DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:44

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 3057 Næste
Forfatter besked
Indlæg: lør jun 02, 2018 22:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg så også Cargo for nogle dage siden. Slutningen var godt nok ringe udført. Nærmest komisk. Ellers en fin lille film. Jeg er ikke oppe at ringe, men den er helt sikkert et kig værd. Altid rart når Netflix, fra tid til anden, kommer med de her gode film :)


Top
   
Indlæg: man jun 04, 2018 18:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Cargo er en god film. Jo jo, der sker ikke det helt store, men Martin Freeman spiller blændende og filmens omgivelser er vildt smukke. Slutningen er også fin nok, men måske kunne jeg godt bruge, at den ikke havde været så åbenlys.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jun 04, 2018 21:42 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Okay, Cargo er ikke sigtet efter en Oscar - det er "kun" en Netflix film. Og for så vidt er den helt fin. Havde faktisk ikke noget imod slutningen, det eneste der virkeligt pissede mig af var de overdramatiserede scener i slow motion med pompøst (og ikke særligt godt) score. Ideen var god nok, nogle flotte overhead shots, og hende den lille indfødte pige blev stille og roligt sejere gennem de 100 minutter.

Drt mest afpissende var da en kvinde fik en kugle (ingen spoilers - man ser den komme alligevel) - nej, nej, de dage hvor den slags tager 60 sekunder og et symfonikor at se en person falde er OVRE, FAT DET! Men, igen, det er TV og ikke en Østblok-blockbuster, så min mening er nok ikke den gængse.

Tak for tippet, langt fra spild af tid, den lå lige på hvad jeg forventede af den.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre jun 08, 2018 10:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
Jurassic World: Fallen Kingdom (J.A. Bayona, 2018)
Disclaimer: Jeg fik fribillet til filmen, som ellers ikke var én, jeg havde planer om at se.

Tjek plakaten og bid især mærke i tagline'n. "Life finds a way". Vi er nu nået til femte ombæring "dino'er går amok" og ja, livet finder vej på samme måde som sequels gør det. Men både plakat og tagline peger også på, at filmen peger ret meget bagud mod både den originale film og også The Lost World.
Den pointe jeg prøver at nå frem til er, at det her 25 år (!) efter Jurassic Park er svært at blive ved med at blive overrasket over at se levende dinosaurer på det store lærred, men at den seneste film også læner sig lige lovligt meget op ad noget, vi har set før. Hvis man er i dårligt humør, kan man løbende lave en mental tjekliste over, hvilke af de tidligere film de forskellige scener er taget fra.

Anyway, den følelse prøvede jeg at skyde til side. Det er tydeligvis svært at blive ved med at variere formlen, men man bliver jo stadig fundamentalt glad over at se voksne mennesker blive ædt af en T-Rex. Især når det er gratis.

Fallen Kingdom er delt over i to dele. I første del, der foregår på gode, gamle Isla Nublar, har dinosaurerne fået lov til at husere på øen efter Jurassic World gik ned med et brag. Men nu er øen - og dermed dens dyreliv - truet af et vulkanudbrud. JW's Claire (Bryce Dallas Howard) er siden sidste film vendt på en tallerken og er blevet dino-forekæmper. Det er svært at finde penge til at redde de genoplivede kæmper, men hun får pludselig uventet hjælp, da rigmanden Lockwood (James Cromwell) melder sig på banen med en stor pose penge. Helt uventet viser han sig nemlig at have samarbejdet med John Hammond om at udvikle den oprindelige genteknologi. Det var i alt fald nyt for mig, eller også har jeg dårlig hukommelse med hensyn til seriens historie.
Og hvem bedre til at løse opgaven end Claire og Owen (Chris Pratt)? I al hast tager de til øen, men de finder snart ud af, at de er lokket derud under falske forudsætninger. Det fører til en masse helt klassiske, men også ganske spændende sekvenser, hvor Bayona er god til at skrue op for spændingen, og hvor man primært kun irriteres over et komplet misforstået comic relief. Hele baduljen slutter af med et fullblown vulkanudbrud, der er en katastrofefilm værdig.

Så langt, så godt. Herefter vender filmen ind mod fastlandet, hvor alskens griske pengemænd vil lukrere på de stakkels dyr. Resten af filmen foregår på et gammelt gods, hvor Bayona (der jo bl.a. lavede den effektive Børnehjemmet) tydeligvis er på hjemmebane og får givet helheden et effektivt, gotisk præg. Stemningen bliver mere klaustrofobisk, der er stadig en del effektive scener, og på papiret burde det fungere. Men i praksis halter det alligevel. Der bliver introduceret en masse nye karakterer, som ikke er synderligt interessante. Der bliver smidt nogle twists ind, der enten ikke bruges til noget
[Vis Spoiler]
at den lille pige er klonet


eller bare er dybt idiotiske
[Vis Spoiler]
de har udviklet en ny super-soldat-dino - seriøst?


