DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors maj 23, 2024 8:02

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Film historie
Indlæg: søn jan 20, 2008 20:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 14, 2007 17:57
Indlæg: 318
Geografisk sted: Odsherred
Jeg er lige nu i gang med at læse bogen Fokus - en grundbog i film, tv og video, og jeg er ikke så vild med film historie-delen, så mit spørsmål er derfor, hvilken bog giver en god gennemgang af filmens historie?
Jeg har i øvrigt kigget hele Bøger, Bøger, Bøger forummet igennem og kunne ikke finde noget om det, men jeg kunne alligevel forstille mig at emnet har været oppe før, så henvis mig endelig til det, hvis jeg har overset noget.

Mvh. Dr. Stein


Top
   
Indlæg: tors jan 24, 2008 18:11 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 20:18
Indlæg: 1158
Damn.. Der er en bog der giver en virkelig god gennemgang af filmens historie. Mener den hedder noget i stil med, ganske originalt, Filmens Historie. Hvis jeg husker ret er forfatteren Mark Cousins.

_________________
Anyone for tennis?


Top
   
Indlæg: fre jan 25, 2008 18:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 14, 2007 17:57
Indlæg: 318
Geografisk sted: Odsherred
TK-421 skrev:
Damn.. Der er en bog der giver en virkelig god gennemgang af filmens historie. Mener den hedder noget i stil med, ganske originalt, Filmens Historie. Hvis jeg husker ret er forfatteren Mark Cousins.


Senest rettet af DoctorStein fre jan 25, 2008 18:21, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre jan 25, 2008 18:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 14, 2007 17:57
Indlæg: 318
Geografisk sted: Odsherred
TK-421 skrev:
Damn.. Der er en bog der giver en virkelig god gennemgang af filmens historie. Mener den hedder noget i stil med, ganske originalt, Filmens Historie. Hvis jeg husker ret er forfatteren Mark Cousins.


Tak for svaret! Den bog lånte jeg faktisk en gang for lang tid siden, hvor jeg ikke var særligt interesseret i film, så jeg kom ikke engang 50 sider ind i den, men jeg husker også at han skrev meget sjovt. Den tror jeg at jeg må investere i!

Billede


Top
   
Indlæg: lør jan 26, 2008 12:21 
Offline

Tilmeldt: tirs jan 02, 2007 20:18
Indlæg: 1158
DoctorStein skrev:
Tak for svaret! Den bog lånte jeg faktisk en gang for lang tid siden, hvor jeg ikke var særligt interesseret i film, så jeg kom ikke engang 50 sider ind i den, men jeg husker også at han skrev meget sjovt. Den tror jeg at jeg må investere i!

Billede


Det var så lidt. Nu må du dog ikke hænge mig for meget op på svaret, jeg har ikke selv læst hele bogen - jeg brugte den i en opgave, og nåede heller ikke selv meget længere ind end de første 50 sider. Op til da var den dog rigtig godt skrevet, og gav et godt indblik i filmens tilblivelse. Jeg ville dog råde dig til lige at låne den på biblioteket inden du køber den, jeg kunne forestille mig at det er en ganske dyr fætter ;)

_________________
Anyone for tennis?


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team