DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 14:52

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn mar 10, 2019 9:41 
Offline

Tilmeldt: tors okt 19, 2017 20:01
Indlæg: 4
Halløj

Er det kun mig der oplever at levering fra Amazon.co.uk er blevet ufattelig langsom?
jeg har en åben ordre og Den forventede leveringsdato er overskredet med flere dage nu. Dette har jeg oplevet en gang før nemlig min forrige ordre hos dem. Jeg har aldrig oplevet det før..

Jeg kan ikke tracke min pakke da der bare står at pakken burde være leveret.
Jeg kan ikke se nogen steder hvem jeg skal skrive til..

Er det kun mig der oplever ovenstående og kender i til andre sider heg kan købe fra i stedet?


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2019 11:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Det er blevet hverdag når man bestiller fra amazon deværre. Langt over halvdelen af deres forsendelswr bliver sendt med noget usporbar forsendelse. Den kan sagtens gå en 10-14 dage over estimeret leveringsdato. Det er faktisk meget sjældent den holder sig indenfor.

Hvis der er nogen der har alternativer til den engelske amazon vil jeg også gerne høre det :)


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2019 15:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Jesper79 skrev:
Jeg kan ikke se nogen steder hvem jeg skal skrive til..


I bunden af deres side kan du trykke på 'help' som sender dig til en side med FAQ's. I bunden af den ny side kan du så trykke på 'need more help?' som sender dig til en 'contact us' side, hvor du kan sende dem en mail.

Deres kundeservice plejer at være ret effektiv.

Mht. lang leveringstid har jeg det indtryk, at de er blevet meget langsommere til at afsende, men at postgangen er ca. den samme, når først varen vitterligt er sendt.

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2019 19:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Alpetop skrev:
Mht. lang leveringstid har jeg det indtryk, at de er blevet meget langsommere til at afsende, men at postgangen er ca. den samme, når først varen vitterligt er sendt.

Så har du ikke bestilt ved amazon.co.uk eller .de eller en af de andre europæiske udgaver et stykke tid for det er simpelthen ikke korrekt. Før kunne alt spores hele vejen, og det er ikke tilfældet mere. Tingene starter ud med at blive sendt som usporbare forsendelser via dhl, ascendia eller slige leveringsfirmaer og der går simpelthen mere tid.

Enkelte forsendelser kører stadig som de gjorde i 'gamle dage' men det er fåtallet efterhånden desværre. Medmindre du betaler for ekspreslevering og hvem gider det :)


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2019 21:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg ventede 22 dage på min første bestilling nogensinde fra Zoom. Nummer to fik jeg efter en uges tid :P Det er ikke til at blive klog på længere, det der forsendelse. Det plejede at være fra udenfor Europa, at det var et gedemarked, men nu er det også i EU at den er galt. Det med vildt langsomme, usporede forsendelser fra UK er selvfølgelig en noget ældre ting, men det er relativt nyt at også Amazon gør det.

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: søn mar 10, 2019 21:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg har modtaget en mængde emails fra amazon.co.uk i dag, vedr en ordre, jeg placerede i går.
Alle varer, mere eller mindre, vil blive leveret omkring en uge tidligere, end den levering de havde lovet på selve sitet, ved bestilling.
Så måske de er ved at justere lidt på logistikken.
Meget af det jeg får, tror jeg i øvrigt bliver afsendt fra Polen, i stedet for UK. :D


Top
   
Indlæg: man mar 11, 2019 16:24 
Offline

Tilmeldt: tors okt 19, 2017 20:01
Indlæg: 4
Jeg kan se det ikke kun er mig det går ud over:)
Jeg gar skrevet til Amazon og de beklager og refundere 50kr på ordren som i alt var på ca 450. Det er sådan set dejligt nok, men stadig surt at skulle vente i længere tid end den estimerede leveringsdato.

De skriver også at jeg skal kontakte dem hvis jeg ikke har varen inden 48 timer fra i går, da jeg så får refunderet det fulde beløb.

Jeg synes det er ærgerligt, det er blevet så langsommeligt at bestille via dem, og andre som jeg forstår det på denne tråd.


Top
   
Indlæg: tirs mar 12, 2019 9:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør maj 15, 2004 21:33
Indlæg: 1513
Geografisk sted: 9400
Avatar666 skrev:
Alpetop skrev:
Mht. lang leveringstid har jeg det indtryk, at de er blevet meget langsommere til at afsende, men at postgangen er ca. den samme, når først varen vitterligt er sendt.

Så har du ikke bestilt ved amazon.co.uk eller .de eller en af de andre europæiske udgaver et stykke tid for det er simpelthen ikke korrekt. Før kunne alt spores hele vejen, og det er ikke tilfældet mere. Tingene starter ud med at blive sendt som usporbare forsendelser via dhl, ascendia eller slige leveringsfirmaer og der går simpelthen mere tid.

