DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 11:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 150 51 52 53 54 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 14, 2019 13:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn okt 17, 2004 14:11
Indlæg: 3354
Geografisk sted: Troldhede, Denmark
For hulan et godt og LANGT afsnit i går!

Jeg var tosset med det hele - det var langt bedre, end den fesne kamp med TNK, som jeg egentlig havde set meget mere frem til.

Jeg er dog usikker på, om Cersei og Jamie rent faktisk døde til sidst? Synes Cersei fortjente en meget meget mere vanvittig død, men sådan er det jo så meget - det kan være, det var det Jamie rent faktisk ville tilbage for at undgå.

Superfed kamp mellem Euron og Jamie - så fedt, at se to danske stjerner "slå sig løs" i en så stor produktion som denne - Pilou er sindsyg sej - jeg så ham for nylig i "Overlord" - en hyldest til Wolfenstein, for at sige det kort. Deri gør han det ligeledes super godt.

Er utrolig spændt på slutningen, ligesom resten af familien Danmark - jeg tror dog at "Mother of Dragons" bliver slået ihjel, og Stark familien bliver de store vindere af den trone - hvis det kan lade sig gøre, at Jon giver afkald på den, som han siger han vil - så kan han vel give den til den, han mener fortjener at sidde der - Sansa formentlig.

Det er altsammen spekulationer fra min side af, men hold da op et fedt afsnit - helt på højde med nogle af de gamle i serien - dog føler jeg stadig, at der er er for mange ting, der skal "rushes" igennem, for at bruge et godt dansk udtryk på det. :highfive:

Anyway - heads will roll once again - jeg glæder mig til at se afslutningen! :bat: :cry3: :notworthy:

_________________
Vil du med til Danmarks hyggeligste LAN? Smut ind på http://t-lan.dk og tag et kig! :-)


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 15:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 16:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jeg vil bare gerne have Davos Seaworth til at komme igennem alt sammen uden problemer. Han er så rar.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 16:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Enig i de fleste af jeres kommentarer. Klart det bedste afsnit i de sidste par sæsoner. Sad på kanten af stolen det meste af tiden.

Jeg var især vild med, at drageangrebet for det meste er skudt fra indbygger-perspektiv. I det hele taget et meget smukt skudt afsnit ift. det utroligt grimme og skamklippede afsnit 3.

Cleganebowl var ren fanservice, men synes, det var helt ok.

Kun 2 ting irriterede mig voldsomt:

- Det burde ikke kunne overraske mere, at Euron Greyjoy i virkeligheden er en teleporterende ninja, men at han nu alligevel fik timet sin landgang og oneliners præcis der, hvor Jamie er på vej ind i grotten, er dog endnu en facepalm/headscratcher af de helt store. Steam punk piraten været en underlig elefant i glashuset i den her serie.

- Danys transformation fra Westeros frelse til komplet Targaryan psycho er meget lidt troværdig og noget forhastet skrevet. Fint nok, at hun er lidt muggen og hævngerrig over det, der er sket i denne sæson, men der er alligevel noget et spring fra hende bitterfissen, vi så stege Varys og så til at gå full retard og udslette en million uskyldige. Der mangler liiiige en halv sæsons karakterudvikling, men det var der jo selvfølgelig ikke tid til.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 17:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva skrev:
Enig i de fleste af jeres kommentarer. Klart det bedste afsnit i de sidste par sæsoner. Sad på kanten af stolen det meste af tiden.

Jeg var især vild med, at drageangrebet for det meste er skudt fra indbygger-perspektiv. I det hele taget et meget smukt skudt afsnit ift. det utroligt grimme og skamklippede afsnit 3.


Så uendeligt meget bedre filmet og fed observation med, at det var fra indbyggerperspektiv. Det havde jeg ikke tænkt over, men du har jo ret! Det er lige præcis derfor, at det fungerer så godt.

Citat:
Cleganebowl var ren fanservice, men synes, det var helt ok.


Jep, det er helt fint, men meget opstillet.

Citat:
Kun 2 ting irriterede mig voldsomt:

- Det burde ikke kunne overraske mere, at Euron Greyjoy i virkeligheden er en teleporterende ninja, men at han nu alligevel fik timet sin landgang og oneliners præcis der, hvor Jamie er på vej ind i grotten, er dog endnu en facepalm/headscratcher af de helt store. Steam punk piraten været en underlig elefant i glashuset i den her serie.


Jep, det er så rigtigt set. Euron har mest rendt rundt og været med fordi Cersei havde brug for en allieret til allersidst. Reelt set er det kun hans vidunderpløkning af Jon Snows drage, som man reelt kan attribuere til ham. Resten er noget med at være vild med Cersei og have sjove onelinere... tror jeg nok. Han er ret forglemmelig, selvom han er god på skærmen, den gode Euron.

