DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 8:45

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 197 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 14 Næste
Forfatter besked
Indlæg: fre sep 08, 2017 13:05 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Så modtog jeg endelig (næsten to år forsinket) et download-link til Score, som er en KS-dokumentar om filmmusik.
Billede

Jeg er spændt på at se filmen, som efter sigende skulle være god. Men det var fanme været et skidt forløb omkring Kickstarten. Men hva', bare slutproduktet er godt.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre sep 08, 2017 13:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Buck Rogers skrev:
Så modtog jeg endelig (næsten to år forsinket) et download-link til Score, som er en KS-dokumentar om filmmusik.
Billede

Jeg er spændt på at se filmen, som efter sigende skulle være god. Men det var fanme været et skidt forløb omkring Kickstarten. Men hva', bare slutproduktet er godt.


Jeg læste et kort review, hvor anmelderen sagde, at den komponist der fik mest screentime i dokuen, var manden bag Minions, Angry Birds Movie og Despicable Me. :laugh:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: fre sep 08, 2017 13:46 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det skal jeg snart finde ud af ;) Heitor Pereira er ikke et navn, der siger mig det store, men det ser da ud til, at de har interviewet mange af de store (Elfman, Shore, Zimmer, Beltrami m.fl., selv om jeg også gerne havde set Williams, Newton Howard og den slags).

Og så har filmenes kvalitet jo heldigvis ikke så meget med musikkens ditto at gøre. Min store helt, Jerry Goldsmith, har jo spildt sit talent på enorme mængder af lortefilm, som er lykkeligt glemt i dag :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs sep 12, 2017 15:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Den er ikke ude på BD i EU, er den?

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: fre nov 03, 2017 19:35 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: søn feb 01, 2004 20:37
Indlæg: 3593
Geografisk sted: The Benny Vandergast Memorial Theater
https://www.kickstarter.com/projects/76 ... -card-game

Jeg syntes manden bag dette projekt emmer af sympati


Top
   
Indlæg: fre nov 03, 2017 20:25 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg får altid lidt ondt af den type kampagner, men det skader aldrig at de laver deres forarbejde :)

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre jan 19, 2018 11:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Vist på tide vi lige får smidt denne crowdfunding op i tråden.

Billede

Citat:
EN PODCAST OM OG MED STEMMERNE FRA BARNDOMMENS TEGNEFILM OG TV

Vi husker dem alle fra vores barndom. Alligevel er de danske stemmer i tegnefilm og tv et ubeskrevet hjørne af vores kulturhistorie. Men det vil podcastserien MED DANSK TALE lave om på.

Her får du for første gang hele historien om dubbing i Danmark – fortalt af flere af de stemmer, der var med til skabe minderne. Fra de første Disneyfilm i 1930’erne over monopolfjernsynets speakere til nutidens skuespilstjerner!

MED DANSK TALE er bygget op omkring nye interviews med kendte skuespillere og filmfolk, som deler ud af anekdoter og viden om stemmeskuespillets svære og sjove kunst. Første afsnit kan høres nu, kvit og frit, på meddansktale.blogspot.dk og soundcloud.com/meddansktale.

Podcasten er til alle, der interesserer sig for animation, skuespil, sprog, oversættelse og/eller dansk kultur- og filmhistorie. Kort sagt til enhver, der stadig husker den gode replik fra barndommens yndlingstegnefilm eller synger med på “Disneys Juleshow”!


HVAD STØTTER DU, OG HVORFOR?

Redaktionen på MED DANSK TALE laver grundforskning for at fortælle historien om filmstemmerne i Danmark. Og vi gør det gerne, for det er spændende og sjovt – men at producere ti timers kulturformidling af god kvalitet er også meget tidskrævende og derfor ikke helt billigt.

Vi har modtaget en beskeden fondsstøtte til det første afsnit, som du nu kan høre gratis på meddansktale.blogspot.dk og soundcloud.com/meddansktale. For at vi kan fortsætte med at producere de næste fem afsnit i serien, må vi nu bede om jeres hjælp. Vi håber, at I har lyst til at støtte det gode formål, så I kan få lov at høre hele historien!