Enkelte forsendelser kører stadig som de gjorde i 'gamle dage' men det er fåtallet efterhånden desværre. Medmindre du betaler for ekspreslevering og hvem gider det :)


Tjaa .. jeg har i 2019 lavet 17 ordrer på forskellige typer varer hos .de og 7 hos .co.uk (med gratis forsendelse/standard forsendelse). Cirka halvdelen er sendt med PostDanmark (sporbar), og de kommer oftest relativt hurtigt frem. Resten er sendt med Royal Mail, Deutsche Post, UPS(!) og Asendia, hvor sidstnævnte oftest er længst undervejs (omkring 10-12 dage).

Men .. hvor Amazon før oftest afsendte inden for et par dage, går det (med min 'begrænsede' erfaring) nutildags væsentlig langsommere. Jeg har oplevet, at varer der ellers var på lager, har ventet op mod en uge på at komme afsted.

Det kan selvfølgelig være 'ligemeget' (hvis man er et utålmodigt gemyt), om forsinkelsen ligger hos lageret eller hos post/fragtselskabet. Asendia har altid været notorisk langsomme, mens de andre i mine øjne er tilfredsstillende hurtige (3-7 dage).

Men ... YMMV. :)

_________________
Handelsrating: THX --- Samlingen! --- Do not be too easily annoyed, and do not excessively annoy others!!


Top
   
Indlæg: tirs mar 12, 2019 10:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Det var udelukkende leveringstid efter afsendelse jeg talte om. Men ja amazon er også blevet noget langsommere til at få sendt tingene ud. Og dyrere er de sgu' også blevet :)

Vi har netop haft en tråd i en Facebook-gruppe jeg er i omhandlende samme emne om at folk er trætte af den lange leveringstid, så den var frisk i erindring :)

Ascendia er den mest forfærdelige enig, men DHL er dælme også sløve i betrækket. Jf. gamle dage hvor alt kunne spores er der jo en mærkbar ekstra lang leveringstid. Jeg stoler ikke på den leveringsdato er angives (efter varen er sendt). Der skal som sagt gerne smides en 7-12 dage oveni. Det er dog ikke noget jeg gider tage fat i amazon for. Tingene plejer at dukke op, men skal bare være opmærksom på at det nok ikke er der man skal bestille en fødselsdagsgave man skal bruge om en uge :)


Top
   
Indlæg: ons mar 13, 2019 21:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
Jeg venter på en sending, som loves leveret fredag.
Sendes fra Kolbaskowo i Polen :)

Jeg placerede ordren fredag i sidste uge, så hvis de overholder leveringstiden, på en uge, skal jeg ikke være utilfreds.
Jeg havde jo muligheden for at betale lidt mere, for en hurtigere levering, hvis det hastede meget. ;)


Top
   
Indlæg: tors mar 14, 2019 19:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Jeg har en forsendelse på vej fra amazon.it sendt i onsdags sidste uge via DHL der skulle have været her den 11. Den venter jeg stadig på og det er meget symptomatisk for situationen. Du kan jo netop ikke stole på den ‘lovede’ dato. Men tingene skal nok dukke op, man skal bare have lidt ekstra tålmodighed potentielt.


Top
   
Indlæg: tors mar 14, 2019 20:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Jeg har en koreaner på vej fra Amazon.it. Jeg ved ikke hvad den formodede ankomstsdato er, men jeg har ikke fået den endnu ;)

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs mar 19, 2019 19:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Avatar666 skrev:
Jeg har en forsendelse på vej fra amazon.it sendt i onsdags sidste uge via DHL der skulle have været her den 11.

Bare for fuldstændighedens skyld så dukkede min forsendelse op idag, dvs. 'forsinket' 8 dage fra den satte leveringsdato og 13 dage undervejs ialt (fra afsendelse, ikke bestilling). Meget typisk. Har oplevet værre, men for folk der bestiller en ting til fødselsdagsgave de skal bruge og stoler på leveringsdatoen er det temmelig skidt.


Top
   
Indlæg: man apr 15, 2019 11:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre jul 02, 2004 13:45
Indlæg: 4163
Geografisk sted: Et sted derude
En del af de nye leveringer, som jeg netop venter på, fra amazon.co.uk, sendes via Asendia.

https://www.asendia.dk/

Interessant, da der ikke er trackingkoder på de forsendelser, selvom det faktisk er muligt.
Gad vide hvor dyre pakkerne skal være, før amazon bruger de trackingkoder. :?


Top
   
Indlæg: man apr 15, 2019 13:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Jeg har aldrig oplevet at noget sendt med Ascendia via amazon har været trackbart. Har også 3 pakker på vej fra amazon.co.uk sendt netop via Ascendia d. 5-6-8 april som jeg stadig venter på efter at amazon valgte at splitte min 5 film ordre op i 5 forsendelser. De sidste 2 blev sendt med UPS (!) d. 8 og dukkede op i torsdags.

Ascendia er uden tvivl dem der er længst undervejs så regner ikke nødvendigvis med at nogle af de 3 dukker op før engang i næste uge på trods af angivne lovede leveringsdatoer.


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 60 indlæg ]  Gå til side 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team