vclarke skrev:
Har forudbestilt ABBA Voyage i alle mulige farver og formater.
Det er nærmest vulgært at begge picture discs er udsolgt stort set over alt - under et halvt døgn efter der blev åbnet for preorders. Som med så mange andre "major" albumudgivelser de sidste par måneder (i flæng Billie Eilish, Lorde m.fl) er "scalpers" allerede på banen og har bestilt deres maksimale 4 eksemplarer af formentlig alle de limited udgaver - og så sikkert også 4 ekstra eksemplarer i konens/sønnens osv. navn! Disse sælges så på eBay/Discogs til >200% fortjeneste efter udgivelse. På den danske officielle webshop abbashop.dk er ALLE vinylformater allerede udsolgt, inklusiv den helt almindelige sorte vinyl.
Jeg har selv bestilt ét eksemplar af Voyage deluxe-cd'en hos Imusic, de skriver allerede nu at de ikke ved om de kan levere alle forudbestillinger af dette format.
Jeg havde også forudbestilt den meget begrænsede brune vinyludgave af Billie Eilish' seneste album hos dem, og der skrev de allerede en uge inden release at de kun ville kunne levere ganske få PROCENT af de forudbestilte eksemplarer, og jeg var ikke i blandt! Heldigvis kunne jeg så nå at bestille hos Accord, som kunne levere alle deres forudbestillinger.
Desværre går pladeselskaberne kun i én retning på dette punkt - flere og flere meget begrænsede formater/farver per album, så "hypen" bliver helt vildt høj - og en helvedes masse fans bliver skuffede, fordi de ikke når at bestille et specifikt format, fordi "scalpers" er kommet dem i forkøbet i det sekund preorder åbnes, da de bruger forskellige scripts og bots. Det samme sker i USA med PS5/Xbox X, hvor scalpers også bruger scripts til at købe så godt som ALLE konsoller der bliver frigivet til salg, i det sekund det sker.
En virkelig ærgerlig udvikling.
Lyd: Sony HT-CT180 2.1 100W soundbar
Min filmsamling (My Movies)
Min musiksamling (Discogs)