DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 13:19

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Godt nytår!
Indlæg: lør jan 04, 2020 1:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Jeg vil lige citere ImpulzE fra en anden tråd:

ImpulzE skrev:
Året 2020 er også året, hvor DAHF bliver 19 år gammel - og dét er noget jeg gerne vil fejre med en overraskelse, som næsten er ved at være færdig og noget der bliver offentliggjort i det nye år!

Godt nytår til alle DAHF'er :beerchug:


Og bruge denne tråd til at sige godt nytår til alle herfra :beerchug:

DAHF går ind i sit sidste år som teenager, og vi andre er mere eller mindre blevet nogle gamle røvhuller :D

Tak til Jer der holder live i DAHF :clap:


Top
   
Indlæg: lør jan 04, 2020 16:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Godt nytår :beerchug: :beerchug:

Jeg har været med i 17 af de 19 år og selvom aktiviteten herinde ikke er så høj som før i tiden, desværre - og patienten har været erklæret død mange gange - så er det stadig et af de steder, som jeg altid skal ind og kigge et par gange om dagen.

Der er også tonsvis af information og gode anmeldelser, der ligger her på forummet, som jeg ikke ville undvære.

Det ville være rart, hvis aktiviteten kunne komme lidt op igen.

Det er altså mere hyggeligt på et reelt forum end i en gruppe på Facebook (siger den gamle mand) ;-)

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: lør jan 04, 2020 16:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Hyggelig tråd og hyggeligt at høre fra jer! I er jo DAHF OGs, så det er fint, at I stadig hænger ud herinde fra tid til anden. :)

For at der kan komme aktivitet i forummet igen, kræver det jo nok, at alle, der stadig har en interesse i siden, bidrager med anmeldelser/nyheder/kommentarer til de ting, der bliver skrevet. Ofte er det mit indtryk, at der er larmende tavshed efter man har lavet et indlæg, hvilket har totalt fjernet min interesse i at skrive. Alternativt bliver der peget en mindre skrive- eller forståelsesfejl ud i stedet for at kommentere på indlæggets indhold, og det giver egentlig heller ikke den store lyst til at skrive noget for min side. Så er det nemmere bare at være tavs :)

Nuvel! Godt nytår og må gode, gamle DAHF bestå længe endnu. Så længe Facebook ikke kan håndtere et forum, så er det her sted det bedste arkiv for filmdiskussion på dansk, som jeg kender til. :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør jan 04, 2020 17:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Ligesom dig, Mike Haggar, er jeg også lidt ærgerlig over, at der (i 98 % af tilfældene) er larmende tavshed efter man har skrevet en anmeldelse eller fire i Filmårti-trådene.

Jeg ved ikke om det er de film jeg ser, der bare ikke interesserer folk, eller om det kræver for meget af folk at kommentere på noget, i stedet for bare at trykke “Synes godt om”.

Jeg er dog ikke stoppet med at skrive anmeldelser, men det befordrer ikke ligefrem lysten, at de åbenbart ikke interesserer nogen.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: lør jan 04, 2020 18:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Jeg tror nu ikke at det er fordi det ikke interesserer nogen. Den der "synes godt om" knap tror jeg bare har fået et psykologisk overtag nu til dags :)


Top
   
Indlæg: lør jan 04, 2020 18:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs feb 12, 2002 2:01
Indlæg: 6364
Geografisk sted: Kattegat
Jeg skriver i øvrigt ikke meget herinde, men læser meget uden at være logget ind. Når jeg så er logget ind, er det for at få opdateret min sete film liste. Det er meget hyggeligt at have den.


Top
   
Indlæg: lør jan 04, 2020 19:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 03, 2003 13:56
Indlæg: 5279
Geografisk sted: København SV
Jamen, Godt nytår, skal der da også lyde herfra...
Har været med siden 2003 og selvom aktiviteten er dalet gevaldigt, så kigger jeg stadig hyppigt ind og ser om der er sket noget spændende.

_________________
/Tigerdyr


Top
   
Indlæg: søn jan 05, 2020 0:06 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Godt nytår, gents - siden 2003 :)
Jeg skriver også færre og kortere anmeldelser end før i tiden, for - som det er pointeret - det er sjovest, når det giver noget debat. Det er fx. imponerende, så stille der har været om den nye Star Wars-film. Er du vild - det ville jo have været rødglødende herinde før i tiden :D
Men tak til jer, der holder skruen kørende. Om ikke andet er jeg glad for at have mine tanker om forskellige film stående til et par år eller fem "down the road", så man kan blive overrasket over, hvor vild/lunken man var over noget middelmådigt/fantastisk.

Lad os håbe, at 2020 bliver et godt år. Jeg skal prøve at blive bedre til at give mit input, for der er sgu mange, der skriver godt herinde.
Hvis nogen kan huske seneste DAHF-crash for nogle måneder siden, var det bl.a. for at kunne introducere en like-funktion. Om det havde været en dårlig idé eller ej, ved jeg ikke - personligt synes jeg bare, at det er rart at vide, at ens skriblerier bliver læst.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jan 06, 2020 11:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Godt nytår, gents - siden 2003 :)
Jeg skriver også færre og kortere anmeldelser end før i tiden, for - som det er pointeret - det er sjovest, når det giver noget debat. Det er fx. imponerende, så stille der har været om den nye Star Wars-film. Er du vild - det ville jo have været rødglødende herinde før i tiden :D


Nu prøvede jeg endda lige efter dette indlæg at åbne snakken om Star Wars, men det er der øjensynligt ingen, der var interesserede i indtil videre. Det kan jo så faktisk være, at jeg er den eneste på DAHF, der har lagt 130 kr. til Disneys kasse for at se den, men jeg tror det ikke. Folk gider bare ikke snakke film, som de ellers gjorde tidligere. Jo, t23 hiver en interessant film op af den ungarske træsko fra tid til anden, men ellers er stilhed vist normalen :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jan 06, 2020 11:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
njhansen skrev:
Ligesom dig, Mike Haggar, er jeg også lidt ærgerlig over, at der (i 98 % af tilfældene) er larmende tavshed efter man har skrevet en anmeldelse eller fire i Filmårti-trådene.