Citat:
- Danys transformation fra Westeros frelse til komplet Targaryan psycho er meget lidt troværdig og noget forhastet skrevet. Fint nok, at hun er lidt muggen og hævngerrig over det, der er sket i denne sæson, men der er alligevel noget et spring fra hende bitterfissen, vi så stege Varys og så til at gå full retard og udslette en million uskyldige. Der mangler liiiige en halv sæsons karakterudvikling, men det var der jo selvfølgelig ikke tid til.


Meget, meget, MEGET forceret skifte i karaktertræk hos den gode Dany. Det er sådan set fedt nok - jeg er vild med det - men det skulle nok være sket over lidt længere tid end et halvt afsnit. Er dog sådan set reelt nok vild med, at hun brænder hele King's Landing af. Det er virkelig at tage hævn.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs maj 14, 2019 22:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Shiva skrev:
- Danys transformation fra Westeros frelse til komplet Targaryan psycho er meget lidt troværdig og noget forhastet skrevet. Fint nok, at hun er lidt muggen og hævngerrig over det, der er sket i denne sæson, men der er alligevel noget et spring fra hende bitterfissen, vi så stege Varys og så til at gå full retard og udslette en million uskyldige. Der mangler liiiige en halv sæsons karakterudvikling, men det var der jo selvfølgelig ikke tid til.


Jeg er enig - sæsonen burde have været 10 afsnit, med mere tid mellem "The Long Night" og "The bells", jeg vælger at se det sådan:

Gennem serien har vi set Daenerys' psycho tendenser. Jeg synes sådan set ikke, at hun går mod hvad hun ellers har påstået at stå for. På den måde synes jeg ikke, at det er utroværdigt.

- 2 drager er døde
- De fleste Dothraki og Unsullied er væk
- Kravet på tronen er reelt væk
- Missandei - død
- Jorah - død
- Varys forråder hende
- Alle tiltag fra Tyrion har slået fejl
- Kun tantekys fra Jon (som Susanne Bjerrehus siger, man skal sende sin dame i byen udbollet og mæt - så var alt dette undgået)

Da klokkerne ringer kan man se tvivlen i hendes øjne (Emilia Clarkes skuespil er faktisk ok, særligt når hun ikke åbner munden. Ligesom da Missandei dør). Der er 1 drage tilbage og der er ikke plads til flere fejl og personer som forråder hende. Er klokkerne en fælde? Det er nu eller aldrig.

Afsnittet får ikke gode karakterer, men jeg synes det monster fedt lavet, særligt hvordan det opleves for dem som opholder sig mellem bygningerne.

Arya og Cersei bliver på ingentid forvandlet til mennesker.


Top
   
Indlæg: ons maj 15, 2019 8:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Iron Man skrev:
Shiva skrev:
- Danys transformation fra Westeros frelse til komplet Targaryan psycho er meget lidt troværdig og noget forhastet skrevet. Fint nok, at hun er lidt muggen og hævngerrig over det, der er sket i denne sæson, men der er alligevel noget et spring fra hende bitterfissen, vi så stege Varys og så til at gå full retard og udslette en million uskyldige. Der mangler liiiige en halv sæsons karakterudvikling, men det var der jo selvfølgelig ikke tid til.


Jeg er enig - sæsonen burde have været 10 afsnit, med mere tid mellem "The Long Night" og "The bells", jeg vælger at se det sådan:

Gennem serien har vi set Daenerys' psycho tendenser. Jeg synes sådan set ikke, at hun går mod hvad hun ellers har påstået at stå for. På den måde synes jeg ikke, at det er utroværdigt.

- 2 drager er døde
- De fleste Dothraki og Unsullied er væk
- Kravet på tronen er reelt væk
- Missandei - død
- Jorah - død
- Varys forråder hende
- Alle tiltag fra Tyrion har slået fejl
- Kun tantekys fra Jon (som Susanne Bjerrehus siger, man skal sende sin dame i byen udbollet og mæt - så var alt dette undgået)

Da klokkerne ringer kan man se tvivlen i hendes øjne (Emilia Clarkes skuespil er faktisk ok, særligt når hun ikke åbner munden. Ligesom da Missandei dør). Der er 1 drage tilbage og der er ikke plads til flere fejl og personer som forråder hende. Er klokkerne en fælde? Det er nu eller aldrig.

Afsnittet får ikke gode karakterer, men jeg synes det monster fedt lavet, særligt hvordan det opleves for dem som opholder sig mellem bygningerne.

Arya og Cersei bliver på ingentid forvandlet til mennesker.


Gode pointer og ja, der er masser af gode grunde til, at hun er blevet lidt småparanoid henover sæsonen, men hun går fra at være Biff Tannen til Ted Bundy på et par afsnit.

