DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 8:15

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1422 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre jul 05, 2019 14:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Citat:
Juni

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Black Panther :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Mummy Returns :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Mummy (1999) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: X-Men: Dark Phoenix :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Dragged Across Concrete :itunes:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Vault :netflix:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Wandering Earth :netflix:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Luftslottet som sprängdes :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: No Country for Old Men :TV:


Juni blev til et gensyn med to gode film: Black Panther og No Country for Old Men. Den ene med tømmermænd et sted nær Kolding, hvor hovedet lige kunne klare at se T'Challa og hans venner forsvare Wakanda mod Michael B. Jordan, den anden i tv i et sommerhus i Nordsjælland. Begge film er aldeles gode, selvom No Country naturligvis er absolut bedst af de to.

Det blev også et gensyn med 2x The Mummy og her må man sige, at den første film er meget underholdende, mens efterfølgeren er ret forfærdelig og med en historie, der absolut ingen mening giver.

Dragged Across Concrete var en suveræn oplevelse, og jeg kan kun anbefale den. Jeg var meget vild med Mel Gibson-Vince Vaughn-tandemmen i den nyeste S. Craigh Zahler-film. En absolut fornem oplevelse, der rent faktisk fik mig til at skrive en anmeldelse igen, selvom jeg egentlig er gået lidt kold i den slags. Super oplevelse.

X-Men: Dark Phoenix var en op og ned-oplevelse, da visse dele faktisk var helt okay, men manuskriptet er rodet, og historien er egentlig ikke særligt spændende. Sophie Turner gør det fint som Jean Grey/Dark Phoenix, og Fassbender er som altid god som Magneto. En mellemgod film med pil nedad. Desværre. Fox har ikke været super gode til at håndtere deres Marvel-figurer og kun i brudstykker har resultatet for alvor været seværdigt.

The Vault og Wandering Earth var skrækkelige film jeg fandt på Netflix, der er med til at vise mig, at med et primært fokus på streaming får man meget begrænsede filmoplevelser. Jeg vil derfor prøve at få set flere af mine fysiske medier, når jeg ikke helt ved, hvad jeg skal se, for jeg kan ikke klare flere The Vaults eller Wandering Earths. Det er simpelthen spild af god levetid.

Edit: Der var åbenbart en misforståelse omkring termen "Netflix-film". Den er nu rettet til.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Senest rettet af Mike Haggar fre jul 05, 2019 15:38, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre jul 05, 2019 14:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Wandering Earth er en gigantisk kinesisk film der overhovedet ikke er lavet primært til streaming :)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre jul 05, 2019 15:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
The Vault er da heller ikke som udgangspunkt en Netflix-film. At give den en stjerne er også temmelig hårdt synes jeg. Jeg har hel reol med film på disk du ikke skal se så :) Bunden vil ryge ud af din skala.


Top
   
Indlæg: fre jul 05, 2019 15:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Naiera skrev:
Wandering Earth er en gigantisk kinesisk film der overhovedet ikke er lavet primært til streaming :)


Det bliver den ikke bedre af.

Citat:
The Vault er da heller ikke som udgangspunkt en Netflix-film.


Nej, det er det nok ikke, men den er til gengæld tilgængelig på Netflix. Så må jeg jo kalde dem begge "film tilgængelige på Netflix".

Citat:
At give den en stjerne er også temmelig hårdt synes jeg. Jeg har hel reol med film på disk du ikke skal se så :) Bunden vil ryge ud af din skala.


Så får du din filmreol helt for dig selv, og skulle jeg blive tilbudt den af en indbrudstyv en dag, så sender jeg ham videre til en anden aftager. :) The Vault var i min optik noget rædderligt skrammel. Jeg kiggede på tiden ca. 10 gange, mens jeg prøvede at se den. Fandt den hverken spændende, uhyggelig, interessant eller overraskende. Slutningen var så dum, at jeg begyndte at grine.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jul 05, 2019 15:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Fandt den hverken spændende, uhyggelig, interessant eller overraskende. Slutningen var så dum, at jeg begyndte at grine.

Er du sikker på du ikke snakker om Winchester, den seneste Spierig Brothers film? For det var akkurat min reaktion efter den! :beerchug:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre jul 05, 2019 15:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Mike Haggar skrev:
Fandt den hverken spændende, uhyggelig, interessant eller overraskende. Slutningen var så dum, at jeg begyndte at grine.

Er du sikker på du ikke snakker om Winchester, den seneste Spierig Brothers film? For det var akkurat min reaktion efter den! :beerchug:


Tak, den springer jeg straks over. Ser også rædderlig ud.

Jeg mener den her: James Franco og nogle bankrøvere i et mestendels kammerspil i en hjemsøgt bank(boks).

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jul 05, 2019 15:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Tak, den springer jeg straks over. Ser også rædderlig ud.

Jeg mener den her: James Franco og nogle bankrøvere i et mestendels kammerspil i en hjemsøgt bank(boks).

Altså, jeg kan ikke sige noget galt om Helen Mirren. Menøeh .. det var ikke lige højdepunktet i hendes karriere :)

Og vent, jeg har da set The Vault - ved et rent uheld. Holdakæft en gang crap. Træsko gør mindre ondt og i kortere tid.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør jul 06, 2019 10:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
t23 skrev:
Træsko gør mindre ondt og i kortere tid.

Hvis man gør det rigtigt, altså ..

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: lør jul 06, 2019 19:40 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Juni - 7 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Cutting Edge (2004) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Ghostbusters (1984) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dark City (1998) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Duel (1971) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: True Lies (1994) :laserdisc:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Fargo (1996) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Ex Machina (2014) :bluray:

Bedste gensyn var trods alt True Lies, som jeg fik akut behov for at se igen efter mange år. Så havde jeg også en anledning til at støve min Laserdisc-afspiller af :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn jul 07, 2019 6:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
Juni :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dark City (1998) :bluray:

Øj for pokker jeg har aldrig set den på blå, var et brag af en film på DVD ..

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jul 08, 2019 9:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
t23 skrev:
Buck Rogers skrev:
Juni :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Dark City (1998) :bluray:

Øj for pokker jeg har aldrig set den på blå, var et brag af en film på DVD ..


Dark City kendte jeg slet ikke, men den lyder vildt fed. Den ryger på listen - må se om den kan findes på BD eller DVD inde hos Accord.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jul 08, 2019 10:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Den er ret fed, og director's cut på BD er en klar forbedring. Det er en god og velspillet historie, hvor det største minus er nogle misforståede effektsekvenser. Give it a go :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jul 08, 2019 13:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Uanset hvilken udgave du finder er den fin. Neo-noir så det batter. Og der er jo intet galt i Jennifer Conelly <3

Vær forberedt på udsyret noir med Rufus Sewell i hans bedste rolle, og William Hurt i en bøtteskør rolle. Jeg synes den er fantastisk, men gør din egen mening.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jul 08, 2019 19:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Mærkeligt med Sewell, i øvrigt. Han gør det rigtig godt i DC, men ellers er han da aldrig for alvor blevet til noget? Oder?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jul 08, 2019 20:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
Mærkeligt med Sewell, i øvrigt. Han gør det rigtig godt i DC, men ellers er han da aldrig for alvor blevet til noget? Oder?

Husker ham alt for godt fra The Man In The High Castle - men ellers har det vist været småroller i Tristan & Isolde, Illusionist osv. Kan være han er een af dem der foretrækker de skrå brædder?

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1422 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 60 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team