DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 18:25

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: fre aug 11, 2017 10:15 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Det kræver nok nærmere en ordentlig stak render farms. Dem kan man jo udvide med, efterhånden som de bliver billigere.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 10:26 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Buck Rogers skrev:
Det kræver nok nærmere en ordentlig stak render farms. Dem kan man jo udvide med, efterhånden som de bliver billigere.


Ja selvfølgelig, havde ikke lige tænkt den til ende, der sidder nok ikke en mand og gør det manuelt... :roll:


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 10:49 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
På den anden side kan det selvfølgelig være derfor, at Avatar 2 er så længe undervejs :D

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 11:11 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs mar 22, 2005 11:54
Indlæg: 7733
Geografisk sted: Face down in the muck...
Det er et helt sygt tal. Hvis filmen laves til at køre i 48 fps (hvilket nok er tilfældet), vil det tage 4800 timer eller 200 dage at rendere ét sekunds film. Selv med parallel rendering lyder det helt vanvittigt. Tror der må være et nul for meget et sted.

_________________
Mikkel | @selsoe | Pakkesporing til iPhone: Trackbox


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 12:23 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
^Jeg tror ikke, at det er en fejl. Selv om det lyder bizart, og selv om det virker som om, de her renderinger tager længere og længere tid, som årene går, selv om hardwaren hele tiden bliver kraftigere. Der må være absurd mange detaljer.

Anyway, jeg fandt denne artikel fra 2014 om Disneys Big Hero 6.
Citat:
"This movie's so complex that humans couldn't actually handle the complexity. We have to come up with automated systems," says Hendrickson. To manage that cluster and the 400,000-plus computations it processes per day (roughly about 1.1 million computational hours), his team created software called Coda, which treats the four render farms like a single supercomputer. If one or more of those thousands of jobs fails, Coda alerts the appropriate staffers via an iPhone app.

To put the enormity of this computational effort into perspective, Hendrickson says that Hyperion "could render Tangled from scratch every 10 days."


Så hvis vi tager udgangspunkt i, at det her tre år gamle system kan lave 1,1 mio. beregningstimer per døgn, og det tager 100 timer per frame, og filmen kører 48 frames/sekund, ville systemet kunne klare 11000 frames eller knapt 4 minutter per døgn. En totimers film ville derfor tage i omegnen af en måned. Det lyder jo ikke helt ved siden af.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 13:50 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs apr 15, 2008 22:37
Indlæg: 702
Buck Rogers skrev:
Citat:
To put the enormity of this computational effort into perspective, Hendrickson says that Hyperion "could render Tangled from scratch every 10 days."



Ja, men kan den spille Tetris.. 8)


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 13:57 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
De skal da bare prøve at rendere på min nye iMac :naughty: :P

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: fre aug 11, 2017 15:05 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man aug 04, 2003 12:54
Indlæg: 20535
Geografisk sted: Frederikshavn
Buck Rogers skrev:
^Jeg tror ikke, at det er en fejl. Selv om det lyder bizart, og selv om det virker som om, de her renderinger tager længere og længere tid, som årene går, selv om hardwaren hele tiden bliver kraftigere. Der må være absurd mange detaljer.

Anyway, jeg fandt denne artikel fra 2014 om Disneys Big Hero 6.
Citat:
"This movie's so complex that humans couldn't actually handle the complexity. We have to come up with automated systems," says Hendrickson. To manage that cluster and the 400,000-plus computations it processes per day (roughly about 1.1 million computational hours), his team created software called Coda, which treats the four render farms like a single supercomputer. If one or more of those thousands of jobs fails, Coda alerts the appropriate staffers via an iPhone app.

To put the enormity of this computational effort into perspective, Hendrickson says that Hyperion "could render Tangled from scratch every 10 days."


Så hvis vi tager udgangspunkt i, at det her tre år gamle system kan lave 1,1 mio. beregningstimer per døgn, og det tager 100 timer per frame, og filmen kører 48 frames/sekund, ville systemet kunne klare 11000 frames eller knapt 4 minutter per døgn. En totimers film ville derfor tage i omegnen af en måned. Det lyder jo ikke helt ved siden af.



Hvad nu hvis han arbejder på 120 fps eller 60 som det har været rygtet? :lol:

_________________
En del af "De Gnavne Filmnørder" http://dgfn.dk

Hands off the compression button, music industry!
Hands off the DNR button, Blu-Ray producers!
Films are supposed to have grain!

https://twitter.com/Kristofferabild


Top
   
Indlæg: man sep 18, 2017 15:54 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Fritte skrev:
Jeg tror seriøst ikke på at The Abyss kommer på Blu-ray i år. Vi er næsten halvvejs inde i 2017 og har stadig ikke hørt det mindste fra hverken Cameron eller FOX. :?


Med kun lidt over 2 måneder tilbage af 2017, så kan vi godt kaste en hvid pil efter The Abyss på Blu-ray i år. Det er eddermame skuffende, at de ikke får sig taget sammen til det. :shakehead:


Top
   
Indlæg: man sep 18, 2017 16:22 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør jul 08, 2006 12:27
Indlæg: 10391
Geografisk sted: Aarhus
Lidt over tre? :shock:

_________________
Min filmsamling
Film jeg har set i 2024


Top
   
Indlæg: tirs okt 17, 2017 18:13 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
The Abyss er dukket op på Netflix UK. Den er godt nok pæn! Desværre kun theatrical cut, men den er godt nok pæn!


Top
   
Indlæg: ons okt 18, 2017 10:46 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Fritte skrev:
The Abyss er dukket op på Netflix UK. Den er godt nok pæn! Desværre kun theatrical cut, men den er godt nok pæn!

Ja, det er sandsynligvis den samme version som blev vist på en tysk HDTV kanal... sidste år? Den har floreret på nettet - og er tydeligvis en helt ny restaurering (ligner et 4K skan).

(Billeder på forrige side.)


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team