DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tirs mar 19, 2024 7:05

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 8 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man apr 09, 2018 21:14 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Pånær shoddy CG i Burly Brawl, lommefilosofien (ugh, The Architect) og den OVERLANGE dansescene i Zion, så er jeg utrolig glad for Reloaded og Revolutions. Freeway chasen er jo nærmest ikonisk, dialogen er stadig ret fed og følelsen af overhængende fare gør de to film utrolig spændende. I hvert fald i min bog. :) De er ikke banebrydende som den første film, men nu er den originale Matrix også en af de bedste sci-fi-film nogensinde.


Top
   
Indlæg: ons maj 16, 2018 17:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
En anden indie-sci-fi film man kan se helt gratis er denne:

Mener den er baseret på en Stanislaw Lem short story - en bizar fortælling om hvad hvis nu Guinness Rekordbog var up to date med et minuts ventetid - and then some. Plus, den er fra Ungarn, så jeg skal jo af naturlige grunde rekommandere den! Seriøst, den er virkeligt fantastisk hvis man er til skæv scifi, og drønflot filmet.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons maj 16, 2018 17:52 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Colour me intrigued :D Jeg har læst noget af den gode polak, men det er godt nok en del år siden.

Og det med Ungarn skal du da bare labbe i dig som ros - der er rigeligt med mainstreamfans i verden!

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons maj 16, 2018 18:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Buck Rogers skrev:
Og det med Ungarn skal du da bare labbe i dig som ros - der er rigeligt med mainstreamfans i verden!

Ork, tro mig, jeg smiler stort hver gang - hvis jeg virker tøsefornærmet er det bare pjat, men det er ikke altid sarkasme oversættes vildt godt i tekstformat.

Se du bare 1 - efter en halv times tid giver den pludseligt mening, og det er hvor den går fra god til bedre. Men du skal godt nok give den din fulde opmærksomhed de første ti minutter - resten kan du tage i dit eget tempo.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons maj 16, 2018 18:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Juhuuu! Endelig en ny obskur ungarer! Tak t23!

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons jul 18, 2018 15:01 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Lake Mungo (Joel Anderson, 2008)

Jay Bauman fra Red Letter Media anbefalede denne australske mockumentary i en af deres "Half in the Bag"-afsnit, tror det var den med gamle og nye IT. Lake Mungo har modtaget blandet anmeldelser, så mine forventninger var ikke meget høje, men overvejede at give den et forsøg alligevel.

Når du læser filmens synopsis ser det meget almindeligt ud, hvor plottet det tager mere til engagerende og rå retninger. Formålet med filmen er ikke rettet mod horror som sådan, derimod skaber frm mere en creepy atmosfære med melankolsk musik gennem scenerne, der er som hjemmevideo optagelser og billeder. Lake Mungo er et lille bevis på, at med få penge og et amatør crew, er også muligt at skabe noget varigt. Så bestem en interessant og lidt langsom After Dark-film, med en creepy-touch.

Jeg ender med at give filmen 4 små stjerner.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre jul 20, 2018 5:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Riaru Onigokko (The Chasing World), Japan, 2008 - IMDB: https://www.imdb.com/title/tt0860516/

Et lynnedslag er okay, jeg mener skidt sker. Men at man ligefrem går på togskinner of siger "hej" og ikke "farvel", allerede der ved man der er noget galt. Folk dropper døde over hele Japan, og der er en rød tråd - de hedder alle Sato til efternavn. Så okaaaaaay, hvad sker der lige for vores college helt og hans wannabe yakuza ærkefjende? Vores to senere helte er ærkefjender, og den ene skal til at smække den anden een på skrinet.

BANG - parallelt univers. Hvor de er bedste venner, farmand er ikke alkoholiker og alt ser godt ud. Selv den katatoniske søster er i fuld vigør og siger "hej, velkommen tilbage, bror, selv om du ikke er min bror".

Der er så et "demon game" i det parallelle univers, hvor alle der hedder Sato bliver bogstaveligt talt skåret midt over med stålwire, og dør det på det plan dropper de døde i den "primære" verden. Men den går aldrig overbords - det er plot først og gru sekundært, og det er jeg helt på bølgelængde med. I skal ikke tro det er splat, det er parallel univers paradoksialt surrealistisk .. well, Japansk, det er altid et fyldord når man mangler superlativer, men lige nu mener jeg at bruge det rigtigt.


_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: ons jul 25, 2018 18:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Ali G Indahouse (Mylod, 2002)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Jeg er ret vild med Sacha Baron Cohens output.