Der var også ret store plothuller i starten af filmen, fx
[Vis Spoiler]
hvorfor det virkelig er nødvendigt at få Claire og Owen med over på øen, og at de uden problemer kan lave gigantisk rabalder om bord på skibet uden at blive opdaget, mens en åben dør kort forinden straks blev spottet

men dem affandt man sig med, fordi der var relativt meget gang i sagerne alligevel.

Jeff Goldblum har en let forlænget cameo, så han kunne få til pensionen og være med i traileren, og han sidder egentlig bare og fortæller det, vi godt ved i forvejen. Life finds a way. Hvis jeg ikke havde set fire andre dinofilm før, ville jeg sikkert være venligere stemt. Men det har jeg - og en finale, der har en lidt dårlig bismag af noget Sharknado'sk, gør ikke tingene bedre. Er man til uforpligtende popcornunderholdning, kan man sikkert få et par habile timer i biffen. Men jeg synes, at serien har udpint sine ideer.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs jun 26, 2018 9:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Jeg var yderst beæret over at se en screener af denne here - The Insult, fra Libanon, Oscar nomineret og fucking stærk film:



Det er en fantastisk film om at had bare ikke er godt og tolerance tager hundrede år. Nu vil jeg ikke spoile noget, men det er godt nok en fornærmelse der gør ondt - og så går der politik i det hele. Og i virkeligheden vil de to gutter bare have en undskyldning, men er for stædige og dumstolte til at gøre det.

Sindssvagt god film, indtil videre den bedste jeg har set i år. Kommer i almindeligt Europæisk oplag om 14 dage, og i biffen 2. August - Scanbox ligger igen på den lade side, men pyt nu med det.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn jul 01, 2018 12:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
The Domestics
(Mike P. Nelson, 2018)

A young husband and wife must fight to return home in a post-apocalyptic mid-western landscape ravaged by gangs.

Det er ikke den store blockbuster eller en storslået post-apokalyptisk film som så - men en fantastisk lille budget badass-film, der sparker et helvede af en overraskelse allerede i begyndelsen, når logoet af relancerede Orion Classics (en VOD underafdeling af Orion Pictures og sidste ende ejet af MGM) rullende på skærm, og senere, når filmen udfolder sig.

Plottet er ikke nyskabende, ligesom dramaet mellem Nina og hendes mand Mark, er intetsigende. Der er masser af detaljer og subplots, der ville være cool at udforske mere i. Men alt dette er fuldstændig irrelevant, alt i denne nye verden er sindssyg, men hurtigt på sin egen måde, og filmen er vanvittig underholdende.

Så hvis du er til post-apokalyptisk som Mad Max, Red Dawn, Doomsday eller Warriors ... så har du noget at se frem til med denne herlige b-film, fra gode gamle Orion.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn jul 01, 2018 12:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
The Strangers: Prey at Night
(Johannes Roberts, 2018)

Den er stærkt stiliseret forhold til den første. Blanding af grumme situationer med 80'ernes popsang-dødsfald, der mest af alt var ganske irriterende at høre på, men fungerede nu okay til traileren. Resten er passende rolig (hvis man er til slowburn) og sadistisk, hvor brugen af lyset og tågen, samt klipningen og zoom er meget Carpenter-inspireret, i mange af scenerne. Johannes Roberts formår bare ikke hæve filmen til noget særligt og det hele ender bare som noget typisk meh når filmen slutter..

:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: man jul 02, 2018 9:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Den første Strangers er eller en stærk fortælling, men af netop denne grund er det nok svært at lave mere, selvom man gerne vil have mere, for Strangers er godt nok stærk. Der er vel dårligt nogen gyserfilmsfortælling, der ikke får mindst én efterfølger nu om dage?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jul 02, 2018 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Der er vel dårligt nogen gyserfilmsfortælling, der ikke får mindst én efterfølger nu om dage?

Synes ikke det er noget man ser i Asien, dog .. der er lige The Curse / The Grudge der blev til ren franchise, The Ring og The Chanting var trilogier, men alle de andre jeg har set har været enkeltstående film. USA, derimod, de kan jo tærske langhalm på hvadsomhelst - det er ikke begrænset til gysere.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jul 02, 2018 10:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Jo jo, god pointe. Jeg tog afsæt i amerikanske gysere, men de er jo sjældent sådan rigtigt gode (med undtagelser, naturligvis).