40.000 KRONER INDSAMLET: Vi laver afsnit 2, 3, 4, 5 og 6.
50.000 KRONER INDSAMLET: Vi laver afsnit 2, 3, 4, 5, 6 og 7.
60.000 KRONER INDSAMLET: Vi laver afsnit 2, 3, 4, 5, 6, 7 og 8.
70.ooo KRONER INDSAMLET: Vi laver afsnit 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 og 9.
80.000 KRONER INDSAMLET: Vi laver alle afsnittene – fra nr. 2 til 10!


https://www.booomerang.dk/projects/dans ... gnefilm-tv


_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: fre jan 19, 2018 12:16 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
De er da nogenlunde tæt på at få de første seks afsnit produceret. Hvad er Boomerang? Er det en slags dansk kopi af Kickstarter?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre jan 19, 2018 13:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Mike Haggar skrev:
Hvad er Boomerang? Er det en slags dansk kopi af Kickstarter?
Ja, Danmarks første crowdfunding platform åbenbart.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: søn feb 04, 2018 18:36 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tors okt 07, 2004 15:01
Indlæg: 581
Geografisk sted: Aalborg
Hvordan ved man hvor folk sender fra? Tænker her på told/moms :)

Eller bliver alt sendt fra usa?

_________________
Let's hug it out, bitch.


Top
   
Indlæg: søn feb 04, 2018 19:51 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Slet ikke. Jo, der er mange amerikanske projekter men også mange fra Europa, Asien og Australien. Det plejer at stå under Shipping.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: lør mar 03, 2018 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Commando Ninja
Citat:
Commando Ninja is an over-the-top Action Comedy, tribute to the 80's Action Heroes Movies.


Ligesom David Sandberg gjorde med Kung Fury, vil Benjamin Combes gøre det samme med Commando Ninja :thumb:

Billede



Billede

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Indlæg: tirs mar 06, 2018 16:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ImpulzE skrev:
Vist på tide vi lige får smidt denne crowdfunding op i tråden.

Billede
[Vis Spoiler]
Citat:
EN PODCAST OM OG MED STEMMERNE FRA BARNDOMMENS TEGNEFILM OG TV

Vi husker dem alle fra vores barndom. Alligevel er de danske stemmer i tegnefilm og tv et ubeskrevet hjørne af vores kulturhistorie. Men det vil podcastserien MED DANSK TALE lave om på.

Her får du for første gang hele historien om dubbing i Danmark – fortalt af flere af de stemmer, der var med til skabe minderne. Fra de første Disneyfilm i 1930’erne over monopolfjernsynets speakere til nutidens skuespilstjerner!

MED DANSK TALE er bygget op omkring nye interviews med kendte skuespillere og filmfolk, som deler ud af anekdoter og viden om stemmeskuespillets svære og sjove kunst. Første afsnit kan høres nu, kvit og frit, på meddansktale.blogspot.dk og soundcloud.com/meddansktale.

Podcasten er til alle, der interesserer sig for animation, skuespil, sprog, oversættelse og/eller dansk kultur- og filmhistorie. Kort sagt til enhver, der stadig husker den gode replik fra barndommens yndlingstegnefilm eller synger med på “Disneys Juleshow”!


HVAD STØTTER DU, OG HVORFOR?

Redaktionen på MED DANSK TALE laver grundforskning for at fortælle historien om filmstemmerne i Danmark. Og vi gør det gerne, for det er spændende og sjovt – men at producere ti timers kulturformidling af god kvalitet er også meget tidskrævende og derfor ikke helt billigt.

Vi har modtaget en beskeden fondsstøtte til det første afsnit, som du nu kan høre gratis på meddansktale.blogspot.dk og soundcloud.com/meddansktale. For at vi kan fortsætte med at producere de næste fem afsnit i serien, må vi nu bede om jeres hjælp. Vi håber, at I har lyst til at støtte det gode formål, så I kan få lov at høre hele historien!

