DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 16:26

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 119 20 21 22 2357 Næste
Forfatter besked
Indlæg: tors mar 08, 2018 17:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Kim Dotcom: Caught in the Web (Annie Goldson, 2017)

En ung hacker ved navn Kim Schmitz skabte sig hurtigt et stort navn, og fik et ry i it-verden efter at han blev anholdt af det tyske politi og senere dømt for 11 tilfælde af computer bedrageri. Senere gentager historien sig selv og Kimble flytter bopæl omkring, og ni år senere starter han Megaupload. Hvem kan ikke huske det? Well, det kan jeg.

En fascinerende dokumentar om en person der er på kanten af loven og finder nye og rigtige smarte løsninger der var forud sin tid. Med fortiden i posen og det umenneskelige travlt med succes, gør han hurtigt kommer i søgelyset af verdens politiet. Det samme der skete med RIAA skete også med MPAA. Men MPAA var (og stadig er) gnaven og gammeldags, og med deres gode gamle røvkysseri lobbyede de det amerikanske regering til at spille verdens politiet i New Zealand med en ulovlig dommerkendelse til ransagning af Kimbles hjem. Du kan sige meget om Kim Dotcom, men i sidste ende kan du ikke være noget andet end at være på hans side i det absurde politiske magt, om film..

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 08, 2018 17:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Detroit (Kathryn Bigelow, 2017)

Er baseret på den sande historie om de voldelige raceoptøjer i 1967, der efter et politirazzia ender med at blive blandt de mest voldelige og destruktive optøjer i USAs historie.

Detroit er meget langsom, men endnu en flot håndværk fra Bigelow med nogle fantastiske præstationer og de tekniske virkemidler er helt perfekt.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tors mar 08, 2018 17:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Buck Rogers skrev:
The Shape of Water - måske havde jeg bare forventet for meget, men jeg var ikke helt så begejstret som jeg havde håbet på. Mange af ingredienserne er ellers på plads. Vildt original historie, blændende flot scenografi, lækkert score og glimrende skuespillerpræstationer. Men det er som om filmen går lidt i stå midtvejs efter
[Vis Spoiler]
fiskemanden er blevet reddet

Det er stadig alt sammen stemningsfuldt og charmerende, men ikke nær så medrivende, som det burde have været. Samtidig er jeg lidt uafklaret med filmens koldkrigs-setting. Den fylder alt for meget i forhold til, hvad den bruges til. Til at slå stemningen an og få mig til at forstå, hvilket mind set personerne har, er det interessant nok, men hele sideplottet med russeren bliver bare aldrig synderligt vedkommende i forhold til hovedhistorien.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:


Klart en film der ikke er for alle, men jeg synes nu den indeholder alle elementer for at være magisk filmkunst.

Den er helt klart på min top 10 i 2010'erne, og for en gangs skyld en velfortjent Oscarvinder :D


Top
   
Indlæg: fre mar 09, 2018 9:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
pallec skrev:
Buck Rogers skrev:
The Shape of Water - måske havde jeg bare forventet for meget, men jeg var ikke helt så begejstret som jeg havde håbet på. Mange af ingredienserne er ellers på plads. Vildt original historie, blændende flot scenografi, lækkert score og glimrende skuespillerpræstationer. Men det er som om filmen går lidt i stå midtvejs efter
[Vis Spoiler]
fiskemanden er blevet reddet

Det er stadig alt sammen stemningsfuldt og charmerende, men ikke nær så medrivende, som det burde have været. Samtidig er jeg lidt uafklaret med filmens koldkrigs-setting. Den fylder alt for meget i forhold til, hvad den bruges til. Til at slå stemningen an og få mig til at forstå, hvilket mind set personerne har, er det interessant nok, men hele sideplottet med russeren bliver bare aldrig synderligt vedkommende i forhold til hovedhistorien.
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty:


Klart en film der ikke er for alle, men jeg synes nu den indeholder alle elementer for at være magisk filmkunst.

Den er helt klart på min top 10 i 2010'erne, og for en gangs skyld en velfortjent Oscarvinder :D


Det er jeg enig i. Den vil dele vandene hårdt. Personligt var jeg blæst helt bagover. Del Toro's produktionsdesign og sans for deltaljer er som altid helt uovertruffent. Også er filmen et vildt og sindsygt modigt mix af den her homage til de klassiske monsterfilm som "Creature from the black lagune" i en koldkrigssetting, tilsat noget noir, H.P. Lovecraft, twistet kærlighedshistorie, udstødte og skæve menneskeskæbner, homofobi, fejring af klassisk hollywoodmagi, og gud ved ellers hvad... Jeg købte hele dynen og åd det råt. Det burde ikke kunne lade sig gøre at lave en (slags) troværdig love story mellem en stum rengøringsdame og et grotesk monster. Men Del Toro kan bare noget med den her monstergenre.

