DanskHjemmebioForum.dk

Dato og tid er tors mar 28, 2024 17:08

Alle tider er UTC+02:00




Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2
Forfatter besked
Indlæg: ons jul 19, 2017 11:00 
Offline

Tilmeldt: lør aug 08, 2015 9:12
Indlæg: 67
AotC er ellers en fremragende SW film.

http://www.tor.com/2017/05/16/10-reason ... -remember/

Min personlige holdning til den er, at den bliver bedre og bedre, hver gang jeg ser den.

Desværre kender jeg ikke The Hollywood Reporter, og anede ikke at den / det havde eksisteret i 100+ år. Men fyren der anmelder Valerian, er tydeligvis ude på bare at hakke på den, og det er kedeligt at læse. I det mindste får han nogle hits på sin artikel, og så er det jo fint.


Top
   
Indlæg: ons jul 19, 2017 11:39 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Hmmm... jeg var ikke imponeret, sidst jeg så AotC, og at have en stivbenet Christopher Lee som et af filmens store plusser er meget sigende, hvis du spørger mig. Men hvis filmen fungerer for dig, så more power to you :)

Ja, pointerne bliver nok trukket lidt tydeligt op i THR's anmeldelse, og måske er det lettere at sætte pris på filmen, hvis man kender tegneserien. På den anden side kører alle trailere så ensidigt på det visuelle, at man bliver helt i tvivl om, hvorvidt Besson har skrevet et plot til at kæde skidtet sammen. Der er ikke noget af hans output de seneste mange år, der har overbevist mig om, at han stadig kan fortælle en god historie.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: ons jul 19, 2017 11:53 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Frank Madsen skrev:
AotC er ellers en fremragende SW film.

Jesus... Ja ja, jeg ved jo godt, at der stadig findes folk der forsvarer det lort, men jeg bliver alligevel chokeret hver gang.

Men så lyder Valerian unægteligt som noget for dig.


Top
   
Indlæg: tors jul 20, 2017 9:15 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: man dec 22, 2003 15:37
Indlæg: 10639
Geografisk sted: 9530 Dusty Circle
Jeg får mere og mere lyst til, at se den... :oops:

_________________
Billede Pludseligt griber galskaben os....vi bliver helt vilde i øjnene ....og skærer tænder....(Iboga-Tabernathe)
Årets film 2009-2021 (+ clickbait) :naughty: + ÅRETS FILM 2021 | Hvilke film har jeg set i | 2019 | 2020 | 2021 Billede


Top
   
Indlæg: tors jul 20, 2017 12:00 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: ons jun 23, 2010 12:40
Indlæg: 1818
Geografisk sted: Aalborg
Også her. Har skamlæst Linda og Valentin i min ungdom, men det bliver nok en sofakigger, da der kommer for mange must-see biofilm i efteråret, som skal prioriteres først. Dunkirk og Atomic Blonde coming up ;)

_________________
"Always be yourself...Unless You suck"


Top
   
Indlæg: fre jul 21, 2017 18:21 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: tirs jan 30, 2001 2:01
Indlæg: 27264
Ifølge Box Office Mojo, så dækkede pre-sales udenfor USA allerede 90% af Valerians budget. Det er ret vildt. Og flot!


Top
   
Indlæg: man jul 24, 2017 11:10 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Om ikke andet giver filmen anledning til nogle af sommerens mest underholdende anmeldelser :D
New York Times:
To say that "Valerian" is a science-fiction epic doesn’t quite do it justice. Imagine crushing a DVD of “The Phantom Menace” into a fine powder, tossing in some Adderall and Ecstasy and a pinch of cayenne pepper and snorting the resulting mixture while wearing a virtual reality helmet in a Las Vegas karaoke bar. Actually, that sounds like too much fun, but you get the idea.
...
If you can summarize the plot of Luc Besson's film adaptation of the graphic-novel science fiction series, you weren't paying attention.

RobertEbert.com:
Every summer movie season needs at least one out-of-left-field entry that is so cheerfully bonkers it stands as a living rebuke to an industry that churns out noisy and soulless garbage like “Transformers: The Last Knight.” This year, that film is “Valerian and the City of a Thousand Planets,” a deliriously entertaining film that finds writer/director Luc Besson swinging for the fences in his efforts to make a weirdo sci-fi epic for the ages and coming up with a virtual home run derby.

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: man jul 24, 2017 11:25 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
:D Nu er jeg sgu alligevel fristet af at snuppe den i biffen. For helvede...


Top
   
Indlæg: tors aug 03, 2017 22:32 
Offline

Tilmeldt: lør aug 08, 2015 9:12
Indlæg: 67
Jakob Stegelmann er vild med filmen.

Det er rigeligt for mig.


Top
   
Indlæg: tirs aug 08, 2017 12:37 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: ons dec 31, 2003 13:16
Indlæg: 7953
Billede
Valerian and the City of a Thousand Planets (Luc Besson, 2017)
Vi skriver anno langt ude i fremtiden, hvor den internationale rumstation er blevet omdannet til Alpha, en gigantisk base med ca. 30 millioner indbyggere fra alle hjørner af galaksen. Vores to rumagenter Valerian (Dane DeHaan) og Laureline (Cara Delevingne), der arbejder for The Federation (aka Rumtidstjenesten) bliver sat til at finde ud af, hvorfor der er opstået et ukendt, farligt område i midten af Alpha, der truer med at brede sig og ødelægge hele basen. Muligvis har det noget at gøre med Valerians drøm om en paradisagtig planet, der går under sammen sammen med sine mystiske beboere. Men tiden er knap, og ikke alle af Alphas mange, sære væsner har de bedste hensigter.

