DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 22:20

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 125 26 27 28 2957 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 15, 2018 11:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Mike Haggar skrev:
Sidder selveste t23 og lige smider SoMe-forkortelser i hovedet på mig?

Smider, ligefrem? Kunne jeg aldrig finde på - ikke engang med en ukorant øldåse uden pantmærke!

Hehe, giv den en chance - fanger den dig ikke efter tredje afsnit, så får du en ubetinget håneret over mig i lige så lang tid som du har spildt, ok? Se, så meget tillid har jeg til den anbefaling! :)

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs maj 15, 2018 11:34 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Mike Haggar skrev:
Sidder selveste t23 og lige smider SoMe-forkortelser i hovedet på mig? (jeg har kun set det udtryk brugt på Twitter dengang jeg prøvede det af kort) :D

Hvis det er YMMV, du tænker på, så husker jeg det tilbage fra Usenet-nyhedsgrupper tilbage i starten af 1990'erne. Lææænge før SoMe. Ergo er t23 lige så ungarer-hip som altid!

Og for lige at runde Minority Report af: jep, novellen er meget anderledes. Men jeg kan godt lide Spielbergs take på historien. Og hvis du ørler over den Dick-filmatisering, må der da ryge diverse indvolde med, når du ser Paycheck eller Next ;) (hvilket du nok ikke gør, hvis du har noget som helst andet at lave!) Jeg går heller ikke ud fra, at Total Recall ryger gennem godkendt-filteret? Jeg synes, at film og novelle er fede på hver deres måde, men indrømmet, det er svært at genkende Arnold i novellens Quail.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs maj 15, 2018 11:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
Ergo er t23 lige så ungarer-hip som altid!

Øhh .. tak? Tror jeg? Haha!

Buck Rogers skrev:
Og hvis du ørler over den Dick-filmatisering, må der da ryge diverse indvolde med, når du ser Paycheck eller Next ;) (hvilket du nok ikke gør, hvis du har noget som helst andet at lave!

Snakker vi Paycheck af John Woo og Next med Nicholas Cage? I så fald har du ret - de er bestemt ikke noget at skrive hjem om. Ikke super vild med Total Recall, men den var ikke en stinker. Jeg mener, Michael ironside er med, så det kan ikke gå helt galt. Synes dog Verhoeven skulle have blevet hjemme og lave flere neo-noir's i stil med The Fourth Man, men smag og behag :)

The Adjustment Bureau var overraskende okay - kan ikke lige huske bogen, men filmen var forbløffende ok, taget i betragtning at Matt Damon og jeg ikke har et vildt godt forhold sammen. Og så er der jo altid gode gamle Screamers med Peter Weller og Roy Dupuis - måske en lidt fri fortolkning men i den grad holdt i Dick's ånd. Og der er dælemig tryk på!

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs maj 15, 2018 11:58 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Buck Rogers skrev:
Mike Haggar skrev:
Sidder selveste t23 og lige smider SoMe-forkortelser i hovedet på mig? (jeg har kun set det udtryk brugt på Twitter dengang jeg prøvede det af kort) :D

Hvis det er YMMV, du tænker på, så husker jeg det tilbage fra Usenet-nyhedsgrupper tilbage i starten af 1990'erne. Lææænge før SoMe. Ergo er t23 lige så ungarer-hip som altid!


Åh, er det så gammelt? Retro-akronymer så? Fair nok... Dejligt at vide, at t23 alligevel ikke er så ung og moderne!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs maj 15, 2018 12:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Snakkede lige med en kammerat fra Rumænien, og fortalte ham jeg lige var blevet kaldt en Ungarsk hipster. Hans respons var "vil du låne min sømpistol?".

Mere on-topic, Godzilla: City on the Edge of Battle kommer på Netflix om tre dage. Den første var som tidligere fortalt noget skrammel, men den skal ses alligevel. Det kan jo være en trailer der indeholder alt det spændende, men det ser ud til der er langt mere drøn på en del et.


_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons maj 16, 2018 17:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Hvis i virkeligt keder jer, så her:



Det er ikke et remake af Roadside Picnic (Stalker, som Tarkovsky kaldte den), men en meget fri fortsættelse - som faktisk er mere tro mod bogen end Tarkovsky's film var. Og den er lavet på et budget der ligner 1'300 Euro (lige under 10K af vores egne). Mere end en tredjedel gik på at købe AK rifler - der er så mange anekdoter om den film at det halve ville være nok. Men selv om det er heavy metal humor langt ad vejen (læg mærke til halvdelen af skuespillerne har Iron Maiden tshirts på), så er det faktisk den mest tro Strugatsky filmatisering jeg har set.

For at gøre det endnu bedre, så kan man faktisk ikke købe den - den kan udelukkende ses kvit og frit lige her: .. og ja, der er Engelske undertekster.

Det hjælper lidt hvis man kan et par Finske bandeord, men det er ikke påkrævet.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tirs maj 29, 2018 15:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Er i til anime, så er denne her ret flot: https://www.imdb.com/title/tt1853614/

En sød semi-yokai coming-of-age historie lavet af Hiroyuki Okiura, som var hovedanimator på en del ikke-Ghibli ting - fra Akira frem til Your Name. Han er nok mest kendt for at have lavet Patlabor og Jin-Roh sammen med Mamoru Oshii (Ghost In The Shell osv osv).

