DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 23:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 145 46 47 48 4954 Næste
Forfatter besked
Indlæg: ons aug 23, 2017 13:32 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Mike Haggar skrev:
Og så en Undead Dragon i bedste World of Warcraft/Dungeons and Dragons-stil. Hvor dumt er det lige?


Jeg tror, uden at have noget som helst at have det i, at det er manuskriptforfatternes behov for at udligne odds'ene mellem Team Night King og Team Jon/Dany og deres 3 drager, der har drevet denne her tåbelige plottråd med at skulle fange en wight med 98% chance for at omkomme for at overbevise en skingrende stjernepsykopat om, at hun skulle sige "bygones" i en større sags tjeneste. Så nu har den spydkastende Night King en (død)levende isdrage og dermed sit eget luftwaffe.

En anden tanke...hvorfor går Night King efter Viserion i luften, en svagere drage og et laaaangt sværere mål end Drogon, the sitting duck, og Danearys herself??? Jon Snow og co. havde således også været toast. Han kunne have vundet hele baduljen lige der. De 2 resterende drager havde ikke været så meget bevendt uden deres master.

Men det er jo derfor, folk nu stejler til højre og venstre. For at kunne involvere sig 100% i historien, skal man jo kunne identificere sig med karakterenes dilemmaer og motiviation og her har serien taget en voldsom drejning væk fra det, der tidligere var dens helt store styrke. Ingen jeg kender og ingen skribenter her på DAHF har givet udtryk for, at Jon Snows suicide mission giver nogen som helst mening. Tværtimod. Umotiverede og idiotiske handlinger bare for at flytte plot pisser folk af. :bat:

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: ons aug 23, 2017 14:31 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg tog Viserions død tungere end Daenerys. :|


Top
   
Indlæg: ons aug 23, 2017 14:34 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Fritte skrev:
Jeg tog Viserions død tungere end Daenerys. :|


Hvorfor skal man føle noget for Viserion? Dany har kun brugt krudt på Drogon, så det ville da give mere mening, hvis nu det var den, der var død. Viserion har sådan set kun fløjet rundt i ny og næ.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre aug 25, 2017 14:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Mike Haggar skrev:
Steen T skrev:
Mike Haggar skrev:
Det er godt nok heldigt for The Night King at han har drageslæbekæder på sig. Han må jo have alt i sit lagerbjerg lige i nærheden af slagmarken!

Det mest åndssvage ved den scene er at den snildt kunne have været undgået: Bare lad dragen dø på land! VOILA!

Det er nærmest som om forfatterne på nuværende tidspunkt bevidst skriver sig ud i idiotiske situationer der kræver ligeså idiotiske løsninger. :roll:


Du har uendeligt ret, men nej, den skulle synke til bunds. En eller anden i serien har ønsket at se en dræbe blive slæbt rundt på is, så det har de skrevet ind.


Lige mht. kæderne, så er det faktisk (forsøgt) forklaret i selve afsnittet, hvor mange flere gange ser en flodpram/færge, der har været brugt, dengang vandet ikke var frosset til. Kæderne kommer helt sikkert fra denne flodpram

Billede
^ Flodpram yderst til venstre

Billede
^ mere flodpram

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man aug 28, 2017 19:39 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Oooooh Littlefinger :mrgreen: Det var et fedt sidste afsnit! Nu går der 100 år før sæson 8 kommer. :cry1:


Top
   
Indlæg: man aug 28, 2017 19:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
World of Warcraft: Game of Thrones! Om lidt kommer orkerne også og hjælper The Undead Dragon!

Godt: Tre gange Stark vs Little Finger. Fed scene!

Ok: Scenen hvor næsten alle de vigtige mødtes, selvom den var noget energifattig

Skidt: Undead Dragon smadrer muren på fem minutter

Elendigt: De sidste par afsnit i denne sæson. Action undtaget.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 28, 2017 21:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre okt 01, 2004 12:17
Indlæg: 1361
Gruer godt nok for hvad sæson 8 bringer efter denne sæson..