Jeg mangler faktisk at spørge dig til de fem stjerner til Shazam! Jeg kunne umuligt komme så højt op, selvom den egentlig var ret underholdende i momenter. Hvordan endte du på hele 5/6?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jan 06, 2020 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Mike Haggar skrev:
njhansen skrev:
Ligesom dig, Mike Haggar, er jeg også lidt ærgerlig over, at der (i 98 % af tilfældene) er larmende tavshed efter man har skrevet en anmeldelse eller fire i Filmårti-trådene.


Jeg mangler faktisk at spørge dig til de fem stjerner til Shazam! Jeg kunne umuligt komme så højt op, selvom den egentlig var ret underholdende i momenter. Hvordan endte du på hele 5/6?


Jeg skrev det her om den sidste sommer:

Glimrende superheltefilm med et udmærket mix af humor, action og interessante personer.

Jeg har ikke læst noget af eller kender ret meget til tegneserien, så det var ret sjovt at komme ind j Shazams univers. Der er en origin story for skurken og for helten - og begge dele virker godt.

Jeg kunne godt lide den begrænsede verden, som Shazam foregår i og de små hilsener til bl.a. Batman og Superman. Sandberg har tidligere lavet bl.a. “Lights Out”, som havde nogle interessante ideer, men ikke rigtig fungerede. Hans baggrund som horrorinstruktør er ret tydelig i nogle af scenerne.

Mark Strong er en fin skurk og Zachary Levi passer godt til Shazam-rollen. Man køber, at Levi er en teenager indenunder dragten.

Effekterne er passende og lidt kitschede til tider (her tænker jeg især på synd-monstrene).

“Shazam!” og “Wonder Woman” er DC-film, der ikke giver en lyst til at smadre fjernsynet - og det må man tage hatten af for ;)

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man jan 06, 2020 14:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Mike Haggar skrev:
Buck Rogers skrev:
Godt nytår, gents - siden 2003 :)
Jeg skriver også færre og kortere anmeldelser end før i tiden, for - som det er pointeret - det er sjovest, når det giver noget debat. Det er fx. imponerende, så stille der har været om den nye Star Wars-film. Er du vild - det ville jo have været rødglødende herinde før i tiden :D


Nu prøvede jeg endda lige efter dette indlæg at åbne snakken om Star Wars, men det er der øjensynligt ingen, der var interesserede i indtil videre. Det kan jo så faktisk være, at jeg er den eneste på DAHF, der har lagt 130 kr. til Disneys kasse for at se den, men jeg tror det ikke. Folk gider bare ikke snakke film, som de ellers gjorde tidligere. Jo, t23 hiver en interessant film op af den ungarske træsko fra tid til anden, men ellers er stilhed vist normalen :)


Jeg var lige ved at skrive i tråden, da jeg læste, at du selv lige ville åbne ballet, så jeg ville vente på dig.

Jeg har et indlæg på vej derovre.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man jan 06, 2020 17:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
njhansen skrev:
Mike Haggar skrev:
Buck Rogers skrev:
Godt nytår, gents - siden 2003 :)
Jeg skriver også færre og kortere anmeldelser end før i tiden, for - som det er pointeret - det er sjovest, når det giver noget debat. Det er fx. imponerende, så stille der har været om den nye Star Wars-film. Er du vild - det ville jo have været rødglødende herinde før i tiden :D


Nu prøvede jeg endda lige efter dette indlæg at åbne snakken om Star Wars, men det er der øjensynligt ingen, der var interesserede i indtil videre. Det kan jo så faktisk være, at jeg er den eneste på DAHF, der har lagt 130 kr. til Disneys kasse for at se den, men jeg tror det ikke. Folk gider bare ikke snakke film, som de ellers gjorde tidligere. Jo, t23 hiver en interessant film op af den ungarske træsko fra tid til anden, men ellers er stilhed vist normalen :)


Jeg var lige ved at skrive i tråden, da jeg læste, at du selv lige ville åbne ballet, så jeg ville vente på dig.

Jeg har et indlæg på vej derovre.


Well done, good Sir! Det var pænt af dig at vente på mig. Det viste sig, at jeg aldrig havde fået sendt mit andet indlæg, så det måtte jeg skrive forfra, hvorfor min anmeldelse blev noget kortere end i første omgang, efter at jeg havde bandet og svovlet over min egen stupiditet og ikke orkede at skrive det hele forfra igen! Derfor pausen mellem første og andet indlæg. På et tidspunkt skrev jeg alle længere indlæg i Notepad og pastede dem ind efterfølgende. Det tror jeg faktisk, at jeg går tilbage til igen!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør feb 08, 2020 14:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
njhansen skrev:
t23 hiver en interessant film op af den ungarske træsko fra tid til anden, men ellers er stilhed vist normalen :)

The fuck? Så har jeg gjort noget galt! :clap: - nej, glad for du har fundet noget godt, og ikke nødvendigvist Ungarsk hehehe!

Det er sandt at der er "larmende tavshed" her, savner Steiner og et par af de andre gamle gutter her, men os der stadig "hænger ud" må holde ved - og lyder jeg provokerende eller aggressiv somme tider, så bare PM mig om at lægge en dæmper på - sker så snart jeg læser det.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn feb 09, 2020 4:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Ja ja gæt hvem der er for træt til at citere den rigtige kilde .. sorry!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team