DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er fre mar 29, 2024 0:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5
Forfatter besked
Indlæg: tirs maj 01, 2018 8:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Billede


Top
   
Indlæg: tirs maj 01, 2018 9:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Tallahassee skrev:
Det med at skrive har aldrig været min stærke side, hvilket også er årsagen til at jeg aldrig har skrevet en filmanmeldelse.


Det gik sgu da meget godt :beerchug:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs maj 01, 2018 20:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Shiva skrev:
Det gik sgu da meget godt :beerchug:


Mange tak! :notworthy: :)

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: tirs maj 01, 2018 21:57 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Heller ingen klager over dine skriblerier herfra :thumb:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs maj 01, 2018 23:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fedt skriv, Tallahassee! Det kan du sagtens finde ud af! :thumb:

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: ons maj 02, 2018 16:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Steen T skrev:
Pjalte skrev:
Er du træt, mæt og smågnaven over MCU og genren, så er det måske ikke nu, at du skal tage ind og se denne film - det er et komprimeret overload af superhelte og skurke. Har du derved hygget dig med de seneste fra genren og mix-ups i MCU, så ville denne falde godt ind i din smag.

Enig. Hvis man holder af at brokke sig over de mange superhelte film, så ER det jo muligt at undlade at se dem. Ja, jeg ved godt det lyder HELT vildt.

Den var helt igennem solid, og med en temmelig alvorlig tone - som da også giver mening. Den kan ikke undgå at føles lidt overlæsset, men hvordan skulle det være anderledes? Altså, hvis man kender historien fra tegneserien; de tager sig selvfølgelig nogle gevaldige friheder fra den, men den oprindelige historie kræver også lidt at man ryger en masse fnisegræs.

Slutningen irriterede mig dog en del, men det kræver lidt spoiler:
[Vis Spoiler]
Altså, vi ved jo allerede at der kommer flere Spider-Man og Guardians film, så jeg troede ikke et splitsekund på, at alle de døde rent faktisk er døde. Nu bliver det bare et spørgsmål om, hvordan de får vækket dem til live igen.


Igen må man dog bare imponeres over Disney/Marvels evne til IKKE at lave lort i den. Når man tænker på alt det bras DC/Warner har spyttet ud de sidste par år...


Helt enig her!

Imponerende balancegang af Russo'erne. Det kunne så let være kammet helt over og blevet alt for meget.

Angående slutningen...
[Vis Spoiler]
Den kunne jeg heller ikke lide.

Det kunne have været et SÅ modigt træk at lave denne konsekvenstunge afslutning på filmen og så stå ved den. Men når man nu ved, at der ikke er nogen chance i helvede for at Marvel afliver halvdelen af deres franchise, synes jeg, at det hele runger lidt hult bagefter. Vi ved, at der kommer en Spiderman 2 (og medmindre man vil gen-caste Spidey for 4. gang siden år 2000, sætter jeg mine penge på, at det bliver med Tom Holland). Der kommer også en GotG 3 og her tvivler jeg også stærkt på, at vi kun får en våbensyg vaskebjørn. Black Panther 2 er et lock. Osv. osv.

Dr. Strange gennemgik 14 millioner scenarier, hvor Thanos vandt og 1 hvor han ikke gjorde. Det var derfor han gav ham tids-stenen, da det nok var vilkårene i dette scenarie. Velvidende at der kommer til at ske et eller andet tids- eller parallelunivers hurlumhej, så tiden bliver rullet tilbage...eller noget. Bliver træt ved tanken :wallbanger:

Anyway...det underminerer hele setuppet og alt, hvad der har været på spil.


Og nu vi er ved det, så er Hulk-delen ret bizar...
[Vis Spoiler]
Det er sjovt, som Hulk er blevet skrevet næsten helt ud af filmen. Han med i de sidste trailere som en del af krigen i Wakanda, men i filmen løber han rundt i Hulk-Buster dragten.


Thor er (sammen med Thanos) filmens stjerne og den, der har de klart bedste scener, både mht. humor og action. Især udflugten med Rocket tager kegler. Hemsworth har, godt hjulpet af Taika Waititi, udviklet figuren fra et stykke drivtømmer i de tidlige film til en klar favorit i Ragnarok og Infinity Wars.
[Vis Spoiler]
Og lidt skamløs selvros...Jeg kaldte den med Peter Dinklage og Stormbreaker ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons maj 02, 2018 17:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Shiva skrev:
Angående slutningen...
[Vis Spoiler]
Den kunne jeg heller ikke lide.

Det kunne have været et SÅ modigt træk at lave denne konsekvenstunge afslutning på filmen og så stå ved den. Men når man nu ved, at der ikke er nogen chance i helvede for at Marvel afliver halvdelen af deres franchise, synes jeg, at det hele runger lidt hult bagefter. Vi ved, at der kommer en Spiderman 2 (og medmindre man vil gen-caste Spidey for 4. gang siden år 2000, sætter jeg mine penge på, at det bliver med Tom Holland). Der kommer også en GotG 3 og her tvivler jeg også stærkt på, at vi kun får en våbensyg vaskebjørn. Black Panther 2 er et lock. Osv. osv.