_________________
R.I.P. Mitsuharu Misawa. A Hero To All Puro Fans. You Will Be Missed.
June 18, 1962 - June 13, 2009. Mi-sa-wa, Mi-sa-wa, Mi-sa-wa.


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 8:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
...men vi fik da lidt incest oveni hatten

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 8:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
Shiva skrev:
...men vi fik da lidt incest oveni hatten


Det har vel være en del serien helt fra 1. afsnit :D

Bare så jeg forstår det. Jon Snows far er bror til Daenerys' far? Så hun er Jon's faster er det korrekt? Uanset om det er klamt eller hvad, er det så teknisk incest? :D EDIT: Fandeme også et mærkeligt spørgsmål alligevel :D :D

Er vi enige om, at Bran bør kunne se alt hvad Cersei har planlagt?


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 8:56 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Godt at se Jon Snow ordne Khaleesi; det havde jeg gået og ventet på :D

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 9:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Jeg gad godt at mødet mellem Cersei og Khaleesi var lidt mere epic i scope. F.eks. at de mødtes på en slagmark og så et shot hvor de står overfor hinanden med flag med deres respektive sigils blafrende i baggrunden bag dem. Bare et bad ass shot, hvor Westeros' to største ærkefjender eyeballer hinanden.


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 9:19 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Det havde sgu været for Hollywood, Fritte. Kan godt lide, at det var afdæmpet, for netop at gøre scenen mere alvorlig i sin tone.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 10:05 
Offline

Tilmeldt: ons sep 05, 2007 23:56
Indlæg: 250
Geografisk sted: København
Iron Man skrev:
Bare så jeg forstår det. Jon Snows far er bror til Daenerys' far?


Jon Snows far er Daenerys storebror.

Derfor er Jon den retmæssige tronarving, og ikke Daenerys.


Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 10:08 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Billede

s07e07 - "The Dragon and the Wolf" :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Fuldstændig fantastisk afsnit, og klart sæsones bedste. Endelig er vi tilbage til noget af det, som har gjort GoT til den bedste serie nogensinde.

Højdepunkter:

- Hvad vinder Cersei ved, at lyve om, at hun vil hjælpe med at kæmpe nordpå? Det virker ikke som en særligt langsigtet plan. Der går vel max en dag eller to, før resten af Alliancen finder ud af, at Lannister-hæren IKKE kommer og hjælper. Det bliver sikkert Jamie der fortæller der, og hvad har Cersei så vundet ved det? Hun siger, at hun vil bruge tiden på, at genvinde nogle af de tabte områder sydpå, men er det virkelig muligt på så kort tid? Hun mangler jo også sin hærfører, Jamie. Jokeren er selvfølgelig lejehæren The Golden Company, som Euron er på vej til Essos for at hente. Det er måske snedigt nok. Uanset hvem der vinder i norden, så vil Cersei kæmpe med en uberørt hær + The Golden Company mod den decimerede vinder, men stadig…?

- To gange i samme afsnit, troede vi, at Cersei ville dræbe sine brødre, men både Tyrion og Jamie overlevede. Gad vide hvorfor? Fordi en mulig Lannister-genforening giver mest mening med Cersei, Jamie og Tyrion i live? Either way, så er Cersei en fuldstændig raging looney, og mit hjerte stoppede med, at slå da hun nonchelant nikkede til ”The Mountain” og jeg troede, at Jamie var død

- Superfed scene i King’s Landing, hvor mange af hovedkaraktererne var samlet for første gang. Eneste der trak lidt ned i den dragon pit-scene, var Euron. Han var lidt malplaceret. Og først, da han sagde, at han var bange for zombier, men var glad for, at de ikke kunne svømme, krummede jeg tæer over hans skuespil. Men det var jo så netop skuespil. Der var selvfølgelig et long con, at han havde aftalt det med Cersei på forhånd, og var på vej til Essos for, at hente The Golden Company-lejehæren.

