig direkte.

De bedste hilsner fra Allan, der næsten ikke kan få armene ned over, at jeg muligvis kommer til at se serien igen på dansk!!!!
DeathPosture skrev:
petervinding skrev:
Jeg har hele serien liggende på vhs i ret god kvalitet alderen taget i betragtning. Jeg har indspillet den på dvd så hvis du stadig ønsker en kopi så skriv til mig. Jeg bor i Jægersborg.


Taget i betragtning at det oprindelige indlæg er fra 2005 og at brugeren sidst var aktiv på boardet i 2007, så lyder det nok knap så sandsynligt. Men det kan da være der er andre DAHF-folk der savner Søren Skrot og Hans Venner. 8)

Velkommen til DAHF :beerchug:


Top
   
Indlæg: lør dec 31, 2011 1:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
mallanikkelsen skrev:
Hej Peter

Hod da helt op!!! Hvor er det fantastisk at jeg ind imellem stadig googler diverse ting, jeg igennem tiden har været på udkik efter! Havde jeg ikke haft den vane, så havde jeg nok aldrig set din fantastiske tilbagemelding!!!

Du fornemmer nok, at svaret er et rungede jo!!! Jeg er i den GRAD MEGET interesseret!!

send mig endelig en pb, eller skriv til mig direkte.

De bedste hilsner fra Allan, der næsten ikke kan få armene ned over, at jeg muligvis kommer til at se serien igen på dansk!!!!


Et lille tip kunne være at abonnere på en tråd man har oprettet, så havde du fået en mail tilbage i maj, da petervinding skrev herinde.

Og da det er hans eneste indlæg, kan det godt være håbet her mere end et halvt år efter er ret spinkelt.

Men jeg ville nok skrive en PB til ham, da det kunne udløse en mail til ham, fremfor at håbe, at han kigger ind igen.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: lør dec 31, 2011 14:09 
Offline

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 6:53
Indlæg: 18
Geografisk sted: rødovre Danmark
Hej Michael

Tak for tippet omkring abonnering på tråde. Jeg skal måske lige tilføje, at jeg skam også i sin tid abonnerede på tråden her, men jeg skiftede så e-mail-addresse her i begyndelsen af sidste år, og forummet her var så et af de steder, hvor jeg desværre ikke fik opdateret med mine nye oplysninger!! typpisk!!

Men jeg følger tråden nu, og jeg har skam også sendt petervinding en pb, så nu kan jeg vidst ikke gøre ret meget andet end at krydse fingre for at jeg har heldet med mig!!! Jeg håber i den grad, at det lykkes, for har godt nok LEDT LÆNGE efter den serie!!

De bedste hilsner fra Allan


Top
   
Indlæg: tors jan 12, 2012 6:48 
Offline

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 6:53
Indlæg: 18
Geografisk sted: rødovre Danmark
Hej igen allesammen

OK, desværre har jeg endnu ikke fået svar fra vedkommende på mine beskeder, hvilket selvsagt er enormt ærgeligt. Jeg har derfor forsøgt at sende en besked til det andet medlem herinde, der også udtrykte interesse for serien længere oppe i tråden for at forhøre mig om han eventuelt har haft heldet med sig, men umiddelbart ser det for mig ikke ud som om, at disse beskeder bliver sendt? det ser blot ud til at de ender i min udbakke? kan nogen mon give en forklaring på dette? dette er ikke sket før de andre gange jeg har sendt private beskeder herinde.

de bedste hilsner fra Allan
mallanikkelsen skrev:
Hej Michael

Tak for tippet omkring abonnering på tråde. Jeg skal måske lige tilføje, at jeg skam også i sin tid abonnerede på tråden her, men jeg skiftede så e-mail-addresse her i begyndelsen af sidste år, og forummet her var så et af de steder, hvor jeg desværre ikke fik opdateret med mine nye oplysninger!! typpisk!!

Men jeg følger tråden nu, og jeg har skam også sendt petervinding en pb, så nu kan jeg vidst ikke gøre ret meget andet end at krydse fingre for at jeg har heldet med mig!!! Jeg håber i den grad, at det lykkes, for har godt nok LEDT LÆNGE efter den serie!!

De bedste hilsner fra Allan


Top
   
Indlæg: tors jan 12, 2012 8:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors apr 03, 2003 1:01
Indlæg: 7202
Geografisk sted: Århus V
mallanikkelsen skrev:
Hej igen allesammen

OK, desværre har jeg endnu ikke fået svar fra vedkommende på mine beskeder, hvilket selvsagt er enormt ærgeligt. Jeg har derfor forsøgt at sende en besked til det andet medlem herinde, der også udtrykte interesse for serien længere oppe i tråden for at forhøre mig om han eventuelt har haft heldet med sig, men umiddelbart ser det for mig ikke ud som om, at disse beskeder bliver sendt? det ser blot ud til at de ender i min udbakke? kan nogen mon give en forklaring på dette? dette er ikke sket før de andre gange jeg har sendt private beskeder herinde.

de bedste hilsner fra Allan


Private beskeder ligger i udbakken, indtil modtageren har læst dem.
Så rykkes de til sendt.

Dvs, at hvis du ser, at beskeden rykker over i sendt, så kan du være sikker på at modtageren har læst din besked.

Mvh Michael

_________________
I don't apologize. I am sorry Lisa, that's the way I am. (Homer Simpson)
----------
Dahf køber/sælger rating: Billede


Top
   
Indlæg: tors jan 12, 2012 8:43 
Offline

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 6:53
Indlæg: 18
Geografisk sted: rødovre Danmark
Hej Michael

Tak for dit opklarende svar!! Jeg var så ikke klar over, at det var sådan, det foregik, men dejligt i al fald nu at vide hvordan tingene hænger sammen!

De bedste hilsner fra Allan


Top
   
Indlæg: søn sep 15, 2013 7:45 
Offline

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 6:53
Indlæg: 18
Geografisk sted: rødovre Danmark
Hejsa

Blot for lige at lukke denne gamle tråd på rigtig vis. Hele historien om Søren Skrot endte godt, og jeg kan nu endelig igen nyde denne serie på dansk! Fantastisk gensyn!

De bedste hilsner fra Allan


Top
   
Indlæg: man nov 25, 2013 22:51 
Offline

Tilmeldt: man nov 25, 2013 18:45
Indlæg: 2
Nogen som kan gøre en kopi til mig på Søren skrot og hans venner?


Top
   
Indlæg: ons nov 27, 2013 0:00 
Offline

Tilmeldt: man nov 25, 2013 18:45
Indlæg: 2
Er der nogen som kan hjælpe mig med en kopi af Sörens skrot og hans venner?


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2021 15:58 
Offline

Tilmeldt: søn aug 08, 2021 15:44
Indlæg: 1
mallanikkelsen skrev:
Hejsa

Blot for lige at lukke denne gamle tråd på rigtig vis. Hele historien om Søren Skrot endte godt, og jeg kan nu endelig igen nyde denne serie på dansk! Fantastisk gensyn!

De bedste hilsner fra Allan


Hej Allan,

Jeg elsker denne fantastiske serie. Er det muligt, at få en kopi?

Mvh Allan


Top
   
Indlæg: søn aug 08, 2021 19:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hej Allan,
Velkommen til. Du svarer på et otte år gammelt indlæg, så der er nok ikke så stor chance for et svar.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1 2 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team