DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:18

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: ons jun 09, 2021 13:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Fedt, tak Naiera! Tænkte nok, at "multiregion" var katten i sækken, og at det kun refererer til dvd-delen. Producenterne og forhandlerne "glemmer" overalt at udspecificere det, hvilket forvirrede mig.

Jeg havde ikke hørt om Reavon, men har straks skrevet mig på deres mailingliste. Det ser bestemt lovende ud.

I mellemtiden har jeg fundet en brugt Panasonic DP-UB820EB til 1500 kr., så jeg ikke skal vente til Reavon er klar, med at test-gennemse Deer Hunter og 2001 på UHD. :)

Min research førte til, at afspillerne, herunder UB820, kan gøres regionsfri med firmware, bl.a. har www.regionfreedom.com selv skabt regionsfri firmware, som man efter sigende kan købe sig til ved at "donere" et beløb. Men selve proceduren med udlevering af ip- og mac-adresse, er jeg mildt sagt loren ved. Her en beskrivelse fra en bruger, der har brugt dem med succes:

Citat:
So the minimum to contribute is 40 EUR, or about $45. Was steeper than I originally expected because it doesn't tell you up front, but still cheaper than buying a new player. Be sure to not be using a VPN while filling out the request or it will be rejected, that's what happened to me the first time. Oh, and when it asks if your TV supports PAL and NTSC, make sure to select Yes to both or they will reject it. Once you fill out the online form, they will then ask for you to take a pic of the backpanel of the player with the model number and and MAC address, as well as take a pic of the network settings page in the player that shows the MAC address and that you are connected via Ethernet, and send it by email. After all of that, they will send the firmware in a zip file, load it up on a fat32 flash drive, and then install it. Took about 5 minutes for mine to install. But it's been working great ever since. You just press a couple buttons on the remote and it restarts the player in the requested region.  


Top
   
Indlæg: ons jun 09, 2021 15:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
UHD-formatet er jo religionsfrit, så med en Oppo til normal Blu-ray kan jeg ikke rigtig se behovet for at prøve det der :?

Det er selvfølgelig ikke en garanti at det der Reavon bliver til noget; de er vist allerede et par måneder forsinket. Jeg holder mig til normal blå reje, men skulle min 103’er stå af må jeg jo håbe, at det bliver til noget for de der franskmænd.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: ons jun 09, 2021 17:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre aug 22, 2003 0:05
Indlæg: 1372
Geografisk sted: Langbortistan
Jep, ved godt, at UHD er regionsfrit, så jeg er home free med UHD-afspiller nu. Det var mere for at slippe for at skulle have to afspillere stående og switche imellem, hvis jeg kan få noget, der kan leve op til min BDP-103.

Krydser fingre for, at Reavon bliver til noget, for så kunne sådan en maskine jo sende mine to nuværende på pension. Hvis Reavon altså også vil kunne chippes regionsfri til blu-ray.


Top
   
Indlæg: tirs sep 28, 2021 19:17 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
Det ser ud til at Reavon kan købes nu, men alt for dyr (800 og 1700€) til mig...
https://heimkino-partner.de/?s=reavon&post_type=product&type_aws=true

Hvorfor kan man ikke købe en Sony 4K der kan afspille dvd og bd fra alle regioner, når man kan købe sådan én som denne:
https://www.amazon.de/-/en/BDP-S1700-Blu-ray-Regions-YouTube-Black/dp/B07VWK6W68/ref=sr_1_2?dchild=1&keywords=4k+region+free+sony&qid=1632849367&sr=8-2
?

Nogen anbefalinger til 4K - hvad med en PS5 når de ellers bliver tilgængelige igen?


Top
   
Indlæg: søn okt 17, 2021 15:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Mortenbruun skrev:
Hvorfor kan man ikke købe en Sony 4K der kan afspille dvd og bd fra alle regioner, når man kan købe sådan én som denne:
https://www.amazon.de/-/en/BDP-S1700-Blu-ray-Regions-YouTube-Black/dp/B07VWK6W68/ref=sr_1_2?dchild=1&keywords=4k+region+free+sony&qid=1632849367&sr=8-2
?


Stegen i Holland har disse 2:

https://www.stegen.com/en/multiregion-blu-ray/112-multiregion-sony-ubp-x700-5013493344464.html

https://www.stegen.com/en/multiregion-blu-ray/127-multiregion-sony-ubp-x800m2-5013493344464.html

Husk at der tillægges fragt.

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2022 13:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 26, 2004 22:45
Indlæg: 225
Geografisk sted: København
DanishDrummer skrev:
Fedt, tak Naiera! Tænkte nok, at "multiregion" var katten i sækken, og at det kun refererer til dvd-delen. Producenterne og forhandlerne "glemmer" overalt at udspecificere det, hvilket forvirrede mig.