Det virker også til, at asiaterne er bedre til at begå ægte gys. Har stadig ikke set nogen film fra Amerikum, der har skræmt mit nordjyske sind så meget som f.eks. Dark Water (engang kunne jeg den japanske titel - den husker jeg ikke længere, men det er noget med Mizu), Ju-On, Ringu og A Tale of Two Sisters.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man jul 02, 2018 11:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Ringu er helt klart den film der åbnede Vestens øjne for Asiatisk gys - og det skal den have tak for! At den så er blevet klonet alt for mange gange er jo ikke dens skyld. Tror faktisk den ryger på når det bliver mørkt i aften.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: man jul 02, 2018 19:59 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
ImpulzE skrev:
The Domestics (Mike P. Nelson, 2018)

A young husband and wife must fight to return home in a post-apocalyptic mid-western landscape ravaged by gangs.

Det er ikke den store blockbuster eller en storslået post-apokalyptisk film som så - men en fantastisk lille budget badass-film, der sparker et helvede af en overraskelse allerede i begyndelsen, når logoet af relancerede Orion Classics (en VOD underafdeling af Orion Pictures og sidste ende ejet af MGM) rullende på skærm, og senere, når filmen udfolder sig.


Lyder som om jeg skal tjekke denne ud. Hvor kan man se den?


Top
   
Indlæg: man jul 02, 2018 21:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
pallec skrev:
ImpulzE skrev:
The Domestics (Mike P. Nelson, 2018)

A young husband and wife must fight to return home in a post-apocalyptic mid-western landscape ravaged by gangs.

Det er ikke den store blockbuster eller en storslået post-apokalyptisk film som så - men en fantastisk lille budget badass-film, der sparker et helvede af en overraskelse allerede i begyndelsen, når logoet af relancerede Orion Classics (en VOD underafdeling af Orion Pictures og sidste ende ejet af MGM) rullende på skærm, og senere, når filmen udfolder sig.


Lyder som om jeg skal tjekke denne ud. Hvor kan man se den?
Jeg så den på :amazonvideo: (US), men den kan vist også lejes på :itunes: (US?).

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs jul 03, 2018 15:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
En kort, shit-Roskilde-starter-lige-om-lidt-jeg-har-fååårking-travlt anbefaling af Den Skyldige (Gustav Möller, 2018), der er den bedste danske thriller i mange år og et helvedes effektivt psykologisk drama tilmed. Jakob Cedergren er intet mindre end eminent i hovedrollen som betjenten, der af (i begyndelsen) ukendte årsager er havnet på en vagtcentral, hvor han ikke er specielt lyst til at være. Umiddelbart er det en kedelig opgave, men så får han et opkald fra en kvinde i dyb krise - og så ruller bolden ellers i intense 85 minutter, hvor tingene drypvist afsløres i stedet for at blive proppet ned i halsen på tilskueren, og hvor de forskellige karakterer langsomt, men sikkert bygges op.
Vi har efterhånden set en del one location-film, og denne her har så oven i købet Cedergren i centrum af hver eneste billede, men det fungerer kun til filmens fordel, godt understøttet af det fremragende lyddesign.
Der er et par små troværdighedsbøffer i starten af filmen, men ellers er det så afgjort en film, der fortjener din tid og dine penge.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors jul 05, 2018 10:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Billede

Jeg venter spændt på "Glass", da jeg synes "Unbreakable" er Shyamalans bedste film.

Nå, men har været lidt tilbageholdende mht. at få set "Split" (brændt barn skyer ilden mht. Shyalalamanalahan), så igår fik jeg langt om længe snøvlet mig sammen.

"Split" har fået fine ord med på vejen her på sitet, så jeg var lidt overrasket over, hvor skuffende og kedelig den er. Javist, McAvoy giver den gas med de 6-7 personligheder, han har til rådighed ud af de 24 (!!!???), men ellers er der ikke meget at komme efter. Efter 20 minutter, hvor man lige skal finde ud af, hvad man har imellem fingrene, bliver filmen meget generisk og interessen daler markant.

Temaet omkring, hvordan split-personlighedernes psykologi, personlighed og karaktertræk kan transformere dem fysisk er sådan set spændende nok og der ligger en spændende film herunder. Det hele bliver dog løbende udflettet og forklaret ved en omgang skamløs og meget klodset exposition af hende den møgirriterende psykolog, så der er ikke noget som helst for seeren at tænke over.

Og kidnappede let afklædte teenagetøser i trusser og bh er simpelthen for tyndt og udpint et bagtæppe at lave en opfølger/kompagnon til en klassefilm som "Unbreakable" på.

Split
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 126 27 28 29 3057 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team