DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 10:48

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1122 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors apr 04, 2019 14:15 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Film set i marts 2019:

:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The One, 2001, James Wong :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Stripped To Kill, 1987, Katt Shea :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Hoffa, 1992, Danny DeVito :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Breakout, 1975, Tom Gries :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Moonlight, 2016, Barry Jenkins :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Le Mystere Picasso, 1956, Henri-Georges Clouzot :bluray:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Homo Erectus, 2007, Adam Rifkin :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Piranha Part Two, The Spawning, 1981, James Cameron :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: La Piel Que Habito, 2011, Pedro Almodovar :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Acapulco Gold, 1976, Burt Brinckerhoff :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Stone Cold, 1991, Craig R. Baxley :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Il Mercenario, 1968, Sergio Corbucci :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Kingpin, 1996, Bobby & Peter Farrelly :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Super, 2010, James Gunn :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Relic, 1997, Peter Hyams :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Felicity, 1978, John D. Lamond :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Smokin' Aces, 2006, Joe Carnahan :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Nightmare Beach, 1989, Umberto Lenzi :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Steamboat Bill, Jr., 1928, Buster Keaton :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Inhale, 2010, Baltasar Kormakur :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Il Divo, 2008, Paolo Sorrentino :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Hannie Caulder, 1971, Burt Kennedy :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Always, 1989, Steven Spielberg :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Excision, 2012, Richard Bates Jr. :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Addiction, 1995, Abel Ferrera :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Silkwood, 1983, Mike Nichols :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Vampire Lovers, 1970, Roy Ward Baker :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Wake Of Death, 2004, Philippe Martinez :bluray:

Månedens bedste: En hævngerrig Raquel Welch i Hannie Caulder. De flyvende fisk i Piranha 2 er ikke særlig gode, men det lykkedes James Cameron at få lavet et par gode karakterer (ja, ja, det er ikke Oscar-kvalitet, men Lance Henriksen er aldrig ligegyldig at se på). Det er Lance heller ikke i Stone Cold, der ikke har opdaget at 80'erne var slut et par år tidligere.

Månedens skuffelser: Always har et plot, der kan gennemskues efter 10 minutter, hvorefter irriterende karakterer fylder resten ud; Spielberg's værste film. Il Divo er et karakterportræt, men jeg blev ikke en dyt klogere på den italienske premierminister Giulio Andreotti, og mit kendskab til italiensk politik er nok for ringe til at forstå hvad der foregår ud over de flotte billeder.

Månedens sleaze-tip: En sød australsk skolepige får taget sin mødom, oplever en masse forskellige sex-temaer, bliver forelsket og finder sig selv under en ferie i 70'ernes eksotiske Hong Kong i Felicity. Når strippere på stribe bliver myrdet (bare rolig, det er naturligvis først EFTER de har strippet) må Kay Lenz gå politikvinde-undercover som, yes, stripper i Stripped To Kill.


Top
   
Indlæg: tors apr 04, 2019 15:20 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Dejligt at se Steamboat Bill, Jr. på listen. Den er ikke helt oppe at ringe sammen med The General, men den er sgu stadig sjov.

Jeg har længe overvejet at gense Silkwood, som jeg ikke har set siden jeg var barn (måske på tysk tv?). Kan du sige et par ord mere om den? Jeg har læst lidt anmeldelser af den rundt omkring, og de fleste virker en smule lunkne. Dine 4 ud af 6 er selvfølgelig heller ikke skamros.

Jeg har i øvrigt aldrig fået set Always (en af de få mangler i min Spielberg-opdragelse), men hvis den med 3½ stjerne er hans dårligste, siger det jo også noget om mandens niveau :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors apr 04, 2019 16:02 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
Jeg har længe overvejet at gense Silkwood, som jeg ikke har set siden jeg var barn (måske på tysk tv?). Kan du sige et par ord mere om den? Jeg har læst lidt anmeldelser af den rundt omkring, og de fleste virker en smule lunkne. Dine 4 ud af 6 er selvfølgelig heller ikke skamros.

I Silkwood følger vi en flok almindelige arbejdere på en fabrik, der laver plutonium brændselspiller til brug i a-kraftværker. Det ligner lidt produktionen i en hvilken som helst slags fabrik, bare lige med den forskel at man skal kontrolleres for radioaktiv stråling inden man forlader stedet. Det sker så selvfølgelig at et par arbejdere er "hot", så de bliver vasket og skrubbet grundigt, og der breder sig en fornemmelse af at de små udslip måske skyldes at fabrikkens ledelse prøver at komme billigst muligt afsted med sikkerheden eller måske har endnu slemmere motiver.