Hvis historien virker lidt banal, får man tifold igen i det visuelle. Den er ikke helt skør nok til mit behov, men den er flot lavet, så den fortjener en anbefaling.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors maj 31, 2018 13:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

Cargo (2017) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

"We all get sick. You get sick too!"

Helt ud af det blå (for mig i hvert fald), annoncerede Netflix pludseligt, at de var klar til, at vise det post-apokalyptiske zombie drama Cargo. Guderne skal vide, at der er kommet meget lort i den genre, så jeg tillod mig at være lidt småskeptisk på forhånd. Men det havde jeg ikke behøvet, for det er en fremragende film.

Kort fortalt handler filmen om overlevelse. Zombie-apokalypsen er en realitet. Bliver man bidt, har man 48 timer, før man ender som en zombie. Virussen har spredt sig, og det er kun få ikke-zombier tilbage. Et yngre ægtepar er sammen med babyen Rosie, flygtet langt ud i den australske outback, hvor de har søgt tilflugt på en husbåd. De er ved, at løbe tør for mad, og det begynder hurtigt at gå dem skidt, da konen bliver bidt...

Cargo er noget så sjældent, som en lavmælt zombiefilm, der tager sig god tid til karakterstudie og plot. Det trækker også voldsomt op i den samlede score, at skuespillet er fremragende. Især skal Martin Freeman i den altoverskyggende hovedrolle, fremhæves. Han spiller simpelthen fantastisk, og hans måde at portrættere følelser på, er yderst plausibel. Det skorter heller ikke på smukke naturbilleder og det hele er omkranset af et dystopisk ambient score, der ligesom understreger handlingens tragiske alvor.

Jeg elsker også det faktum, at filmen ikke behøver, at bruge overdrevet CGI for, at fortælle sin historie, men kan nøjes med en underspillet uhygge og så selvfølgelig den australske outback som et smukt bagtæppe.

Det er en slowburner der virkelig trækker tænder ud. Slutningen gav mig ståpels. En af de bedste nye film på Netflix længe. Stor anbefaling herfra!

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tors maj 31, 2018 14:08, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tors maj 31, 2018 14:02 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Den har jeg godt luret på - tak for de kloge ord :thumb:
Hvor grafisk er den? MAO kan man se den sammen med familiens Sherlock-og-dermed-Martin-Freeman-fanatiker på 13?

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors maj 31, 2018 14:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Den har jeg godt luret på - tak for de kloge ord :thumb:
Hvor grafisk er den? MAO kan man se den sammen med familiens Sherlock-og-dermed-Martin-Freeman-fanatiker på 13?


Selvom jeg skriver, at den er nedtonet og afmålt, så er den stadig ret grafisk i zombie/infection scenerne. Det kommer an på hvor hårdfør din datter er, men jeg ville nok sige, at den er for voldsom for en 13-årig, med mindre hun er virkelig tough.

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors maj 31, 2018 16:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det er hun ikke, så vi springer over - så må hun snuppe den på et senere tidspunkt, hvis Freeman stadig er i høj kurs på det tidspunkt. Tak!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tors maj 31, 2018 22:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
DeathPosture skrev:
Cargo er noget så sjældent, som en lavmælt zombiefilm, der tager sig god tid til karakterstudie og plot. Det trækker også voldsomt op i den samlede score, at skuespillet er fremragende. Især skal Martin Freeman i den altoverskyggende hovedrolle, fremhæves. Han spiller simpelthen fantastisk, og hans måde at portrættere følelser på, er yderst plausibel. Det skorter heller ikke på smukke naturbilleder og det hele er omkranset af et dystopisk ambient score, der ligesom understreger handlingens tragiske alvor.

Jeg elsker også det faktum, at filmen ikke behøver, at bruge overdrevet CGI for, at fortælle sin historie, men kan nøjes med en underspillet uhygge og så selvfølgelig den australske outback som et smukt bagtæppe.

Det er en slowburner der virkelig trækker tænder ud. Slutningen gav mig ståpels. En af de bedste nye film på Netflix længe. Stor anbefaling herfra!


Cargo!

Wow, sikke en overraskelse :clap:

Fantastik lille film, med noget på hjerte, forklædt som en zombiefilm.

En af de bedste film jeg har set i år :thumb:


Top
   
Indlæg: tors maj 31, 2018 23:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 28, 2006 15:39
Indlæg: 5369
Cargo er en fin lille film. Eneste problem er at den er en lille bette smule kedelig. Det er ikke fordi den er langsom, for det har jeg intet problem med, men der er ligesom ikke de store overraskelser i plottet og slutningen var som forventet.


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 11:52 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Tak for ordene om Cargo, DP! Så skal jeg da lige se den her i weekenden!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jun 01, 2018 12:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
DeathPosture skrev:
Det er en slowburner der virkelig trækker tænder ud. Slutningen gav mig ståpels. En af de bedste nye film på Netflix længe. Stor anbefaling herfra!

Lyder som om selv jeg kan være med på den - pels eller ej. Fedt nok, takker, så har jeg noget at tage mig til i morgen aften osse.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 125 26 27 28 2957 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 47 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team