Første månedsrapport i 2018
Januar - 16 stk.
The Killers (1946)
Wind River (2017)
Minority Report (2002)
High Noon (1952)
Tron: Legacy (2010)
Wayne's World 2 (1993)
*anmeldelse* Wayne's World (1992)
*anmeldelse* Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017)
*anmeldelse* The Lord of the Rings: The Return of the King [ext.](2003)
The Lord of the Rings: The Two Towers [ext.](2002)
The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring [ext.](2001)
Backdraft (1991)
*anmeldelse* Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)
Cars 3 (2017)
Bambi (1942)
The Fifth Element (1997)
Det er meget sjældent, at jeg når syv gange i bio på en måned uden for PIX-sæsonen, men ok, der var også et par dobbeltvisninger, så det hjælper jo.
Af de "nye" film denne måned var
Wind River absolut højdepunktet (tak til Holmsgaard for tippet!), men
Three Billboards... var absolut en værdig toer.
Cars 3 var bedre end ventet, men også en lidt unødvendig film. Hele serien er noget under Pixars vanlige standard. Og så fik jeg lukket måneden med Robert Siodmaks fine noir
The Killers, så du er jeg klar til Don Siegel-udgaven med Lee Marvin. Bliver sjovt at se den til sammenligning.
Af gensynene skilte især
High Noon og
Minority Report sig positivt ud, mens
Backdraft bare var... skidt. Det var lidt sjovt at se
Tron: Legacy for første gang siden bio. Min 9-årige knægt var meget optaget af den, men ellers var det en bedre-end-gennemsnittet-oplevelse, der har en tynd historie men så afgjort lever højt på det visuelle.
_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're
bloody bad-mannered, or just
half-witted."
Sete film