KCLasse skrev:
Kan du fortælle nærmere om din super seriøse lyddæmpning af vægge og dør ? Hvor køber man dette ? Pris ? Står med det samme problem som du måtte have.....masser af lyd men det skal blive i rummet ! Jeg kunne også godt tænke mig og du kunne fremhæve posotive og negative ting ved den lækre projektor ?
Hej Lasse
Døren og alle væggene/loft er som skrevet beklædt med lægter og forskalningsbrædder. Imellem vægge/loft og lægterne er brugt foam som anvendes til trægulve, for at holde direkte kontakt minimal. Herefter er der lagt 45mm hårde Rockwool-bats imellem brædderne. Til sidst er Troldtekt-pladerne skruet fast og malet. Samme med døren, som heldigvis var en branddør (ellers var den blevet for tung til at kunne holde til det).
Døren har desuden fået isat skum rundt i åbningen for at tage den sidste vibration og lydgennemtrængning.
Det hele giver en helt fantastisk effekt, både i rummene udenfor biografen, men også indvendigt. Lyden er fuldstændigt som i et lydstudie, og bedre end langt de fleste HighEnd biografer man finder.
Projektoren er jeg ovenud begejstret for, jeg har faktisk intet at udsætte den på. Den laver nogle fantastiske billeder og er støjsvag. Sætter man Australia-filmen - Blu-ray på, så får man virkelig at se hvad projektoren kan præstere. Også muligheden for at rense optikken uden at adskille det hele, er en god ting.
Så jeg er en klart Sanyo-mand når det kommer til projektorer.