DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors apr 18, 2024 8:09

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: tors mar 18, 2004 16:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors feb 01, 2001 2:01
Indlæg: 1009
Geografisk sted: nørresundby
mullan skrev:
Citat:
pinnochio har ihvert fald også...


Der tror jeg altså du taget fejl. Jeg fandt lige denne side
http://www.juhu.dk/disneydvd/klassiker2_pinochio.html

Og i følge den udgave jeg har liggende passer stemmeren også med den som står på ovenstående side.

/Mullan


Det er en (uforståelig) fejl fra min side. På juhu.dk/DVDisney har jeg rigtig nok angivet at den har de gamle stemmer fra 1946. Det er ikke korrekt. Hvad der nok er årsagen til fejlen, er at lydsporet er med de stemmer jeg selv husker fra min barndom, og fra VHS udgaven. Helt præcist hvornår dette lydspor er fra har jeg ikke lige kunnet finde ud af.
Både første og anden DVD udgave har de samme stemmer.
Jeg mener det ville være kanont at have både det gamle og det "nye" lydspor, men det lydspor der er på denne udgave er for mig det "rigtige", og jeg syntes bestemt ikke der er noget at udsætte på det.

På mange af de andre disney film hvor der findes flere lydspor syntes jeg faktisk også at det nye er det bedste. Og selv om jeg selvfølgelig allerhelst så at vi fik både det nye og det gamle, så foretrækker jeg i de fleste tilfælde det nye -når man nu ikke kan få det hele.

_________________
WarFly / Kurt Secher Andersen
Mine websites: DVDisney (http://www.juhu.dk/DVDisney) - alt om disneys DVD tegnefilm med dansk tale.


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 18, 2004 17:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons aug 28, 2002 1:01
Indlæg: 561
Geografisk sted: Haderslev
Måske var jeg rigeligt floromvunden tidligere. Så here goes:

Det er godt med nye danske stemmer, men man skal kunne vælge de gamle danske stemmer og de originale amerikanske.
Jeg vil jo også have *muligheden* for at se Star Wars i de oprindelige udgaver. På DVD, altså.

Venlig hilsen, Martin Skovbo


Top
   
 Titel:
Indlæg: tors mar 18, 2004 17:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors sep 13, 2001 1:01
Indlæg: 8182
Geografisk sted: Allerhelst London
lst1460 skrev:
Måske var jeg rigeligt floromvunden tidligere. Så here goes:

Det er godt med nye danske stemmer, men man skal kunne vælge de gamle danske stemmer og de originale amerikanske.
Jeg vil jo også have *muligheden* for at se Star Wars i de oprindelige udgaver. På DVD, altså.

Venlig hilsen, Martin Skovbo


:beerchug:

_________________
Listen over de fine BLÅ skiver !!!
Listen over de fine CD'er!!!
Listen over de fine LP'er!!!


Top
   
Indlæg: ons apr 12, 2023 11:33 
Offline

Tilmeldt: ons apr 12, 2023 11:25
Indlæg: 1
Jeg er meget enig med både dem der bedst kan lide de originale danske stemmer, og de der, på vegne af nutidens børn, gerne vil have den/de nyere danske talemåder og sprog. Det ultimative må jo så være, at begge (eller alle) lydspor er med :-)
Er der i øvrigt nogen her i forum der har kendskab til hvor man kan finde, formentlig kun VHS, originale lydspor? biblioteker/antikvariater osv? og ved nogen hvordan man, uden at proppe båndet i en VHS-maskine kan se f eks hvor gammel optagelsen er?


Top
   
Indlæg: tirs apr 25, 2023 8:46 
Offline

Tilmeldt: fre jul 01, 2005 10:19
Indlæg: 1461
hunerbo skrev:
Jeg er meget enig med både dem der bedst kan lide de originale danske stemmer, og de der, på vegne af nutidens børn, gerne vil have den/de nyere danske talemåder og sprog. Det ultimative må jo så være, at begge (eller alle) lydspor er med :-)
Er der i øvrigt nogen her i forum der har kendskab til hvor man kan finde, formentlig kun VHS, originale lydspor? biblioteker/antikvariater osv? og ved nogen hvordan man, uden at proppe båndet i en VHS-maskine kan se f eks hvor gammel optagelsen er?



Jeg kender ikke seneste status, men der er mere info her: http://brianiskov.blogspot.com/2016/11/gamle-vs-nye-disney-tegnefilmstemmer.html

- og lidt her: http://meddansktale.blogspot.com/2019/05/aristocats-1971-ekstra-bladet.html


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team