Der er altså en lidt thrilleragtig historie, men hovedvægten er på arbejdernes kamp med at klare dagligdagens trummerum i et landligt samfund uden for mange penge, fornøjelser eller alternative jobmuligheder. Særligt følger vi Karen Silkwood (Meryl Streep), som ikke længere bor sammen med sin eksmand og deres to børn. I stedet bor hun nu med et par arbejdskammerater i form af sin nye kæreste (Kurt Russell) og en lesbisk veninde (Cher). Silkwood bliver involveret i at grave lidt nærmere i radioaktivudslippet og sammen med den lokale fagforening forsøger de at få hjælp fra Washington og den nationale presse.

Det hele er baseret på en virkelig hændelse.

Mike Nichols' instruktion (og manuskript af bl.a. Nora Ephron) borger for solid kvalitet, og på trods af det spændende set-up, så er den stærkeste indtryk hos mig det hverdagsdrama som udspiller sig mellem de troværdige karakterer. Dog er der en lille anke i castingen af Meryl Streep, som, på trods af en fremragende skuespilpræstation, på en eller anden måde virker for "upscale" til at portrættere en arbejderkvinde (selvom der er 0,25 sekunder med et blottet bryst).

En absolut seværdig film, der har mange af kvaliteterne fra de bedste 70'er film. Mig bekendt er den desværre kun ude på BD i en region A udgave fra Kino Lorber (men det kan din Oppo vel godt klare :) ).


Top
   
Indlæg: tors apr 04, 2019 16:16 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Cool, tak, den må jeg hellere kigge nærmere på :) Jo, selv om min Oppo vist er ved at stille træskoene, kan den stadig lidt. Det bliver en dyr omgang at få den udskiftet!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors apr 04, 2019 18:41 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
Buck Rogers skrev:
Cool, tak, den må jeg hellere kigge nærmere på :)

Psst: Prøv lige at checke Screen Shot quizzen


Top
   
Indlæg: tors apr 04, 2019 19:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Henrik24 skrev:
Il Divo er et karakterportræt, men jeg blev ikke en dyt klogere på den italienske premierminister Giulio Andreotti, og mit kendskab til italiensk politik er nok for ringe til at forstå hvad der foregår ud over de flotte billeder.

Som minimum skal du nok kende til Aldo Moro sagen - filmmæssigt kan jeg varmt anbefale Buongiorno, Notte fra 2003. Det er en halvtung film, men giver et fint overblik over det betændte politiske landskab i Italien tilbage i 1978.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors apr 04, 2019 20:33 
Offline

Tilmeldt: tors sep 09, 2010 14:34
Indlæg: 1735
t23 skrev:
Som minimum skal du nok kende til Aldo Moro sagen - filmmæssigt kan jeg varmt anbefale Buongiorno, Notte fra 2003. Det er en halvtung film, men giver et fint overblik over det betændte politiske landskab i Italien tilbage i 1978.

Tak for tippet. Jeg var 11 år i 1978 og kan godt huske Aldo Moro fra TV-avisen hvor de viste billeder fra hans lange periode som kidnappet, og ikke mindst den alvorstunge stemning, da hans lig blev fundet, men hvordan det hele hængte sammen overgik min fatteevne. Det er bestemt en periode i europæisk historie, der er interessant for mig, men Il Divo's 15-20 forskellige karakterer (alle sammen med øgenavne) fra finansverdenen, mafiaen, kirken + de utallige politiske partier, og hvordan deres indbyrdes alliancer og fjendskaber spiller sammen med Andreotti, gør mig rundtosset på fem minutter.

Jeg var på ferie ved Gardasøen i familiens røde Fiat 128 i 1978, og mine personlige minder fra den tur er de fede kassettebånd med Saturday Night Fever soundtracket, og Alfa Romeo og Lancia modelbiler man kunne købe billigt, men det er er helt anden historie.


