Naiera skrev:
Mthdraken skrev:
Zavvi er nu toldsikre.
Jeg fik fanget en forsendelse med to anime-blårejer

Samme her. De sidste 4 af mine pakker er alle blevet holdt gidsler af Postnord.
Jeg har fremsendt diverse dokumentation på forudbetalt dansk moms, men Postnord er af den holdning, at denne type for dokumentation ikke længere er gyldig efter 1. juli.
Postnord henviste mig til Toldstyrelsen som de gav skylden.
Jeg hev fat i Toldstyrelsen som godt var klar over problemet med at IOSS pakker blev fanget i tolden, men de gav Postnord hele skylden.
Postnord og Toldstyrelsen peger altså på hinanden, samtidig med at de begge siger, at de ikke kan hjælpe, og at man skal kontakte sælger.
Sælger (Zavvi) siger tilgengæld at de har indkrævet dansk moms, som fakturaren da også fremviser, men som Postnord ikke godtager.
Ved kontakt til Zavvi support har de indtil videre lovet at tilbagebetale import omkostningerne ved fremvisning af kvittering.
En enkelt supporter ved Postnord indrømmede at de ikke anede hvad de lavede med det nye IT system og han sagde at det slet ikke var klar til ordentligt brug endnu.
Jeg tænker at fortsætte med at handle hos Zavvi så længe nogle pakker stadig går gennem tolden, og at de tilbagebetaler øvrige omkostninger for de gidsler som Postnord tager.
Derudover er Amazon UK og Rarewaves jo også IOSS registrerede.