Hans Borat-film spidder USA mere end Michael Moore har formået i løbet af hans karriere og hans "The Dictator" har mange gode kommentarer til verdens diktatorer - den er ret gennemført generelt med en kulsort humor, hvor helikopter-scenen er et godt eksempel på dette.

Cohen har også leveret varen i mindre roller i f.eks. "Alice Through the Looking Glass" (en langt bedre Alice-film end Burtons etter), sunget i bl.a. "Sweeney Todd" og været en vigtig del af Scorseses "Hugo". "Grimsby", hans samarbejde med den franske action-instruktør Louis Leterrier, er totalt langt ude og rigtig skæg, hvis man kan tåle lugten i bageriet. At Cohen fik altid fantastiske Mark Strong med i rollen som hans bror er bare endnu et eksempel på Cohens øje for komik.

Og nå ja, han lægger da også stemme til King Julien i Madagascar-filmene.

Jeg havde ikke set noget Ali G udover nogle bidder i fjernsynet i starten af 2000erne, hvor jeg ikke rigtig blev fanget af humoren. Nu her 16 år senere blev det endelig tid til at se "Ali G Indahouse", hvor Cohen spiller wannabe-gangsta Ali G fra de vilde gader et sted i England.

I spillefilmen, bygget over Cohens britiske tv-serie med Ali G, følger vi Ali G, der bliver involveret i lokalpolitik, da hans elskede medborgerhus, hvor han mødes med sine homies (bl.a. en tidlig rolle til Martin Freeman), trues med nedrivning.

Det ene "booyakasha" tager det andet "booyakasha" og inden længe er Ali G kommet i det britiske parlament og er blevet rådgiver til den britiske premierminister (spillet af Michael Gambon). Vice-premierministeren har dog skumle planer og når han spilles af Charles Dance, så ved man, at der ikke bliver skyet nogen midler.

Ali G er et riff på de mange gangsta-/homie-typer, der dukkede op i kølvandet på film som "Boys n the Hood", hvor blegfede typer mente, at de var de nye Ice Cube og Ice T. Ali G har da også en fejde med en gangsta-bande i den lille flække Staines og der bliver kastet håndtegn og kørt vilde bilræs (dog holdt under hastighedsgrænserne).

"Ali G Indahouse" er ikke helt så skarp som den senere Borat-film, men leverer varen på andre måder. Den er langt ude - a la "Grimsby" - og der er ikke noget, der er helligt - et kendetegn ved Cohens film/serier. Den er desuden rigtig sjov, hvis man er til Cohens humor.

At instruktør Mark Mylod og Sacha Baron Cohen har fået dygtige karakterskuespillere som Michael Gambon og Charles Dance med på løjerne giver filmen det ekstra krydderi, som Mark Strong tilføjede den senere "Grimsby". De giver filmen en slags jordforbindelse, som Cohen forsøger at fjerne ved alle mulige lejligheder med de mest vanvittige indfald, gags og ideer.

Mark Mylod er senere blevet instruktør på bl.a. "Game of Thrones", hvor han havde muligheden for at samarbejde med Charles Dance igen. Efter den sidste scene med Dance i "Ali G Indahouse", hvor han ses i en lettere uvant situation, har de nok haft lidt at snakke om i pauserne på settet.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn sep 16, 2018 23:49 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Gone in Sixty Seconds (Sena, 2000)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

En vaskeægte slå hjernen fra-film produceret af Jerry Bruckheimer og med Nicolas Cage i hovedrollen som superbiltyven Memphis Raines.

Der er et imponerende cast med alle fra Robert Duvall til en ung Michael Peña til Christopher Eccleston. Angelina Jolie og hendes hår medvirker som filmens underudviklede love interest.

Filmens fokus er på bilerne og biljagterne. Det fungerer glimrende og man kan sagtens se den som en slags forløber for "The Fast and the Furious"-serien, der begyndte året efter. Fun fact: Timothy Olyphant, der også medvirker i "Gone in Sixty Seconds", blev faktisk tilbudt rollen som Dominic Toretto i "The Fast and the Furious". Han afslog, da han syntes, at filmene mindede for meget om hinanden.

Filmen er en genindspilning af H.B. Halickis film af samme navn fra 1974, der blev lavet på et budget, der vist nogenlunde svarede til budgettet for lejen af vandautomaterne på 2000-filmen. Jeg har ikke set Halickis film, men skal have den bestilt hjem på et tidspunkt.

Nicolas Cage er rimelig afdæmpet i rollen som Memphis Raines, men har også nogle scener, hvor han får vist sin ret Cage-agtige måde at spille på. Det er ret cool, fordi det passer godt til rollen.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man sep 17, 2018 0:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Baby Mama (McCullers, 2008)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Underholdende lille film, der i allerhøjeste grad bliver båret af Tina Fey og Amy Poehlers komiske talenter.

