DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:06

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: ons aug 09, 2017 8:06 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Steen T skrev:
Nu bliver der gjort rigtig meget ud af IT som klovn, men var denne indbegrebet af ondskab egentlig klovn i det meste af bogen også? Jeg kan ikke huske meget for jeg har ikke læst den siden 86-87. Nogen der har læst den for nylig? Jeg mindes at ondskaben på et tidspunkt var en edderkop ala Shelob.


[Vis Spoiler]
Det er korrekt. IT's egentlige inkarnation er ikke en klovn, men derimod en urgammel kæmpeedderkop eller edderkoppelignende væsen. Klovnerollen er nok valgt, fordi Shelob i sin rigtige form havde svingende held med at lokke børn ned i kloaken :D

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: ons aug 09, 2017 8:29 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Shiva skrev:
Steen T skrev:
Nu bliver der gjort rigtig meget ud af IT som klovn, men var denne indbegrebet af ondskab egentlig klovn i det meste af bogen også? Jeg kan ikke huske meget for jeg har ikke læst den siden 86-87. Nogen der har læst den for nylig? Jeg mindes at ondskaben på et tidspunkt var en edderkop ala Shelob.


[Vis Spoiler]
Det er korrekt. IT's egentlige inkarnation er ikke en klovn, men derimod en urgammel kæmpeedderkop eller edderkoppelignende væsen. Klovnerollen er nok valgt, fordi Shelob i sin rigtige form havde svingende held med at lokke børn ned i kloaken :D


Og så har kæmpeedderkopper det desværre med at se lidt latterlige ud på film. Klovne er meget mere uhyggelige IMO..


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: ons aug 09, 2017 9:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
[Vis Spoiler]
Indtil for nylig vidste jeg egentlig blot, at IT var denne skabning, der lå under Derry og brugte klovneformen til at skræmme børn ned i kloakken, men så kom jeg til at læse lidt på et Stephen King-forum. Og hvis man læser med rundt omkring på Stephen King-relaterede fora, så viser det sig, at der optræder en eller anden skildpadde i bogversionen af IT, og at denne skildpadde i virkeligheden er et godt væsen, der er ITs største fjende og som hjælper børnene. Det kunne jeg overhovedet ikke huske. Denne skildpadde hedder Maturin og har vist noget med Kings Dark Tower-univers at gøre.

It was a mysterious evil being from an unknown realm/dimension outside the regions of space. When It came to planet Earth to feed, It's favorite disguise was that of a colorful and wisecracking circus clown named "Pennywise". It could also morph into any other being or thing it pleased, generally based on its target's loved ones or friends to lure them into traps or simply appear to them as their very worst fears and nightmares.

It preferred to attract children, so it could capture and kill to devour them. It was capable of killing every kind of human but mostly preferred to prey upon innocent human children because they were easier to manipulate and scare. According to the creature, frightened flesh tastes better.


Se mere om IT og Maturin her: http://stephenking.wikia.com/wiki/It_(creature)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: ons aug 09, 2017 10:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
:thumb: :shock: Skildpadden! Den havde jeg godt nok også glemt alt om.

Jeg ville fluks gå i gang med at genlæse bogen, hvis det ikke var for den pinlige stabel af ulæste bøger jeg har lige ved siden af mig.


pallec skrev:
Og så har kæmpeedderkopper det desværre med at se lidt latterlige ud på film. Klovne er meget mere uhyggelige IMO..

Jo jo, men vi ved jo godt alle sammen, at de uhyggeligste klovne er dem i Killer Klowns from Outer Space. Der kan IT bare ikke være med.


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: ons aug 09, 2017 13:10 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Steen T skrev:
pallec skrev:
Og så har kæmpeedderkopper det desværre med at se lidt latterlige ud på film. Klovne er meget mere uhyggelige IMO..

Jo jo, men vi ved jo godt alle sammen, at de uhyggeligste klovne er dem i Killer Klowns from Outer Space. Der kan IT bare ikke være med.


Det er 'Klowns' og ikke 'Clowns'. BIG difference.. 'Klowns' er ikke nær så uhyggelige som 'Clowns'.... :loco:


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: ons aug 09, 2017 15:02 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Billede


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: lør aug 12, 2017 22:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Den ser rigtig interessant ud, jeg sidder klar i biffen.

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: lør aug 26, 2017 23:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
De første indtryk er positive!

Citat:
It is everything I hoped for and more. Has heart, laughs and TONS of incredible scares. Fell in love with the Losers. Didn’t want it to end.

Citat:
Just saw It. Really well done. Cast were all great with some twisted visuals. Going to make a ton of money. Ready for the sequel tomorrow.

Citat:
Saw It. I loved it. Then took trash out in my empty, dark, stairwell…SH*T FREAKED ME OUT CAUSE THAT MOVIE SCARED ME LIKE FOR REAL.

Citat:
I love It. It’s everything I wanted. Scary as sh*t, Skarsgard nails Pennywise, and the Losers are perfection.

Citat:
Thrilled I can now say that It is spectacular. Totally terrifying, but also amazing fun (the Losers are PERFECT). Top 10 candidate for me.

Citat:
LOVED It. Captured the spirit of the book & still created something new. Perfect combo of dark and fun. And the Losers Club was PERFECT!

Citat:
It was spooktacular. Great cast, surprisingly funny, and genuinely unnerving scares. You’ll still be freaked out when you get home.

Citat:
I can finally talk about It. New adaptation is more fun, frightening and familiar than you think.

Citat:
I liked it! Kids are great. BSkars is great. Also, surprisingly, it’s pretty dang funny.

Citat:
It was terrifying and hilarious and delightful, so we’re deciding to see how this thing goes.

Citat:
I can say I saw It tonight. And it was great. Cast is excellent. And, yes, [Pennywise] is scary! This will be a, ahem, monster at the box office.

Citat:
It makes me nostalgic for when I used to get scared by things, because I don’t anymore. But man oh man, if you still do…

Citat:
It: a carnival funhouse of a film; loud, scary, funny. And best of all: it has heart.


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: ons sep 06, 2017 9:37 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
100%! :shock:

Billede


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: ons sep 06, 2017 10:07 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Stuckmann's review er oppe.



Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: tors sep 07, 2017 8:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Ej, jeg glæder mig... og jeg ender nok med at måtte i biografen selv for første gang her i Danmark, for alle mine normale biografvenner TØR ikke! :?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: tors sep 07, 2017 10:17 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Så er de sgu da ret unormale :laugh:

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: tors sep 07, 2017 10:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Mjaaa... blot nogle bangebukse :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: tors sep 07, 2017 10:47 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
70% metascore på 36 anmeldelser, så det ligner en solid film uden at være et mesterværk og ikke et must-see. Tror jeg venter og bruger biografpengene på Logan Lucky i stedet.

http://www.metacritic.com/movie/it

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
 Titel: Re: IT (2017)
Indlæg: tors sep 07, 2017 13:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 12, 2005 9:48
Indlæg: 5286
Jeg skal sgu i biffen! Nu kommer der endelig noget ordenligt horror i biffen, så skal der støttes op.

_________________
Hvad ser jeg i 2019? Klik her.
Hvad så jeg i 2018? Klik her.
Hvad så jeg i 2017? Klik her.

Pssst! Læs med på Sørensen Exploitation Cinema (2011-2018)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2 3 4 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team