DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 20:49

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1457 Næste
Forfatter besked
Indlæg: man aug 21, 2017 9:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Findes den på Netflix? Jeg er stoppet med at købe film, så jeg overvejer alternativet. Snakker vi spansk Netflix oder was?

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: man aug 21, 2017 9:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
ImpulzE skrev:
Jow, El Bar ender med at få fuld hus med:
:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:



njhansen skrev:
Jeg vil også lige hoppe med på El bar-bandvognen (som man siger på Fritte-dansk):

[...]

El bar (de la Iglesia, 2017)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:


Billede

Jamen, lad os da endelig få en El Bar-hype op, at køre, for jeg har også set den - og er også voldsomt imponeret!

El Bar (2017) :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull:

Jeg kan ikke sige noget der ikke allerede er sagt, så jeg vil bare kort sige, at det er en fuldstændig fremragende film, der fungerer på alle niveauer. Jeg elsker den meget sorte humor der gennemsyrer filmen på en nærmest Fargo/Breaking Bad-agtige dramedy-facon. Den tog virkelig fusen på mig med sin fine blanding af suspense, twists og humor. Et meget veleksekveret kammerspil der udfolder sig på få, klaustofobiske lokationer med knivskarpe billeder og perfekt lyssætning. Det hele serveret med en über-kølig elegance af samtlige skuespillere og et kæmpe overskud af instruktøren.

En af årets allerbedste film. Stor anbefaling herfra! :thumb:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: man aug 21, 2017 11:28 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Mike Haggar skrev:
Findes den på Netflix? Jeg er stoppet med at købe film, så jeg overvejer alternativet. Snakker vi spansk Netflix oder was?


Jeg mener ikke, at den er på Netflix. Der er andre af de la Iglesias film, men ikke den der. Den er vist for ny endnu.

Den kan købes på Blu-ray fra Spanien, hvis det var.

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man aug 21, 2017 11:33 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
njhansen skrev:
Mike Haggar skrev:
Findes den på Netflix? Jeg er stoppet med at købe film, så jeg overvejer alternativet. Snakker vi spansk Netflix oder was?


Jeg mener ikke, at den er på Netflix. Der er andre af de la Iglesias film, men ikke den der. Den er vist for ny endnu.

Den kan købes på Blu-ray fra Spanien, hvis det var.


Tak, njh! Sig til, hvis en af jer får lyst til at sende BD'en videre :)

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: tirs aug 22, 2017 9:09 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
The BFG (Steven Spielberg, 2016)

Billede

Hvad er det, spørger den kloge læser? Er det ikke... sutter?

Jovist, det er det. Der er mange af dem, og med alle de personer, der har tabt dem i forbindelse med The BFG fandt jeg det nødvendigt at finde et nogenlunde illustrativt billede.

På papiret lyder The BFG i grunden tilforladelig nok. Baseret på Roald Dahls bog fra 1982 skildrer filmen mødet mellem en lille, forældreløs pige og en Big Friendly Giant, der ganske vist er stor ifølge vores målestok, men ikke ifølge de øvrige kæmper, der bor sammen med ham i Giant Country. Og i øvrigt ikke er synderligt Friendly, da de gerne æder mennesker.
The BFGs arbejde er at samle drømme ind, men det stiller de onde kæmper sig i vejen for, så sammen med pigen (plus det britiske kongehus) vil han forsøge at slippe af med dem en gang for alle...

På papiret er The BFG indbegrebet af det, englænderne kalder "whimsical". Finurlig. BFG har sin egen, pudseløjerlige udgave af engelsk, de onde kæmper er kluntede på sådan en hyggelig, spøjs facon, og når BFG sammen med pigen indfanger drømme, er det i et visuelt orgie af farver og fe-støv.

På papiret. I praksis er det her, sutterne vælter ud af hænderne på de involverede. In no particular order...
- John Williams for at planke sin musik fra Hook fra ende til anden
- Ruby Barnhill (pigen Sophie) for at være jævnt irriterende hele vejen gennem filmen
- Melissa Mathison (der døde inden filmen var udgivet) for at ende sin karriere med den her gang tandløse sjask, når hun tidligere har givet verden E.T.
- Janusz Kamiński for at hælde sukker-CGI ud over filmens billedside
- Spielberg for at stå bag roret. Jeg er mangeårig Steven-fan, men må indrømme, at hans stjerne er falmet noget de senere år. Jeg anser The BFG for at være det absolutte lavpunkt i en ellers fantastisk karriere.

