DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:21

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5
Forfatter besked
Indlæg: tirs sep 14, 2021 9:45 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
Naiera skrev:
Mthdraken skrev:
Zavvi er nu toldsikre.


Jeg fik fanget en forsendelse med to anime-blårejer :(

Samme her. De sidste 4 af mine pakker er alle blevet holdt gidsler af Postnord.
Jeg har fremsendt diverse dokumentation på forudbetalt dansk moms, men Postnord er af den holdning, at denne type for dokumentation ikke længere er gyldig efter 1. juli.
Postnord henviste mig til Toldstyrelsen som de gav skylden.

Jeg hev fat i Toldstyrelsen som godt var klar over problemet med at IOSS pakker blev fanget i tolden, men de gav Postnord hele skylden.
Postnord og Toldstyrelsen peger altså på hinanden, samtidig med at de begge siger, at de ikke kan hjælpe, og at man skal kontakte sælger.

Sælger (Zavvi) siger tilgengæld at de har indkrævet dansk moms, som fakturaren da også fremviser, men som Postnord ikke godtager.
Ved kontakt til Zavvi support har de indtil videre lovet at tilbagebetale import omkostningerne ved fremvisning af kvittering.

En enkelt supporter ved Postnord indrømmede at de ikke anede hvad de lavede med det nye IT system og han sagde at det slet ikke var klar til ordentligt brug endnu.

Jeg tænker at fortsætte med at handle hos Zavvi så længe nogle pakker stadig går gennem tolden, og at de tilbagebetaler øvrige omkostninger for de gidsler som Postnord tager.
Derudover er Amazon UK og Rarewaves jo også IOSS registrerede.


Top
   
Indlæg: tirs sep 14, 2021 11:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
For fanden, hvor det sejler altså...! :loco:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs sep 14, 2021 12:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg sendte dem bare tilbage. Det var ikke umiddelbart must-haves, men mere et forsøg fordi de alligevel var på tilbud.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs sep 14, 2021 17:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Mthdraken skrev:
Ved kontakt til Zavvi support har de indtil videre lovet at tilbagebetale import omkostningerne ved fremvisning af kvittering.


Jeg prøvede faktisk engang det samme ved wowhd.dk (dengang de stadigvæk hed cdwow tror jeg det var), hvor jeg sendte kvitteringen til dem på importomkostningerne og de så udstedte en voucher til mig på beløbet. De havde dog ikke helt styr på det der med forskellige valutaer, så i stedet for en voucher på 180 kr. fik jeg en voucher på 180£ :mrgreen:


Top
   
Indlæg: tirs sep 14, 2021 17:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
God handel :lol:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: man mar 07, 2022 15:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 26, 2004 22:45
Indlæg: 225
Geografisk sted: København
Jeg har desværre også fået en ekstraregning fra Post Nord ifm. køb fra Zavvi. Ifølge svaret fra kundeservice vil jeg få udgiften refunderet.


Top
   
Indlæg: man mar 07, 2022 15:50 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
Schack skrev:
Jeg har desværre også fået en ekstraregning fra Post Nord ifm. køb fra Zavvi. Ifølge svaret fra kundeservice vil jeg få udgiften refunderet.

Alle pakker fra Zavvi går desværre i tolden når de sender fra Guernsey. Det er kun de ganske få pakker de sender fra England hvor deres IOSS virker.
Det er dog meget nemt at få refunderet både told og moms via deres ticket system på hjemmesiden.

Det er ærgerligt at det stadig skal være lidt besværligt. Deres IOSS virkede fint de første 1-2 måneder, og så har det ikke virket siden. Udover de pakker de sender fra England.


Top
   
Indlæg: tirs mar 08, 2022 14:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 26, 2004 22:45
Indlæg: 225
Geografisk sted: København
Mthdraken skrev:
Schack skrev:
Jeg har desværre også fået en ekstraregning fra Post Nord ifm. køb fra Zavvi. Ifølge svaret fra kundeservice vil jeg få udgiften refunderet.

Alle pakker fra Zavvi går desværre i tolden når de sender fra Guernsey. Det er kun de ganske få pakker de sender fra England hvor deres IOSS virker.
Det er dog meget nemt at få refunderet både told og moms via deres ticket system på hjemmesiden.

Det er ærgerligt at det stadig skal være lidt besværligt. Deres IOSS virkede fint de første 1-2 måneder, og så har det ikke virket siden. Udover de pakker de sender fra England.

Tak for opdateringen. Så vil jeg holde mig fra at handle hos dem - selvom jeg fik refunderet 200 af de 226 kr., jeg måtte betale i moms + afgift.


Top
   
Indlæg: ons maj 24, 2023 16:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Slut med Zavvi exclusive steelbooks til Danmark - øv!

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: tors maj 25, 2023 9:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
vclarke skrev:
Slut med Zavvi exclusive steelbooks til Danmark - øv!

Er de holdt op med at sælge helt til Danmark eller? Er de i det hele taget sikre at bestille ved, altså opkræver de moms up front?


Top
   
Indlæg: tors maj 25, 2023 16:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Avatar666 skrev:
vclarke skrev:
Slut med Zavvi exclusive steelbooks til Danmark - øv!

Er de holdt op med at sælge helt til Danmark eller? Er de i det hele taget sikre at bestille ved, altså opkræver de moms up front?



De seneste gange jeg har købt er de gået fint igennem. Jeg ville bestille en exclusive steelbook i går, men kunne ikke vælge DK, selvom jeg var logget ind. Og lidt research viste at de åbenbart er stoppet med at sælge exclusive steelbooks til flere lande, jeg har ikke tjekket om det også gælder alt andet.

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Indlæg: tors maj 25, 2023 16:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre apr 11, 2008 13:50
Indlæg: 1490
Geografisk sted: midtjylland
Det ser ud til at DK er helt væk fra listen. Så er jeg da spændt på om jeg får den Fifth element steelbook jeg bestilte for LÆNGE siden.

_________________
"When I'm with you baby, I go out of my head"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 72 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team