DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:44

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1320 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man okt 19, 2020 22:36 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
https://www.toldst.dk/nyheder/nyt-om-to ... -maaneder/
Av av... nu kommer vi så alligevel til at betale 160 kr. per pakke fra england i det nye år. Super dårlig timing at dette bliver udskudt samtidigt med at brexit træder i kraft :/ farvel til Arrow, Eureka osv. til priser der kunne betales.


Top
   
Indlæg: ons okt 21, 2020 21:44 
Offline

Tilmeldt: tors maj 26, 2011 20:55
Indlæg: 506
Selv om det ikke ser godt ud i øjeblikket,så er der stadig (lidt) tid til at få en aftale på plads.
Skulle det ikke ske,så vil jeg forvente at i hvert fald Amazon vil 'omgå' de nye regler,enten ved at sende fra et EU-land eller ved at man kan vælge forsendelse med forud-betalt moms på samme måde som man kan hos Amazon.com.


Top
   
Indlæg: tors okt 22, 2020 3:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Vi betaler allerede dansk moms ved køb hos Amazon UK. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle ændre sig ved årsskiftet, og at det nuværende system ikke skulle være tilstrækkeligt.

Eksterne sælgere er selvfølgelig en anden ting.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors dec 31, 2020 14:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Er der nogen der har overblikket over hvad konsekvensen bliver af Brexit nu hvor der er indgået en handelsaftale mellem EU og UK ?

Vil man kunne fortsætte med at handle som normalt hos Amazon, Arrow, Eureka, Zoom m.fl. eller vil der være komplikationer hermed ?


Top
   
Indlæg: tors dec 31, 2020 14:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Direkte fra Amazon UK burde der ikke være problemer, da de jo tilføjer dansk moms istedet for deres VAT. Eksterne sælgere er ikke inkluderet i "direkte fra Amazon UK", selvfølgelig.

Resten er der toldfare på, præcis som at handle udenfor EU.

Det større spørgsmål er dog hvad pokker der sker med moms-pålægnings-systemet i det hele taget. Såvidt jeg forstår skal alt nu igennem møllen, men dette skulle ske med et nyt system der fjerner dummebøden på 160,-. Dette system er dog forsinket et halvt år (og bliver sikkert forsinket mere), så hvem ved hvad fanden der kommer til at ske på mandag? :?

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors dec 31, 2020 14:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Naiera skrev:
Resten er der toldfare på, præcis som at handle udenfor EU.


Men jeg synes da netop at når man læser specifikt om den indgåede handelsaftale, så sikrer den da netop at der ikke skal betales told. Eller er der mon noget jeg har misforstået :?:

Citat fra en af artiklerne om emnet: "Aftalen sikrer, at handlen kan fortsætte uden tårnhøje toldmure,"


Top
   
Indlæg: tors dec 31, 2020 14:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Det gælder ikke for privatpersoner.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors dec 31, 2020 15:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors maj 07, 2015 15:05
Indlæg: 497
Dvs. at den indgåede handelsaftale mellem EU og UK ikke ændrer det fjerneste for privat personers handel på nettet ?

Her kunne UK ligeså godt være et hvilket som helst andet 3. land ?


Top
   
Indlæg: tors dec 31, 2020 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Maverick skrev:
Dvs. at den indgåede handelsaftale mellem EU og UK ikke ændrer det fjerneste for privat personers handel på nettet?


Det ved jeg ikke, men UK er nu et sted udenfor EU, præcis ligesom USA, når du handler over nettet. Vi må håbe, at moms-løsninger ligesom Amazon UKs bliver mere udbredt.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jan 01, 2021 3:03 
Offline

Tilmeldt: fre maj 01, 2020 21:21
Indlæg: 36
Maverick skrev:
Naiera skrev:
Resten er der toldfare på, præcis som at handle udenfor EU.


Men jeg synes da netop at når man læser specifikt om den indgåede handelsaftale, så sikrer den da netop at der ikke skal betales told. Eller er der mon noget jeg har misforstået :?:

Citat fra en af artiklerne om emnet: "Aftalen sikrer, at handlen kan fortsætte uden tårnhøje toldmure,"


Det er min forståelse af der ganske rigtigt ikke skal betales told af import fra UK. Der skal derimod fortsat betales moms, og det betaler du postnord for at gøre. Så dummebøden slipper man ikke for.

Jeg kan se, at amazon.co.uk nu har fjernet alt moms fra deres varer, og de nu i stedet opkræver et "Import fees deposit" som vi kender det fra amazon.com. Samtidigt er deres fragtpriser steget en smule, i hvert fald for de produkter jeg har leget lidt med i mine forsøg.

Det ser dog ud til, at være ganske muligt at købe Arrow, Eureka osv. fortsat på amazon.co.uk. Priserne er okay.

Min kurv før lød på 118 GBP (inkl. amazon.co.uk dansk moms som de lagde på) før fragt.
Nu lyder min kurv på 123 GBP inkl. import fees. (+7 GBP i fragt).


Top
   
Indlæg: fre jan 01, 2021 14:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har en kurv med tre blå rejer og en pris på £35.68 før checkout. Den koster £6.90 mere inklusive forsendelse og moms, så det er ikke så slemt endda.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2021 13:18 
Offline

Tilmeldt: tors okt 30, 2008 11:30
Indlæg: 327
Jeg har netop fået en opkrævning af PostNord på 200 kr for JSA (blu-ray) fra Amazon.co.uk. På min ordre fra Amazon står der "Import Fees Deposit - GBP 4.77". Er der noget jeg har misforstået her? PostNord vil have 39 kr i "importmoms", men det er vel netop de penge Amazon allerede har trukket?

Det ser ud til at være lidt et helvede at klage over pakker fanget i told og PostNord har enorme ventetide på telefonen..


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2021 14:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
De skal ikke have flere penge.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2021 14:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs okt 06, 2009 21:13
Indlæg: 127
Geografisk sted: 8270
Nielsb90 skrev:
Jeg har netop fået en opkrævning af PostNord på 200 kr for JSA (blu-ray) fra Amazon.co.uk. På min ordre fra Amazon står der "Import Fees Deposit - GBP 4.77". Er der noget jeg har misforstået her? PostNord vil have 39 kr i "importmoms", men det er vel netop de penge Amazon allerede har trukket?

Det ser ud til at være lidt et helvede at klage over pakker fanget i told og PostNord har enorme ventetide på telefonen..

Amazon har som du selv skriver allerede trukket moms for varen. Postnord laver den type fejl af og til. Der er desværre ikke andet at gøre end at være tålmodig og ringe til dem. Du vil sandsynligvis blive bedt om at indsende dokumentation for købet på mail efterfølgende.


Top
   
Indlæg: tors jan 28, 2021 15:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
I stedet for at ringe til dem så ville jeg smide dem en mail på:

privatimport@postnord.com

Så er det også nemmere at forklare og du kunne vedlægge dokumentation med det samme. Husk at skriv det referencenummer din opkrævning har evt. allerede i mailens emnefelt.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 294 indlæg ]  Gå til side Foregående 19 10 11 12 1320 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team