DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:27

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 822 Næste
Forfatter besked
Indlæg: søn maj 13, 2018 12:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Jeg tror vi var mindst to der så You Where Never Really Here i april, så den burde nok være på toplisten.


Top
   
Indlæg: søn maj 13, 2018 12:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Fuzhi skrev:
Jeg tror vi var mindst to der så i april, så den burde nok være på toplisten.

Du har ret, Fuzhi. Det er fordi filmen hedder You Were Never Really Here og mig der ikke opdagede din You Where Never Really Here og fik rettet titlen :)

Recount er i gang :thumb:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn maj 13, 2018 13:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
ImpulzE skrev:
2018 | jan | feb | mar | april | maj| jun | jul | aug | sep | okt | nov | dec
Rangeret efter WR (vægtede gennemsnit), set af minimum to forskellige personer. Formaterne er der ingen minimum krav.

April
168 sete film (You Were Never Really Here, Avengers: Infinity War)
Billede Billede
Formater med højst rangerede film:
:amazonvideo: | :biograf: | :bluray:


Månedens topliste ender kun med to film; Happy Death Day og Avengers: Infinity War. Og med vores krav med filmene skal være set af minimum to forskellige personer, så ender vi kun med én film på listen, som er den store blockbuster der tjener voldsom mange penge i biograferne, Avengers: Infinity War.

EDIT:
Takket af Fuzhi, der havde set You Were Never Really Here og pga. en miss-titel gjorde den havde puttet sig. Efter rettelsen smadrer Joaquin Phoenix sig helt til tops og bliver månedens film for april! Velfortjent, tillykke med det.

Selve bundskraberen, den hopper vi stadig over i denne omgang.

Det blev alligevel til hele 168 sete film i april. De fysiske formater tager endelig revanche med hele 54,17% og biografen(+TV) repræsenterer kun med 8,33%. Antal af anmeldelser er på det laveste niveau med 11 stykker.

Hvis der er spørgsmål eller ønske om noget mere dybdegående, så skriv endelig.


Dejligt med sådan nogle cliffhangers ;)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn maj 13, 2018 15:00 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Flot arbejde :)
Jeg prøver at fremskaffe YWNRH på et tidspunkt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: søn maj 13, 2018 15:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck - den går i Gloria ifølge Google. Jeg vil ind og se den snart.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn maj 13, 2018 15:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Ok, tak for tippet!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 13:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
ImpulzE skrev:
Fuzhi skrev:
Jeg tror vi var mindst to der så i april, så den burde nok være på toplisten.

Du har ret, Fuzhi. Det er fordi filmen hedder You Were Never Really Here og mig der ikke opdagede din You Where Never Really Here og fik rettet titlen :)

Recount er i gang :thumb:


:oops:


Top
   
Indlæg: tors maj 31, 2018 22:05 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
Maj (10 film):

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Steve Jobs: The Lost Interview :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Lady Bird :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Rampage: Out of Control :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Utøya 22. juli :biograf:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: The Mummy (2017) :viaplay:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: King Arthur: Legend of the Sword :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Despicable Me 3 :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: Baby Driver :viaplay:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Silence (2016) :cmore:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Founder :cmore:

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 8:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Maj:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Tomb Raider (2018) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Strangers: Prey at Night (2018) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Death Wish (2018) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Revenge (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Pyewacket (2017) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Thor: Ragnarok (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Predators (2010) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: You Were Never Really Here (2017) :itunes:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Senest rettet af rammy man jun 04, 2018 10:04, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 11:32 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 23, 2007 16:57
Indlæg: 9012
Geografisk sted: Vejle
rammy skrev:
April:
:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Tomb Raider (2018) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: The Strangers: Prey at Night (2018) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Death Wish (2018) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Revenge (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: Pyewacket (2017) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Thor: Ragnarok (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Predators (2010) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: You Were Never Really Here (2017) :itunes:

Mener du ikke maj?

_________________
Hvilke film har jeg set i 2019?


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 12:22 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Maj - 14 stk.
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Ant-Man (2015) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Annihilation (2018) :netflix:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Deadpool 2 (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Harry Potter and the Deathly Hallows (2011)
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: Le Mépris (1963) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Captain America: The First Avenger (2011) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Avengers: Infinity War (2018) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Post (2017) :biograf: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Mulan (1998) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Spider-Man (2002) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A Quiet Place (2018) :biograf:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: Monkey Business (1931) :bluray: *anmeldelse*
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Doctor Who - sæson 1 (2005) :dvd:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty: The Rocket (2013) :bluray:

Trods 14 film har maj været en meget middelmådig måned, hvilket også kan ses af karaktererne.
To styk ikke-engelsksprogede film - jeg fik taget min film-fra-Laos-mødom med den lavmælte The Rocket, der trods en flot billedside nok er mest interessant ud fra det indblik, den giver i landets triste historie. Jeg vovede den frankofile pels med Godards Le Mépris, som jeg trods talrige billeder af Brigitte Bardots bare mås plus underspillet badass'ery fra Jack Palance ikke rigtig forstod. Hvis nogen kan forklare, hvad jeg burde få ud af den, så sig til.
Superheltetoget kører videre derhjemme, og efter fem film i maj orker jeg seriøst ikke mere lige nu. Infinity War var bedre end ventet, Raimis originale Spider-Man er altid hyggelig (trods Dafoes småkiksede skurk), og meta-orgiet Deadpool 2 fungerede godt, selv om den hele tiden er på grænsen til at kollapse under sin egen vægt. Josh Brolin er dog glimrende castet. Men Ant-Man var en seriøs gaber - cool nok, at de for en gangs skyld kun skal redde verden (igen), men for fa'en hvor var den forudsigelig. gensynet med Cap America 1 var også hyggelig, men igen, enough already. "Enough already" opsummerer i øvrigt fint min oplevelse af Harry Potter-serien, som jeg 10 år efter alle andre fik kæmpet mig igennem. Otte film, hvoraf kun et par stykker var rigtigt vellykkede.