For der er bare ikke ret meget, der fungerer. Jo, Mark Rylance som kæmpen og Wetas mo-cap kører i fornem tandem. Visuelt er vi langt foran Zemeckis' mo-cap film. Men filmen savner i den grad fremdrift, og den eneste gang, familien grinte i løbet af de to timer var noget med nogle hunde, der pruttede. Resten er bare gumpetungt og uengagerende, og selv om jeg normalt har det fint med The Beards forkærlighed for det sentimentale, kammer det over her. Glimtvis aner man mandens enorme talent, men det meste ender under et tykt, kvælende lag af CGI-glasur.
:starfull: :starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre aug 25, 2017 1:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 17, 2003 18:03
Indlæg: 876
Hvis man gerne vil se El Bar / The Bar men ikke har lyst til at købe den, kan den lige nu lejes hos plejmo for kun 3 kr. Men man skal nok være hurtig da tilbuddet nok kun er der kortvarigt:

https://www.plejmo.com/da/film/17151/the-bar/

Billede


Top
   
Indlæg: fre aug 25, 2017 10:48 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
Der står 39 kr., når jeg kigger, så det var vist ret hurtigt.

Billede

Hvad er Plejmo? Kender slet ikke den side...

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: fre aug 25, 2017 12:51 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons sep 17, 2003 18:03
Indlæg: 876
Det var vist lidt sent jeg lige opdagede det tilbud. Men det er sådan hos Plejmo at premierefilm nogle gange har en lav pris den første dag, og så derefter bliver prisen sat op. Så man kan ofte se helt nye film til 3 eller 9 kr. Men det kræver at man holder øje med siden ofte.

Plejmo er en side ligesom Blockbuster, hvor man kan leje og købe film. Hvis man lejer filmen har man 48 timer til at se den.


Top
   
Indlæg: fre aug 25, 2017 12:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons nov 20, 2002 2:01
Indlæg: 12607
Geografisk sted: Metro City
2046 skrev:
Det var vist lidt sent jeg lige opdagede det tilbud. Men det er sådan hos Plejmo at premierefilm nogle gange har en lav pris den første dag, og så derefter bliver prisen sat op. Så man kan ofte se helt nye film til 3 eller 9 kr. Men det kræver at man holder øje med siden ofte.


Du skal have tak for tippet uanset. Jeg vil også gerne leje den til 39 kr. Så er der en chance for, at jeg ser den.

Citat:
Plejmo er en side ligesom Blockbuster, hvor man kan leje og købe film. Hvis man lejer filmen har man 48 timer til at se den.


De må da være ret nye? Har seriøst aldrig hørt om den side.

_________________
Må DAHF altid bestå!


Top
   
Indlæg: lør aug 26, 2017 20:12 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Balada triste de trompeta AKA The Last Circus (de la Iglesia, 2010)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Sidder her fem minutter efter at have set endnu en Álex de la Iglesia-film og forsøger at få styr på alle indtrykkene, symbolikken og det galoperende vanvid, der har været på skærmen den sidste time og 40 minutter.

De la Iglesia laver film som ingen andre og "Balada triste de trompeta" er et rigtig godt eksempel på, hvad han kan. Vi starter i 1937 under Den spanske borgerkrig, hvor en glad klovn bliver tvunget i militærtjeneste mod nationalisterne (imod Franco). Han dør i en af Francos arbejdslejre og efterlader sin søn Javier, der har fået skudsmålet af sin far, at han skal være en trist klovn og hævne ham.

1973. Javier er blevet hyret til at være en trist klovn i et lille cirkus, hvor han skal spille overfor hovedklovnen Sergio, en psykopatisk mand, der mishandler sin kone Natalia. Hun lader dog til at synes om hans mishandling noget af tiden, men hun begynder også at interessere sig for den uskyldige Javier. Dette giver anledning til en konflikt mellem Sergio og Javier - med Natalia i midten.

Og så er vi ca. 40 minutter inde i filmen. Herfra tager den nogle drejninger, der vender filmen på hovedet en gang eller tre. Antonio de la Torre, Carlos Areces og ikke mindst den smukke Carolina Bang (de la Iglesias hustru) sælger det syrede univers meget overbevisende.

De får god hjælp af Roque Baños' imponerende score og flotte billeder af Kiko de la Rica. Meget af filmen er holdt i dæmpede farver, men en farve som rød er meget gennemtrængende på de rigtige tidspunkter.

Som så mange andre de la Iglesia-film er der en del gengangere blandt skuespillerne, hvor man her bl.a. genser Santiago Segura (metal-headen fra "El día de la bestia") som Javiers far og Terele Pávez (en af heksene fra "Las brujas de Zugarramurdi") i en mindre, men vigtig, rolle.

Introsekvensen giver en lille forsmag på, hvad der er i vente.


_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn aug 27, 2017 16:03 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Contratiempo (Paolo, 2016)

:starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starfull: :starempty:

Den unge forretningsmand Adrián vågner op på et hotelværelse. Hans elskerinde ligger død inde på badeværelset. Værelset er låst indefra. Politiet banker på døren.