Jeg har det også lidt stramt med, at Jamie Lannisters ellers så fint skrevne "redemption arch" fra sæson 2 op til nu, blev trævlet fuldstændig op i sidste afsnit, fordi psycho-sis er på skideren. Han har jo hele tiden vidst, hvad udfaldet kunne blive.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons maj 15, 2019 8:41 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jep, Jamie Lannister er klart den figur, der er mest ødelagt af sidste afsnit. Jeg kan købe Danys psycho turn med lidt god vilje, men at Jamie pludselig render tilbage for at redde sin søster... not so much.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons maj 15, 2019 10:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding


Top
   
Indlæg: man maj 20, 2019 21:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Så er det slut. Jeg ved ikke lige, hvordan jeg har det med slutningen. Det er en lidt flad en af slagsen, synes jeg måske.

Alle de slag. Alle de intriger. Alle de super velskrevne begivenheder. Og så slutter det sådan her. Tydeligt hvornår Martins forlæg ikke længere var udgangspunktet. De sidste to sæsoner har været ret ujævne. Nu er det slut, og hvad der var smukt endte rimelig ligegyldigt med enkelte lyspunkter.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 20, 2019 22:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Er godt nok skuffet over sæson 8, at jeg ikke kan finde ord for det, end at den ser flot ud, men pinlig ringe udført :bat:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 21, 2019 8:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
D&D har haft travlt med at blive færdige. Det kan man tydeligt se på sidste sæson og til dels også sidste sæson.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs maj 21, 2019 9:55 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s08e06 - "The Iron Throne" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:

Så er det hele slut, og man sidder desværre tilbage med en "var det virkelig det"-følelse, og en eller anden uforløst følelse af, at hvis man havde ventet til GRRMs bog, og ikke var bundet af en HBO-deadline, så ville de sidste to sæsoner ikke havde virket så forhastede... Især karakter-motivationer har været sløjere skrevet i de seneste sæsoner, i forhold til dengang plottet kom direkte fra GRRMs bøger... :( :|

Højdepunkter:

- Bran the Broken! Ved sgu ikke helt hvad jeg skal mene. Men ja, det var nok derfor han afviste at blive Lord of Winterfell, fordi det hele tiden, lige siden han blev skubbet ud af vinduet, har været hans skæbne at blive Westeros leder

- Og det kan godt være, at det er Bran der blev konge, men Tyrion vandt spillet om tronen (og det viser sig, at vindertrækket er ikke at spille...)

- "You are my queen. Now and always!" :lightsabre: Jon fik ENDELIG nosset sig sammen til, at handle og opfylde sin skæbne - at dræbe tante Daenerys og redde Westeros fra hendes galskab

- Det følelsesladede øjeblik hvor Drogon puffede til Daenerys og indså, at hun ikke vågnede igen... og dernæst flamberede og smeltede Jerntronen, for ligesom at understrege EN GANG FOR ALLE, at der ikke kommer noget godt ud af, at kæmpe om den.... Og tilmed lod Jon leve, fordi ja, han er en Targaryen og var BFFs med Drogons bror

- Blandingen af sne og aske, der regnede ned over nedbrændte King's Landing var hjerteskærende symbolik (fire and ice)... Og hold nu kæft, hvor var det ondt, at se de forkullede børnelig :cry:

- Arya Stark rejser vest for Westeros... Kæmpe mulighed for en sequel lige dér!

- Hvor blev Drogon i øvrigt af? Er det materiale til endnu en sequel, nu hvor Bran jo selv sagde, at han måske kunne finde ham.

- The Unsullied med Grey Worm i spidsen rejser til Naath, men gad vide hvilken rolle Dothrakierne spiller fremadrettet? Og WOW, der var godt nok mange af dem, hva?

- Jeg er virkelig tilfreds med, at Davos, Tyrion, Bronn og Samwell Tarly overlevede og alle er medlemmer af Brans small council.

- Ærgerligt, at det ikke lige lykkedes Sam at indføre demokrati i Westero, da han havde chancen...

- Kæmpe optur at se Ghost igen, i live...

- Robyn Arryn, der blev ammet indtil han var 15, var i den grad blevet voksen :laugh:

Anyway, nu er det hele slut... Valar Morghulis!

Billede

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs maj 21, 2019 10:57, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs maj 21, 2019 10:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
Jeg vil bare gerne have Davos Seaworth til at komme igennem alt sammen uden problemer. Han er så rar.


:clap: :clap: :clap: :clap:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 21, 2019 12:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
DeathPosture skrev:
Mike Haggar skrev:
Jeg vil bare gerne have Davos Seaworth til at komme igennem alt sammen uden problemer. Han er så rar.


:clap: :clap: :clap: :clap:


Helt klart også det, som jeg blev allergladest for. Skønne Davos er den eneste fuldstændigt ordentlige person i serien.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 150 51 52 53 54 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team