Historien i filmen er ikke voldsomt banebrydende eller original, men man er godt med hele vejen igennem pga. Fey og Poehler.

Der er mange gode grin, fine cameoer fra SNL-veteraner (Fred Armisen, Will Forte, Steve Martin) og nogle hovedpersoner, som man faktisk føler for. Jeg har næsten lige genset "We're the Millers" og den led virkelig af ucharmerende hovedpersoner, som man egentlig ikke gad at bruge næsten to timer af sit liv sammen med.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man sep 17, 2018 0:09 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Shooting Dogs AKA Beyond the Gates (Caton-Jones, 2005)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Michael Caton-Jones er en lidt ujævn instruktør med film som "The Jackal", "Rob Roy", "Doc Hollywood", "Memphis Belle" og "Basic Instinct 2" på CVet. I 2005 stod han bag denne film, der omhandler folkemordet i Rwanda tilbage i 1994. Det er bestemt en af de stærkeste film i hans filmografi.

John Hurt og Hugh Dancy spiller hovedrollerne som to præster, der arbejder på en skole i Rwanda. Da folkemordet begynder bliver deres skole belejret af blodtørstige hutuer, der vil slå tutsierne ihjel inde på skolen.

John Hurt har altid været garant for en stærk præstation og det beviser han endnu en gang med rollen som Father Christopher. Hugh Dancy gør det bestemt også godt, men bliver kraftigt overskygget af Hurt.

"Shooting Dogs" er en meget seværdig, trist og uhyggelig film om mennesker, når de er værst. Jeg kan bedre lide "Hotel Rwanda", men det betyder bestemt ikke, at "Shooting Dogs" er en dårlig film. "Hotel Rwanda" er bare bedre, i min bog.

Jeg ved ikke lige, om jeg har mod på flere film om folkemord i Rwanda lige foreløbig - det er lidt af en mavepuster at se den slags film - men jeg skal også have set "Sometimes in April" med Idris Elba, der er en HBO-produktion om samme emne.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man sep 17, 2018 0:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
njhansen skrev:
"Shooting Dogs" er en meget seværdig, trist og uhyggelig film om mennesker, når de er værst. Jeg kan bedre lide "Hotel Rwanda", men det betyder bestemt ikke, at "Shooting Dogs" er en dårlig film. "Hotel Rwanda" er bare bedre, i min bog.

Jeg er nu mest til Shooting Dogs, og det er ingen hemmelighed at jeg er totalt vild med næsten alt John Hurt har været med i. Der er en tredje om samme emne, husker ikke navnet, men den har Roy Dupuis i hovedrollen, og den er bestemt osse værd at se hvis du skvatter over den i en tilbudskasse.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: tors sep 20, 2018 11:33 
Offline

Tilmeldt: tirs mar 02, 2004 14:53
Indlæg: 638
t23 skrev:
njhansen skrev:
"Shooting Dogs" er en meget seværdig, trist og uhyggelig film om mennesker, når de er værst. Jeg kan bedre lide "Hotel Rwanda", men det betyder bestemt ikke, at "Shooting Dogs" er en dårlig film. "Hotel Rwanda" er bare bedre, i min bog.

Jeg er nu mest til Shooting Dogs, og det er ingen hemmelighed at jeg er totalt vild med næsten alt John Hurt har været med i. Der er en tredje om samme emne, husker ikke navnet, men den har Roy Dupuis i hovedrollen, og den er bestemt osse værd at se hvis du skvatter over den i en tilbudskasse.


Mon ikke det er Shake Hands with the Devil?


Top
   
Indlæg: tors sep 20, 2018 19:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
Bjur skrev:
Mon ikke det er Shake Hands with the Devil?

Jeg er 99% sikker på du har ret.

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: fre okt 12, 2018 21:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
The Cottage (Paul Andrew Williams, 2008)

Film #2 af Hoop-tober.

Jeg havde ingen forventninger, men The Cottage er en okay morsom low budget britisk gyserkomedie. Filmen handler om to brødre (Serkis og Shearsmith), der ikke rigtig kan gøre et godt stykke arbejde med at planlægge en kidnapning for løsepenge. Meget hurtigt går det hele forfærdeligt galt og filmen ender med at blive til en slasher, når en frygtelig vansiret bondemand er ude i det fri og han er ikke i særlig godt humør. Løbet af filmen får vi også en lille cameo fra Doug Bradley.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 116 indlæg ]  Gå til side Foregående 13 4 5 6 7 8 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team