- Er det ok, at knalde med sin faster? Endelig blev det slået fast med syvtommersøm, hvad vi har vidst i 2 sæsoner, nemlig at Jon er en Targaryen og dermed den retmæssige arving til Jerntronen. Og tænk sig, hvis Maester Aemon havde vidst, at Egg var lige i nærheden. Lang næse til Jorah Mormont, der igen-igen blev friendzonet af Dany. Og Tyrion så også ud til, at være lidt ubekvem med hele situationen på båden. Gad vide, hvor hans loyalitet i virkeligeheden ligger?

- Hvad er oddsne for, at Dany bliver gravid med Jon efter den hyggelige omgang indavl på båden? Hvis ikke hun bliver gravid, var der ingen grund til, at det blev understreget, at hun havde fået at vide, at hun ikke kunne få børn. Så det gør hun 100%. Og hvad føder hun så? Et barn? En ulv? En drage?

- Lidt fesen genforening imellem The Hound og The Mountain. Men der er lagt i kakkelovnen til et kæmpe brag af en kamp imellem dem. Men til gengæld, var øjeblikket imellem The Hound og Brienne, hvor The Hound fandt ud af, at Arya stadig var i live, fantastisk! "The only one who needs protecting is the one who gets in her way." Endnu et klassisk, perfekt GoT-øjeblik.

- Fan-fucking-tastic øjeblik da is-zombien fløj ud af transportkassen, og hen imod Cersei og Qyburn (der jo allerede har nekrofil-boner for, at genoplive de døde). Cersei fandt endelig ud af, hvad truslen fra nord bestod af, men det var åbenbart ikke nok til, at hun ville hjælpe til med at få den udryddet ASAP.

- “You stand accused of murder. You stand accused of treason. How do you answer these charges... Lord Baelish?”. Holy shit et episk GoT-øjeblik. Nok noget af det bedste bait-and-switch der længe er set. Vildt, at Littlefinger har fået lov til, at lykkedes med sit long con i så lang tid. Farvel til Littlefinger, som jeg egenligt godt har kunnet li’ igennem de første mange sæsoner, men nu var det på tide, at den lying bastard mødte noget justice. Tænk sig, at han solgte Sansa til The Boltons uden konsekvenser... før nu! Jeg gætter på, at det er Bran der har fortalt de genforenede søstrene Stark om Baelishs forbrydelser? Fedt øjeblik i øvrigt!

- Gad vide hvor Yara er? Pudsigt, at Theon pludselig (og igen) er en person vi skal have sympati for. Det var altså den samme Theon som brændte børn i Winterfell og stak af, hver gang hans hjælp var ønsket. Men ok, det gav endelig pote for ham, at være uden diller.

- Optur for The Night King! Det kører satme for ham og hans hær af White Walkers, men ok, nu har de også vandret i 7 sæsoner, så det var på tide at de fik lidt medvind. Ismuren skulle bare lige møde et flyvende svejseapparat, så faldt den! Men gad vide hvad Nattekongens end game er? Når de har dræbt alle mennesker og drager, så er der bare en hel verden fyldt med zombier der glor på hinanden. Hvad er pointen i det?

- Gad vide, hvor lang tid der går, før hæren af is-zombier, zombie-dragen og zombie-kæmper er nedkæmpet? Der er kun 6 afsnit tilbage nu, så det kan vel max være en 2-3 afsnit, så vi kan komme tilbage til afgørelsen af, hvem der ender med, at sidde på Jerntronen.

:slap:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Senest rettet af DeathPosture tirs aug 29, 2017 10:37, rettet i alt 1 gang.

Top
   
Indlæg: tirs aug 29, 2017 10:18 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons maj 16, 2007 10:37
Indlæg: 592
Geografisk sted: Kolding
lunddal skrev:
Iron Man skrev:
Bare så jeg forstår det. Jon Snows far er bror til Daenerys' far?


Jon Snows far er Daenerys storebror.

Derfor er Jon den retmæssige tronarving, og ikke Daenerys.


Beklager - det var også det jeg mente. Altså hun er faster til Jon :thumb:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 799 indlæg ]  Gå til side Foregående 145 46 47 48 4954 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team