Spielbergs The Post var ok men stadig en lille skuffelse. Til gengæld var A Quiet Place en god oplevelse - ikke nogen genistreg men et vellykket genrestykke, der nogenlunde overholder sin egen præmis og holder dampen oppe og støjen nede i 1½ time.
Månedens bedste film var Annihilation, der ikke er helt på niveau med Ex Machina, men stadig fascinerende.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 14:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
DeathPosture skrev:


Endnu en måned der bar præg af min sygemelding (jeg er nu tilbage på job desværre, så næste måned ser helt sikkert anderledes ud)... :lightsabre:

Som sædvanligt, var kvaliteten i top, og jeg fik pløjet nogle ting som jeg ikke ellers ville have haft tid til...

Billede Billede
Jeg kørte lidt WW2-tema, og fik både pløjet mig igennem den hjerteskærende Saul fia og den fuldstændigt overvældende 9½-timers lange holocaust-docu Shoah. Disse to var helt klart månedens hårdeste at komme igennem, men jeg er glad for, at jeg tog mig tiden til det. Jeg fortsatte temaet med altid seværdige Der Untergang + dokumentaren The Day Hitler Died

Billede
Således opløftet, fik jeg også nakket første sæson af den dystopiske, uafrystelige The Handmaid's Tale, som er noget af det vildeste jeg længe har set. Fuldstændig mageløs, ren ondskab! Der blev heldigvis også tid til endnu et fantastisk gensyn med Seinfeld, hvor jeg fik pløjet mig igennem en af mine yndlingssæsoner, sæson 4. Det vil altid være min alltime fave sitcom.

Billede
Jeg fik også nakket den meget omtalte dansksprogede Netflix-produktion The Rain som havde sine øjeblikke, men generelt var skuffende. Fuldstændig det samme kan man sige om TV2s Mercur, som jeg udelukkende så pga. min store musikinteresse, hvilket også var årsagen til, at jeg pløjede mig igennem den aldeles fremragende HBO-produktion The Defiant Ones, som kan fanges på Netflix. Virkelig velproduceret dokumentarserie, som jeg vil anbefale til alle med interesse i musik (og det er ikke kun gangsta-rap).

Og så blev der genset klassikere... Begge Kill Bill-film holder stadig, og gav mig kæmpe gensynsglæde! Og næsten ligeså meget gensynsglæde fik jeg ud af Austin Powers-trilogien, der stadig er pakket med oneliners og sjove scener. Dog var det måske lige i overkanten, at se alle 3 film back-to-back, da de er MEGET ens. Anyway, jeg elsker dem stadig. Den danske produktion Bridgend skuffede desværre, men til gengæld var gensynet med (500) Days of Summer fornøjeligt

Billede Billede
Hvis vi skal snakke deciderede højdepunkter på spillefilmsområdet, så må det være et tie imellem Netflix-zombiedramaet Cargo, og turen i biffen for at se Solo: A Star Wars Story, selvom den ikke har fået så høj en score, var det stadig en god oplevelse at se den på det store lærred.

Alt i alt, en FREMRAGENDE måned. Jeg er yderst tilfreds. :beerchug:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 18:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons okt 08, 2003 15:26
Indlæg: 1265
Fuzhi skrev:
Maj 12 film:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: ManHunt (2017) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Stronger (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Supersonic (2016) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: Dangerous Liaisons (2017) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Last Tycoon (2012) :bluray:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Tokyo Vampire Hotel (2017) :amazonvideo: (Tv-serie version)
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: A Ghost Story (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Untamed (2016) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: The Big Sick (2017) :filmstriben:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: Lady Bird (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: The Disaster Artist (2017) :itunes:
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: Fahrenheit 451 (2018) :hbo:


Maj blev en ret fin film måned, uden nogen dårlige film. Højdepunktet var The Untamed fra Mexico. Filmen minder en helt del om Under The Skin, men er efter min mening langt mere vellykket på alle områder (omend jeg har tænkt mig at Under The Skin skal have en ny chance på et tidspunkt).

Tokyo Vampire Hotel er en meget voldelig og ujævn vampyr tv-serie på 10 afsnit af Sion Sono. Jeg har nok givet den en lidt højere karakter, end jeg rigtigt kan forsvare, men ind imellem var jeg ualmindeligt godt underholdt. Den væsentligt kortere filmudgave er muligvis at foretrække frem for tv-serien hvis man kan finde den.


Top
   
Indlæg: man jun 04, 2018 10:04 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Pjalte skrev:
rammy skrev:
April:

Mener du ikke maj?


Sorry - hermed rettet.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Indlæg: man jun 04, 2018 11:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Fuzhi skrev:
Højdepunktet var The Untamed fra Mexico. Filmen minder en helt del om Under The Skin, men er efter min mening langt mere vellykket på alle områder


Tak for anbefalingen, den skal da ses.

Men..., Under The Skin har jo Scarlett Johansson splitternøgen.. Hvordan kan nogen film slå det.. :lol:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 320 indlæg ]  Gå til side Foregående 14 5 6 7 822 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team