Pan's Labyrint er måske et nøk bedre, men den er også på min all-time top 10.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre mar 09, 2018 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shiva - jeg gider ikke være ekko af dig igen, men det bliver jeg nødt til. For Shape of Water var fænomenal, atmosfærisk filmmagi med mange spændende tematikker, figurer og visuelt design - toppet af fremragende skuespil af Sally Hawkins og Doug Jones. Jeg er stadig blæst bagover.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre mar 09, 2018 14:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
The Shape of Water (Guillermo del Toro, 2017)

Jeg hopper på samme vogn som Mike Haggar, Shiva og pallec.

Der var ingen tvivl der var tale om noget magisk, da filmen sluttede på det store lærred i sidste uge. Efter jeg havde fordøjet filmen stod den endnu stærkere og er oppe i toppen blandt andre fascinerende film fra del Toro.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 09, 2018 14:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Raw / Grave (Julia Ducournau, 2016)

Citat:
In Justine’s family everyone is a vet and a vegetarian. At 16, she’s a gifted teen ready to take on her first year in vet school, where her older sister also studies. There, she gets no time to settle: hazing starts right away. Justine is forced to eat raw meat for the first time in her life. Unexpected consequences emerge as her true self begins to form.


En virkelig imponerende instruktørdebut af Julia Ducornau med god balance af gore, der bringer os ind i en dyb og uklar atmosfære med afvigelse fra det menneskelig, som formår at omdanne det frastødende til en "fornøjelse", der vil gøre dig overrasket selv efter afslutningen.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre mar 09, 2018 14:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Du er stadig en f*****g maskine, Impulze :notworthy:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre mar 09, 2018 15:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
#reviews2018
Billede
Call Me by Your Name (Luca Guadagnino, 2018)

Måske bedre kendt som American Peach med Ken dukke Armie Hammer. Filmen Call Me by Your Name, en titel der kommer til at give mening i filmen, handler kort og godt om to fyre, der forelsker sig. I sommeren 1983 følger vi den intellektuelle og nysgerrige 17-årige amerikansk-italienske jødisk knægt, Elio, der er på ferie sammen med familien i den smykke by Lombardy i Italien. Smukkere bliver det nemlig ikke. Og når far, som er professor i arkæologi og ligesom de andre år, inviterer en ph.d.-studerende, er det denne gang en flot 24-årige amerikansk jødisk fyr Oliver, som Elio finder sig selv udvikle en voksende tiltrækning for den unge Oliver. Haps haps :naughty:

Jo det er en fin og smuk film og har nogle stærke scener og fantastiske præstationer fra unge Timothée Chalamet og Armie Hammer. Trods gode præstationer fra allesammen og gode intentioner, er det langsomme tempo ikke lig med at holde dig interesseret. Ikke desto mindre en fin og smuk film.

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Senest rettet af ImpulzE fre mar 09, 2018 18:26, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: fre mar 09, 2018 15:27 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Shiva skrev:
Du er stadig en f*****g maskine, Impulze :notworthy:

Billede

:)

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 17:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Mayhem (Lynch, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty:

Voldelig, vanvittig og blodig variation på "Office Space".

Her nøjes de ikke med at sparke en kopimaskine i stykker: her bliver den hamret op i r...n på en chef, mens han bliver skudt med en sømpistol. (sker ikke i filmen, men det kunne det godt)

Steven Yeun fra "The Walking Dead" og Samara Weaving fra "The Babysitter" spiller hovedrollerne i denne action-/gyser-/komedie med tungen plantet solidt i kinden. Den minder en del om "The Belko Experiment", men hvor personerne i den film ikke havde nogen undskyldninger for at myrde hinanden (udover at de ville overleve), så er der en virus involveret i "Mayhem". Jeg ved ikke helt, hvilken af filmene, der er den bedste, men jeg hælder nok mest til Belko-filmen.

Jeg ville ønske, at filmen havde været endnu mere vanvittig og OTT. Hvis nu instruktørparret Neveldine/Taylor, mændene bag Crank 1 og 2, havde siddet i instruktørstolene, så er jeg ret sikker på, at den havde været skruet op til 12. Det kunne have været interessant.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: lør mar 10, 2018 17:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Daddy's Home 2 (Anders, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty:

Jeg har set værre film. Langt værre.