40.000 KRONER INDSAMLET: Vi laver afsnit 2, 3, 4, 5 og 6.
50.000 KRONER INDSAMLET: Vi laver afsnit 2, 3, 4, 5, 6 og 7.
60.000 KRONER INDSAMLET: Vi laver afsnit 2, 3, 4, 5, 6, 7 og 8.
70.ooo KRONER INDSAMLET: Vi laver afsnit 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 og 9.
80.000 KRONER INDSAMLET: Vi laver alle afsnittene – fra nr. 2 til 10!


https://www.booomerang.dk/projects/dans ... gnefilm-tv



Wow, ham Allan Mikkelsen har godt nok spyttet en del penge i projektet.. Over 12.000 i alt og på beløbsmønstret kunne det godt se ud til, at han har været medvirkende til, at de forskellige delmål er nået. Not bad :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: ons mar 07, 2018 15:45 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det er sådan et snævert emne, at jeg simpelthen ikke kunne interessere mig for det, også selvom jeg faktisk er uddannet translatør og har oversat en del ting gennem tiden - uden det dog har været tegnefilm eller lignende. Jeg tror bare, at når man som jeg aldrig ser noget som helst, der er dubbet, fordi jeg synes, der forsvinder en masse ved dubbing, så er det svært at sætte sig og lytte til noget om det... når der kommer Mini Haggare en dag, så bliver jeg nok nødt til det, men jeg nyder ikke at skulle høre tegnefilmsfigurer tale københavnsk på mit tv. Det hører jeg nok af til hverdag :D

Når det er sagt, så har Allan Mikkelsen virkelig taget en for holdet her og fået podcasten til at ske. 9 afsnit om dubbing er imponerende. Hatten af for dét projekt.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre mar 23, 2018 14:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
ImpulzE skrev:
Commando Ninja
Citat:
Commando Ninja is an over-the-top Action Comedy, tribute to the 80's Action Heroes Movies.


Ligesom David Sandberg gjorde med Kung Fury, vil Benjamin Combes gøre det samme med Commando Ninja :thumb:

Billede



Billede


Vupti, så blev det crowdfounded :thumb:

Citat:
KICKSTARTER'S OVER! WHAT'S NEXT?

Hi Ninjas! Here’s our campaign’s final score: 784 backers, € 31 953 raised, 213% of Goal!!

All the Commando Ninja team join me to THANK YOU, so, so much everyone! It has been surreal weeks, and we really feel now that our project brought the 80's nostalgia to a lot of people!

Our trailer was seen 500 000 times! We are so happy to see that we are not alone, and that we share that love for the 80's Action movies, cartoons, music and art in general with so many people!!
A lot of you offered their help, asked questions, or just sent their love, we hope we answered everyone of you, and if not we are sorry!

What comes next?
Well, we’re going to shoot the last scenes of the movie in May and June. Before that, we'll have time to work on the production of all the rewards!

- An awesome hand painted poster
- Commando Ninja Stickers for your fridge and your bumper
- 2 Tee Shirts: The pizza one, and the black one with Commando Ninja logo
- Collectible characters cards, with exclusive details about their biography
- The Commando Ninja OST, digital, cassette, and maybe Vinyl if there is any demand - BEHIND THE SCENES footage, to explain you how our movie was made, in the guerilla and DIY way.

Last but not least,

- COMMANDO NINJA: Back in 'NAM -- Our Comic book, telling the prequel of the movie and the adventures of John Squad during Vietnam War!
We hope we will be able to release that for christmas, and offer the digital version to all of you! Of course, the physical version will be available!

And as a bonus, we may have a deal to create awesome (but are) ACTION FIGURES !

Thanks so much everyone, I need a lie down now :D

-Ben & the Commando Ninja Team

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 197 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 14 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team