Top
   
Indlæg: tors apr 04, 2019 21:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Henrik24 skrev:
Jeg var 11 år i 1978 og kan godt huske Aldo Moro fra TV-avisen hvor de viste billeder fra hans lange periode som kidnappet, og ikke mindst den alvorstunge stemning, da hans lig blev fundet, men hvordan det hele hængte sammen overgik min fatteevne.

Jeg var kun 7, så jeg skal sandeligt heller ikke påstå jeg fangede ret meget andet end at han dukkede op i et bagagerum - et par bøger, 4-5 film og en håndfuld wiki sider i nyere tid har været mere effektive :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors maj 02, 2019 11:12 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
April (14 film)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Man with the Golden Gun :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Spy Who Loved Me :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Moonraker :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: For Your Eyes Only :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Octopussy :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: A View to a Kill :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Living Daylights :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: License to Kill :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Highwaymen :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lego Movie 2: The Second Part :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Captain Marvel :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Shazam! :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dumbo :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Us :biograf:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: tors maj 02, 2019 11:45 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
April - 9 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A Most Wanted Man (2014) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Hollywood Shuffle (1987) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Woman in the Dunes (1964) *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Superman: The Movie (1978) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Phantom of the Opera (1925) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: Rushmore (1998) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Hugo (2011) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Gattaca (1997) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: True Detective: sæson 3 (2019) :hbo:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors maj 02, 2019 13:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:
APRIL 2019:

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Game Of Thrones: Sæson 7 (2017) :hbo: *anmeldelser*
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Ternet Ninja (2018) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Highwaymen (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Homecoming: A Film by Beyoncé (2019) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Waco: Madman or Messiah: Sæson 1 (2018) :drtv:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Sniper (1993) :viasatfilmhd:


Virkelig fesen måned. En af de mest fesne længe. :wallbanger:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture ons jun 19, 2019 12:54, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors maj 02, 2019 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:

April - 19 stk:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Shazam! (2019) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Upgrade (2018) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Mile 22 (2018) :blockbuster:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Game Night (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Dirt (2019) :netflix:
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Age Of Tomorrow (2014) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: The Hustle (2011) :amazonvideo:
:starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: :starempty: Malibu Beach (1978) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Kid With The Golden Arm (1979) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Flash Gordon: Perils From Planet Mongo (1940) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Wild Rebels (1967) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Guava Island (2019) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Policewomen (1974) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: P (2005) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Man Who Killed Don Quixote (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Lady Vanishes (1938) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Nightmare Beach (1989) :amazonvideo:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Blonde Dynamite (1950) :amazonvideo:


Jeg fik set 19 film i april måned. Det var en måned med en del fine film, jeg ikke havde set før, men også en helt del dårlige trashfilm. Jeg så Shazam! i 4DX, og det er helt sikkert både første og eneste gang jeg oplever en film i det format, efter de første 20 minutter er den gimmick bare irriterende. Filmen selv var dog heller ikke imponerende, men mindede mig bare om at jeg ikke gider superhelte mere.


Top
   
Indlæg: tors maj 02, 2019 15:01 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Mind lige en gammel stener om, hvad 4DX er? Er det noget med buttshakere, indendørs sne eller ekstremt høj lyd?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors maj 02, 2019 17:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jul 03, 2002 1:01
Indlæg: 637
Geografisk sted: Brøndby, Danmark
Det var vist hvad det blev til. med mindre jeg har glemt noget. :D

April 2019:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: - Men in Black :uhd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - Men in Black II :uhd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: - Men in Black III :uhd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: - Fire brylluper og en begravelse :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: - Den eneste ene :TV:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: - The mummy returns :uhd:

_________________
Folk siger altid til mig, at jeg sidder ned hele dagen og jeg sidder oppe hele natten. Hvor går grænsen mellem de to ting??


Top
   
Indlæg: tors maj 02, 2019 19:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Buck Rogers skrev:
^Mind lige en gammel stener om, hvad 4DX er? Er det noget med buttshakere, indendørs sne eller ekstremt høj lyd?


Det er noget med at stolene rykker umotiveret frem og tilbage og til siden hele tiden. En enkelt gang blev der også sprøjtet med et par dråber vand. Du kan/har muligvis oplevet det i Legoland eller lign. til en eller anden 10 minutters film, der er særligt lavet til formålet, hvor det virker betydeligt bedre og ikke er så lang tid, så det når at blive møgirriterende.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 321 indlæg ]  Gå til side Foregående 17 8 9 10 1122 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team