Den havde mange sjove scener, bl.a. scenen, hvor Will Ferrell prøver på at out-Clark Griswolde Clark Griswold med en sneblæser, en masse julelys, et tag og en bil.

Mel Gibson og John Lithgow fungerede også udmærket som fædrene - Gibsons Razzie-pris virker lidt tilfældig.

Wahlberg har ikke ret meget at lave i filmen og mange af hans scener virker lidt smidt ind som en slags eftertanke. John Cena er mere med end han var i den første, men ved ikke helt om det er en god ting. Han var ret sjov i "Sisters" overfor Poehler/Fey, men ikke rigtig her.

I forhold til alle de fuldstændig skrækkelige forsøg på at lave julefilm de sidste mange år, så havde den her faktisk en udmærket julestemning. Bevares, den går ikke hen og bliver en juleklassiker på højde med "Home Alone", men den er bestemt heller ikke nogen "Four Christmases" eller "Jingle All the Way".

Joke-cameoen til sidst i filmen med Ferrells stedfar faldt ret tungt til jorden. Jeg ved ikke om det var rigtig dårlig timing eller om det bare var et mærkeligt valg.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn mar 11, 2018 14:20 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Shot Caller

Nikolaj Coster Waldau er en pæn mand. Derfor spiller han altid pæne roller. Selvom Game of Thrones er en frygteligt drabelig serie, så har Coster Waldau også dér en rolle som en pæn mand, der godt nok ordner sin søster, men ellers har håret og hygiejnen i orden - begge ting ikke noget, der er givent i GoT. Derfor er det ret fedt at se Mr Lannister i filmen Shot Caller i stedet spille en finansflødebolle, der bliver Aryan Brotherhood-badass i fængslet, da han ender med at måtte finde sig nogle venner derinde, efter at han har kørt spritkørsel og dræbt sin gode ven og ender sammen med de ondeste onde i fængslet. Tjek lige det her overskæg. Det er sateme nasty!

Billede

I rollen som Money bliver Coster-Waldaus hovedrollefigur en fængselsveteran, der ikke finder sig i noget som helst pis. I Shot Caller er Money vores helt, som egentlig ikke er nogen helt, og som skal finde tilbage til livet efter at have siddet i fængsel i ti år. Det gør Coster Waldau rigtigt godt. Money er en klog mand, der lærer at integrere sig og ændre sig til at leve sammen med mere hårdkogte forbrydere, og denne transformation, som vi får gennem flashbacks til hans tid i fængslet, er mesterligt lavet.

Med i Shot Caller er også den evige badass Jon Bernthal som Shotgun, som ved, at han skal lystre Money, da Money er højere på rangstien end ham selv, men alligevel kæmper mod ham. Og så er der Holy McCallany (Trench i serien Mindhunter), der spiller lederen af Aryan Brotherhood og er ganske fantastisk i rollen som ham der bestemmer og har selv politiet under sin vinge.

Shot Caller er ret fed, og det skyldes især, at vores egen GoT-stjerne ejer rollen som Money. Jeg kunne ikke lade være med at sidde og tænke, at yes, det her er en fed film, men hvor ville den være fed som en ti-episoders miniserie, netop fordi Money og hans tid i fængslet er vanvittigt spændende.

Filmen er dog ikke uden film, og der er flere passager i filmen, som er enten lidt ligegyldige sidehistorier eller lidt for utroligt til at kunne være sande. Da vi finder ud af, hvad filmens egentlige plot er, er der gået lidt lang tid med præsentationer af figurerne og deres indbyrdes forhold til hinanden, så da den endelige historie egentlig bliver udfyldt, er vi ret langt henne i filmen. Og så er der også enkelte gange, hvor der sket nogle ting, som ikke virker alt for troværdige og måske netop lidt for CBS-tv-serie-agtigt (Hold kæft et træls ord jeg lige lavede der!).

Shot Caller er dog Coster-Waldau på ny vis og han gør det virkelig godt. Derfor får Shot Caller :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty: :starempty: . Filmen er set på :viaplay: .

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: søn mar 11, 2018 14:43 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors mar 01, 2007 2:27
Indlæg: 3476
Geografisk sted: Luderstrasse, Kvæsterbro
"Pæne roller"? Tager du pis eller har du ikke set Hovedjægerne? Føj for den lede han er slesk i den - og i det hele taget en superb Norsk-Dansk thriller på fuld skrue. Just in case, så er det en varm anbefaling herfra :thumb:

_________________
.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--


Top
   
Indlæg: søn mar 11, 2018 22:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Næ, den film har jeg aldrig hørt om, men det kommer vel næppe bag på dig :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 119 20 21 22 2357 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team