I visse filmsammenhænge kan det være et kvalitetsstempel, når instruktøren selv har skrevet manuskriptet. Han fører således sin personlige vision ud i livet, må man forstå, og sandsynligvis brænder han ekstra for projektet. Tja... historierne om, hvordan Luc Besson læste Linda og Valentin som barn og siden har drømt om at filmatiserere serien, er mange. Nu har han fået teknologien (sådan da), og han er blevet en voksen mand med det største budget i fransk films historie. Men resultatet er synet af en 9-årig knægt, der har fået 1,4 mia. kr til at gå shop amok i Fætter BR, men har glemt at skrive en ønskeseddel.

Betyder det, at den længe ventede filmatisering af Linda og Valentin er en dårlig film? Ikke nødvendigvis - snarere en spøjs film, som er svært at bedømme på en traditionel god/dårlig-skala. Ens oplevelse af værket afhænger formodentlig meget af de forventninger, man kommer med.

Kender man ikke serien og forventer en traditionel sci-fi-thriller, bliver man skuffet, da der hverken er hoved eller hale i manuskriptet, og Besson ikke besværer sig med at introducere sine personer eller væsner, som man må forventes at kende fra de klassiske tegneserier. Enten er det et modigt valg, eller også er det dumt.

Er man allerede fan og forventer en nogenlunde trofast filmatisering, bliver man skuffet, da de to hovedpersoner virker lettere fejlcastede, både DeHaan, der har svært ved at overbevise som kæk actionman og den konstant mutte Delevingne. Men de er bestemt heller ikke hjulpet af Bessons manuskript, der nok burde have et par kritiske øjne ind over. En af tegneseriens trumfkort har altid været dynamikken mellem Valentin, der elsker at puste sig op i embeds medfør, selv om han i virkeligheden er lidt en klovn, og så den slag- og handlekraftige Linda, der er de svages beskytter mod store corporations og de imperialistiske menneskelige ledere i Rumtidstjenesten. Her ligner de et par forvoksede teens, der udspyer kluntede kærlighedserklæringer mens de tæver sjove CGI-aliens. Man må bare konkludere, at Besson ikke er nogen god personinstruktør, og hverken Clive Owen, Rutger Hauer eller Herbie Hancock (!!) kan overvinde de stive replikker. Ethan Hawke har en spøjs lille rolle, men det er nok Rihanna som bizar shapeshifter, der løber med opmærksomheden. Fans vil også irriteres over diverse toneskift i forhold til forlægget. Nej, en Gnavpotveksler fra Bluxt er gnaven, ikke nuttet!

Men man kan med held forvente et visuelt overflødighedshorn, der trods en del tvivlsom CGI - hele den indledende sekvens på paradisplaneten ser ufatteligt plastic-agtig ud - er imponerende i al sin iderigdom. Det er overlæsset ud i alle kanter og hjørner, helt i Mézières' ånd og som i Bessons 20 år gamle Fifth Element, dog uden dennes humoristiske overskud. Flere sekvenser er imponerende forløst, ikke mindst et flerdimensionelt kup i starten af historien. Det er bare ikke helt nok til 137 minutter, og jeg kiggede da også på uret et par gange undervejs.

Valerian er umiskendeligt europæisk med sit skæve univers, outrerede kostumer og syrede arsenal af rumvæsner. Det kan man glæde sig over, imens man ærgrer sig over, at der ikke er nogen, der har prikket den 9-årige knægt på skulderen og bedt ham om at fokusere en smule, før han gik amok i legetøjsbutikken.
:starfull: :starfull: :starfull: :starhalf: :starempty: :starempty:

_________________
- Jacob
"I can't make out whether you're bloody bad-mannered, or just half-witted."
Sete film


Top
   
Indlæg: tirs aug 08, 2017 12:44 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Buck Rogers skrev:
Er man allerede fan og forventer en nogenlunde trofast filmatisering, bliver man skuffet, da de to hovedpersoner virker lettere fejlcastede, både DeHaan, der har svært ved at overbevise som kæk actionman og den konstant mutte Delevingne.

Lige fra start af virkede det som en virkelig mærkelig beslutning med de to skuespillere. Hvis bare man havde ramt rigtigt med de to, så havde man sikkert fint kunne affinde sig med alle mulige andre problemer. :?

Jeg venter på Netflix eller lignende.


Top
   
Indlæg: man nov 06, 2017 16:38 
Offline
Brugeravatar

Tilmeldt: lør sep 20, 2003 12:21
Indlæg: 4615
Geografisk sted: Østerbro
Steen T skrev:
Buck Rogers skrev:
Er man allerede fan og forventer en nogenlunde trofast filmatisering, bliver man skuffet, da de to hovedpersoner virker lettere fejlcastede, både DeHaan, der har svært ved at overbevise som kæk actionman og den konstant mutte Delevingne.

Lige fra start af virkede det som en virkelig mærkelig beslutning med de to skuespillere. Hvis bare man havde ramt rigtigt med de to, så havde man sikkert fint kunne affinde sig med alle mulige andre problemer. :?

Jeg venter på Netflix eller lignende.

Så fik jeg set den og erklærer mig helt enig med BR: Filmens klart største problem er de to hovedroller. Det er ikke decideret dårlige, bare temmelig anonyme og udstrålings/charmeforladte. Med et par mere karismatiske skuespillere kunne det måske have fungeret bedre. Som filmen står er den superflot og forglemmelig. Og, ja, Rihanna er klart den skuespiller der gør størst indtryk. :shock:


Top
   
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne  Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side Foregående 1 2

Alle tider er UTC+02:00


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Gå til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Danish translation & support by Olympus DK Team