Jeg havde ikke hørt om Reavon, men har straks skrevet mig på deres mailingliste. Det ser bestemt lovende ud.

I mellemtiden har jeg fundet en brugt Panasonic DP-UB820EB til 1500 kr., så jeg ikke skal vente til Reavon er klar, med at test-gennemse Deer Hunter og 2001 på UHD. :)

Min research førte til, at afspillerne, herunder UB820, kan gøres regionsfri med firmware, bl.a. har http://www.regionfreedom.com selv skabt regionsfri firmware, som man efter sigende kan købe sig til ved at "donere" et beløb. Men selve proceduren med udlevering af ip- og mac-adresse, er jeg mildt sagt loren ved. Her en beskrivelse fra en bruger, der har brugt dem med succes:

Citat:
So the minimum to contribute is 40 EUR, or about $45. Was steeper than I originally expected because it doesn't tell you up front, but still cheaper than buying a new player. Be sure to not be using a VPN while filling out the request or it will be rejected, that's what happened to me the first time. Oh, and when it asks if your TV supports PAL and NTSC, make sure to select Yes to both or they will reject it. Once you fill out the online form, they will then ask for you to take a pic of the backpanel of the player with the model number and and MAC address, as well as take a pic of the network settings page in the player that shows the MAC address and that you are connected via Ethernet, and send it by email. After all of that, they will send the firmware in a zip file, load it up on a fat32 flash drive, and then install it. Took about 5 minutes for mine to install. But it's been working great ever since. You just press a couple buttons on the remote and it restarts the player in the requested region.  

Der er sikkert ikke mange, der læser med i denne tråd længere, men jeg vil lige komme med en kæmpe anbefaling af UB-820, der overraskede mig ved tilsyneladende at være regionsfri på Blu-ray-delen, fra den kommer ud af æsken.

Jeg har lige købt afspilleren, da jeg er blevet træt af at bruge min PS5 til UHD. Jeg har flere Oppo-afspillere til mine amerikanske Blu-rays, men de er tilsluttet tv'et, mens jeg ser 4K på projektor. Jeg havde læst på et forum, at man kan omgå regionslåsen på UB-820, og det har jeg nu testet med La Notte og Andrei Rublev fra Criterion. Begge film kører fint, selvom de er Region A, mens afspilleren er Region B.

Når jeg har puttet skiven i afspilleren, afventer jeg, at den skriver, at der er et region-mismatch. Efterfølgende trykker jeg "Stop" og derefter to gange på "Top meny": Så vises Criterion-menuen, og filmene afspiller, som de skal.

Jeg er nu ualmindeligt godt tilfreds med mit køb af en brugt UB-820 - gav 2.000 for en maskine, der er købt fra ny d. 27. juli i år :D


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2022 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Den er helt sikkert ikke regionsfri. Panasonic-tricket virker dog på mange (de fleste?) film, som ikke i forvejen er frie for religioner.

Jeg gav i øvrigt 1500 for min ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2022 15:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 26, 2004 22:45
Indlæg: 225
Geografisk sted: København
Naiera skrev:
Den er helt sikkert ikke regionsfri. Panasonic-tricket virker dog på mange (de fleste?) film, som ikke i forvejen er frie for religioner.

Jeg gav i øvrigt 1500 for min ;)

Jeg har testet nogle flere film, og du har desværre ret.

Trikket virker på alle de Criterion-titler, jeg har prøvet. Har netop haft The Big Boss og The Discreet Charm of the Bourgeoisie i maskinen. Mine Mondo Vision-titler, herunder Possession, virker også fint, men Mandy og Danger Diabolik er regionlåst for 'alvor'.

Det er fortsat en stor positiv overraskelse, hvis jeg uden videre kan afspille 80% af mine Blu-rays, der står angivet som region A. Jeg får ikke taget mig sammen til at flytte min Oppo frem og tilbage mellem tv og projektor.

1.500 er sgu en god pris! Det er en god følelse at slå til på andres fejlkøb ;)


Top
   
Indlæg: tors okt 27, 2022 21:54 
Offline

Tilmeldt: tors maj 26, 2011 20:55
Indlæg: 506
Jeg har den samme fornøjelse med min efterhånden lidt ældre Pioneer-blu-ray afspiller.Desværre er det ikke nogen 'mirakelkur'.
Som du har fundet ud af virker det 'kun' på nyere Criterion-udgivelser (ved desværre ikke hvornår det ændrede sig).Det virker heller ikke på titler fra Shout/Scream og Kino Lorber og især ældre udgivelser fra de store filmstudier (Fox,Paramount) er ofte helt låst til reg. A.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team