[Vis Spoiler]
Det skal dog retfærdigvis siges, at det er fuldstændig i superheltetegneseriernes ånd: Der har stort set heller ikke nogle ting langvarige konsekvenser. Stort set alle helte og skurke bliver på et eller andet tidspunkt genoplivet. Det er bare en del af genren.


Top
   
Indlæg: ons maj 02, 2018 18:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jun 13, 2009 21:31
Indlæg: 81
[Vis Spoiler]
Jeg synes nu de slap meget fint fra slutningen, og jeg tror (håber) da også, at de karakterer, der måtte lade livet inden Thanos knipsede med fingrene - såsom Loke, Gamora, Vision - forbliver sådan. Denne Twitter-bruger har dog et interessant bud på, hvordan slutningen kunne have fået et endnu mere dystert twist:

I mentioned the other day there's something I would've added to the end of Infinity War that would've been even more devastating, but wouldn't go into it b/ it's contains spoilers, and for obvious reasons it couldn't be done, which I'll now explain.

Here's what I would've done... In the final moments as Thanos sits down to watch the sunrise over a grateful universe, we slowly close on his satisfied face, we see the glimmer of a grin and then ... he turns to ash! The final shot is the infinity gauntlet falling to the floor, THUD! It vanishes too! FADE OUT!

That would have been a bombshell, because not only then would people realize the infinity stones are gone along with the gauntlet, but that nobody is ever coming back. That would've been so ballsy and awesome I'd have given a standing ovation, but OBVIOUSLY that couldn't happen.

_________________
DK Trailers 2019
DK Trailers 2018


Top
   
Indlæg: ons maj 02, 2018 21:24 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man maj 31, 2010 11:20
Indlæg: 239
Mange tak, @Buck og @Mike.
Jeg kommer nok til at kaste mig ud i det igen, kan jeg fornemme :)

_________________
Where are you, you spongy, yellow, delicious bastards?


Top
   
Indlæg: søn maj 06, 2018 16:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Satans

[Vis Spoiler]
Billede

Tjek selv din skæbne på http://www.didthanoskill.me

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man maj 14, 2018 10:50 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg fik set Infinity War her i weekenden, mest fordi min datter ikke har ævlet om andet siden hun så den. Og så havde jeg en gammel ven, der også gerne ville.

Anyway, jeg indledte dagen med The Post for ligesom at komme ned i gear inden det store actionbrag. Og seneste ombæring Marvel var da alt i alt en positiv overraskelse. Den er selvfølgelig flot, men også overraskende velspillet, og der gives plads til, at de vigtigste karakterer kan folde sig ud. At filmen trods alt ikke braser sammen under sin egen (testosteron)vægt er sgu lidt af en bedrift. Thanos er en fænomenal skurk, og så afgjort den bedste MCU har haft endnu. Og for en sjælden gangs skyld føles det, som om der reelt er noget på spil*.

Men jeg er stadig ikke oppe at ringe på samme måde, som jeg var det over fx. Batman Returns og Begins. Filmen er sjov ind imellem, men desværre ofte på de forkerte tidspunkter. Og selv om det er imponerende, at der er nogenlunde plads til de vigtigste personer, er den samlede sum stadig en smule udmattende. Så meget location-hopping, så mange bipersoner, der lige er nødt til at få deres 30 sekunder til at "shine".

*...og så alligevel ikke helt. Min største anke mod filmen er, at den ikke tør at gå linen helt ud. Jo, der ryger jo nogle personer i svinget, men når
[Vis Spoiler]
der allerede er annonceret en Spider-Man: Homecoming 2 og Guardians 3, virker andre karakterers død mærkeligt forloren. Kommer Doctor Strange om lidt og spoler alle dødsfaldene tilbage?

Her er mit problem nok, at jeg bare ikke er nok engageret i de her film. Jeg har set 12 MCU-film inden denne her, men det er ikke noget, jeg er specielt passioneret omkring. Jeg hørte Han Duos glimrende podcast om filmen, og den ene af værterne var åbenbart ved at knibe en tåre, da
[Vis Spoiler]
Iron Man bliver spiddet.

Jo, det er da dramatisk, men ikke noget jeg er oppe at køre over. På samme vis var min datter dybt forarget over, at jeg ikke synes det var vildt sørgeligt, da
[Vis Spoiler]
Spider-Man gik op i røg. Igen.... han kommer tilbage lige om lidt.


Og hvor imponerende filmen i øvrigt er rent visuelt, fik jeg et flashback til de fesne aliens i den første Avengers, da vi kommer til kampen i Wakanda. Kudos til Marvels CGI-maskineri, der kan fremtrylle 10.000 aliens, men de virker jo ikke rigtig farlige - der er bare mange af dem.

Anyway, summa summarum - jeg endte med at kede mig en smule nogle gange undervejs pga kamp-overload, og jeg står ikke forrest i køen til næste (sidste? who are we kidding?) Avengers - men jeg var generelt udmærket underholdt og er i alt fald imponeret over, at filmen trods alt er så vellykket, som den er.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 71 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 5

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team