Sådan starter "Contratiempo", som er den seneste film fra instruktør Oriol Paulo, der tidigere stod bag den meget vellykkede "El cuerpo" med den smukke Belén Rueda som en moderne femme fatale.

I løbet af filmen følger man Adrián, hvor han mødes med den dygtige advokat Virginia Goodman, der skal forsøge at stykke en logisk forklaring sammen og redde sin klient. Meget af filmen foregår i en slags kammerspil mellem de to, men der er også mange flashbacks, hvor man ser, hvad der er sket tidligere.

Den er virkelig flot skudt og leger meget med klipningen. Det meget brugte "match cut" bliver bogstavelig talt til et "lighter cut" i denne film og det er en fryd at se.

Hovedrollerne spilles af Mario Casas, også set i bl.a. "El bar", og Ana Wagener som advokaten. Den er lige så fyldt med twists og uventede drejninger som "El cuerpo" og man er med hele vejen. Jeg vil ikke skrive så meget om filmen, da den skal opleves, men den er stærkt anbefalet herfra.

Kan ses på Netflix DK under titlen "The Invisible Guest".

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: søn aug 27, 2017 23:30 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør apr 12, 2003 1:01
Indlæg: 12716
Geografisk sted: Miskatonic University
Billede

Knock Knock (Roth, 2015)

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

What a load of steaming stinky crap... Det var to for to-film fra Eli Roth, der bare ikke fungerer (den anden var "The Green Inferno"). Det eneste lyspunkt i den her film var Ana de Armas, men så er det også det.

Keanu kan godt spille skuespil af og til, men var fuldstændig lost i den her. Roths kone/kæreste Lorenza Izzo kan ikke spille skuespil og er lige så irriterende i den her som i "The Green Inferno".

Det er en genindspilning af en 70er-film, hvor Sondra Locke og Colleen Camp spillede hovedrollerne. De har også produceret den her (har sikkert givet lidt håndører) og Colleen Camp dukker op i fem sekunder, hvor man godt kan se, at årene ikke har været gode mod hende.

Jeg har endnu ikke set Hostel-filmene eller "Cabin Fever", men må ærligt talt sige, at jeg efterhånden har mistet lysten til flere Eli Roth-film.

George W. Bush said it best: “There's an old saying in Tennessee — I know it's in Texas, probably in Tennessee — that says, fool me once, shame on — shame on you. Fool me — you can't get fooled again.”

_________________
How does it feel to have a wacko for a son?

njhansen på Letterboxd

La collezione


Top
   
Indlæg: man aug 28, 2017 8:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
njhansen skrev:
Billede

Knock Knock (Roth, 2015)

:starfull: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty: :starempty:

What a load of steaming stinky crap... Det var to for to-film fra Eli Roth, der bare ikke fungerer (den anden var "The Green Inferno"). Det eneste lyspunkt i den her film var Ana de Armas, men så er det også det.

Keanu kan godt spille skuespil af og til, men var fuldstændig lost i den her. Roths kone/kæreste Lorenza Izzo kan ikke spille skuespil og er lige så irriterende i den her som i "The Green Inferno".

Det er en genindspilning af en 70er-film, hvor Sondra Locke og Colleen Camp spillede hovedrollerne. De har også produceret den her (har sikkert givet lidt håndører) og Colleen Camp dukker op i fem sekunder, hvor man godt kan se, at årene ikke har været gode mod hende.

Jeg har endnu ikke set Hostel-filmene eller "Cabin Fever", men må ærligt talt sige, at jeg efterhånden har mistet lysten til flere Eli Roth-film.

George W. Bush said it best: “There's an old saying in Tennessee — I know it's in Texas, probably in Tennessee — that says, fool me once, shame on — shame on you. Fool me — you can't get fooled again.”


Tak for anmeldelsen og for at tage en for holdet :thumb: . Umiddelbart kunne jeg heller ikke forestille mig et mere talentfattigt match end Roth og Reeves. Det kunne næsten kun blive en stinker.

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: man aug 28, 2017 8:53 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Jeg kender ikke filmen, men det er da det mest distraherende Photoshop-cover, jeg længe har set :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man aug 28, 2017 13:40 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: fre nov 06, 2009 20:47
Indlæg: 4458
Geografisk sted: Sunny Hill
Jeg så Knock Knock sidste år og der var jeg heller ikke særlig begejstret for filmen, som også fik en kort bemærkning over i den gode En film om dagen, 2016-tråd.

_________________
Billede
ÅRETS FILM 2017 | Film jeg har set i 2018 + 2012-2017 m.f. | Billede


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 847 indlæg ]  Gå til side Foregående 110 11 12 13 1457 Næste

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team